Aihe: Suositelkaa mulle HYVIÄ black metal bändejä
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Iscariah
08.11.2006 15:06:23
Mua ainakin naurattaa se bändin nykyinen tuotanto, esim. sellaiset biisit/videot kuin K.I.N.G. ja mikähän se toinen Now, Diabolicalin kappale oli, josta tehtiin video. Niin, The Pentagram Burns. Soundit on pelkkää munatonta läpsyttelyä ja sävellyksellisestikin ollaan aika lähellä normi pop-musaa. Eikä niissä biiseissä ole mitään oivaltavaa, riffitkin ihan hanurista. Tässä tullaan taas siihen, että ilmeisesti se vanha tuotanto on vähän rivakampaa materiaalia, mutta en tiedä kun en sillä tavalla ole bändiin tutustunut. Mutta onko Now, Diabolicalin kappaleet kaikki samanlaisia kuin joku K.I.N.G.? Wongraven irvistelee ihan pokkana vaikka tuo biisi on säälittävän huono. Headbanger's Ballissa tuli vastaan ja ihmettelin, että pitäisikö tämän olla jotenkin rankka tai kova.

Kerran kun kuuntelin vähän Rebel Extravaganzaa, niin se toi mulle osittain mieleen Mayhemin Grand Declaration Of Warin, kun muutenkin tuollainen kikkailu ja venkoilu on mieleen. Se nyt on sitten eri asia onko se kuinka blackia, mutta silti. Rebel Extravaganzan voisin kuunnella uudestaan, koska muistaakseni se oli ihan hyvä.

tuo uusin satyricon ei kyllä tee oikeutta yhtyeen vanhemmalle tuotannolle. todella rock 'n roll-mainen levytys mikäli termiä voidaan tässä yhteydessä käyttää. mutta ei ole omaan mieleenikään tuo uusin. KI.N.G.issä tosin on menevä riffi sitä en kiistä.
Rebel Extravaganzalla oli taas yks kuunneltava biisi joka taisi olla filthgrinder. Muuten koko albumi on täyttä paskaa

Offtopic: Mayhemin GDoW on muuten erittäin laadukas ja omaperäinen levy. Kybermayhemiä. Teknobiisi oli erityisesti mieleen (nimi taisi olla To Daimonion pt.I of III)
Tapio79
08.11.2006 15:18:22
Piti nyt tulla tänne hehkuttamaan ukrainalaista Nokturnal Mortumia, joka sai minut taas vaihteeksi innostumaan black metalista. Eiköpä tämä bändi siihen NSBM-kategoriaan lasketa.

Tuli just hommattua albumit NeChrist ja uusin Mirovozzrenie, ja olen vaikuttunut. Aiemmin olin kuullut ainoastaan levyn "Goat horns" ja onhan sekin toki hyvä, mutta sisältää ehkä jopa liikaakin niitä pilipalisyntikoita (suurimman osan aikaa ne tosin toimivat).

Yhtyeen ideologiasta ja poliittisista mielipiteistä voi olla montaa mieltä, mutta NM:n raakaa black metalia ja slaavilaisia kansanmusiikkielementtejä upeasti yhdistelevä musiikki toimii nykyisin minulle kuin häkä. Folk-elementtejä käytetään nykyisin metallimusiikissa paljon, mutta tämä yhtye onnistuu mielestäni erottumaan edukseen niistä monista. Johtuneeko erilaisesta etnisestä alkuperästä vai mistä.

Pitkän aikaa vierastin yhtyeen musiikkiakin teksteissä esiintyvän kansallissosialistisen aineksen ja arjalaisen rodun ylistyksen vuoksi, mutta päätin silti antaa musiikille mahdollisuuden ja hyvä niin. Eihän niistä teksteistä kuitenkaan selvää saa, ja eihän niihin ole pakko samaistua. Kuuntelenhan minä Cannibal Corpseakin, enkä silti halua kuristaa ihmisiä tai lyödä heitä kirveellä päähän.
Derekit eivät pakene.
Heartwood
08.11.2006 18:05:12
Kuuntelenhan minä Cannibal Corpseakin, enkä silti halua kuristaa ihmisiä tai lyödä heitä kirveellä päähän.

Siinä on vain se ero, etteivät CC:n pojat oikeasti taida hinkua rypemään suolissa ja murhaamaan vauvoja, kun taas Nokturnal Mortumin nasut ovat ihan oikeasti täysiä vatipäitä. En minä henkilökohtaisesti ainakaan halua tukea kansallissosialismiin kallellaan olevia white power -ääliöitä, vaikka miten hyvää musiikkia kenties tekisivätkin.
"Now I ride with the mocking and friendly ghouls on the nightwind" Romantikkoitkijät #42
apua-mies
08.11.2006 18:07:38
Siinä on vain se ero, etteivät CC:n pojat oikeasti taida hinkua rypemään suolissa ja murhaamaan vauvoja, kun taas Nokturnal Mortumin nasut ovat ihan oikeasti täysiä vatipäitä. En minä henkilökohtaisesti ainakaan halua tukea kansallissosialismiin kallellaan olevia white power -ääliöitä, vaikka miten hyvää musiikkia kenties tekisivätkin.

mulle kyllä musa on aina se pääasia, aivan sama millaiset idiootit sen ovat tehneet. kyllä meikä voi ihan varauksetta diggailla vaikka hitlerin maalaamista tauluista jos ne on oikeasti hienoja.
Heartwood
08.11.2006 18:12:52
mulle kyllä musa on aina se pääasia, aivan sama millaiset idiootit sen ovat tehneet. kyllä meikä voi ihan varauksetta diggailla vaikka hitlerin maalaamista tauluista jos ne on oikeasti hienoja.

Joo, tokihan kaikki taaplaavat tyylillään, enkä minä nyt sitä yrittänytkään sanoa, etteikö vaikka Nokturnal Mortumista saisi pitää. Tuo CC-vertaus vain pisti silmään, ergo älähdys.

Lisättäköön vielä sen verran, etten pahemmin välitä kyllä Cannibal Corpsestakaan.
"Now I ride with the mocking and friendly ghouls on the nightwind" Romantikkoitkijät #42
marke-
08.11.2006 18:30:59 (muokattu 08.11.2006 18:31:24)
Mua ainakin naurattaa se bändin nykyinen tuotanto, esim. sellaiset biisit/videot kuin K.I.N.G. ja mikähän se toinen Now, Diabolicalin kappale oli, josta tehtiin video.

Aika Black Metal kun BM tyypitkin vihaa.

Joku mainitsi Drudkhin. Se on ihan loistava. Neo-paganismiä tai NSBM mitälie. Aivan sama, en ole sanoja pahemmin tässä tapauksessa lueskellut, sillä melodiat ja natür-tunnelma loistaa niin perkeleesti että jätkien asenne elämää kohtaan ei paljon kiinnosta.

Etenkin Autumn Aurora -levyn tyyliseen kamaan tutustuisin mielellään enemmänkin. Viimeaikoina tullut kulutettua Black Metallia jonkin verran, harmi vaan että kaikkien hehkuttamat bändit on ollu aina jotenkin innovatiivisa. Siis väärällä tavalla. Emperor ehkä parhaana esimerkkinä; ajautui pois myöhemmillä levyillään (osin myös anthemssilla) siitä mikä Black Metallissa mua viehättää. Jollain tapaa kiinnostaa musiikki, missä musiikilliset ansiot ei välttämättä ole niin selkeitä.
Seksi
LexaR
08.11.2006 18:36:42
Immortal.

Virhe! Tyhjä tai liian miehekäs kirjoitus!
Cavalcade of Glee and Dadaist Happy Hardcore Pom Poms
Tapio79
09.11.2006 02:26:59

No joo, myönnetään että tuo Cannibal Corpse -vertaus oli ehkä hieman ontuva, juuri ottaen huomioon että Nokturnal Mortumin sällit tosiaan taitavat olla enemmän vakavissaan sanoitustensa ja ideologiansa suhteen. Jota siis en todellakaan itse kannata.

Enpä vain mahda sille mitään, että Nokturnal Mortum tekee omiin korviini mielettömän hyvän kuuloista musiikkia, joten mielelläni nautin kolikon siitä puolesta. Sama juttu kuin joidenkin death- tai black metal -yhtyeiden kanssa, joiden sanoittajien ajatusmaailma on esimerkiksi avoimen satanistinen (sitäkään en pysty heidän kanssaan jakamaan). Olen mielestäni onnistunut pitämään siinä suhteessa musiikin vain musiikkina, ja ihan hyvä niin. Kuten sanottu, kukin taaplaa tavallaan.
Derekit eivät pakene.
Iscariah
09.11.2006 17:16:11 (muokattu 09.11.2006 17:18:22)

musiikkihan se pääasia on, ei se ajattelusuunta. ja se on pelkästään musiikkia ei sitä nyt liian vakavasti kannata ottaa vaikka jonkinasteisella vakavuudella siihenonkin suhtauduttava. ei minulla tee tuskaa kuunnella esimerkiksi jotain NSBM:ksi luettua bändiä vaikka en itse musiikintekijöiden arvomaailmaa tukisi paskan vertaa. antaa niiden ihmisten olla sellaisia kun ovat.
saastara
09.11.2006 17:38:53 (muokattu 09.11.2006 17:44:37)
Mielenkiintoista huomata kuinka ärhäkkäästi porukka tuota uutta Satyriconia dissailee.. Itse diggaan kympillä niin uudemmasta kuin vanhastakin tuotannosta. Etenkin uusi levy ja Nemesis Divina iskevät kovaa. Vanhat tuotokset ovat lähinnä söpöjä.. :)

Nyt kun tuota NSBM:ää on täällä sivuttu, täytyy ohimennen mainita, että virolainen Loits on sangen oiva yhtye.

Headbanger's Ballissa tuli vastaan ja ihmettelin, että pitäisikö tämän olla jotenkin rankka tai kova

Tarvitseekos sitä aina olla kovin rankka saati kova..? :) Yksi syy miksi pidän Satyriconin uudemmasta on se, että se groovaa hemmetisti. BM:ssä kun tupataan se aina unohtamaan.

Toinen asia mikä tuppaa unohtumaan usein, on itseironian taju.. Kyllä Satyr ja Frost varmaankin käsittävät kuinka pelleä touhua moinen on, mutta onkos sillä väliä? Kun tehdään jotakin, tehdään se kunnolla.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
MrQ
09.11.2006 23:20:41
Nythän on niin että te poserit ette tiedä todellisesta taiteesta hevon vittua joten tuon esiin maailman tylyimmän svartikkaorkesterin

IMPALED NORTHERN MOONFOREST

jokainen joka tietää kappaleen Summoning The Unholy Frozen Winterdemons To The Grimmest And Most Frostbitten Inverted Forest Of Abazagorath (ei en oikeasti keksinyt itse) tuntee oikean TR00 vitun IIVEL fiiliksen.
Werihukka
09.11.2006 23:32:03

Nythän on niin että te poserit ette tiedä todellisesta taiteesta hevon vittua joten tuon esiin maailman tylyimmän svartikkaorkesterin

jokainen joka tietää kappaleen Summoning The Unholy Frozen Winterdemons To The Grimmest And Most Frostbitten Inverted Forest Of Abazagorath (ei en oikeasti keksinyt itse) tuntee oikean TR00 vitun IIVEL fiiliksen.

Return of the Necrowizard on loistava biisi! :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Lego
09.11.2006 23:38:02 (muokattu 09.11.2006 23:40:24)
Ääh, ei jaksakaan, sanotaan että Burzum.
LexaR
10.11.2006 00:07:31 (muokattu 10.11.2006 00:13:12)

Noi biisiennimet on jotain uskomattominta ikinä xD

Gazing At The Blasphemous Moon While Perched Atop A Very Very Very Very Very Very Very Forsaken Crest Of The Northern Mountain

Awaiting The Frozen Blasphemy Of The Necroyeti's Lusting Necrobation Upon The Altar Of Voxrfszzzisnzf

Masturbating On The Unholy Inverted Tracks Of The Grim & Frostbitten Necrobobsledders

E:
http://profile.myspace.com/index.cf … er.viewprofile&friendid=8048147

Ei saatana xD plussaa tämän bändin mainitsemisesta
Cavalcade of Glee and Dadaist Happy Hardcore Pom Poms
saastara
10.11.2006 00:36:51 (muokattu 10.11.2006 00:37:09)
Ot:ksi saattaa mennä mutta tähän väliin on pakko mainita toverini Ensiferumin insporoima bändi joka soitti kalevalavaikutteisen sijasta Samuraiheviä. Ehdoton lempparini kappaleista on Gazing at the red sunset as I commit a seppuku for my brothers disgraceful effort against the Shogun (Towards strenght and honour across the rice fields)..

Upea kappale.
Abgrund
10.11.2006 10:07:36
Mielenkiintoista huomata kuinka ärhäkkäästi porukka tuota uutta Satyriconia dissailee..

Pointtinahan tässä lieneekin, kun yleisesti käsitetään Satyriconin myyneen itsensä ja siirtyen ug:sta valtavirran musiikiksi. Tyyppien levyt käyvät Norjan virallisella listalla ja saavat gaaloissa palkintoja ym. Näin ollen porukka tulkitsee Satyriconin tekevän black metaliaan puhtaasti vain rahan vuoksi. Itse en dissaa uutta Satyriconia, mutten löydä siitä oikeastaan mitään hehkutettavaakaan. Sen kyllä myönnän, että Volcano oli/on yksi parhaista uusista Norjalevyistä.

Tarvitseekos sitä aina olla kovin rankka saati kova..? :)

No eh, ei tarvitse "olla". Black metal on black metalia, muu metal on muuta metalia. (Enkä muutenkaan käsitä sanaa "metal" mitenkään erityisen "ei-rankkana" asiana, poikkeuksena tietenkin jokin lovemetal ym.) Parempi kuunnella sydämensä ääntä ja tehdä aidosti sitä, mihin kutsumus käy, eikä yrittää olla teennäisesti rankka ja kova.

Toinen asia mikä tuppaa unohtumaan usein, on itseironian taju.. Kyllä Satyr ja Frost varmaankin käsittävät kuinka pelleä touhua moinen on, mutta onkos sillä väliä? Kun tehdään jotakin, tehdään se kunnolla.

Itseironiassa ei ole mitään vikaa ja tietyllä tavalla se on tervettäkin, mutta itse tunnen monia bm:n parissa työskenteleviä ja vahvemmin sanottuna eläviä ihmisiä, eikä mieleeni tulisi ikinä sanoa heidän touhuaan, tekemisiään/elämäänsä pelleilyksi. On hienoa nähdä asialleen aidosti omistautuneita ihmisiä.

Jos Satyr ja Frost käsittävät touhunsa pelleilyksi, niin ei voi muuta sanoa kuin voi morjens. Tosi hyvä vitsi heiltä tehdä huumorilevy kerran vuodessa. Jos tehdään black metalia (tai mitä tahansa musiikkia) kunnolla, niin silloin ei pelleillä. En minä ainakaan osaa kuunnella mitään levyä sellaisella mentaliteetilla, että "jee, tosi hyvä rokkilevy! Tekee oikein kunnolla pilkkaa corpsefukkvltbläkmetalista. Rok, rok".

Amen.
Ave imperator! Morituri te salutant!
saastara
10.11.2006 13:45:17 (muokattu 10.11.2006 13:45:57)
Pointtinahan tässä lieneekin, kun yleisesti käsitetään Satyriconin myyneen itsensä ja siirtyen ug:sta valtavirran musiikiksi. Tyyppien levyt käyvät Norjan virallisella listalla ja saavat gaaloissa palkintoja ym. Näin ollen porukka tulkitsee Satyriconin tekevän black metaliaan puhtaasti vain rahan vuoksi.

Ja mitäs tekemistä tällä on musiikin laadun kanssa..? Minusta tämä kertoo enemmän kuluttajakunnan aivovammaisuudesta. Musiikki on oma juttunsa, scene siinä sivussa.

No eh, ei tarvitse . Black metal on black metalia, muu metal on muuta metalia. (Enkä muutenkaan käsitä sanaa "metal" mitenkään erityisen "ei-rankkana" asiana, poikkeuksena tietenkin jokin lovemetal ym.)

Niin.. toki. Tässä mennään nyt siihen, että miten määritellään rankka. Totta kai jonkun mielestä rankkuutta on se, että on särövallit, ilkeä meininki ja lauletaan pahoista asioista. Minulle rankkuus merkitsee hieman eri juttuja..

Parempi kuunnella sydämensä ääntä ja tehdä aidosti sitä, mihin kutsumus käy, eikä yrittää olla teennäisesti rankka ja kova.

Totta kai se on hyvä muusikolle tehdä semmoista mitä rakastaa mutta on hieman naiivia väittää, että ainoastaan todellisella kutsumuksella voi saada hyvää musiikkia aikaan.

Itseironiassa ei ole mitään vikaa ja tietyllä tavalla se on tervettäkin, mutta itse tunnen monia bm:n parissa työskenteleviä ja vahvemmin sanottuna eläviä ihmisiä, eikä mieleeni tulisi ikinä sanoa heidän touhuaan, tekemisiään/elämäänsä pelleilyksi. On hienoa nähdä asialleen aidosti omistautuneita ihmisiä.

On toki.. Mutta itseironia ja omistautuminen eivät sulje toisiaan pois. Tosissaan mutta ei vakavissaan. Eli ei sitä naama irvessä tarvitsee vääntää.. Hienoa vain jos joku elää Bm:än kautta elämäänsä ja allekirjoittaa 100% kaikista tekemisistään koko elämänsä loppuun saakka, mutta ei se tarkoita, että se asia olisi silti hengenvakava.

Ohimennen heitänpä tässä, että miksi veikkaat, että kaikilla suurilla Bm-bändeillä on ajan saatossa tippuneet nuo maskit pois (poislukien Immortal joka onkin ainoa tr00)? Veikkaanpa, että kyse ei ole sellouttaamisesta vaan siitä, että ovat älynneet, että keskittyvät mielummin musiikkiin kuin siihen kaikkeen ulkopuoliseen sceneilyyn.

Jos Satyr ja Frost käsittävät touhunsa pelleilyksi, niin ei voi muuta sanoa kuin voi morjens. Tosi hyvä vitsi heiltä tehdä huumorilevy kerran vuodessa.

Kässäsit nyt hieman ohi pointin.. Tarkoitin lähinnä sitä, että siellä studiossa ei välttämättä olla aina, että "mitä upeaa ja rankkaa epäpyhyttää! Näihin suloisen saatanallisiin raastovalleihin manifestoituvat kaikki vihani Jumalaa ja ihmiskuntaa kohtaan! Verta saatanalle!!" Vaan enemmänkin "jeps, tehtiinpäs kelpo kiekko, meitsi diggaa.. Mennäänkö kaljalle..?"

Jos tehdään black metalia (tai mitä tahansa musiikkia) kunnolla, niin silloin ei pelleillä.

Ei tietenkään, mutta onhan sitä hyvä tiedostaa omien tekemiensä huumoriarvo, vaikka asioita vakavissaan tekeekin.

En minä ainakaan osaa kuunnella mitään levyä sellaisella mentaliteetilla, että "jee, tosi hyvä rokkilevy! Tekee oikein kunnolla pilkkaa corpsefukkvltbläkmetalista. Rok, rok".

Jos musiikki on hyvää, niin eipä haittaa minua yhtään.. Jos levy sisältää musiikkinsa lisäksi vielä jotakin "bonusta" ikään kuin henkisellä tasolla niin hyvä juttu vain.

Amen.

Totisesti.
Abgrund
10.11.2006 15:46:37 (muokattu 10.11.2006 15:49:46)
Viestini oli pohdiskelua asiasta (Satyricon) yleisellä tasolla, ei hyökkäys Sinua vastaan.

Ja mitäs tekemistä tällä on musiikin laadun kanssa..? Minusta tämä kertoo enemmän kuluttajakunnan aivovammaisuudesta. Musiikki on oma juttunsa, scene siinä sivussa.

Ei mitään. Laatu ja scene ovatkin kaksi eri asiaa. Toiset bändit ovat enemmän omistautuneita black metalille kokonaisuudessaan, toiset taas ehkä ennemminkin keskittävät voimavaransa vain musiikilliseen puoleen.

Totta kai se on hyvä muusikolle tehdä semmoista mitä rakastaa mutta on hieman naiivia väittää, että ainoastaan todellisella kutsumuksella voi saada hyvää musiikkia aikaan.

Eh, viittasinkin juuri tuohon teatterimeininkiin mistä itsekin puhuit corpsepaintien yhteydessä.

Ohimennen heitänpä tässä, että miksi veikkaat, että kaikilla suurilla Bm-bändeillä on ajan saatossa tippuneet nuo maskit pois (poislukien Immortal joka onkin ainoa tr00)? Veikkaanpa, että kyse ei ole sellouttaamisesta vaan siitä, että ovat älynneet, että keskittyvät mielummin musiikkiin kuin siihen kaikkeen ulkopuoliseen sceneilyyn.

En kyllä löydä viestistäni mitään, mikä viittaisi siihen että maskit, piikit ja metsä = black metal tai jotain sinne päin. Minulle se on ihan se ja sama, onko jollain bändillä maskeja ja millainen sen ulkoinen olemus on. (Vrt. Master´s Hammer, Grand Belial´s key jne.). Tärkein tulee itsestä. Ulkomusiikilliset asiat eivät ole merkittäviä, mutta tietenkin on hyvä, että sekin puoli on kunnossa. Ja mitä Immortaliin tulee, niin henk. koht. en ole ikinä välittänyt koko bändistä.

Kässäsit nyt hieman ohi pointin.. Tarkoitin lähinnä sitä, että siellä studiossa ei välttämättä olla aina, että "mitä upeaa ja rankkaa epäpyhyttää! Näihin suloisen saatanallisiin raastovalleihin manifestoituvat kaikki vihani Jumalaa ja ihmiskuntaa kohtaan! Verta saatanalle!!"

En ole missään vaiheessa niin käsittänytkään, leksalta tuo kuulostaa.

Vaan enemmänkin "jeps, tehtiinpäs kelpo kiekko, meitsi diggaa.. Mennäänkö kaljalle..?"

Hyvä meininki. Kun levy on kaikin puolin kelpo, niin on aihettakin mennä kaljalle.

Jos musiikki on hyvää, niin eipä haittaa minua yhtään.. Jos levy sisältää musiikkinsa lisäksi vielä jotakin "bonusta" ikään kuin henkisellä tasolla niin hyvä juttu vain.

Esimerkkini huumorilevystä olikin hieman kärjistetty - en sillä suoranaisesti viitannut että Satyricon näin tekisi, vaan lähinnä yleisellä tasolla. (Esim. jotkut "hauskat" metalliviritykset menevät meikältä täysin ohi ymmärryksen.)

EDIT: Typo
Ave imperator! Morituri te salutant!
toba
10.11.2006 17:49:55

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)