Aihe: Basaridilemma 20" vai 18"
1 2 3 4 5
gulfstream650
05.11.2006 16:18:44

Back to basics: 20" on loistava koko. Mulla on 17,5 tuumaa pitkänä ja se on tarvittaessa ärhäkkä tömähtäjä ja toisaalta hiljempaa soitettuna nätti jymähtäjä. Todellinen all-around peli. Suorittelen kakskymppistä lämpimästi. Ei tarvitse nostella raisereilla ja tomien asettelu onnistuu hyvin vapaasti.

Kyllä rokkirumpalin raiserin tarvii... Pää täytyy olla eturivin keppimiehiä korkeammalla... :-)
Svengaa kuin saksanhirvi.
lkx
05.11.2006 16:19:53

Kyllä rokkirumpalin raiserin tarvii... Pää täytyy olla eturivin keppimiehiä korkeammalla... :-)

Raiserilla tarkoitetaan tässä yhteydessä sitä vehjasta, jolla bassaria saa korotettua, jotta pedaalin nuija osuu paremmin kalvon keskikohtaan.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
gulfstream650
05.11.2006 16:25:56

Raiserilla tarkoitetaan tässä yhteydessä sitä vehjasta, jolla bassaria saa korotettua, jotta pedaalin nuija osuu paremmin kalvon keskikohtaan.

Mä jo aattelin, että kuka sitä stagelle ilman raiseria... :-D
Bobana
07.11.2006 08:51:54
18" se olla pitää. Kasitoistasen soundimaailma venyy ihan laidasta laitaan, siitä saa kaikki bassarisoundit jazzista heviin. Tykkään 18" siks myös koska sen päällä saa laskettua tomit niin matalalle ku haluu. Se on myös siisti ja kiva roudata... 20-tuumanen ei enää sitten ookkaan niin laaja-alanen enää, siinä on enemmän tykkiä ja 22" on jo ihan toivoton kapistus..

Jassoo.
En käy kiistelemään tuosta 18" ja 20" basareista kun en omista sellaisia mutta tahtoo kyllä parempia perusteluja 22" toivottomuudesta, puhumattakaan nyt sitten suuremmista 24" , 26"?
Sex, choppers and rock´n roll!!!
hollmi-5
07.11.2006 09:40:02 (muokattu 07.11.2006 09:40:44)
20-tuumanen ei enää sitten ookkaan niin laaja-alanen enää, siinä on enemmän tykkiä ja 22" on jo ihan toivoton kapistus..
Suninen on vasta 18v. ja kokematon sälli, joten sallitaan moinen tietämättömyys. Poika on kääntänyt teoriat aivan päälaelleen. Tai sitten suurin osa rumpaleista on idiootteja, kun ovat valineet suuremman, kuin 18" bassorummun. 18" on ihan ok. Varsinkin lattiatomina ;-) Jokainen varmasti valitsee bassorumpunsa tarpeen mukaan. Itse olen mennyt alun 22" bassorummusta 20" kautta 18 tuumaiseen ja nyt on neljä 22" ja yksi 24" bassorumpu ja ihan itse olen valintani tehnyt.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Epämuusikko
07.11.2006 12:11:56
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona".
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
lkx
07.11.2006 12:27:30

Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona".

Ei oikeestaan, ainakaan välttämättä. Ovat pe*keleen kovaäänisiä jotkut.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Bobana
07.11.2006 13:56:39

Heh! Tämä oli parasta tällä päivämäärällä.
gulfstream650
07.11.2006 14:35:46

Heh! Tämä oli parasta tällä päivämäärällä.

Sopi tilanteeseen kuin häränsarvet suomenajokoiran päähän.
passe
07.11.2006 15:46:32
18" se olla pitää. Kasitoistasen soundimaailma venyy ihan laidasta laitaan, siitä saa kaikki bassarisoundit jazzista heviin. Tykkään 18" siks myös koska sen päällä saa laskettua tomit niin matalalle ku haluu. Se on myös siisti ja kiva roudata... 20-tuumanen ei enää sitten ookkaan niin laaja-alanen enää, siinä on enemmän tykkiä ja 22" on jo ihan toivoton kapistus..

18 tuuman basarista hevisoundit? Saa olla ainakin syvempaa mallia, jossei muuten. Itse arvaillen suosittelen 20 tuumaista, jos nyt noista kahdesta pitaa valita. Miksei 22"?
"Good is in the details..."
K.Suninen
07.11.2006 22:20:58
No tää ny on toistaseks meikän mielipide. Katotaan sit uudestaan ku oon 30 niinku te muut :p
K.Suninen
07.11.2006 22:22:43
18 tuuman basarista hevisoundit? Saa olla ainakin syvempaa mallia, jossei muuten. Itse arvaillen suosittelen 20 tuumaista, jos nyt noista kahdesta pitaa valita. Miksei 22"?

Saatan olla kai liian lyhyt, vaan 176 cm, mutta musta on aina tuntunu että jokasessa 22" bassarissa menee tomit liian korkeelle
Sonormies
07.11.2006 22:38:57
ku oon 30 niinku te muut :p

Kolmekymppisillä on juuri takanaan "luja putki rilluvuosien" ja niillä ajatukset alkaa vasta vähän seljetä. Niin kuin kovan kännin jälkeen; kyllä sä tiedät.

Kuuntele siis mieluummin meitä täysjärkisiä nelikymppisiä! :DDDD
"Vaikka rahaa painetaankin päivittäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään." -nimimerkki Rocksterin yritys taltuttaa krooninen rahapula
hollmi-5
07.11.2006 23:32:05
No tää ny on toistaseks meikän mielipide. Katotaan sit uudestaan ku oon 30 niinku te muut :p Ja sitten, kun sulla on ollut useita muitakin bassorumpuja...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Bacchus
08.11.2006 00:13:43
Saatan olla kai liian lyhyt, vaan 176 cm, mutta musta on aina tuntunu että jokasessa 22" bassarissa menee tomit liian korkeelle

Pituus ja istumakorkeus vaikuttavat asiaan. Itse olen aina saanut tomit aseteltua mukavasti 22" basarin päälle, no problemos. 22" on aika hyvä välikoko mun mielestä. Siitä löytyy atackia ja alapäätä.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
passe
08.11.2006 08:54:28
Kolmekymppisillä on juuri takanaan "luja putki rilluvuosien" ja niillä ajatukset alkaa vasta vähän seljetä. Niin kuin kovan kännin jälkeen; kyllä sä tiedät.

Kuuntele siis mieluummin meitä täysjärkisiä nelikymppisiä! :DDDD

Ota kuitenkin noi nelikymppistenkin turinat aina sellaisella pienella varauksella, ne kun alkavat jo unohtelemaan asioita:-)))

Mutta joo, tuosta pituudesta. Itse olen 195cm ja 20 tuumainenkin basari on aika Barbie vehje mulle - meneehan se, mutta mutta...
"Good is in the details..."
Bobana
08.11.2006 11:59:19
Sopi tilanteeseen kuin häränsarvet suomenajokoiran päähän.

Ei sitten vaan auennut sinulle näköjään.
Bobana
08.11.2006 12:06:17
Minä pidän K.Sunisen puolta :)
Onhan se huomattu että 18 tuumasella pärjää rock-musassakin. esim. Antti Lehtinen Don Huonot*R.I.P*/Scandinavian Music Group.

No oli kyllä vähän löyhä vertaus. Minulle ainakin nuo bändit ovat silkkaa suomipoppia. Kyllähän sitä pärjää riisillä ja tonnikalallakin jos on pakko/tarve/halu.

Tosin voihan se olla, että hieman enemmän tarvii miksaajan tehdä töitä... Aikeissa on laittaa oma 18" Kumu testiin, vaihtaa vähän stydimmät kalvot ja lähtä bile-keikalle.

Niin. Luonnollisia saundeja kun niin harvoin nykyään kuulee. Kun vetästään sen Pringles purkin saundi sieltä härveleitten ja säätimien läpi niin kyllä saa kuulostamaan ihan miltä vaan.
grooveman
08.11.2006 12:22:48 (muokattu 08.11.2006 12:23:19)
Niin. Luonnollisia saundeja kun niin harvoin nykyään kuulee.

Niin. Mikä sitten on luonnollinen soundi? Kyllä se soundi muuttuu aina kun se tyrkätään PA:an kautta. Ja mikkihän yleensä laitetaan bassorummun sisään tai sitten ihan etukalvon reiän suulle. Eihän me ikinä kuulla mikä se aito soundi on siellä rummun sisällä, jos ei sitten työnnä päätä sinne basariin. Mulle ainakin riittää että soundi on hyvä, kun se tulee PA:sta. Näähän on näitä mielipide-asioita, ei näistä hirveesti kannata väitellä. Pääasia että komppi kulkee...
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)