Blodapelsin 06.11.2006 12:50:31 | |
---|
Alex Skolnickin taustasta johtuen mies tuskin on kovinkaan tunnettu mies jazz-hemmoille joten ajattelin, että esitelläänpä vähän heppua. Elikkäs kyseessä on parisenkymmentävuotta vaikuttaneen ThrashMetalli-bändi Testamentin kitaristi, jota ilmeisesti alkoi kyllästyttämään pelkkä hevanderin soitto ja kasasi jazz-orkesterin ja hyvinhän mies senkin taittaa. http://www.youtube.com/watch?v=UZdx7zRG5v8 Kotisivut: http://www.alexskolnick.com/index.asp Ja vielä: Haluaisin nyt lähinnä keskustelua "jazz-henkilöiltä" joille kyseinen herra on ennalta tuntematon. Toki muutkin voivat pistää kommenttia. :) "Nothing aint so cool than playing in Rock'n Roll band, except buying cigarettes from the gasstation in the middle of night" - Nikki Sixxx |
Epämuusikko 06.11.2006 16:29:31 (muokattu 06.11.2006 16:30:02) | |
---|
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
EADG 06.11.2006 22:03:07 | |
---|
Tämän miehen kitarointia voi myös kuunnella loistavassa ATTENTION DEFICITissä, kera Tim Alexanderin ja Michael Manringin. Piristävää kyllä Testamentin ystävänä kuulla myös tälläinen puoli miehestä :) |
Simplex 06.11.2006 22:15:17 | |
---|
Alex Skolnickin taustasta johtuen mies tuskin on kovinkaan tunnettu mies jazz-hemmoille joten ajattelin, että esitelläänpä vähän heppua. Elikkäs kyseessä on parisenkymmentävuotta vaikuttaneen ThrashMetalli-bändi Testamentin kitaristi, jota ilmeisesti alkoi kyllästyttämään pelkkä hevanderin soitto ja kasasi jazz-orkesterin ja hyvinhän mies senkin taittaa. http://www.youtube.com/watch?v=UZdx7zRG5v8 Kotisivut: http://www.alexskolnick.com/index.asp Ja vielä: Haluaisin nyt lähinnä keskustelua "jazz-henkilöiltä" joille kyseinen herra on ennalta tuntematon. Toki muutkin voivat pistää kommenttia. :) Tuo youtube -linkki oli senverta suttuinen ettei ihan kunnon kuvaa saanut tai ainakaan mua se ei vakuuttanut mitenkään, ei silti paskaakaan. Hieno homma että kuitenkin käänntyminen jazziin on tapahtunut! Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
Blodapelsin 07.11.2006 11:21:10 (muokattu 07.11.2006 11:26:50) | |
---|
Tuo youtube -linkki oli senverta suttuinen ettei ihan kunnon kuvaa saanut tai ainakaan mua se ei vakuuttanut mitenkään, ei silti paskaakaan. Hieno homma että kuitenkin käänntyminen jazziin on tapahtunut! No tuo nyt sattui olemaan ainut video jonka youtubesta löysin. Mutta saahan sieltä kotisivuiltakin ladattua biisejä. Edellyttäen että omistat Realplayerin. Itse valitettavasti omistan Testamentilta vain Souls of Blackin, mutta siitäkin huomaa Skolnickin mieltymykset jaskaan. Moni Absence of Lightin ja The Legacyn soolon kuullut on varmaan samaa mieltä kanssani :) "Nothing aint so cool than playing in Rock'n Roll band, except buying cigarettes from the gasstation in the middle of night" - Nikki Sixxx |
man9 07.11.2006 12:52:51 | |
---|
Onhan se Skolnickin soitanta ihan kivaa, kuuntelin joskus niitä jatsiversioita (mieleen jäi erityisesti Electric Eye :). Teininä olin kova Testament-diggari. Vieläkin täytyy sanoa että ehkä mielummin kuuntelen Alexia vaikka New Order -levyllä. Jazzkitaristina on "ihan hyvä", mutta ei mielestäni niin omaleimainen kuin metallipuolella. Ihan kiinnostuneena kuuntelen uusia tuotoksiaan kyllä aina. |
Kiksaus 08.11.2006 19:43:54 | |
---|
En ole " Jazz-mies ", mutta laitan silti kommenttia. Levy on yllättävän hyvä. En ole mikään Testamentin fani, mutta olen kuullut muutaman bändin biisin. Levyltä ei kyllä kuulu läpi, että tämä on hevimiehen levy. Voisi luulla, että kyseinen kitaristi ei metallista ole kuullutkaan. Skolnickillä on paljon parempi melodiantaju kuin monella tavallisella jazz-kitaristilla. Ja muutenkin biisit ovat parempia kuin esim. monet Larry Coryellin tekeleet. Tai sitten olen vain kyllästynyt Coryelin tyyliin. Muutama kiinnostava coveri myös löytyy, esim. Money ja Highway Star(varsinkin loppusoolo). En tiedä onko tämä hyvä jazzlevy, mutta se on hyvä levy. Yllätti ainakin minut. Suosittelen. " The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again " Jimi Hendrix |
Olen kyllä aina diggaillut Alexin soittoa eikä tämä jazzlevy ole ainakaan soitannollisesti paskempi noihin Testamentteihin verrattuna. Olin kyllä melko yllättynyt kun ton levyn ekaa kertaa kuulin, mutta niinhän siinä sitten kävi mitä olin epäillytkin; kyllä mieheltä jazzikin taittuu. Testamentin levyistä parhaat soolot Alex vetää ehdottomasti The Ritualilla. Siellä on meinaan paljon enemmän ideaa mitä vanhemmissa, vaikkei niissäkään mitään huonoa soittoa ole. Äijähän oli vissiin vasta 18 kun The Legacy nauhoitettiin. |