Aihe: Kontrolleri hakusessa
1
minimarshall
04.11.2006 18:51:01

Tarvisi jostain saada hankittua itselleni kontrolleri. Joko sitten kokonaan uusi tai vanha käytetty syntikka. Ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan.

Hintaa laitteella tulisi olla 0-500€ ja sen tulisi sisältää

-hyvät koskettimet (puolipainotetut?)
-näppärä soundien vaihto ettei tarvitse esim. vain yhden namiskan avulla pelleillä
Juho L
05.11.2006 07:45:41 (muokattu 05.11.2006 07:47:19)
-hyvät koskettimet (puolipainotetut?)
-näppärä soundien vaihto ettei tarvitse esim. vain yhden namiskan avulla pelleillä

Minusta näppärä soundien vaihto on juuri yhden namiskan varassa. Painaa yhtä nappulaa -> Soundi vaihtuu halutuksi. Silloinhan sitä on helvetti irti, kun soundia vaihtaakseen on painettava kuuden näppäimen aikakriittinen kombinaatio.

Mitä haetaan? Millaiseen soitteluun syntikka tulee? Huttuhumppaan, heviin, syntikkapulputteluun?

Joka kerta, kun kysytään 0-500€ hintaluokan syntikkaa, suosittelen Alesis QS-sarjaa. Kuori tehty teräksestä ja tatsi ihan ok. Soundit ihan kelvollisia vielä nykystandardeillakin. Etenkin diggasin uruista ja pianoista. Resofiltterin puuttuminen toisalta rajoitti leadien ja muiden synteettisempien äänimaailmaviritelmien luomista.

Edit: Mihin tuo kontrollerioptio perustuu? Löytyykö jo entuudestaan jotain moduulia tai syntikkaa?
Poliittisesti sitoutumaton tiedotusjulkaisu Punaruuti - Totuuden äänirunpetti!
ekikoo
05.11.2006 10:28:15
Sopii ainakin hintahaarukkaan jos ei muuta:
http://www.cme-pro.com/products-list/product-uf.html
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Synth
05.11.2006 21:45:54
itselläki 76 koskettiminen puolipainoitettu kontrolleri hakusessa ja minulle suositeltiinkin jo alesiksen qs sarjaa mutta ei ole hinnasta tietoa enkä löydä myynnissä mistään... torilla oli joku käytetty roland a-33 jotai vajaa 200€... pitäisi vaan päästä kummankin tatsia vertaamaan jossakin...
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)