Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fernandes Stratocaster
1 2 3 4
Gallagher88
07.11.2006 10:02:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka KITARA asiantuntijat!
 
Mitäs TE arvelette tämösestä sarjanumerosta L057874 , joka on kaulan liitoskohdassa olevassa rautaläpyskässä,siinä lukee FERNANDES ja toi numero,lavan takana pieni lappu ja siinä Made in JAPAN.
Lavassa on teksti kultaisilla kirjaimmilla isolla FERNANDES.
Kitara on musta kauttaaltaan,myös kaula kokonaan.
Pleksi kolme mikkiä,kaksi potikkaa ja viisiasentoinen mikkikatkaisin,plugi tulee kitaran
ala reunasta ja kaulassa jumbo nauhat.
En ole löytänyt tietoa tai linkkiä,millä selvittäisin iän ja alkuperän.
 
KIITOKSET ETUKÄTEEN t:Matti
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
J.Hollström
07.11.2006 10:49:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

80-luvun puoltaväliä epäilen sarjanumeron perusteella. Itsellä oli Fernandes vuodelta -83 ja siinä oli sarjanumero L046925.
 
http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Fernandes/Picture+136.jpg/full
 
En ole tutkinut onko noissa joku logiikka, mutta jos on juokseva numero, niin voisi kuvitella että muutama vuosi on vierähtänyt noiden kahden numeron välissä. Täyttä mutua tämä tieto.
 
tomukka
07.11.2006 11:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on telecaster tietääkseni 80-luvun alulta. Olen yrittänyt selvittää tarkkaa vuosilukua sarjanumeron perusteella vaikka mistä mm. tältä palstalta, kitarapajalta ja itse Fernandes:lta. Vuosilukua vaan ei löydy. Fernandes vastasi, että 2003. Outoo kun ostin kitaran käytettynä 1997. Minun kanteleen sarjanumero on F032269.
http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_3663.jpg
 
Gallagher88
07.11.2006 12:23:12 (muokattu 07.11.2006 12:44:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SUURI KIITOS !!!
juki68 ja tomukka
 
t:Matti
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
WinterMad
07.11.2006 23:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten netissä vanhoja Fernandes -kataloogeja? Oman kitaran malli on kans vähän hakusessa, valkoinen Randy Rhoads mallinen. Lavassa teksti Limited Edition...
 
No Tomorrow
Gallagher88
08.11.2006 07:50:45 (muokattu 08.11.2006 12:05:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten netissä vanhoja Fernandes -kataloogeja? Oman kitaran malli on kans vähän hakusessa, valkoinen Randy Rhoads mallinen. Lavassa teksti Limited Edition...
 
Taitaa olla vaikea hakea tietoa näihin -80:tä luvun JAPANIN kitaroihin,linkit on kiven alla.
Tarttis varmaan kysyä neuvoa KITARAKURU FOX:ta,hänellä on kumma taipumus löytää HYVÄT tiedot.
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
Muuki
08.11.2006 08:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla vaikea hakea tietoa näihin -80:tä luvun JAPANIN kitaroihin,linkit on kiven alla.
Tarttis varmaan kysyä neuvoa KITARAKURU VOX:ta,hänellä on kumma taipumus löytää HYVÄT tiedot.

 
Jaa mistä? Fox on fox, ei vox.
 
Europe on maailman paras bändi.
Gallagher88
08.11.2006 11:25:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa mistä? Fox on fox, ei vox.
 
KIITOS tarkasta huomiosta,noi sormet on,kuin nippu paleltuneita piip...
ne soutelee missä sattuu,KITARAKURU on reilu mies ei HÄN vähästä hätkähdä!
 
T:Matti(vielä ei kaikki hanskassa,mutta kyllä se siitä,kun jaksatte opettaa)
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
ministeri
08.11.2006 11:37:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on perimätiedon mukaan jostain 90-luvulta kotoisin oleva Fernandes stratocaster. Kyselin taannoin Fernandesilta sarjanumeron perusteella tarkemmin mutta eivät vastanneet koskaan mitään.
 
001043 made in japan
Gallagher88
08.11.2006 12:11:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on perimätiedon mukaan jostain 90-luvulta kotoisin oleva Fernandes stratocaster. Kyselin taannoin Fernandesilta sarjanumeron perusteella tarkemmin mutta eivät vastanneet koskaan mitään.
 
001043 made in japan

 
Sain tossa neuvon,että kannattaa piruuttaan kirjoitella kumpaankin,Jaapanian ja Jenkkilän maalle.
Voipa olla,että tyhjän saa pyytämättäkin,hankala,mutta HYVÄ kitara.
Tsemppiä yritykselle!!!
T:Matti
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
ministeri
08.11.2006 12:27:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tossa neuvon,että kannattaa piruuttaan kirjoitella kumpaankin,Jaapanian ja Jenkkilän maalle.
Voipa olla,että tyhjän saa pyytämättäkin,hankala,mutta HYVÄ kitara.

 
Ihan ok kitara on joo. Japsi laatua. Olen kyllä ajatellut vähän mikkejä vaihtaa vaikka ei noi alkuperäisetkään ole huonot...Haluan testata jotain muuta tilalle.
 
Pitääpä yrittää tota japania. jenkkeihin kirjoitin viimeksi.
WinterMad
08.11.2006 16:16:10 (muokattu 08.11.2006 16:19:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo mun Fernandes on Japanin tuotantoa. Sarjanumerosta ei tietoa koska neck thru=ei kaulataskua ja lavassakaan ei näy mitään... Edit: Ja kitarasta kuva profiilissa...
 
No Tomorrow
Gallagher88
08.11.2006 16:42:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo mun Fernandes on Japanin tuotantoa. Sarjanumerosta ei tietoa koska neck thru=ei kaulataskua ja lavassakaan ei näy mitään... Edit: Ja kitarasta kuva profiilissa...
 
Nätti on kitarasi,tietysti kannattaa etsiskellä synttäri päivää,niin meinaan minäkin yrittää sinne JAPANIIN laitella postia.
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
trih
08.11.2006 19:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo mun Fernandes on Japanin tuotantoa. Sarjanumerosta ei tietoa koska neck thru=ei kaulataskua ja lavassakaan ei näy mitään... Edit: Ja kitarasta kuva profiilissa...
 
Mulla on Fernandesin vanha 1990-kataloogi. Tuo malli on nimeltään Steeler. Tuossa ei ole neckthru vaan setneck sanoo Fernandes.
 
ministeri
08.11.2006 20:57:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fernandesin vanha 1990-kataloogi. Tuo malli on nimeltään Steeler. Tuossa ei ole neckthru vaan setneck sanoo Fernandes.
 
Löytyskös sieltä kataloogista tietoa että mitä puita ne käytti stratojen bodyyn? Mulla on tällainen 50´s tyylinen jossa yksikerros pleksi..musta body valkoisella pleksillä niinkuin "Blackie" konsanaan.
tomukka
08.11.2006 21:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt lähti tiedusteluposti kitaran valmistusvuodesta Jaappaniin. Katsotaas paneutuvatko yhtä "hyvin" asiaan kuin ameriikan serkut?
 
WinterMad
08.11.2006 22:11:24 (muokattu 08.11.2006 22:12:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fernandesin vanha 1990-kataloogi. Tuo malli on nimeltään Steeler. Tuossa ei ole neckthru vaan setneck sanoo Fernandes.
 
Mutta onko se kuvaston kitara juuri tommonen Limited Edition? Olisko mahdollista skannata tai ottaa valokuvaa siitä sivusta, näkis samalla muutakin infoa...
 
No Tomorrow
trih
09.11.2006 06:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ministeri ja WinterMad, palaan asiaan kun pääsen/ehdin tutkimaan/skannaamaan.
 
Barska
09.11.2006 09:17:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasari fernandesin sarjanumeroissa on musta jotain outoa... Mä eppäilen, et niissä ei juuri logiikkaa ole ja siksi niistä ei kukaan tunnu tietävän tarkkaan.
 
Toi Juki68:n mainitsema -83, on ainoa mulla olleista 80-lukuisista, jossa yleensä edes on sarjanumero. Muut, -84 ja -85 on päivitetty ihan vaan ekan omistajan muistikuvien mukaan...
 
Sitten noita special- ja limited editioneja on kasari ferkuissa ihan joka lähtöön. Mulla on kaksikin stratoa ollut niitä... Ja kaikki Jackson kopiot, mitä olen nähnyt on olleet sellaisia.
 
Muistelenpa joskus -91 ostaneeni uutena sellaisen fernandes straton, jossa ei lukenut missään mitään muuta kuin lavassa fernandes... Ei sarjanumeroa tms. missään. Paitsi made in japan. Eikä muuten edes ollut mikään halpis tuo, vaan lähes parin rg550:n hintainen.
 
Kiva olis jos joku löytäisi jotain varmaa tietoa noista. Kuitenkin ihan kelpo vermeitä ovat olleet vastaan tulleet nuo...
 
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
Gallagher88
09.11.2006 13:58:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumankauta ! on hienoa,että näin moni on ottanut tämän ongelman,jos se nyt sellainen ois,selvityksen alle.
Kyllä näin iso porukka saa asian selville,jos se on ylipäätään mahdollinen!
Laitoin pilan päiten Suomessa myyvälle web:pi kaupalle kyselyä kitarasta,ovat olleen senverran kauan alalla ja FERNANDES merkkiä myyneenä,että voisi joku vainu olla.
 
Jos musta joskus tulee virtuoosi,taiteilija nimekseni tulee MET...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «