Vapour 26.10.2006 13:48:04 | |
---|
Hiphei, taas vaihteeksi putkivahvistinsäie. Tuntuvat olevan muotia nyt.. Olen siis pariin otteeseen käynyt testaamassa tuota Lanikkaa ja olen kyllä pitänyt laitteen soundista. Mukavan ilkeää keskialueräimettä. En kuitenkaan kovin paljoa uskaltanut volahanikkaa avata ja uskoisin, että se paras juntta jäi vielä löytämättä, Mitenkäs lienee, aukeaako tuon laitteen soundi järjellisillä treeni- ja keikkavolumeilla, vai onko keinokuorma (johon ei olisi varaa) tarpeen? Mitenkäs tuo torin Marshall TSL60 vertautuu tämän Laneyn kanssa, noin soundinsta puolesta? sekin kun on mielenkiintoinen laitos. Entäs Laneyn LC30, tai LC50? Näitä ei Levarista löytynyt. Ja saahan sitä muitakin vahvistimia ehdotella toki. Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut. |
Vapour 26.10.2006 17:29:29 | |
---|
Nostotoimenpide. Anteeksi. Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut. |
kimurantti1 26.10.2006 18:11:56 | |
---|
Mä en tiedä mikä on sun käsitys järkevästä volumesta, mä pidän volahanikkaa ykkösen ja kakkosen välissä, se on vielä järjellinen keikkavolume mun mielestä. Siinä laitteessa on kyllä aivan hemmetisti liikaa tehoa kelle vaan, mutta toki se soundi ei välttämättä olisi samanlainen pienemmällä teholla. Niin kauan kun pienempää versiota laitteesta ei ole, niin mä tyydyn tähän, se on sen arvoista. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
tommiot 26.10.2006 19:50:42 (muokattu 26.10.2006 19:51:57) | |
---|
Yhdyn kimurant1n kommentteihin =) Volume siinä kakkosella pystyy vielä soittamaan keikoilla (ei nyt ihan pienimmillä) ja saundi on ihan mukavasti auki jo. Ihan helvetistä liikaa tehoa tuossa on silti. Mutta iso saundi. EDIT: http://koti.mbnet.fi/petrop/Laney_1960_Greenback.mp3 Tossa käsittelemätön pätkä Shure SM57:lla mikitettynä Marsun 1960AX -kaapista. |
Boge 07.11.2006 14:23:28 | |
---|
Eikös tosta vois napata puolet päättäriputkista pois ja näin ollen puolittaa tehot? En tiedä itse onnistuuko, mutta olisin kiinnostunut koska on mielenkiintonen styrkkari, mutta en halua noin tehokasta. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
janik 07.11.2006 14:26:50 | |
---|
Eikös tosta vois napata puolet päättäriputkista pois ja näin ollen puolittaa tehot? En tiedä itse onnistuuko, mutta olisin kiinnostunut koska on mielenkiintonen styrkkari, mutta en halua noin tehokasta. M.netin jäsen tommi_899 on nypännyt pari tuubia pois. |
Lento-V-mies 08.11.2006 12:00:27 (muokattu 08.11.2006 12:08:58) | |
---|
100w vahvistimen kyllä saa aika kovalle pistää ennen kuin siitä se paras saundi tulee.. Mutta ei se huono saundi ole vaikka hiljempaakin soittaa. Mun 100w vahvistin kuulostaa ihan hyvältä kotikäytössäkin, vaikka sustainia siinä ei sit niillä voluumeilla oikein ole... Mutta onkohan se sittenkään aina niin tärkeää saada se vahvistin kuulostamaan täydelliseltä kotona tai treenikämpillä...? Mielestäni tuo vahvistin on kuitenkin erittäin hyvä ja jos olisin etsimässä tommosta hevivahvistinta niin ton minä ehkä ostaisin vaikka olisikin rahaa Mesa Boogieen yms. Laneyn hinnat ovat ehdottomasti parhaat mitä voi olla. 650e saa jo erittäin hyvän putkivahvistimen jota ei tarvitse hävetä missään oloissa ja alle 800 euron saa jo kaksi vahvistinta jotka kelpaa Tony Iommille ja Paul Gilbertillekin! Niin muuten, katoitko tuon GH-sarjan? GH50L, GH100L, GH100TI. GH50L on mielestäni kanssa hyvä vahvistin, eikä se maksa paljoa. Sen lisäksi se on vain 50w eli sopisi sinullekin aika hyvin. |
battery 08.11.2006 13:47:47 | |
---|
Joku 2x12 kaappi auttaa pikkusen tuohon vola ongelmaan. Tosin siltikin saa korvat kovaa kyytiä :P one by one, only the good die young |
Thule 08.11.2006 14:36:55 (muokattu 08.11.2006 14:52:19) | |
---|
Joku 2x12 kaappi auttaa pikkusen tuohon vola ongelmaan. Mä en vieläkään suostu ymmärtämään kuinka kaksi 12-tuumaista vähentää vahvistimen tehoja verrattuna neljään. Yhtä paljon se nuppi tökyä tuuppaa, lopputulos on soundillisesti vain erilainen. Edit: Oiva oikaisi. It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church. |
oiva tumpeloinen 08.11.2006 14:40:00 | |
---|
Mä en vieläkään suostu ymmärtämään kuinka kaksi 12-tuumaista vähentää vahvistimen tehoja verrattuna neljään. Yhtä paljon se nuppi tökyä tuuppaa, lopputulos on soundillisesti vain erilainen. Kartiopinta-alan kaksinkertaistuminen taisi lisätä 3Db tökyä, jos en väärin muista. |
Vapour 08.11.2006 16:22:03 | |
---|
Niin muuten, katoitko tuon GH-sarjan? GH50L, GH100L, GH100TI. GH50L on mielestäni kanssa hyvä vahvistin, eikä se maksa paljoa. Sen lisäksi se on vain 50w eli sopisi sinullekin aika hyvin. Joo, testasin ohimennen tuon gh50L:n. Onkelma on vain siinä, että tarttis hyvän puhtaan, hyvän särökanavan lisäksi. Siis lennosta vaihdettuna. Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut. |
Lento-V-mies 08.11.2006 16:52:17 | |
---|
Niin no siis GH50L:llä saa säröstä vaihdettua cleaniin vissiin jalkakytkimellä. Se kai erikseen pitää ostaa, mutta maksaisko joku 20e. En sitten tiedä mitä se tarkoittaa, tai et miten hyvin se siis toimii, mutta pitäis siitä kai hyvät cleanitkin tulla, mutta tee ihan miten oma korva sanoo. Se GH100TI tais olla aika kömpelö vahvistin, ei tainnut olla särön säätämis mahdollisuutta jalkakytkimellä... ihme kyllä, heh. Kaikki Laneyt on ihan hyviä vahvistimia. |
Vapour 08.11.2006 16:56:38 | |
---|
Niin no siis GH50L:llä saa säröstä vaihdettua cleaniin vissiin jalkakytkimellä. Se kai erikseen pitää ostaa, mutta maksaisko joku 20e. En sitten tiedä mitä se tarkoittaa, tai et miten hyvin se siis toimii, mutta pitäis siitä kai hyvät cleanitkin tulla, mutta tee ihan miten oma korva sanoo. Se GH100TI tais olla aika kömpelö vahvistin, ei tainnut olla särön säätämis mahdollisuutta jalkakytkimellä... ihme kyllä, heh. Kaikki Laneyt on ihan hyviä vahvistimia. Niinno, siinä oli tosiaan jonkinlainen lisägain -potikka. Saas nähdä... Onneksi asia ei ole ihan justnytpakkoakuutti, että kerkeää vähän futsiakin. Mutta tosiaan se Vh100:n soundi oli pikatestillä aavistuksen parempi, puhtailla jopa selkeästi. No, pitänee testata molempia enemmänkin kuin vartin verran... Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut. |
Puoskari89 08.11.2006 16:57:47 | |
---|
Niin no siis GH50L:llä saa säröstä vaihdettua cleaniin vissiin jalkakytkimellä. Eikö tuo GH50(100)L ole 1-kanavainen? Kitara ja kahvia.
Mitä muuta voisi tarvita? |
Lento-V-mies 08.11.2006 22:13:40 | |
---|
Niin no siis GH50L:llä saa säröstä vaihdettua cleaniin vissiin jalkakytkimellä. Eikö tuo GH50(100)L ole 1-kanavainen? Juu, näin on. Siihen on vain onneksi laitettu semmoinen mahdollisuus että jalkakytkimellä saa särön määrää jotenkin vaihdettua, mutta tosiaan, tarkoittaisiko se sitten että se kytkee sen Drive-nappulan päälle ja pois... Siitä saa nimittäin lisää säröä sen normaali gain-säädön lisäksi. Tällöin toi jalkakytkin toimis lähinnä sooloon vaihdettaessa... "The GH50L is a single channel master volume style head with footswitchable gain" Toi oli siellä Laneyn sivulla.. Ei tosiaan ton enempää tietoa asiasta. Kyl toi VH100R varmaan silleen monipuolisempi on. |
Juu, näin on. Siihen on vain onneksi laitettu semmoinen mahdollisuus että jalkakytkimellä saa särön määrää jotenkin vaihdettua, mutta tosiaan, tarkoittaisiko se sitten että se kytkee sen Drive-nappulan päälle ja pois... Tarkoittaa, ja ne lisäsäröt kannattaa ottaa, jos rankempaa rokkia haluaa soitella. Mutta mä en näe sitä Laneyn heikkoutena, päinvastoin. Kiva juttu, että säröpotikat ovat koko matkalta käyttökelpoisia. Kyl toi VH100R varmaan silleen monipuolisempi on. On, ja myös hieman erilainen soundiltaan. |
Jay-Kay 10.11.2006 00:33:19 | |
---|
Kokemusta ei juurikaan GH50L/GH100L:stä ole, mutta vähän aikaa sitten hankkimani VH100R on kyllä osoittanutunut mainioksi ostokseksi. Tehoa (volume ~2 treenikämpillä) siinä on ehkä parille pikku pitäjälle liikaa, mutta saundi on erittäinkin napakka (sillä kakkosellakin) ja monipuolisuutta sundeihin kyllä löytyy, kunhan vain jaksaa potikoita väänellä. Suosittelen. GH100L --ärrävikaisen VH100R |