Chaka 08.11.2006 09:31:46 | |
---|
tästähän on tullut paljon uutta tietoa asiasta, kaunis kiitos ihmisille jotka ovat vastanneet tähän.. hmm, paljonkos saisi maksaa sellaisesta kontrasta joka soisikin hyvin ja olisi jotenkin edes soitettava?? Rinnat rakkaudesta turvonneina |
Karlsson 08.11.2006 09:34:35 | |
---|
tästähän on tullut paljon uutta tietoa asiasta, kaunis kiitos ihmisille jotka ovat vastanneet tähän.. hmm, paljonkos saisi maksaa sellaisesta kontrasta joka soisikin hyvin ja olisi jotenkin edes soitettava?? Tuo lienee vastaajasta kiinni pitkälti. Mitä tuossa olen kaupoissa testaillut niin oikein kivan saa jo alta 3000€ uutena. Tosin käytettynä voi löytää vaikka kuinka halvalla hyvän soittimen. Ja säkällä ihan sikahalvalla. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Chaka 08.11.2006 09:37:55 | |
---|
näinpä..! mut kun itse en ole kontraa koskaan kokeillutkaan, mutta kiinnostusta paljon löytyisi..! En silti uskalla 3000€ oikein sijoittaa soittimeen, josta en hivittävästi tiedä..prkl, ku niiden pitää olla kalliita! Rinnat rakkaudesta turvonneina |
Johannes_t 08.11.2006 09:39:00 (muokattu 08.11.2006 09:41:42) | |
---|
tästähän on tullut paljon uutta tietoa asiasta, kaunis kiitos ihmisille jotka ovat vastanneet tähän.. hmm, paljonkos saisi maksaa sellaisesta kontrasta joka soisikin hyvin ja olisi jotenkin edes soitettava?? Ostin kontran viime keväänä, se on ilmeisesti kiinassa tehty, en voi varmaksi sanoa. Teetin siihen täyden säädön Tomas Bergmanilla (otelaudan hionta/koverrus, tallan vaihto, ym. trimmailua) ja hommasin Daddarion hyvät hybridi kielet. Kaiken kaikkiaan oikein mallikas soitin, ainakin minun tarpeisiin. Olen sen verran noviisi kontran suhteen, etten osaa sanoa mikä bassossani olisi huonompaa esim. musaopiston "oikeaan" kontraan verrattuna. E: Niin, se hinta ;) Ns. oppilasbassosta on kysymys (tiedä sitten mitä se tarkoittaa) ja tuoltahan niitä voi ihmetellä: http://www.f-music.com/tuotteet.php … t%26kontrabassot&tuoteryhma=134 |
Teijo K. 08.11.2006 09:48:28 | |
---|
näinpä..! mut kun itse en ole kontraa koskaan kokeillutkaan, mutta kiinnostusta paljon löytyisi..! En silti uskalla 3000€ oikein sijoittaa soittimeen, josta en hivittävästi tiedä..prkl, ku niiden pitää olla kalliita! Kannattaa siis kytätä käytetty. Tuossa vastikään oli torilla ihan ok. oloinen peli ja hintaa taisi olla parisataa. Se ei kauaa myynnissä viihtynyt kyl tota. Jos olisin ollut rahoissani, niin olisin hakenut samantien pois treenikselle kakkospeliksi. |
rattledad 08.11.2006 12:49:02 (muokattu 08.11.2006 12:49:36) | |
---|
Ei kannata ite niitä siirrellä....on kokemusta.Liikaa kun löysää kieliä ja talla vahingossa lipee ja kaatuu niin se pinna kaatu. Ei onneksi ole käynyt noin kun tallaa olen parissa bassossa siirrellyt, tarkoitin että pinnan paikasta en ole varma kuinka hyvin se on suhteessa tallan nykyiseen paikkaan. Yksi toomannin kontra on tutulla kaverilla keikkakäytössä. Ihan toimiva peli mitä olen kokeillut. Kunnolla säädätetty toki eikä varmaan ihan halvin mitä löytyy. |
kontrabasisti 08.11.2006 14:10:29 | |
---|
Ei onneksi ole käynyt noin kun tallaa olen parissa bassossa siirrellyt, tarkoitin että pinnan paikasta en ole varma kuinka hyvin se on suhteessa tallan nykyiseen paikkaan. Yksi toomannin kontra on tutulla kaverilla keikkakäytössä. Ihan toimiva peli mitä olen kokeillut. Kunnolla säädätetty toki eikä varmaan ihan halvin mitä löytyy. Ei tosiaan kannata tallaa pahemmin siirrellä, ellei se sitten selkeästi ole vinossa (esim uusien kielten tai kaatumisen jäljiltä), jolloin voi jotain ite yrittää. f-aukoista näkee oikean paikan, mutta jos ei oikeasti ole ammattilainen niin saattaa olla parempi ettei siirrä huonompaan suuntaan. mulla kävi kerran niin, että kieliä pitävä pieni metalliosa sieltä alhaalta katkesi, kielet levisi jokaiseen suuntaan, talla lähti irti ja äänipinna myös. soitinrakentajalla kävi sitten ilmi että se vanha äänipinna oli liian lyhyt ja niinpä tehtiin uusi. nuo voi olla joskus siinä ja siinä että äänipinna edes pysyy kiinni, eihän se liian isokaan voi olla. ja todella hankala laittaa jos ei ole ammattilainen, ainakaan oikeaan paikkaan. kontran ostamiseen kannattaa käyttää apuna kokeneempaa henkilöä. oon itse soittanut kohta neljä vuotta enkä ikinä uskaltaisi ite ostaa bassoa. siinä pitää tietää niin monta asiaa, esim onko se nyt puuta vai vaneria, onko puu liian ohut, jolloin se on helppo särkymään ja hinta tietysti... "Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta- |
chief 08.11.2006 14:28:19 | |
---|
tästähän on tullut paljon uutta tietoa asiasta, kaunis kiitos ihmisille jotka ovat vastanneet tähän.. hmm, paljonkos saisi maksaa sellaisesta kontrasta joka soisikin hyvin ja olisi jotenkin edes soitettava?? Mä maksoin 600e jousineen. "It's the ear, not the gear. " |
chief 08.11.2006 14:32:37 | |
---|
kontran ostamiseen kannattaa käyttää apuna kokeneempaa henkilöä. oon itse soittanut kohta neljä vuotta enkä ikinä uskaltaisi ite ostaa bassoa. siinä pitää tietää niin monta asiaa, esim onko se nyt puuta vai vaneria, onko puu liian ohut, jolloin se on helppo särkymään ja hinta tietysti... Tätä suosittelen itsekin. Silloin kun ostin oman kontrani niin en ollut ikinä koskenutkaan kontrabassoon. Ammattibasistituttavani osasi arvioida millainen basso on kyseessä. "It's the ear, not the gear. " |
Teijo K. 08.11.2006 16:00:56 | |
---|
Mä maksoin 600e jousineen. Käytetty? Mie maksoin 500 omasta kokopuisesta hyvä soundi keltainen paranoid. Öbäyt 35v vanha. |
Karlsson 08.11.2006 17:21:01 (muokattu 08.11.2006 17:21:15) | |
---|
Käytetty? Mie maksoin 500 omasta kokopuisesta hyvä soundi keltainen paranoid. Öbäyt 35v vanha. Jaa, ruvetaan kisaamaan? Oma vanerinen, mutta eniten keikkaillut, soittimeni on kustantanut 200€. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Teijo K. 08.11.2006 17:31:39 | |
---|
Jaa, ruvetaan kisaamaan? Oma vanerinen, mutta eniten keikkaillut, soittimeni on kustantanut 200€. Ei kisaamaan, vaan kertomaan lohdutuksen sanoja käytettyä kontraa etsivälle. Kyllä, silloin -tällöin voi löytää hyvää halvalla, mutta _:ei_ uutena. Käytettyjä kyttäämään niin onni suosii rohkeaa ja silleen. Monesti käytetyissä joutuu pistämään muutaman euron huoltoon, mutta ei aina ole sitäkään lisäkulua, ja huollonkin kanssa jäädään usein (mutta ei aina) paljolti halvemman puolelle kuin uuden kanssa. |
Karlsson 08.11.2006 17:48:32 | |
---|
Ei kisaamaan, vaan kertomaan lohdutuksen sanoja käytettyä kontraa etsivälle. Kyllä, silloin -tällöin voi löytää hyvää halvalla, mutta _:ei_ uutena. Käytettyjä kyttäämään niin onni suosii rohkeaa ja silleen. Monesti käytetyissä joutuu pistämään muutaman euron huoltoon, mutta ei aina ole sitäkään lisäkulua, ja huollonkin kanssa jäädään usein (mutta ei aina) paljolti halvemman puolelle kuin uuden kanssa. Omassani oli suurimpana vikana irronnut otelauta, muuten ihan jees peli. Tietysti vuosien soittamattomuus on voinut vaikuttaa asiaan jos toiseenkin. Soitinrakentajatutut ovat erittäin hyödyllisiä tälläisissä tapauksissa... "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Omassani oli suurimpana vikana irronnut otelauta, muuten ihan jees peli. Tietysti vuosien soittamattomuus on voinut vaikuttaa asiaan jos toiseenkin. Soitinrakentajatutut ovat erittäin hyödyllisiä tälläisissä tapauksissa... Miulla on edelleen huonosti muotoiltu talla tuossa omassani, kuulemma vähän siitä säätämällä saisi helpommin soivan. Lisäksi se korkeussäätö olisi ihan poikaa tuohon. Niihin se vajaa satanen menee vielä. Toisaalta olen ihan tyytyväisenä soitellut taitaa olla kaksi ja puoli vuotta nyt? Niin se aika rientää kun on hauskaa. |
Caligula-Minus 09.11.2006 18:16:09 | |
---|
Niin Itse ostin käytetyn n 70-vuotta vanhan tsekkiläisen 2000e. Liikutin tallaa hieman taakseppäin, tein siihen uudet lovet kaikille muille kielille paitsi a:lle (levitin kieliä) ja hion kaikkia lovia syvmmiksi. Oikeastaan satulaa voisi vielä d:n ja g:n alta hieman hioa mutta soitan bassolla pääasiassa kansanmusiikkia ja välliä matalemmilla virityksillä niin en aijo sitä ihan kaikista kevyimmäksi tehdä. Näillä toimenpiteillä bassostani tuli mielestäni loistava. Rufus Reid tais opettaa että satulan puolelta kieltenalle saa juuri ja juuri mahtua kaks käyntikorttia. Aikaisemmista bassoista on kyllä parikertaa se pinna kaadettu ja tuostakin ehdin kaataa jo tallan (vaikuttaa että joku on mennyt liimaamaan pinnan paikoilleen). Kamu... |