oiva tumpeloinen 10.11.2006 10:06:03 | |
---|
Se riipivyys on juuri se mitä pitää saada. Kunnon repivät säröt.... Meillä ainakin on pikkaisen käsitteiden ymmärtämisessä eroja. Mä en kunnon repiviä säröjä sanoisi riipiviksi......... |
HeavyMachinery 10.11.2006 10:40:18 | |
---|
Wink...oletko testannut ENGL Savagen tai Invaderin? Ikävä kyllä... Savagea kokeilin, invaderia oon kokeillut tallassa :) Tämä nyt on pahasti sanottu mutten sitä niin tarkoita, Englit kuulostaa mun makuun trankku vahvareilta. Niistä uuppuu se lämpö mikä kunnon putkivahvarissa on. Soundi on saman makuinen kuin vetäis mallintavalla putkipäättäriin. Ne vaatii aina kunnolla volaa ennenkuin soundi on edes jonkunmoinen.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
HeavyMachinery 10.11.2006 10:41:35 | |
---|
Meillä ainakin on pikkaisen käsitteiden ymmärtämisessä eroja. Mä en kunnon repiviä säröjä sanoisi riipiviksi......... Miellät siis riipivät säröt kirskuviksi, haussa on sellainen sparkle drive mutta high gain :D Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Ikävä kyllä... Savagea kokeilin, invaderia oon kokeillut tallassa :) Tämä nyt on pahasti sanottu mutten sitä niin tarkoita, Englit kuulostaa mun makuun trankku vahvareilta. Niistä uuppuu se lämpö mikä kunnon putkivahvarissa on. Soundi on saman makuinen kuin vetäis mallintavalla putkipäättäriin. Ne vaatii aina kunnolla volaa ennenkuin soundi on edes jonkunmoinen.... Huhhuh mitä tekstiä....ehkä mulla on paskaa korvissa, mutta ei Motörheadin pari viimesintä, Destructionin viimesimmät tai Hauntedin uusin tai meidän demo kuulosta trankkuvehkeillä vedetyiltä. http://www.fiercemetal.org |
Da Make 10.11.2006 10:48:02 (muokattu 10.11.2006 10:49:04) | |
---|
Huhhuh mitä tekstiä....ehkä mulla on paskaa korvissa, mutta ei Motörheadin pari viimesintä, Destructionin viimesimmät tai Hauntedin uusin tai meidän demo kuulosta trankkuvehkeillä vedetyiltä. Kompautan tätä! "Vaativat paljon volaa ennen kuin soundi on edes jonkinmoinen." Luonollisesti ! Kyseessähän on tehokkaita putkipelejä, ei ihme jos volume asennossa -1 kuuluu pihinää tai sirinää, niin se on kaikissa isoissa putkikoneissa. |
HeavyMachinery 10.11.2006 10:49:29 | |
---|
Huhhuh mitä tekstiä....ehkä mulla on paskaa korvissa, mutta ei Motörheadin pari viimesintä, Destructionin viimesimmät tai Hauntedin uusin kuulosta trankkuvehkeillä vedetyiltä. Tai sitten sulla ei ole, katsoin kyllä peiliin eikä korvastani pilkoittanut porkkanaa.... Siis pointtini oli se että MINUN mielestä, olen kummiskin vanhan liiton vahvareiden ystävä, vaain vahvarilta oikean putkipelin ominaisuuksia esim. kovallakin säröllä pitää soundin puhdistua kun kitaran volat vedetään nollaan. En ole oikein ymmärtänyt tätä engl buumia, enkä missään nimessä dissaa niitä niissä on hienot metalli jyrät muttei oo vaan mulle.... hhaluaisin palata vanhaan setuppiin ja vituttaa kun möin silloinne pois kun piti taas saada hetkeksi räkki kamat.... Siis ennen mulla oli kaksi nuppia perus jmp 2204 50w kleenit ja modattu jcm 800 2204 50w (jollain m.net tyyppillä se nyt on) Tyhmyydestä rokotetaan.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Terry Pantheras 10.11.2006 11:02:20 (muokattu 10.11.2006 11:11:54) | |
---|
http://www.wondertone.co.jp/products/krank_soundclip_2.htm tuolla on kans pari ääninäytettä... Näähän kuulostaa tosi paljon Revolta: sama erottelevuus ja repivyys, sellainen helmeilevän takkuinen saundi. ööö... E: Jos nyt verrataan noita Savagea ja Revoa, niin eikös Savagessa, tai Engleissä yleensäkin, ole nopeampi atakki kun vertaa esim. Krankiin, jossa on vähän takapotkuinen saundi? Voisin kuvitella että tän takia Savage/Englit ois parempia sellaiseen nopeampaan pikkaukseen thrash/speed/death/power metal-tyyliin, kun taas Krank enempi voimasointuiseen ryystömetalliin. Mutta kuka milläkin tyylillä ja saundilla... |
Ben_D 10.11.2006 11:30:30 | |
---|
Kompautan tätä! "Vaativat paljon volaa ennen kuin soundi on edes jonkinmoinen." Luonollisesti ! Kyseessähän on tehokkaita putkipelejä, ei ihme jos volume asennossa -1 kuuluu pihinää tai sirinää, niin se on kaikissa isoissa putkikoneissa. Powerball, Savage ja Richie Blackmore kuulostavat yllättävän hyville myös pienellä volalla...samaa ei voi sanoa esim. 5150:sta. http://www.fiercemetal.org |
gator 10.11.2006 11:51:01 | |
---|
Huhhuh mitä tekstiä....ehkä mulla on paskaa korvissa, mutta ei Motörheadin pari viimesintä, Destructionin viimesimmät tai Hauntedin uusin tai meidän demo kuulosta trankkuvehkeillä vedetyiltä. Joskus olis kiva kuulla muunlaisiakin perusteluja näihin kuin että: Randy Rhoadsillaki on... Destruction käyttää... Aina sama laulu. |
Ben_D 10.11.2006 11:56:48 (muokattu 10.11.2006 12:00:11) | |
---|
Joskus olis kiva kuulla muunlaisiakin perusteluja näihin kuin että: Randy Rhoadsillaki on... Destruction käyttää... Aina sama laulu. Lue ja sisäistä. Mä käytän itse ENGL Savagea. Kuuntele meidän demo...mä diggaan siitä soundista. Riittääkö? Vittu näitä kommentteja...pistin muutaman esimerkin kun ei itsellä ole nauhotusvehkeitä, että vois vetää samplet. http://www.fiercemetal.org |
HeavyMachinery 10.11.2006 13:26:47 (muokattu 10.11.2006 13:31:35) | |
---|
Näähän kuulostaa tosi paljon Revolta: sama erottelevuus ja repivyys, sellainen helmeilevän takkuinen saundi. ööö... Kitara vaffarit, ne on kuin viinit.... Sama fiilis jäi minulle noiden klippien perusteella...
E: Jos nyt verrataan noita Savagea ja Revoa, niin eikös Savagessa, tai Engleissä yleensäkin, ole nopeampi atakki kun vertaa esim. Krankiin, jossa on vähän takapotkuinen saundi? Voisin kuvitella että tän takia Savage/Englit ois parempia sellaiseen nopeampaan pikkaukseen thrash/speed/death/power metal-tyyliin, kun taas Krank enempi voimasointuiseen ryystömetalliin. Mutta kuka milläkin tyylillä ja saundilla... Jotenkin krankissa on raskailla soinnuilla hitaasti soitettuna ennemmän sitä jotain, kuin engleissä. Enklit taasen pysyy kyllä mukana menossa kuin menossa ja siten varsinkin nopeus hörhöt niitä suosii....
Joskus olis kiva kuulla muunlaisiakin perusteluja näihin kuin että: Randy Rhoadsillaki on... Destruction käyttää... Aina sama laulu. Olen aivan samaa mieltä, en ole levyjä kuullut mutta voin sanoa että ne soundit on paskat jos ne on. Monesti se vaan se oma maku on se ainut maku..... Edit: Kuuntelin noi fierce klipit ja totesin että se soudi niissä on paska minun mielestäni. omaan korvaan ne kuulostaa surisevilta ja piriseviltä, hieman hapan ja metalzonemainen. Juuri noissa on se mitä en halua koska tuon saa lyömällä 900 eteen HM-2.... Siinnä pitää olla se räyh eikä kihinää.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Antti1 10.11.2006 13:36:15 | |
---|
Noiden clippien perusteella en tuota poljinta ostaisi mihinkään hintaan. Särön laatu oli periaatteessa mukavan pureva, mutta sellanen mureus, lämpö ja runsas keskialue uupui kokonaan. ENGListä ja H&K:sta yhtäaikaa tuutattuna löytyy kaikki tarpeellinen, parasta. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Swan 10.11.2006 13:39:07 | |
---|
Minunkin mielestäni parhaat high gainit saa buustaamalla perinnehenkisempää räyhävahvaria tyyliin Marshall, Orange jne. Orange AD30 on tähän mennessä parhaimman kuuloinen mökäpömpeli, mitä on tullut luukutettua. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26S.M.A.K.Tori:Ei niin mitään |
Terry Pantheras 10.11.2006 14:32:23 | |
---|
Jotenkin krankissa on raskailla soinnuilla hitaasti soitettuna ennemmän sitä jotain, kuin engleissä. Enklit taasen pysyy kyllä mukana menossa kuin menossa ja siten varsinkin nopeus hörhöt niitä suosii.... Itse hörhöilen vähän siinä välimaastossa: voimaa ja nopeutta, eli runnovaa botnea ja nopeaa atakkia tarvittaessa ja toi mun Framus Dragon on sinne päin, tosin himpun liian kireä ja yläpää kihisee. Savagea taidan mennä ihan mielenkiinnosta testimään lähipäivinä. Minkähänlainen kombinaatio olisi Savage ja Distortus Maximus...? :) |
HeavyMachinery 10.11.2006 14:46:18 | |
---|
Minunkin mielestäni parhaat high gainit saa buustaamalla perinnehenkisempää räyhävahvaria tyyliin Marshall, Orange jne. Orange AD30 on tähän mennessä parhaimman kuuloinen mökäpömpeli, mitä on tullut luukutettua. Samaa mieltä. Oma paras on ollut bassman 50 non-master-volume kone. Siinnä oli ensin boss powerdriver edessä -> ykkös kanavaan sen outista oma tekoseen boosteriin ja siitä kakkos kanavaan ja volaa vitusti... no soundi hyvä naihalla muttei niillä voluumeilla paljon soitella.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Ben_D 10.11.2006 15:54:24 | |
---|
Juuri noissa on se mitä en halua koska tuon saa lyömällä 900 eteen HM-2.... Siinnä pitää olla se räyh eikä kihinää.... Aivan...mielipiteet ovat tunnetusti kun persereikiä ja niin edelleen....mun mielestä JCM-900 on täyttä paskaa...jaa...on siitä kohtuullinen soundi saatu käyttämällä ADA etuastetta ja 900:sta päätteenä.. Nyt tosiaan kannattaa miettiä, oliko hyvä siirto myydä JCM-800 pois... http://www.fiercemetal.org |
Kitarmän 10.11.2006 16:13:15 | |
---|
Onkohan siinä säröä riittävästi? hoho, nimestäkin ehkä voi jo päätellä että onko:D |
HeavyMachinery 10.11.2006 16:20:28 (muokattu 10.11.2006 16:39:39) | |
---|
Aivan...mielipiteet ovat tunnetusti kun persereikiä ja niin edelleen....mun mielestä JCM-900 on täyttä paskaa...jaa...on siitä kohtuullinen soundi saatu käyttämällä ADA etuastetta ja 900:sta päätteenä.. Ootko kokeillut 900 sl-x:ää Tai dual reverbiä ? Mullakin on modattu tuota omaani että se toimii paremmin.... Nyt tosiaan kannattaa miettiä, oliko hyvä siirto myydä JCM-800 pois... Kyllä se oli koska se oli yksi kanava kone, enemmän haikailen tuon bassmanin perään. toisaalta en koskaan osta putki konetta jonka tehot on yli 50w. Miksi noista moderneista koneista tehdään aina jären 100w ei niillä tee mitään kun niitä joutuu aina luukuttamaan että ne soi kunnolla.... EDIT: Toisaalta noista moderneista vaffareista uupuu täysin koko putki koneiden henki..... EDIT 2: Nyt Vemmy voisi tulla ja selittää suurimmat erot 900 ja 800 välillä..... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Ben_D 10.11.2006 18:54:45 (muokattu 10.11.2006 19:27:53) | |
---|
Ootko kokeillut 900 sl-x:ää Tai dual reverbiä ? Mullakin on modattu tuota omaani että se toimii paremmin.... En tiiä mitä ne pari kappaletta ovat olleet...en digannu yhtään. Miksi noista moderneista koneista tehdään aina jären 100w ei niillä tee mitään kun niitä joutuu aina luukuttamaan että ne soi kunnolla.... Väärin. Ei joudu. Mulla on treeneissä Savage about kolmosella ja soundi on kohdallaan. EDIT: Toisaalta noista moderneista vaffareista uupuu täysin koko putki koneiden henki..... Olisit lisännyt perään IMO, koska toihan on nyt on ihan kuulijan korvissa. EDIT: Siinä olis -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=134908 ...ostaisin veks jos olis ylimäärästä päällä. http://www.fiercemetal.org |
HeavyMachinery 11.11.2006 08:55:31 | |
---|
En tiiä mitä ne pari kappaletta ovat olleet...en digannu yhtään.Monesti noissa 900 on juuri se ettei ne ole tarpeeksi hevi tai tarpeeksi rok... Mutta kyllä niistähienot ZZTopit lähtee..... Väärin. Ei joudu. Mulla on treeneissä Savage about kolmosella ja soundi on kohdallaan. Mulle powerball 1sellä oli liian kovalla. Jokaisen vola tarve on ihan henk.kohtainen Olisit lisännyt perään IMO, koska toihan on nyt on ihan kuulijan korvissa.En sanoisi noinkaan koska en ole tavannnut vielä yhtään modernia putkivahvaria jossa tosian olisi ssellainen lämmin soundi. Englit ainakin on jären steriilin oloisia. Modernilla tarkoitan juuri näitä nyky ajan gaini hirmuja.... EDIT: Siinä olis -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=134908 ...ostaisin veks jos olis ylimäärästä päällä.Olisi ihan kiva tietty ostaa toi talteen mutta se on 600€ + modi + 6550 = about 1000 joten ei kiitos.... :) Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |