Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17
kaksi
15.10.2006 01:19:22
Tai siis sitä olin sanomassa, että aluksi kun ostaa jonku symbaalin joka on esim b8 pronssista valmistettu ja se kuullostaa tosi hyvältä, sitten sen jälkeen ostaa jonku paljon laadukkaamman b20 seoksesta valmistetun niin sitten se b8 seos kuullostaa ihan kamalalta. ja sen takia joudun uusimaan symbaali settini uusilla.
Timo.
toni.turpeinen
22.10.2006 13:48:38
Harkitsen uuden crashin ostoa settiini, ja tällä hetkellä olen varsin kiinnostunut Zildjianin A cie Vintage sarjasta. Erityisesti kiinnostaisi 19" ARMAND RIDE WITH 3 RIVETS. Onko kellään tästä kokemuksia? Ilmeisesti siinä pitäisi olla varsin hyvät crash-ominaisuudet? Muut symbaalini ovat Meinlin byzance sarjaa, crash 18" thin ja ride 20" thin (toimii varsin hyvin crashina).

Sopivatkohan sarjat yhteen?

Myös Paisteen Giant Beat kiinnostaa jonkin verran, kokemuksia?
Totuus on tuolla ylhäällä.
Roope77
25.10.2006 21:47:35
Pistin justiinsa tilaukseen kaksi Zildjianin avedis crashijä 16``, Zildjianin a custom ride 20`` sekä alcemy pro a.r.t. hi hatin. Saapas sitten nähdä miltä kuullostaa. Pitäs bändin kanssa mennä studioonkin pian.
Suchinenu
26.10.2006 09:33:25
Tai siis sitä olin sanomassa, että aluksi kun ostaa jonku symbaalin joka on esim b8 pronssista valmistettu ja se kuullostaa tosi hyvältä, sitten sen jälkeen ostaa jonku paljon laadukkaamman b20 seoksesta valmistetun niin sitten se b8 seos kuullostaa ihan kamalalta. ja sen takia joudun uusimaan symbaali settini uusilla.

Eipä se tuo seos aina määritä, kuinka hyvältä symbaali (omaan korvaan) kuulostaa. Itse myin muutama viikko takaperin Meinl Byzance medium -haikat ja ostin tilalle Paisteen 1000/802 yhdistelmähaikat muutamalla kympillä, enkä ole katunut hetkeäkään.
afro
28.10.2006 00:33:15
Harkitsen uuden crashin ostoa settiini, ja tällä hetkellä olen varsin kiinnostunut Zildjianin A cie Vintage sarjasta. Erityisesti kiinnostaisi 19" ARMAND RIDE WITH 3 RIVETS. Onko kellään tästä kokemuksia? Ilmeisesti siinä pitäisi olla varsin hyvät crash-ominaisuudet? Muut symbaalini ovat Meinlin byzance sarjaa, crash 18" thin ja ride 20" thin (toimii varsin hyvin crashina).

Sopivatkohan sarjat yhteen?

Mulla on tuo Armand Ride. Se on tosiaan vähän crash-ride, toimii kevyessä soitossa ridenä. Kyllä sitä pystyy crashinäkin käyttämään, mutta kohtuu tanakasti sitä saa silloin soittaa. Byzance-sarjan yhteensopivuudesta tiedän vain sen verran, että medium-haikkojen kanssa Armand toimii ihan hyvin.
Vielä ei hirveästi kokemusta tuosta pellistä ole, kun äskettäin sen hommasin. Sen verran kuitenkin vielä, että kolmannen niitin saatat joutua poistamaan, kaksi riittää ihan mainiosti. Kolmella tahtoo kuulemma mennä vähän tukkoon.
rumpali-isti
08.11.2006 18:39:07
Nyt pitäss saada uus haitsu, kun alkaa tympiä toi vanha kun on mulle liika paksu.
VAihtoehtoina oon miettiny Meinl Byzance medium, Paiste 2002 medium, Alchemy sweet tai medium. Olisko vielä muita hyviä ja mitä mieltä ootte noista??
Musiikkityyli on aika all-round.
Jyrkkä EI tuplille!
rumpali-isti
08.11.2006 20:05:54
Saako noita Bosphoruksia Tampereelta?? Jos, niin mistä??
En pelkää peltejen rikkoutumista, lyön aika hiljaa omasta mielestäni.
Jyrkkä EI tuplille!
moderndrummer88
08.11.2006 21:04:05 (muokattu 08.11.2006 21:06:09)
Saako noita Bosphoruksia Tampereelta?? Jos, niin mistä??
En pelkää peltejen rikkoutumista, lyön aika hiljaa omasta mielestäni.

Eikös se suomen ainot bosphorus-maahantuoja janne mikael salo majaile just tampereella :D

http://jamisa.com/?aid=etusivu tuossa on kotisivut, ei heti ainakaan osunu silmiin varmistusta, mutta semmonen muistikuva kuitenkin mulla on
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Gurbasauna
20.11.2006 18:46:54

Mitä mieltä ootte sabianin aa rock sarjasta? (http://www.thomann.de/fi/sabian_aa_rock_perfor_cymbal_set.htm) onko minkäänlaisia kokemuksia? laatu? ääni? kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.
Markus91
20.11.2006 20:51:18
Mitä mieltä ootte sabianin aa rock sarjasta? (http://www.thomann.de/fi/sabian_aa_rock_perfor_cymbal_set.htm) onko minkäänlaisia kokemuksia? laatu? ääni? kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.

Omaa kokemusta ei ole, enkä siksi ole paras henkilö kertomaan näistä. Sen voin kuitenkin taata, että ihan laatusymbaalit on kyseessä. Lisäksi suuntaa antavia ääninäytteitä kannattaa kuunnella Sabianin sivuilta:

http://www.sabian.com/english/Webmayhem/soundcheck.cfm

Varmasti hyvät rokkipellit, mutta eivät mihinkään hissutteluun paras mahdollinen vaihtoehto. Mutta täytyy sanoa että itse ainakin tykkään tuosta ridesta kovasti. Pingiä lähtee ja hieno kellosoundi. On yksi vaihtoehto uudeksi rideksi minulle itselle, vaikkakin taidan olla Paisteihin kallistumassa...

Oletko tilaamassa Thomannilta? Käy toki testaamassa musaliikkeessä ensin. Mikäli on rahaa käyttää tuo yli 500e, niin ainakin viimeistään käytettynä saat juuri parhaat mahdolliset pellit, jotka haluat, eikä tarvitse enää päivitellä parempiin.
Nolte
20.11.2006 21:10:51
Jos kovin ärjyä musaa vetää, saattaa tuo 16" crash jäädä vähän pieneksi, jos ei isompia kavereita sille ole ennestään.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Jeltz
20.11.2006 21:16:12
Jos kovin ärjyä musaa vetää, saattaa tuo 16" crash jäädä vähän pieneksi, jos ei isompia kavereita sille ole ennestään.

Totta, 18" olisi paljon parempi vaihtoehto. Lisäksi pienet ja paksut crashit kuulostavat usein varsin karseilta. AA mediumitkin on aika paksuja peltejä, joten kannattaa harkita tosissaan tarvitseeko tuota rock-paksuutta.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Mipe-iha-ite
14.12.2006 16:09:24 (muokattu 25.01.2007 17:06:51)
Onko jollaki kokemuksia Turkish Classic sarjan symbaaleista? Oli tuolla Soundstoressa tarjouksesa 16" 90€.

Eikö kellään? :(
Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä.
fifehole
31.01.2007 08:47:51

Hauskaa tuo Thomannin hinnoittelu ;)

Kaverit myy K-Custom ja K-serie Zildjiania huomattavasti halvemmalla kuin esim. Suomen liikkeet... esim. K-Custom 20" medium ride 298,00€, mutta eihän niillä ole niitä varastossa!

Ovat varmasti tyytyväisiä täällä pohjolassa kun yrittävät myydä lähes 100€ ja ylikin kalliimmalla niitä asiakkaille jotka kuitenkin vertaavat hintoja Saksaan (vaikka niitä ei ole saatavilla).

Tässäkin on tietysti sekä hyvää että pahaa, liikkeet tulevat vastaan hinnoissa mutta toisaalta käytettyjen symbaalien arvo putoaa myös... jos haluaisi saada omastaan vielä edes jonkinlaisen hinnan kun se aikoinaan maksoi maltaita.

Entä nostaako Thomann hintansa taas normaaleiksi kun tavaraa on varastossa? Onko tämä kaikki vaan kiusantekoa vai taktiikkaa saamalla ihmiset odottamaan ja ostamaan sieltä? Ehkä ne vaan kerää tilauksia ja tekevät sen mukaan ostot Zildjianilta yms?
Head for an eye
kekäläinen
15.02.2007 12:31:25 (muokattu 15.02.2007 12:36:30)
nyt jeesikää ku tarviis ostaa pari uutta hevimusiikkiin soveltuvaa crashiä ja sit ride ..hintaluokkaa 500-600..täysin hukassa olen :|
Nolte
15.02.2007 22:26:16 (muokattu 15.02.2007 22:29:06)
nyt jeesikää ku tarviis ostaa pari uutta hevimusiikkiin soveltuvaa crashiä ja sit ride ..hintaluokkaa 500-600..täysin hukassa olen :|

Uudetko pitäisi välttämättä olla? Torilla nimittäin on pari-kolme rideä, jotka varmasti soveltuisivat heviin. Zildjian A Ping Ride, sitten taisi olla Sabian HH Rock Ride. Varmaan muitakin. Itse ostaisin juurikin riden käytettynä, koska harvemmin niitä kukaan rikki saa.

Käytettyjen crashien kanssa saa sitten olla tarkkana. Taisi niitä olla vähän huonommin juuri nyt torilla muutenkin. Jos itselleni etsisin kovempaan menoon uusia crasheja, niin A-Customeja harkitsisin kovasti. Ne kun toimivat sitten muutenkin, kuin pelkästään hevissä. Mutta ääntäkin piisaa, kun valitsee vähän isompia kokoja. Ehkä 17" ja siitä ylöspäin...

edit. Työstöä...
Hyvät kamat - huono soittaja!
Markus91
15.02.2007 22:26:36

Oletko ostamassa uutena vai käytettynä? Itse suosittelisin taas käytettyjä laatusymbaaleita, jotka irtoaa hyvinkin tuohon hintaluokkaan. Esimerkiksi Meinl Amunilta saa nuo pari crashia ja riden kyllä uutenakin. Onko sulla jo valmiiksi nyt jotain symbaaleja?
kekäläinen
16.02.2007 14:04:51 (muokattu 16.02.2007 14:07:52)
Kiitoksia ohjeista :) meinlin amuneita aattelin itekki. löytyy multa nyt pari pst5 crashia, china ja ride, mut näissä saundit ei mielellytä minua yhtää, joten uusittava ois koko kalusto.
miän vain
16.02.2007 15:44:27

Kiitoksia ohjeista :) meinlin amuneita aattelin itekki. löytyy multa nyt pari pst5 crashia, china ja ride, mut näissä saundit ei mielellytä minua yhtää, joten uusittava ois koko kalusto.

Jäitä hattuun. Osta mielummin yksi hyvä kuin kolme huonoa - kiität itseäsi vuoden päästä. Amunit ovat toki paremmat kuin pst5:set, mutta eivät kovin paljon. Tämä on tosin jo makukysymys, mutta epäilen että amuneidenkin soundi alkaa rasittaa ennen pitkää. Ne ovat "ihan jees" - hyvässä ja pahassa.

Käytettynä kannattaa tosiaan katsella. Ridejä ei yleensä saa rikki soittamalla, eikä paksumpia haitsujakaan. Crashien ja chinojen kanssa tarkkana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)