Glenfiddich 08.11.2006 12:27:44 (muokattu 08.11.2006 12:31:32) | |
---|
Ja minä pidän kyllä nyt Bobanan puolta tuossa smg-vertauksessa. Olen kyllä ollut todistamassa muutamia rokkikeikkojakin, jossa rumpalilla oli juurikin 18" basari ja kylläpä paukkui! Piti oikein käydä katsomassa, että kuinkahan järeä tykki sillä oikein on. Yllätys oli suuri. Tosin nämä ovat yleensä klubikeikkoja. Jos nyt hevistä puhutaan, niin sen kyllä haluaisin nähdä kun esim. joku Mcbrain soittaisi viikon päästä Hartwallilla keikat 18" basarilla. Se eeh..olisi varmaan suoraan sanottuna aika nallipyssy. Mielestäni. Ainiin eikös se topicin aloittaja etsinyt yleishyvää basarikokoa, mielestäni se on juurikin 20", miksei nyt 22" kuten itselläni. Tosin omani 22x18 tykittää siihen malliin, että jättäisin jazzin sillä soittamatta jos osaisin. "Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!" |
efunkelist 08.11.2006 12:29:35 | |
---|
Mä oon kans ollu vähän niillä linjoilla että "riittää kun kuulostaa hyvältä" :) |
Niq 08.11.2006 12:38:51 (muokattu 08.11.2006 12:39:55) | |
---|
Tosin nämä ovat yleensä klubikeikkoja. Jos nyt hevistä puhutaan, niin sen kyllä haluaisin nähdä kun esim. joku Mcbrain soittaisi viikon päästä Hartwallilla keikat 18" basarilla. Se eeh..olisi varmaan suoraan sanottuna aika nallipyssy. Mielestäni. Tuskinpa se Nickonkaan basari mikittämättä jyskää, eli eihän se nyt niin tarkkaa oo livetilanteessa. Studiossa onkin sitten jo merkitystä, jos haetaan jotain tiettyä basarisoundia. Ja onhan siinä aina se fiilistekijäkin. Mulla oli vielä vähän aikaa sitten Tama Rockstar -sarjan 20"x14" ja 22"x14" basarit, muuten kuin kokonsa puolesta identtiset. Ei soundeissa samoilla kalvoilla ollut juurikaan eroa, paitsi että 22":sen sai himpun verran alemmas viritettyä. Möin pois 22":sen, kun 20" on helpompi asetella ja roudata. :) EDIT: Maija Vilkkumaan rumpalilla on Kumut, joissa ilmeisesti 18" basari, ja ihan komea rokkibasarisoundi oli keikalla, vaikka kuinka yritin kuulostella että "kuinkahan tuommoinen lattiatomin kokoinen mahtaa basarina soida" ;) "I have a cunning plan" -Baldrick |
DrmBug 08.11.2006 12:57:15 | |
---|
Onhan se selvä, että hyvä 18" toimii mikitettynä rokkikeikoilla. Mutta toimiiko se akustisesti rokkibändin treenenissä... ei. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Niq 08.11.2006 13:16:37 | |
---|
Onhan se selvä, että hyvä 18" toimii mikitettynä rokkikeikoilla. Mutta toimiiko se akustisesti rokkibändin treenenissä... ei. Me soitetaan treeneissä lujaa raskasta rokkia, basari 20" ja kuuluu kaiken yli liiankin selvästi. Viritys/kalvokysymys. Toki myös rummun muilla ominaisuuksilla on on merkitystä, joten tässä ei voi oikein yleistää. Ja onhan se eri juttu kantapää maassa hipaista sitä poljinta kuin kantapää ylhäällä polkea täysillä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Rockster 08.11.2006 13:58:36 | |
---|
Ja onhan se eri juttu kantapää maassa hipaista sitä poljinta kuin kantapää ylhäällä polkea täysillä. Tuo kantapää maassa on kylä niin hirveää kuultavaa ja katsottavaa, että. Mutta kyllä ainakin 20" potkua irtoaa jos kyseessä on laaturmupu. 18" vähän jo vierastan, kun olen niin iso ukko... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Jupi57 08.11.2006 14:19:37 | |
---|
Yamahan Oak Customeissa 17" taitaa olla basareiden ainoa syvyys. Suomesta 18x15 / NBD818UFA Jenkkilästä 18X17 / NBD8418UF ja NBD818UFA Tuo 18x17 Oak Customi menisi jo toiselle lompsalle Suomeen tilattuna, että se siitä. Onhan se selvä, että hyvä 18" toimii mikitettynä rokkikeikoilla. Mutta toimiiko se akustisesti rokkibändin treenenissä... ei. Onhan se Northerin Saarikin soittanut ilman (basari-)raisereita kahta trigattua 18" basaria keikoillaan. Treeneissä toki jo 18" basarillakin saa akustista "mekkalaa" aikaiseksi, mutta jotain puuttuu verrattuna 24":een (Sanonko mä, no en sano, sanon kuitenkin - mynä). Näitä kahta soittelen tällä hetkellä, koska ovat niin eri maailmoista. |
passe 08.11.2006 14:19:37 (muokattu 08.11.2006 14:20:47) | |
---|
Tuo kantapää maassa on kylä niin hirveää kuultavaa ja katsottavaa, että.Mutta kyllä ainakin 20" potkua irtoaa jos kyseessä on laaturmupu. 18" vähän jo vierastan, kun olen niin iso ukko... Ei se ole jos sen osaa. Itse en osaa kovinkaan hyvin, mutta mukavaa olisi kun osaisin. Se kun on taloudellisempi laiskottelu-tyyli soittaa, voisi ottaa rennommin loco loco-keikoilla... "Good is in the details..." |
Niskamies 08.11.2006 15:23:31 | |
---|
Tuo kantapää maassa on kylä niin hirveää kuultavaa ja katsottavaa, että. Justiinsa. Sun pitää tulla vaikka piipahtamaan meidän treeniksellä ja vähän korjata (väärää) mielipidettä. Tosimies ei viritä - tosimies intonoi! |
Rockster 08.11.2006 15:26:40 | |
---|
Justiinsa. Sun pitää tulla vaikka piipahtamaan meidän treeniksellä ja vähän korjata (väärää) mielipidettä. Miksi sitä korjata. En minä pidä myöskään siitä rumpujen hipeltämisestä. Rummut ovat lyömäsoitin ja bassorumpua pitää soittaa voimalla. Sointi vaan paranee. Homppelit hipsuttaa ja soittaa kantapää maassa... Ehkä olet homppeli :) "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Niskamies 08.11.2006 15:27:57 | |
---|
Miksi sitä korjata. En minä pidä myöskään siitä rumpujen hipeltämisestä. Rummut ovat lyömäsoitin ja bassorumpua pitää soittaa voimalla. Sointi vaan paranee. Homppelit hipsuttaa ja soittaa kantapää maassa... Ehkä olet homppeli :) Kantapää maassakin voi soittaa kovaa. Ja saa hienon saundin. Tsekkaa vaikka Bonhamin John. Tosimies ei viritä - tosimies intonoi! |
Rockster 08.11.2006 15:28:50 (muokattu 08.11.2006 15:29:14) | |
---|
Kantapää maassakin voi soittaa kovaa. Ja saa hienon saundin. Tsekkaa vaikka Bonhamin John. Höpö höpö... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Analuuk 08.11.2006 15:55:20 | |
---|
Maija Vilkkumaan rumpalilla on Kumut, joissa ilmeisesti 18" basari, ja ihan komea rokkibasarisoundi oli keikalla, vaikka kuinka yritin kuulostella että "kuinkahan tuommoinen lattiatomin kokoinen mahtaa basarina soida" ;) Pethmanilla on 20" pasuuna. Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa! |
DrmBug 08.11.2006 16:17:27 | |
---|
No itselläni oli vähän aikaa Ludarin vanhempi 18" vaahterabasari, eikä siitä kyllä volaa tarpeeksi lähtenyt rokkihommiin. Ja poljen kyllä ihan kantapaa ylhäällä... ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
K.Suninen 08.11.2006 16:31:48 | |
---|
Ja sitten, kun sulla on ollut useita muitakin bassorumpuja... Mulla oli jammun stage customit 22" bassarilla ja sata tuumaa syvät tomit.. Vihasin sitä, erityisesti bassarii niin paljon että siitä on kai jääny traumat. :p |
TAMAS 08.11.2006 16:47:10 | |
---|
Mulla oli jammun stage customit 22" bassarilla ja sata tuumaa syvät tomit.. Vihasin sitä, erityisesti bassarii niin paljon että siitä on kai jääny traumat. :p Minun setilläni jos soittaisit saisit kaiketi hakea apua terapiasta ;) Kurjuuden Kuningas. |
Epämuusikko 08.11.2006 18:26:36 (muokattu 08.11.2006 18:29:14) | |
---|
Minun setilläni jos soittaisit saisit kaiketi hakea apua terapiasta ;) Sehän siinä onkin, notta power-tomit huonosti asenneltavilla kiinniityksillä 22" basarin päällä vetävät joko penkin korkealle tai naaman mutruun. Mutta 22 tai 24" basari tietyissä rock-hommissa on namia. Ja trigeröidä/subkickata voi edelleen, vaikka olisi joku 16" sintti. EDIT: En siis tarkita että TAMASin setissä olisi ergonomia-ongelmia, lähinnä omia kokemuksiani peilaan. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Kantapää maassakin voi soittaa kovaa. Ja saa hienon saundin. Tsekkaa vaikka Bonhamin John. Kantapää maassa ja kovaa, vai? En usko ennen kuin kuulen ja näen. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
hollmi-5 08.11.2006 20:17:44 | |
---|
stage customit 22" bassarilla Olikin puhe bassorummuista ;-) http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Niskamies 08.11.2006 20:41:09 | |
---|
Kantapää maassa ja kovaa, vai? En usko ennen kuin kuulen ja näen. Voit tulla käymään meidän treeneissä mikä Sunnuntai vain. Tosimies ei viritä - tosimies intonoi! |