Justus 24.11.2003 18:23:07 | |
---|
Voisiko joku kertoa softasynista. Lähinnä mitä se käytännössä tarkoittaa ja mistä voisi tai kannattaisi lähteä liikkeelle. Korttina on St DSP24 value, enkä ole saanut midejä kuuluville. Jonkun verran aihetta on sivuttu muissa kirjoituksissa, mutta oikein ei selvyyttä ole tullut. Softaksi hankinnassa se uusin Cubase. |
Voisiko joku kertoa softasynista. Lähinnä mitä se käytännössä tarkoittaa ja mistä voisi tai kannattaisi lähteä liikkeelle. Korttina on St DSP24 value, enkä ole saanut midejä kuuluville. Jonkun verran aihetta on sivuttu muissa kirjoituksissa, mutta oikein ei selvyyttä ole tullut. Softaksi hankinnassa se uusin Cubase. Onko siinä edes midiääniä ? No joka tapauksessa, softasyna on pluggari eli periaatteessa kuten ulkoinen laite vaikka onkin virtuaali eli sisäinen (!). Ja tarjontaa riittää tajuttomasti aina alkaen ilmaisesta monen tuhannen arvoisiin. Eikä niissä ilmaisissakaan mitään huonoja ole. Otapa vaikka googlella hakusanaksi vst synth. Jo alkoi löytymään. |
Justus 25.11.2003 11:12:40 | |
---|
Kiitos, täytyy lähteä tsekkailemaan. Löytyiskö noista softasynista (ilmaisista tai maksullisista) kootusti kuvauksia tai arvosteluja, että välttäisi pahimmat karikot? |
Ukko 25.11.2003 12:23:40 | |
---|
Kiitos, täytyy lähteä tsekkailemaan. Löytyiskö noista softasynista (ilmaisista tai maksullisista) kootusti kuvauksia tai arvosteluja, että välttäisi pahimmat karikot? Kokeilemalla se selviää mistä pitää. |
wiggy 25.11.2003 14:02:47 | |
---|
|
JulGubbe 25.11.2003 18:47:35 | |
---|
Suosittelisin myös tutustumista alan lehtiin. Esim. Future Music tai Computer Music. Tsekkaa myös niiden kotisivut. Puujalkavitsien asialla jo vuodesta 1978. |
Digital Beat 25.11.2003 21:28:50 | |
---|
|
JulGubbe 26.11.2003 11:38:28 | |
---|
Korttina on St DSP24 value, enkä ole saanut midejä kuuluville. Olen aina ihmetellyt, että miltä ne midit oikein kuulostavat... Kun moni muukaan ei ole niitä midejä ikinä kuullut. hoh. Puujalkavitsien asialla jo vuodesta 1978. |
Wolfheart 26.11.2003 22:47:12 | |
---|
Olen aina ihmetellyt, että miltä ne midit oikein kuulostavat... Kun moni muukaan ei ole niitä midejä ikinä kuullut. hoh. Minulla kuuluu midit. J-station kautta kuuluu sellainen rytmikäs kohina, kun guitar pro:lla soittaa jotakin piisiä. Aika outoa kun midijohdotkaan eivät edes ole kiinni j-stationissa vaan synassa. |
loucious lou 27.11.2003 12:05:30 | |
---|
Olen aina ihmetellyt, että miltä ne midit oikein kuulostavat... Kun moni muukaan ei ole niitä midejä ikinä kuullut. hoh. noh noh, ei saa vittuilla...tai no ehkä vähän. it wan't quite as bad as it sounded.. |
JulGubbe 30.11.2003 22:08:02 | |
---|
noh noh, ei saa vittuilla...tai no ehkä vähän. Tämä oli hyväntahtoista vittuilua. Puujalkavitsien asialla jo vuodesta 1978. |