blueroom 08.11.2006 00:32:49 (muokattu 08.11.2006 00:38:52) | |
---|
tarvitsen studio-settiin tämmösen kun joka toisessa sessiossa sitä tarttis. eli kertokaa joku mulle hyvä teräskielinen akustinen kitara alle 1500e? täytyy olla uusi, pitää soida studiossa niin hyvin että paskat tulee housuun, livenä ei niin väliksi. eli merkki ja malli. en jaksais matkustella ja kokeilla.. e: siis täysin akustinen kitara, ei "plugireikiä" kopassa, jos löytyis jopa ilman hihnatappeja..? e2: mielellään sillätavalla että sitä on kokeiltu, äänitetty tai kuultu. (sori vaativuus) - |
rattledad 08.11.2006 00:47:34 | |
---|
tarvitsen studio-settiin tämmösen kun joka toisessa sessiossa sitä tarttis. eli kertokaa mulle joku hyvä teräskielinen akustinen kitara alle 1500e? Luulen että Larrivee L-03 välttäisi. |
Lennu 08.11.2006 00:53:41 | |
---|
Simon & Patrick, käy testaamassa. " Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." |
blueroom 08.11.2006 01:19:30 | |
---|
larrivee l-03 on tosi kiinnostava... hyvinköhän hilisee.? - |
Timo JM 08.11.2006 01:33:42 | |
---|
...eli kertokaa joku mulle hyvä teräskielinen akustinen kitara alle 1500e? täytyy olla uusi, pitää soida studiossa niin hyvin että paskat tulee housuun... Tää ei nyt auta mitenkään mutta mun mielestä hyvän soundin saa monesta akustisesta - jopa joistain ihan halvoistakin. Se ekutetaan ja kompressoidaan kuitenkin sellaisesksi helinäksi, ettei alkuperäisestä soinnista jää paljon hehkutuksen aihetta. (Ainakin silloin kun pannaan muun bändin sekaan. Unplugged jutut on sitten oma juttunsa.) ...siis mun mielestä. |
kivi 08.11.2006 02:30:51 (muokattu 08.11.2006 02:31:44) | |
---|
Tää ei nyt auta mitenkään mutta mun mielestä hyvän soundin saa monesta akustisesta - jopa joistain ihan halvoistakin. Se ekutetaan ja kompressoidaan kuitenkin sellaisesksi helinäksi, ettei alkuperäisestä soinnista jää paljon hehkutuksen aihetta. (Ainakin silloin kun pannaan muun bändin sekaan. Unplugged jutut on sitten oma juttunsa.) Helinäakkari on yksi juttu. Tässä haetaan varmaan toista juttua. Gibsonin Dove ja Hummingbird on olleet mun valintojani komppiakkareiksi, ja kyllä soi. Sooloihin sitten Martinia ja Tayloria. Ei niitä tarvi ostaa, ne voi vuokrata. Tavallisissa sessioissa (nollabudjetilla) mulla soi standardijapanialaiset akkarit (mutta toki kokopuuta ja kuusikansin) tuolta 30-40 vuoden takaa. Yamaha oli laatua jo 70-luvulla. :-D |
Kallekorvola 08.11.2006 09:18:02 | |
---|
yks K.Yairi tuli kerran sessiossa vastaan, ja jumaleissöön, että se vaan toimi kaikessa (perinteinen akkari, helinä-osasto jne...). koskaan en oo parempaa äänittäny... pitääkin koittaa selvittää se malli, vaikka akkarit onkin aina yksilöitä... |
Mikael 08.11.2006 09:50:11 | |
---|
tarvitsen studio-settiin tämmösen kun joka toisessa sessiossa sitä tarttis. eli kertokaa joku mulle hyvä teräskielinen akustinen kitara alle 1500e? täytyy olla uusi, pitää soida studiossa niin hyvin että paskat tulee housuun, livenä ei niin väliksi. eli merkki ja malli. en jaksais matkustella ja kokeilla.. e: siis täysin akustinen kitara, ei "plugireikiä" kopassa, jos löytyis jopa ilman hihnatappeja..? e2: mielellään sillätavalla että sitä on kokeiltu, äänitetty tai kuultu. (sori vaativuus) Meillä on "studiokitarana" Martin 000-15 jota oon äänittänyt moneen juttuun ja moneen kertaan - toimii. Kitarapajalta alle tonnilla. Pienikoppainen on mun kokemukseni mukaan studiohommissa yleensä parempi ellei sit kyseessä oo pelkästään mies/nainen ja kitara -tyyppinen matsku, joissa noi D-malliset tai jumbot toimii kyl. http://www.mguitar.com/guitars/choosing/guitars.php?p=m&m=000-15 Siitä mistä aita on matalin... |
Raimo 08.11.2006 11:54:54 (muokattu 08.11.2006 11:55:06) | |
---|
Meillä on "studiokitarana" Martin 000-15 jota oon äänittänyt moneen juttuun ja moneen kertaan - toimii. Kitarapajalta alle tonnilla. Pienikoppainen on mun kokemukseni mukaan studiohommissa yleensä parempi ellei sit kyseessä oo pelkästään mies/nainen ja kitara -tyyppinen matsku, joissa noi D-malliset tai jumbot toimii kyl. http://www.mguitar.com/guitars/choosing/guitars.php?p=m&m=000-15 Ja mulla taas 000-16RGT, uutena kait jotain 1500. Erittäin leppoisa yksilö myös. Jotain Larriveeta tyyppailin tossa taannoin ja vaikka oli aivan erinomainen skeba, oli kyllä melkoisen kirkas... Joihinkin harja-asioihin tietty vaan bonusta mutta kyllä tuon M:n kin saa oikealla plekulla, mikillä ja EQ:lla taipumaan moneen. Uutta näytettä... |
kiitos veljet... - |