Aihe: Akustisen sisäisen mikin säätimistä
1
faq1
08.11.2006 15:39:01
Mulla on Yamahan akustinen, jossa sisäinen mikki. Siinä on 3-alueinen EQ-säätö, sekä yksi lisäliukusäädin, jossa lukee AMF ja säätö alueella 80..10K. Mitähän tämä viimeksi mainittu oikein säätää, kun sen liikutelu ei juuri ääneen vaikuta?

Kun äänitätte akustista, niin käytättekö aina ulkopuolista mikkiä vai kenties joskus akustisen sisällä olevaa mikrofonia?
Tietenkin riippuu sisäisen mikin laadusta. En tiedä saakohan kalliillakaan sis. mikillä kunnolla äänitettyä siten, että ei kuulosta puoliksi sähkökitaralta.
temppiz
08.11.2006 15:49:04 (muokattu 08.11.2006 15:49:49)

Mulla on Yamahan akustinen, jossa sisäinen mikki. Siinä on 3-alueinen EQ-säätö, sekä yksi lisäliukusäädin, jossa lukee AMF ja säätö alueella 80..10K. Mitähän tämä viimeksi mainittu oikein säätää, kun sen liikutelu ei juuri ääneen vaikuta?

Arvelisin, että sillä voi säätää sen taajuuden mihin keskialueen EQ säätö puree.

Kun äänitätte akustista, niin käytättekö aina ulkopuolista mikkiä vai kenties joskus akustisen sisällä olevaa mikrofonia?
Tietenkin riippuu sisäisen mikin laadusta. En tiedä saakohan kalliillakaan sis. mikillä kunnolla äänitettyä siten, että ei kuulosta puoliksi sähkökitaralta.

Oon ottanu yleensä jollain konkalla tai sm57:lla. Piezosta otettua raitaa voi käyttää sen mikitettyn raidan kanssa.
G#Maj/Ab
flattopguitar
08.11.2006 16:32:16
Soittaa siis molemmilla oma raitansa, mutta onkohan hankalaa niiden yhteensovittaminen?

Ei ole. Ensin kuuntelet akustisen mikin soundia ja mikä siinä on parasta. Sen perusteella asettelet mikin kitaran kaikuaukon eteen tai vähän otelautaan päin säädellen basson voimakkuutta jolloin saat sopivasti molempia kitarasoundin mukaan. Usein kuitenkin akustisen mikki on niin heikkolaatuinen, että sitä jättää vain sen ulkoisella mikrofonilla nauhoitetun raidan lopputuotokseen.
Lennu
08.11.2006 16:36:29

En ole kokeillut koskaan.

Niinno, tässähän se tuli :) Kandee koklaa.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)