Bentley 08.11.2006 14:52:47 | |
---|
Moorientes. Tuli hommattua Behringerin EQ700 pedaali joka nauhotuksissa antaa vähä enemmän lisäväriä. Mutta sitten kun liitin sen vahvistimeeni niin tuo koko vehje oli periaatteessa aika käyttökelvoton. Onko se näin yleensä? Kokeilin vahvistimessa (Vampire) laittaa sen efektilenkkiin sekä kitara -> EQ -> vahvistin variaatiolla mutta molemmat olivat aivan identtisiä ja ei paljoo muutoksia tapahtunut kun EQua sääteli. Onko tää ihan normaalia? Ainiin, nauhottamisessa mulla oli V-amp2 -> EQ -> tietokone variaatiolla joka pelitti tosi hyvin. For those who can't be without the music! |
tommijk 08.11.2006 15:04:34 | |
---|
Efektilenkissä pitäisi kyllä pelata. Kytkitkö varmasti oikein? sendistä inputtiin ja outputista returniin. Onko patterissa vielä hönkää? pöö.. |
Bentley 08.11.2006 15:09:57 | |
---|
Efektilenkissä pitäisi kyllä pelata. Kytkitkö varmasti oikein? sendistä inputtiin ja outputista returniin. Onko patterissa vielä hönkää? Juu noin oon kytkeny. Toisella variaatiolla ei kuulunu enään mitään ääntä ku piti sitäki vielä varmistuakseni testata. Patteri on ihan uus ja sen jälkeen oon sillä vielä nauhotelluki. For those who can't be without the music! |
tommijk 08.11.2006 15:15:15 (muokattu 08.11.2006 15:16:56) | |
---|
Toisella variaatiolla ei kuulunu enään mitään ääntä ku piti sitäki vielä varmistuakseni testata. Signaali meni mykäksi kun pedaali on päällä, vai että pedaalilla ei ollut ääneen mitään vaikutusta? Jos on tuo ensiksi mainittu niin sitten sulle on kyllä sattunut joku maanantai kappale. Voi olla kyllä rikki muutenkin. Kannattaa vielä koittaa muuntajan kanssa josko pelaisi. Edit. tuli yhtäkkiä mieleen ettei sun vahvistimessa ole mitään "fx mix" tyyppistä efektilenkin tason säätöä jossain vahvistimen takana? pöö.. |
Murgo 08.11.2006 15:15:55 | |
---|
Kyllä tuo mulla ainakin on pelannut sekä efektilenkissä että kitaran jälkeen. Hiukan kohisee,muuten tekee mitä pitääkin. Värkkäily on nastaa! |
Bentley 08.11.2006 15:17:14 | |
---|
Signaali meni mykäksi kun pedaali on päällä, vai että pedaalilla ei ollut ääneen mitään vaikutusta? Jos on tuo ensiksi mainittu niin sitten sulle on kyllä sattunut joku maanantai kappale. Voi olla kyllä rikki muutenkin. Kannattaa vielä koittaa muuntajan kanssa josko pelaisi. Signaali meni täysin mykäksi. Ei kuulunut mitään ääntä koko laitteesta kun testasin sitä efektilenkkiä toisinpäin. For those who can't be without the music! |
Bentley 08.11.2006 15:18:17 | |
---|
Kyllä tuo mulla ainakin on pelannut sekä efektilenkissä että kitaran jälkeen. Hiukan kohisee,muuten tekee mitä pitääkin. Kuinka suuria eroja sulla tulee kun sä säädät sitä equa? Mulla ei tuo boostaus ees tuo kovin paljo ääntä lisää (hyvä jos ees ollenkaan) kun käyttää sitä level-boostausta. For those who can't be without the music! |
tommijk 08.11.2006 15:19:08 | |
---|
Signaali meni täysin mykäksi. Ei kuulunut mitään ääntä koko laitteesta kun testasin sitä efektilenkkiä toisinpäin. Ahaa, ymmärsin äsken väärin. Joo noinpäin kytkettynä ei kuulukaan kuulua mitään pöö.. |
wilo 08.11.2006 15:19:49 | |
---|
Morjensta! Olikos niin, että v-ampiressa on efektilooppi kytketty ennen vahvarin efektejä? Vai oliko niin, että efektilooppi on peräti ennen koko digitaalipuolta eli myös ennen vahvistinsimulaattoria? Tällöin looppiin kytketyn eq:n vaikutus voi tuntua pienemmältä, koska signaalia möyhennetään efekteillä sun muilla vielä equtuksen jälkeen. Ville |
Bentley 08.11.2006 15:21:38 | |
---|
Morjensta! Olikos niin, että v-ampiressa on efektilooppi kytketty ennen vahvarin efektejä? Vai oliko niin, että efektilooppi on peräti ennen koko digitaalipuolta eli myös ennen vahvistinsimulaattoria? Tällöin looppiin kytketyn eq:n vaikutus voi tuntua pienemmältä, koska signaalia möyhennetään efekteillä sun muilla vielä equtuksen jälkeen. Ville Ahaa, enpä oo tuosta varma. Mut tuo kuulostaa järkevältä.. Pitääpä huomioida tuo kun oon ostamas uutta vahvistinta veronpalautuksista.. For those who can't be without the music! |
Murgo 08.11.2006 15:24:26 | |
---|
Kuinka suuria eroja sulla tulee kun sä säädät sitä equa? Mulla ei tuo boostaus ees tuo kovin paljo ääntä lisää (hyvä jos ees ollenkaan) kun käyttää sitä level-boostausta. Kyllä se vaikutus on ihan selkeästi kuuluva, ja se level vaikuttaa myös ihan reilusti, myös signaalia lisäävästi,joten jos juuri mitään eroa ei kuulu, niin jotain on vialla. Mutta jollakin muulla laitteistolla siis toimii? Värkkäily on nastaa! |
Bentley 08.11.2006 15:48:43 | |
---|
Kyllä se vaikutus on ihan selkeästi kuuluva, ja se level vaikuttaa myös ihan reilusti, myös signaalia lisäävästi,joten jos juuri mitään eroa ei kuulu, niin jotain on vialla. Mutta jollakin muulla laitteistolla siis toimii? Oon parilla laitteistolla kokeillu ja tuolla nauhotus laitteistolla se toimi ihan hyvin. Tosin jos laitan sen nauhotuksessa EQ -> v-amp2 -> tietokone niin saan samanlaisen efektin kuin vampiren kanssa eli ei juurikaan apua oo koko laitteesta. For those who can't be without the music! |
Oon parilla laitteistolla kokeillu ja tuolla nauhotus laitteistolla se toimi ihan hyvin. Tosin jos laitan sen nauhotuksessa EQ -> v-amp2 -> tietokone niin saan samanlaisen efektin kuin vampiren kanssa eli ei juurikaan apua oo koko laitteesta. Pistä toiseen järjestykseen. Toimii huomattavasti paremmin. kitara-->vamp-->eq-->tietokone pöö.. |
Bentley 08.11.2006 15:59:21 | |
---|
Pistä toiseen järjestykseen. Toimii huomattavasti paremmin. kitara-->vamp-->eq-->tietokone Jepulis. Hmm, pitääkö toi efektilenkki aina testata et miten se toimii vaa saako sen yleensä specseistä tietää mitä vahvistinta yleensä nyt sitten katseleekaan? For those who can't be without the music! |
tommijk 08.11.2006 17:12:29 | |
---|
Hmm, pitääkö toi efektilenkki aina testata et miten se toimii vaa saako sen yleensä specseistä tietää mitä vahvistinta yleensä nyt sitten katseleekaan? Mallintavien ja muiden digi vahvistimien kanssa kannattaa olla tarkkana. Muissa vahvistimissa on kytketty normaalisti, etuasteen ja pääteasteen väliin. pöö.. |
Bentley 08.11.2006 22:36:14 | |
---|
Mallintavien ja muiden digi vahvistimien kanssa kannattaa olla tarkkana. Muissa vahvistimissa on kytketty normaalisti, etuasteen ja pääteasteen väliin. Öö, hetkinen.. otetaanpas kertaus tähän vielä. Eli siis mikä etuaste ja pääteaste? Mä meen noissa niin monta kertaa sekasin et huh huh.. :) For those who can't be without the music! |
tommijk 08.11.2006 23:13:56 | |
---|
pöö.. |
McNulty 08.11.2006 23:18:36 | |
---|
Mutta sitten kun liitin sen vahvistimeeni niin tuo koko vehje oli periaatteessa aika käyttökelvoton. Kuis? Pitää kyllä huomioida että kyseessä on markkinoiden halvin EQ-pedaali, joten siltä ei voi suuria aina odottaa :) Itselleni EQ on käytännössä elintärkeä työkalu lähes kaikessa soitossa ja nauhoittelussa. Onko se näin yleensä? Kokeilin vahvistimessa (Vampire) laittaa sen efektilenkkiin sekä kitara -> EQ -> vahvistin variaatiolla mutta molemmat olivat aivan identtisiä ja ei paljoo muutoksia tapahtunut kun EQua sääteli. Ei pitäisi olla näin. Mulla tuo vanhempi MXR:n 6-band EQ kyllä vaikuttaa ja suuresti. Parempaa midboostia en ole koskaan käyttänyt. Nupin fxloopissa se on niin tappavaa kamaa etten luovu siitä koskaan. Kannattaa harkita jotain muuta kuin Behringeriä ja/tai Bossia. Mielestäni kummatkin on aikamoisia suhinalaatikoita. "Serenity Now!" -Frank Costanza |
Vapour 09.11.2006 16:39:47 | |
---|
Kannattaa harkita jotain muuta kuin Behringeriä ja/tai Bossia. Mielestäni kummatkin on aikamoisia suhinalaatikoita. Tähän liittyen, niille, jotka soolosoundia nostavat buustaamalla keskialuetta: Kohinasta muodostuvaa ongelmaa ja hatutusta vähentää, jos säätää vahvistimesta itsestään hyvän ja riittävän voimakkaan lead -soundin ja käyttää Eq:ta tiettyjen taajuuksien leikkaamiseen komppisoitossa, eikä toisinpäin. Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut. |
Bentley 09.11.2006 16:52:34 | |
---|
Muissa vahvistimissa on kytketty normaalisti, etuasteen ja pääteasteen väliin. Sanokaahan te viisaat että jos on kaappi jossa on näin kytketty tuo efektilenkki niin onko se eri asia et jos esim. EQ:n laittaa efektilenkkiin kuin jos sen laittaisi kitara -> EQ -> vahvistimen input? Vähä olin taas hämilläni kun musaliikkeen myyjä sanoi niin et se on sama asia et laittaako sen efektin efektilenkkiin vai inputtiin. Jos se olisi sama asia niin miks sitten yleensä on olemassa koko efektilenkki? For those who can't be without the music! |