Aihe: Fender Bassman
1
jusak
26.08.2006 18:06:35 (muokattu 26.08.2006 18:13:57)
Tere!

Sain käsiini tuommoisen vanhan (basso)vahvistimen Bassman 135 (+kaappi Bassman 100) jostain 70-luvulta, joka humisee ja hurisee aikalailla. Samaten tehoja on tippunut pois. No, siihen on joskus 10-20 vuotta sitten vaihdettu päätteen putket _ilman biasointia_.

Tarkoitus olisi tehdä tuosta käypä bassovahvistin ehkä jopa keikkakäyttöön, jos siitä pelin vielä saa. Mitä mieltä olette, riittäisikö putkien vaihto + biasointi, vai luuletteko että tuon ikäiselle joutuu jotain muutakin tekemään?

Origaaliputket, pääte 4 kpl 6L6GC, etunen 12AT7 ja 2 kpl 7025.

Onko jotain ehdotuksia vaihtoehtoisiksi putkiksi vai noillako mentäisiin? Vähän raskaampaan rock-menoon olisi tarkoitus tulla, jotakuinkin Ampeg SVT:n suuntaan. Säröttimeksi olen aatellut Bossin SuperOverdrivea.

Edit. Tarkennuksia.
Bee-äf
26.08.2006 19:44:53
Jos hurisee, niin suotokonkat ovat kuivannee ja vaihtokunnossa.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
jusak
08.11.2006 20:23:37
Mitenkäs muuten, uskallanko tyrkätä tuohon 8 ohmin Marsun kaapin kiinni? Onko tästä mitään haittaa, kun varsinaisesti tuohon pitäisi kytkeä 4 ohmin kuorma?
VesaK
08.11.2006 21:53:01

Mitenkäs muuten, uskallanko tyrkätä tuohon 8 ohmin Marsun kaapin kiinni? Onko tästä mitään haittaa, kun varsinaisesti tuohon pitäisi kytkeä 4 ohmin kuorma?

Tekee mieli sanoa Jaakko Lassilan äänenpainolla että "kyllä uskallat", mutta minua ei saa lyödä jos savu nousee. Onhan näin tehty ziljoona kertaa ennenkin. Olen pitänyt 4 ohmin Fenkun perässä 8 ohmin kuormaa ja 2 ohmin kuormaa ilman vahinkoja. Ja taas kopisee puu...

Jos homma arveluttaa niin nappaa kaksi pääteputkea pois. Joko äärimmäiset tai kaksi keskimmäistä. Tällöin vahvistimen lähtöimpedanssi on 8 ohmia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)