Aihe: laulumikit testipenkkiin!
1 2 3 4
loosah
08.11.2006 22:02:07
Joku sano et U47 Neumann on ihan kiva. Varmaan vähä tummempi ku B58 mut tuskin haittaa.

Mistä toi U47 tulee? Das Boot? Aika vaalee kaveri oli Nipa ainaki aikoinaan. En ymmärtäny vitsiä...

Vai tarkoititko Alfred E neumannia MAD:istä?

Sehän oli aika hauska kaveri.

Taidan taas mennä nukkumaan...
GIGO
rajajoki
09.11.2006 10:58:17
Mistä toi U47 tulee? Das Boot? Aika vaalee kaveri oli Nipa ainaki aikoinaan. En ymmärtäny vitsiä...

Vai tarkoititko Alfred E neumannia MAD:istä?

Sehän oli aika hauska kaveri.

Taidan taas mennä nukkumaan...

Teinpä sitten tästä vitsipalstan hanureista ja nipa neumanneista koostuvan...
Tä mun runsas tietämättömyyteni joka vittuiluksi tulkittiin sai minulle jo toisen varoituksen, kolmatta odotellessa...

ps...jätkät syö kuin eläin sipsiä!
piiskaa sydäntalvella!
Juntunen
09.11.2006 11:08:38

Tä mun runsas tietämättömyyteni joka vittuiluksi tulkittiin sai minulle jo toisen varoituksen, kolmatta odotellessa...

Se on täällä tämmöstä. Studiotyöskentely on kyllä yleensä niitä asiallisimpia palstoja. Kai se oli tuo suorasanainen beta58:n arviointisi helppo tulkita läpänheitoksi. Olisit voinut ehkä vähän paremmin kuvailla, miksi et tuosta beta58:sta pidä ja minkälaista parannusta asiaan haluaisit.

Minkä hintaluokan mikkiä oot laittamassa? Dynaamista vai laajakalvoa?

Muuan äänentoistoalan ammattilainen tuossa taannoin mainitsi tämän juuri mnetin huonoimmaksi puoleksi. Keskustelut, joissa on VÄHÄÄKÄÄN potentiaalia mennä vituiksi, menee varmasti vituiksi kun porukka alkaa heittämään joutavaa. Varsinkin aloittelevat saa helposti kuraa niskaan.
Dian päivitti sivunsa ja MySpacensa.
kivi
09.11.2006 11:38:29 (muokattu 09.11.2006 11:39:09)

No, kun sä et osaa vastata alkeellisimpaankaan kysymykseen: mikä siinä 58b:ssä on vikana?

Mitä soundia pitäis saada? Mitä musaa vedätte? mikä on muu kalusto?

Kyllä me ollaan kaikki valmiita auttamaan, mutta sä et ole keskustelun avauksen jälkeen tehnyt elettäkään antaaksesi pyydettyä lisäinformaatiota, leuhotatpa vaan takki auki kuin peräkylän elvis sitä kuinka 58b on liian huono sulle - muttet osaa sanoa millä tavalla. Tai sitten nillität siitä kun ei vastata - muttet osaa analysoida omia kysymyksiäsi, että onko niissä tarpeeksi informatiivisesti selitetty mitä tahdotaan tietää.

Ei täällä ole huonoja vastauksia, on vain sellaisia vastauksia jotka kysyjä itse tilaa. Sitä saa mitä tilaa.

Kysymystesi luonne on: "Mä haluaisin tietää vähän kaikkea... kertokaa mulle vähän kaikkea." Ymmärrätkö? Ei noin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
rajajoki
09.11.2006 11:41:29
Tietämättömyydestä rangaistaan olen huomannut, toivottavasti yönsä studiossa opiskelleet saavat tästä sitten jotain tyydytystä...

b58 on ok nauhotusmikki bändin naissolistille koska se on "mun mielestä" hyvin selkeä ja kirkas hänen äänelleen!
en tykkää siis noin kirkkaasta soundista, tummempi soundista mikkiä olen etsimässä
ite en vain siitä jotenkin diggaa, ja ehkä siksi sanoin että se on hanurista "ja siitäkö toi hanurin mikitys ym pasta sit alko".
hintaluokka saa olla 100-500egee, edelleen tietämättömyyteni kysyy että tarkoitatko laajakalvolla konkkamikkiä?
tiedän siis erittäin vähän mikeistä "joten nyt voi taas vittuilla"!
siis lähinnä haluaisin tietoa hyvistä mikki merkeistä&malleista, et vois kun aika antaa myöten käydä testimässä, konkkamikeistä olen kuullut hyvää...
laulu tyylini on puhdasta sekä örinää ja päävokalistille käy tuo 58beetta
musatyyli jotain nightwish&&cmx&afi&in flames ?

toivottavasti täs mun kirjotukses oli edes jotain annettavaa
ainakin bändien nimet oli oikein!

ps.kiitos asiallisesta palautteesta..
piiskaa sydäntalvella!
poppamies
09.11.2006 11:48:03

...musatyyli jotain nightwish&&cmx&afi&in flames ?...

No Tarja käytti Nightwishin aikana nimenomaan Beyerdynamic mikkiejä. Langattomia kylläkin.
Danko
09.11.2006 11:57:27

No Tarja käytti Nightwishin aikana nimenomaan Beyerdynamic mikkiejä. Langattomia kylläkin.

Studiossa?
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
Einherjar
09.11.2006 12:33:21

Roudaripiireissä tästä on joskus tullut puhuttua.
Tarjahan teki diilin Beyerdynamicin kanssa koko pändin livemikkien käytöstä. Miksaaja ei kuulemma hirveästi tykännyt, mutta totesi hinta-laadun olleen kohdallaan, kun ilmasia ovat.
Muistaakseni Tarjalla oli ihan Opuksen 69 kapselina langattomissaan.
StJerky
09.11.2006 13:18:40

Jos luette tarkasti Rajajoen viestin, niin siinä sanotaan, että naissolistin mikkiasia on kunnossa. Miespuolinen örisijä ym. tarvitsee tummasoundisemman mikin.
rajajoki
09.11.2006 16:38:42
No, kun sä et osaa vastata alkeellisimpaankaan kysymykseen!
joo oon itsekkin vähän pettynyt itseeni, levylautasella pyörii afin-the art of drowning
mikä siinä 58b:ssä on vikana?
ei mikään, hyvin se toimii, on siin parit naarmut mut muuten okei!
Mitä soundia pitäis saada? hyvää saundia joka olisi tummempaa kuin shureb58ssa
Mitä musaa vedätte? vedetään rytmimusiikkia jonka musiikilliset vaikuttajat ovat cmx,soad,afi,in flames,iron maiden,nightwish... esim
mikä on muu kalusto?protools 6,4 digi001, k&m mikkiteline, popfilsu, ja winblows xp käyttiksellä oleva amd prossulla pyörivä tietokone!
Kyllä me ollaan kaikki valmiita auttamaan, mutta sä et ole keskustelun avauksen jälkeen tehnyt elettäkään antaaksesi pyydettyä lisäinformaatiota
minulla on sosiaalinen elämä, ja duunis aika pitkät tovit vuorokaudesta joten en ole
onlinena 24h, anteeksi.
leuhotatpa vaan takki auki
tällä ilmalla?
kuin peräkylän elvis sitä kuinka 58b on liian huono sulle
peräkylän elvis, jep.
muttet osaa sanoa millä tavalla
shureb58 on huono mun äänelle, haluaisin sitä tummuutta soundiini!
Tai sitten nillität siitä kun ei vastata
Onhan täällä vastailtu, oppinut oon paljon uusia sanoja ym..
muttet osaa analysoida omia kysymyksiäsi, että onko niissä tarpeeksi informatiivisesti selitetty mitä tahdotaan tietää.
toivottavasti nyt jotain käsität mitä täs leuhotan.
Ei täällä ole huonoja vastauksia, on vain sellaisia vastauksia jotka kysyjä itse tilaa.
Sipsei hanureita nipa neumannei...jep
Sitä saa mitä tilaa.
Juu thomannin lehti tuli tänään postissa!

Kysymystesi luonne on: "Mä haluaisin tietää vähän kaikkea
Kysyin ainoastaan mikeistä
... kertokaa mulle vähän kaikkea." Ymmärrätkö? Ei noin.
selwä!
piiskaa sydäntalvella!
Roberto
09.11.2006 19:19:00

Rääkymispuuhiin liveosastolle Audix OM-5 tai 7, Shure SM7 studioon.

Jos ei toimi ni voi lähtee koti spela fiulu.
drummerolli
09.11.2006 22:32:53

Rääkymispuuhiin liveosastolle Audix OM-5 tai 7, Shure SM7 studioon.

Jos ei toimi ni voi lähtee koti spela fiulu.

Komppaus. Ja OM-2 toimii kans ihan jees.
Jos mikään muu ei auta, niin tee jotain!
Ambitus
09.11.2006 22:35:38

Mulla on aika hyviä kokemuksia Senkun 865:sta sekä noista 900-sarjalaisista.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
StJerky
10.11.2006 09:30:20
Minulla on sellainen käsitys, että SM 58 on tummempisoundinen kuin 58 beta. Ainakin SM 58 on tummimmasta päästä laulumikkejä, mitä itse olen kokeillut. Varmaan saat jostakin testiin perus SM 58:n
Kallekorvola
10.11.2006 09:47:03
Mulla on aika hyviä kokemuksia Senkun 865:sta sekä noista 900-sarjalaisista.

komp. tummiksi en sanoisi, mut toimivat kyllä kaikkien vastaantulleiden nenien alla.
rajajoki
10.11.2006 10:14:32
asiallista ja rakentavaa palautetta lisää tällästä...
täytyy ottaa noita malleja ylös ja käydä testii kun toi aika olis mulle ystävällinen, ostan tänään jo uuden emon ja prossun kun vanha eilen kämähti, hyvä tuuri... :)
piiskaa sydäntalvella!
rajajoki
10.11.2006 11:29:50
asiallista ja rakentavaa palautetta lisää tällästä...
täytyy ottaa noita malleja ylös ja käydä testii kun toi aika olis mulle ystävällinen, ostan tänään jo uuden emon ja prossun kun vanha eilen kämähti, hyvä tuuri... :)

Löysin tälläset mikki vaihtoehdot onks näistä mihinkään hyvään laulunauhoitukseen?

the t.bone sct800
the t.bonesct2000
the t.bonesct700
piiskaa sydäntalvella!
Roberto
10.11.2006 13:16:03

Löysin tälläset mikki vaihtoehdot onks näistä mihinkään hyvään laulunauhoitukseen?

the t.bone sct800
the t.bonesct2000
the t.bonesct700

Ai oikeasti hyvään? Vai siihen "hintaisekseen ihan hyvään"?

Ekaan: ei.
Tokaan: ehkä, jos sattuu se parmpi yksilö kohdalle.
Halsu
10.11.2006 15:28:49

Ai oikeasti hyvään? Vai siihen "hintaisekseen ihan hyvään"?

Ekaan: ei.
Tokaan: ehkä, jos sattuu se parmpi yksilö kohdalle.

Ekaan: Todennäköisesti kyllä (en ole itse juuri noita malleja testannut, tuskin on Robertokaan). Tuon hintaluokan T.bonet ovat melko varmasti jo erittäin hyviä mikrofoneja.

Tokaan: Varmasti. T.bonejen väliset isot yksilöerot on mun tietääkseni puhdasta urbaanilegendaa, aika tasalaatuista kamaa tuntuvat olevan. Ei oo ainakaan tullut yhtään oikeaa tapausta vastaan missään muualla kuin huhuissa - olen valmis muuttamaan mielipiteeni heti jos tälläinen tulee esiin.
CU -- Eki
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)