Aihe: zildjiania heviin? vastailkaa kitos =)
1 2
Jomped
06.11.2006 19:28:16

eli nyt pitää ostaa haljenneen stagg myra 19 crashin tilalle jotai. ja haluan ottaa selvää, että kun tämä zildjian on tällanen pro sarja jokseenkin.
niin mikä on hyvä peltisarja hevimetalliin zildjianilta mistä omani voisin löytää??
hmphrmph
Ihmepoika
06.11.2006 19:41:00

Zildjianin heviin suunnatut pellit löytyvät Z Custom -sarjasta. Kirkkaita ja läpitunkevia ovat heikäläiset soundiltaan.
Toki muissakin, esimerkiksi A-sarjassa, lymyilee monia "hevipellin" kriteerit täyttäviä peltejä. Kaikki ns. rock-tyypitellyt pellit ovat sellaisia. Esimerkkinä nyt vaikkapa Zildjian A 18'' Rock Crash.
ai ku kiva.
Analuuk
06.11.2006 19:42:17
Z custom on se perinteinen sarja rankempaan menoon Zildjianilta. Silti, vaikka itse en hevistä mitään ymmäräkään, niin suosittelen että kokeilet myös A custom ja A-sarjat läpi. Monet hevijätkät taitavat tosin nykyään soittaa jopa K-sarjan pelleillä.
Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa!
Ihmepoika
06.11.2006 19:45:14

Suosittelen että kokeilet myös A custom ja A-sarjat läpi. Monet hevijätkät taitavat tosin nykyään soittaa jopa K-sarjan pelleillä.

Elä muuta virka! Esimerkiksi Kotiteollisuuden Sinkkonen käyttää K:ta ja ihan K-customiakin, mikä lienee alunperin jazz-miehille ja muille taitaville hissuttelijoille suunnattu peltisarja.

Pitäisiköhän tästä tehdä ihan oma topic?

"Sinkkonenkin siirtyi K-sarjaan"
ai ku kiva.
Kukkis 77
06.11.2006 19:49:31

Z custom on se perinteinen sarja rankempaan menoon Zildjianilta. Silti, vaikka itse en hevistä mitään ymmäräkään, niin suosittelen että kokeilet myös A custom ja A-sarjat läpi. Monet hevijätkät taitavat tosin nykyään soittaa jopa K-sarjan pelleillä.

Tosin noita Z-customeja saa mättää todella kovaa jotta ne soivat. Itselläni oli yksi 16" crash joskus, se muistutti enemmänkin haitsun alapeltiä. Klonk. Ja siis soitan todella kovaa muutenkin, ja siltikin Z-custom oli liian paksu. Z-ride sen sijaan on loistava.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Aegis
06.11.2006 20:07:35 (muokattu 06.11.2006 20:10:05)
Ns. hevipellit pruukkaa kyllä olemaan monesti liian kolisevia ja paksuja. Lyödä saa kuin hullu että syttyy ja sitten kun syttyy niin puuttuu kaikki ne taajuudet mitkä pitäisi saada kuulumaan. Itsehän mättäisin Staggin myraa jos se ei olisi kestävyydeltään niin järjettömän epäluotettava, joten nyt olen siirtynyt Zildjianin A-Customiin. Soundi on hyvä, mutta haluaisin kyllä ehkä vielä pikkasen lisää voluumia. Saattaa kyllä olla että ongelma korjaantuisi sinne Rock-sarjaan siirtymällä.

Minä muuten elin vuosikaudet siinä uskossa että Zildjianin hevisarja on juuri K. Sitä nimittäin tuli aina nähtyä ihan muilla kuin hissuttelijoilla.

EDIT ja Offtopic: Onko kellään kokemusta näistä uusista ohuista Rudeista?
Tame wolves are nothing but dogs.
mishrak
06.11.2006 21:23:15
A-custom toimii raskaammassakin musiikissa, kunhan otat niitä isompia kokoja (18 ja ylöspäin) Vaikka sitten niitä paksumpia malleja, projection ja medium jos ei nuo perus thinnit käy.
Ihmepoika
06.11.2006 21:36:38

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Ja tuosta linkki, jollakin oli myynnissä tällainen. Kannattaa toki miettiä, onko tuo Z-custom juuri sitä mitä haet.
ai ku kiva.
rm_wispila
07.11.2006 08:44:45
Hyvät symbaalit soivat tarvittaessa lujaa ilman hampaat irvessä mättämistäkin. Sinällään siis herkkä pelti voi soveltua hyvinkin kovempaankin soittoon. Paksuutta tärkeämpiä tekijöitä on syttymisherkkyys ja dynamiikka (kokonaisvolyymi).
Siksi tämä jaoittelu hevi- tai jazz-pelteihin yms. on huono. Tämä kaikki pohjaa pääasiassa mielikuvien, ei niinkään ominaisuuksien myyntiin. Yleensä myös nämä "luokat" ovat äärimmäisen karkeita, yleistäviä ja jopa soittajaa aliarvioivia.

Valitkaa siis rohkeasti peltinne korvien ja näppien perusteella, ei sen myyntikuvaston ehdotuksilla. Rikkokaa nuo kliseet "hevipelleistä"...

Tuota väitettä, että symbaaleja olisi tarkoituksella vahvennettu, on kyllä hieman vaikea uskoa. Kyllä siinä on jotain aivan muuta haettu, veikkaisin. Ei kai se voi kuulua takuun piiriin, jos ei rumpali osaa soittaa ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
K.Suninen
07.11.2006 08:45:52 (muokattu 07.11.2006 08:48:01)
Ja tätä kautta K-sarja on nykyään varsin passeli rock- ja heavyhommissa. Kevyemmän musan soittajat ostavat sit Bosphoruksia ja Istanbuleja, sun muita...

Jazzia varten on K-Custom sarja
moderndrummer88
07.11.2006 09:53:38
Jazzia varten on Constantinopole sarja

Ne muutamat K-customit mitä olen testaillu on ollu kyllä aikamoisia hevijyriä
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
WyW
07.11.2006 13:08:09

Jos Zildjiania oot ostamassa ja vaikka ois kuinka hevimeiningit niin jätä noi Z-customin kattilankannet suosiolla kauppaan. A-customit on ihan hyvän kuuloisia.

Kannattaa toki ottaa laput silmiltä ja käydä verrokkina kolistelemassa läpi vähän Paistetta, Sabiania ja Meinliäkin. Merkkiuskollisuus o ensimmäinen askel idiotismiin.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony
lethus1
07.11.2006 13:23:30
A-customit toimii älyttömän hyvin hevissä. Mielestäni paljon paremmin kuin Z-customit. Soitin levyn juuri purkkiin 18" Acustomin ja 18" Stagg Furian kanssa - pellit toimi yllättävän hienosti yhteen. A-custom kliinimpänä, perinteisempänä crashinä, Furia räkäisempänä kaverina.
Vompatti.
Brother Michael
07.11.2006 15:59:44 (muokattu 07.11.2006 16:00:06)
A-Customia suosittelen minäkin, ja nimenomaan sitä perussatsia, ei fast tahi projection versioita. Meinasin itsekin nuo ostaa, mutta taivuin kuitenkin Sabianiin, mikä tarjoaa oivan aasinsillan:

Käy tsekkaamassa myös Sabianin AAX sarja. Mielestäni hieman monipuolisempi, kuin A-Custom, A-Customit jäivät ostamatta juuri sen takia, että omaan makuuni hieman liiankin purerock-pellit. Kaipasin hieman monipuolisempaa peliä => Sabianiin menin. Mutta todella, todella hyvät pellit kuitenkin nuo A-Customit mielestäni, 18" crash ehkä paras, jota olen soittanut.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
fabarm
07.11.2006 17:03:42
Heviin käy kaikki pellit.Valitsee vain paksuuden oikein.Thin on vähän ponneton,mutta käy tietysti,ellei bändi paahda 100 kokoajan.

Itse olen soittanut metallia kaikilla Zildjianin sarjoilla.On ollut K Dark Crashia,K Rideä yms.Tällä hetkelläkin setissä K-Custom Fast Crash.

Itse olen valinnut kattauksen niin,että seassa on "kovempia" peltejä niihin junttakohtiin,joissa vaaditaan läpitunkevuutta.Luokittelu "hevipelteihin" ja "ei hevipelteihin" on turhaa.

Jos nyt joku Zildjian pitäisi valita,joka toimisi sekä hiljaa,että kovempaa soittaessa,valinta olisi A-Custom Projection Crash.

Niin,ja koot "17 ylöspäin ovat oikea valinta.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
Jomped
07.11.2006 17:09:13

Merkkiuskollisuus o ensimmäinen askel idiotismiin.

ei muuten mutta saan suhteitten kautta vähän halvemmalla nuo zildjianit. muuten olisi meinliin mennyt, ehkä..

eli a custom perus setti on hyvä heviin näinkö?? olen kyllä vielä itse menossa niitä testailemaan. mutta jos nyt siltikii vastailette.
hmphrmph
Jeltz
07.11.2006 17:30:12
ei muuten mutta saan suhteitten kautta vähän halvemmalla nuo zildjianit. muuten olisi meinliin mennyt, ehkä..

eli a custom perus setti on hyvä heviin näinkö?? olen kyllä vielä itse menossa niitä testailemaan. mutta jos nyt siltikii vastailette.

Perus A-Customit on hyviä, jos ei tosiaan ole äärimmäistä äänenvoimakkuutta haussa. Jos tykkää vähän tukevammasta, niin Projectioneita. Ja isoja kokojahan sitten hevimeteliin tietysti, 17" ylöspäin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Klooni
07.11.2006 19:03:08
A-Customia kehiin vain, toimii hemmetin hyvin.
Ei se koko muuten ole ainoa autuaaksi tekevä asia, meikun 17 a-custom vs. 16 a-custom medium = 16 on kovempi ääninen ja vaatii myös huomattavasti enemmän voimaa syttyäkseen kuin tuo tavan a-custom ...
K.Suninen
07.11.2006 22:17:33
Ne muutamat K-customit mitä olen testaillu on ollu kyllä aikamoisia hevijyriä

Ei kyllä mun mielestä K-Customeissa on enemmän jazzikamaa ku constissa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)