Aihe: Montako olette pilanneet?
1 2
Räbbänä
29.10.2006 15:24:54 (muokattu 29.10.2006 15:28:41)
No mutta eebenihän on helppo korjata, itsekin sohlailin aivotoimettomassa tilassa kolot otelautamerkeillä tuohon puoliakustiseen 2. ja vielä jopa kai muistaakseni 4. väliinkin, mutta saahan ne kolot fillattua aina umpeen, eebenin kanssa vielä kivasti ja suht huomaamattomasti :P
http://img31.imageshack.us/img31/235/puolirakennusta010pieni1dj.jpg

Offtopicina: Olen kyllä syvästi kateellinen kun osaat noita keppejä väsäillä noin hyvin. Varsinkin tuo Custom-Lespa.

Edit: Ja aiheeseen.

Onnistuin entisöintiprojektini eli Mosrite mallisen Guyatonen pilaamaan useampaan kertaan maalauksien osalta. Varmaan semmoset 5 lopullista pintaa tuli, kerran valui, yhen kerran meni "mandariiniksi", kerran kiehui, yhessä vaiheessa joku tampio oli lätkässyt oman työnsä siihen päälle ja oli komiaan goltop pintaan muovipussin kuviot painettuna. Sitä viidettä en muista, tais olla se kun joku hieman ampui huti maaliruiskulla tai sprayllä kun kitara oli ollut kuivumassa maalauskopin viereisellä pöydällä.
"Hattu pois päästä!"
VesaK
19.11.2006 19:21:57

Kuten monet muutkin tässä topicissa olen aiemmin saanut jyrsimellä liian leveää tai syvää koloa mutta juuri äsken tuli tehtyä ihan uudenlainen moga:

Olen tehnyt kaulaa akustiseen kitaraan ja nyt on ollut työn alla otelauta. Lainasin kovasti kehutun Safe-T-Planer nimisen työkalun ja ajattelin että tällähän otelauta aihio ohenee hyvin määrämittaansa. Nauhaurat oli mitattu ja sahattu ja noin 1,5 mm piti saada ainetta pois otelaudasta. Ei muuta kun ihmetyökalu järeään käsiporakoneeseen, porakone telineeseen ja otelautaa ohentamaan. Ohenihan se - liikaa. Taas tuli lisää huolellisesti työstettyä saunapuuta.

Varmaan Safe-T-Planer on hyvä työkalu kunhan on todella järeä pylväsporakone ja harjoittelee tarpeeksi pitkään sen käyttöä. Minulla nämä ehdot eivät toteutuneet...
stenel
19.11.2006 20:13:53
Pikkumokia, jotka mielessä kasvavat suuriksi tulee alituiseen tehtyä.Pahin moka oli, kun tein mahdollisimman ohutta kaulaa mahongista; sen kaulan tarina päättyi kavahöylän tavoittaessa kaularaudan:"Kyllähän tässä piti vielä olla puuta höylättävänä...".Vieläkin nousee karvat pystyyn muistellessa tuota kuumaa kesäpäivää.
Jag känner en bott
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)