Clansman 24.11.2003 20:44:20 | |
---|
Näyttää siltä, että tämä kitara ibanezeista sopii parhaiten budjetilleni ja perjantaina suuntaan kohti musiikkiliikettä. Onko tilu- ja metallikepiksi hyvä? Tavoite oli hankkia jemi, mutta se kariutui liian vähäiseen rahamäärään:( "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" |
Miekkonen 24.11.2003 21:15:59 | |
---|
Osta Fenderi. |
LaXu 24.11.2003 21:18:00 | |
---|
Kannattaa ensisijaisesti katsella käytettyä RG550 tai RG570 skebaa. Käytännössä lähes sama keppi. |
_sami 24.11.2003 21:32:31 | |
---|
Kannattaa hankkia!!! Itse ostin kysein zgeban kesällä thomanilta enkä oo sen jälkeen yhtään katunut ostosta. Erittäin hyvä soittaa nopean ja ohuen kaulan ansiosta. Soundit on myös paremmat kuin noissa aikasemmissa rg550ssa, koska täs malllissa on usa:ssa valmistetut dimarzio/ibz mikit. Muuten kitara on valmistettu japanissa. Egde Pro talla on myös parhaimpia talloja mitä on ikinä tehty, pitää vireen tilanteessa kuin tilanteessa ja kestää kovaakin vääntöä. |
wilo 24.11.2003 21:38:01 (muokattu 24.11.2003 21:38:39) | |
---|
Oleellista rg-sarjan kitarassa on mielestäni se, että löytyy lo-pro edge -talla ja all access neck joint eli pyöristetty kaulaliitos. Kauloja 6-kielisissä rg-kitaroissa taitaa olla kahta lajia, ohuempaa wizardia ja paksumpaa wizard II:sta. Mikkien kanssa taas kannattaa ainakin sen verran puljata, että jos luulet tarvitsevasi keskimikkiä, hommaa sellainen rg josta se löytyy. Mikithän saa suht helposti vaihdettua/vaihdatettua. Lisäksi katselisin ensisijaisesti Japanissa valmistettuja malleja, niiden laatu on kokemusteni ja kuulemani perusteella parempi tai ainakin tasaisempi. Prestige-mallit ovat kalliimpia ja pidemmälle viimeisteltyjä, varustettu myös melkein aina paremmilla mikeillä. Jos löydät mieleisellä kaulalla varustetun, silmää miellyttävän rg:n, missä on lo-pro edge ja all access neck joint, et sitä ostaessasi varmastikaan mene pahasti väärään. |
LaXu 24.11.2003 21:57:30 | |
---|
Oleellista rg-sarjan kitarassa on mielestäni se, että löytyy lo-pro edge -talla ja all access neck joint eli pyöristetty kaulaliitos. Minä en noitakaan laskisi tarpeellisiksi. Onhan ne vähän mukavampia, mutta kyllä nuo Edget ja vinot kaulanliitokset, jota wanhoissa RG:ssa on, ovat oikein hyviä. Vire pysyy yhtä hyvin kuin Lo-Pro Edgellakin ja vino kaulanliitos takaa hyvän ulottuvuuden ylänauhoille. |
Kyllähän edge vireen pitää, se vain korkeampana on ainakin mulle hankalampi. Sitähän tuo lo-pro tarkoittaakin, matala profiili - ei se mitenkään professionaaliin viittaa, yhtä lailla pätevä kuin edgekin. All access neck joint on kyllä ehdoton. Mutta näähän olikin minun mielipiteitä, jeps? |
LaXu 24.11.2003 22:56:11 | |
---|
Kyllähän edge vireen pitää, se vain korkeampana on ainakin mulle hankalampi. Sitähän tuo lo-pro tarkoittaakin, matala profiili - ei se mitenkään professionaaliin viittaa, yhtä lailla pätevä kuin edgekin. All access neck joint on kyllä ehdoton. Mutta näähän olikin minun mielipiteitä, jeps? Jeh. Ja mä olen muutenkin sellainen kitarakameleontti, joka mukautuu kitaraan kuin kitaraan. Eli melkein kaikki tuntuu kädessä hyvältä, soundi on sitten eri asia. ;) |
kunnasja 24.11.2003 23:29:25 | |
---|
Mjaa mjoo. Kohta vois olla myynnissä 2 vuoden ikäinen RG550ex. Kustomoitu: Hipshot Tremstabilizer, Jacksonin kampi (jossa on ruuvilukitus, eikä Ibanezin omia löystyviä muovipuslia). Kaikin puolin hyvä peli! Saa kysellä. Miksi myytävänä? Nooh, tartten rahnaa jos meinaan satsata esim. Ruokangas-merkkiseen laitokseen... Öh, niin, ja pahoitteluni off-topicista, mutta koko kitaranvaihtoprojekti on vähän vaiheessa, siksi pitää mainostella etukäteen... tehdä vähän markkinatutkimusta. Visit http://www.helionprog.com |