dada 04.11.2006 11:28:03 (muokattu 04.11.2006 16:42:16) | |
---|
Aina silloin tällöin tulee pakottava tarve tilittää carvin kitaroiden hinnoista. Suomen hinnat kun kyseisille kitaroille tuntuvat aivan järjettömiltä verrattuna millä hinnalla samat kitarat saa jenkeissä. Etenkin kun tässä kyselin musiikki silfverbergiltä hinnoista, niin sain kuulla että "juuri tämän kuun alussa carvin nosti listahintojaan" ja ilmeisesti kitara maksoi 250 euroa enemmän kuin heidän sivuillaan lukee. Oli aika epäilyttävää sinänsä koska kyselypäivä oli 3 päivä kyseistä kuukautta (olikohan se heinäkuuta vai elo? en muista.). Joskus laskeskelin, että tulisi yhtä kalliiksi lentää jenkkeihin ostaa kitara ja lentää takaisin kuin että ostaisin täältä. Haluaisinpa kuulla muiden mielipiteitä puolesta ja vastaan. Myös kokemuksia carvineista. Onko rahan arvoista ostaa vaikka maksaakin "hieman" enemmän? Kannattako ennemmin teettä puolassa oma custom :D ? Myös haluaisin kuulla onko joku onnistunut hommaamaan jenkkilän hinnoilla jollain vippakonstilla tai myydäänkö euroopassa jossainpäin näitä halvemmalla? Itse olen katsellut tuota 727dc mallia silläsilmällä.. E. Ainiin ja myöhemmin tsekkasin niin hinnat eivä olleet (eivätkä vieläkään ole) nousseet carvinin tai silfverbergin sivuilla. |
dada 04.11.2006 16:41:19 | |
---|
Eikö kellään oo mitään sanottavaa carvinista? Ihan hyviä käsittääkseni ovat? |
saastara 04.11.2006 16:47:25 | |
---|
Ze Kinkillä on ainakin tuommoinen kelpoluokan Carvini.. Häneltä kannattanee tiedustella. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
tuluppa 04.11.2006 19:04:00 | |
---|
Eikö kellään oo mitään sanottavaa carvinista? Ihan hyviä käsittääkseni ovat? Jep. Ihan mainio kitara, tosi monipuolinen (melkein liiankin, aktiivieq ei ole ollut kovin paljoa käytössä) ja hyväntuntuinen soittaa. Mulla on siis Dc400ta, eli se anniversary-versio. Ei aivan perusspekseillä, vaan siinä on koabody ja koakaula. 25" skaala on vähän jännä, itse diggaan enemmän 25.5" skaalasta, mutta ei tuo pahemmin häiritse. Omani ostin siis käytettynä m.netin torilta, ja hinta oli todella halpa verrattuna maahantuojan järjettömiin hintoihin. -Ze Kink |
dada 04.11.2006 23:42:12 | |
---|
Mitäs by the way tulisi hintaan lisää, jos tilaisi kitaran suoraan jenkeistä? Ilmeisesti ainakin alv 22 % vai? Sit joku toimitus kulu.. Ja miten se kannattais thedä? |
kimurantti1 05.11.2006 02:19:15 | |
---|
Mitäs by the way tulisi hintaan lisää, jos tilaisi kitaran suoraan jenkeistä? Eivät taida myydä Jenkeistä Suomeen suoraan, kun kerran Suomessa on jälleenmyyjä. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Funkyshiva 05.11.2006 03:14:41 | |
---|
Mulla on DC200 koa ja DC400 koa jotka oon ostanu käytettyinä,ja CT6M,jonka tilasin Silverbergin kautta. Mielettömän hyviä soittaa kaikki,DC200:ssa harmittaaa aktiivi mikitys,jonka kyllä saa pois päältä,mutta sitten on tone nuppi ylhäällä koko ajan.Ois ees toistepäin,aktiivit ylhäällä ja passiivi alhaalla. ;) Joka tapauksessa Carvineissa on hinta-laatusuhde kohdillaan,jopa Silverbergin kautta tilattuna. Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
dada 05.11.2006 10:38:06 | |
---|
Eivät taida myydä Jenkeistä Suomeen suoraan, kun kerran Suomessa on jälleenmyyjä. Totta puhut. Tsekkasinkin just ja siellähän se luki. Ehkäpä pitäis kärkkyä iibeitä. Nytkin siellä oli joku aika näpy tiivitaavin värinen. |
Ze Kink 05.11.2006 13:07:14 | |
---|
Totta puhut. Tsekkasinkin just ja siellähän se luki. Ehkäpä pitäis kärkkyä iibeitä. Nytkin siellä oli joku aika näpy tiivitaavin värinen. Tämä on varmaan ihan jees vaihtoehto, tai sitten jos on sukulaisia/kavereita Jenkeissä, niin tilaa niille, ja pyytää tuomaan mukanaan Suomeen joskus kun käyvät. Sen voi sitten "unohtaa" tänne, kuten olen kuullut monella käyneen... ;) -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Jormaz 05.11.2006 13:37:12 | |
---|
Kannattaa varmaan tsekata ne jenkkiläiset jälleenmyyjät? Miees... |
dada 05.11.2006 19:20:13 | |
---|
Tämä on varmaan ihan jees vaihtoehto, tai sitten jos on sukulaisia/kavereita Jenkeissä, niin tilaa niille, ja pyytää tuomaan mukanaan Suomeen joskus kun käyvät. Sen voi sitten "unohtaa" tänne, kuten olen kuullut monella käyneen... ;) Canadassa löytyykin sukulaisia ja niillehän ovat hinnat samat -> US/Canada Customers take 50% off all guitar options and a hardshell case with purchase of any guitar!. Tosin sukuloimaan eivät kai ole tulossa. Mitenköhän tuollaisen lähettäminen "lahjana" vaikka ups:n tai jonkun muun toimitusfirman kautta. Ei kai siitä suunnattomia lisäveroja tule vai? Mitenköhän tuon alv:n kanssa? Kannattaa varmaan tsekata ne jenkkiläiset jälleenmyyjät? Ahaa tosiaan. Pitääkin tutkia josba tämäkin voisi toimia? |
Ze Kink 05.11.2006 19:32:23 | |
---|
Infoapa ihmeessä sitten tänne lisää. Itse havittelisin kanssa Carvinin seiskaa, tosin 747:aa... Mulla on itseasiassa sama tilanne, Kanadassa on sukulaisia, mutta eivät todennäköisesti ole tulossa tännepäin. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Rypsolisti 05.11.2006 20:10:09 | |
---|
Mä olen vaan ymmärtänyt että USA:ssa ei oikeastaan ole Carvinin jälleenmyyjiä. Tehtaalta kai vain myydään? California Carved Top CT6M oli kyllä aivan mahtava kitara! Muutamien testien perusteella veti vertoja omasta mielestä PRS McCartylle. Jonakin päivänä tuommoinen CT6M ehkä pitäisi hankkia, oli se sen verran makoisa peli. |
dada 05.11.2006 20:45:50 (muokattu 05.11.2006 22:12:38) | |
---|
Mä olen vaan ymmärtänyt että USA:ssa ei oikeastaan ole Carvinin jälleenmyyjiä. Tehtaalta kai vain myydään? Joo näin nopealla vilauksella komppaisin. Sain myöskin saman käsityksen, että carvinilla olisi muutamia tehtaita jenkkilässä siellä täällä joista kitarat ostetaan. E. selkeytin sanomaa :) |
dada 06.11.2006 10:05:34 | |
---|
Lähti kysely carvinille toimituksista ja hinnoista, sekä silfverbergille "quote" kitarasta seuraavanlaisilla optioilla: DC727 - Seven-string guitar DC727C - DC727 with Floyd Rose tremolo BC - black hardware LN - locking nut SL - Dunlop Straploks AB - abalone inlays STJF - Stainless Steel jumbo frets 5WM - 5 piece neck QPH - Quilted Maple Headstock CS - instrument color QSR - instrument color BST - instrument color HC11 - Guitar Case Laskeskelin, että jos tilaisin kitaran jenkkilästä Kanadan kautta, niin hinta näyttäisi kutakuinkin tällaiselta jos laskin oikei (pistin jossain hieman yläkanttiin varmuuden vuoksi): 1,800.00 USD = 1,415.44 EUR Hinta sisältää siis customoidun kitaran, laukun, lähetyskulut kanadaan (näistä kylläkään ei vielä täyttä selvyyttä), lähetyskulut suomeen (+alv 22% kitaran hinnasta aijjai). Ehkä on jollain tavoin suuntaa antava. Silfverbergillä (floikallisen)kitaran listahinta standardi optioilla ilman casea(ja lähetystä :)) näyttäisi olevan 1235,00 EUR. Eli to be continued.. |
Ehkä on jollain tavoin suuntaa antava. Silfverbergillä (floikallisen)kitaran listahinta standardi optioilla ilman casea(ja lähetystä :)) näyttäisi olevan 1235,00 EUR. Eli to be continued.. Tässä odotellaan siis. Jos tuo toimii, niin saattaa Dc400 lähteä kiertoon, ja Dc747 tulla tilalle. Oma olisi tällainen pääpiirteittäin (ketään ei kiinnosta, mutta who gare`s...): -Floikka -Musta hardware -Puolitukset -Stainless steel jumbonauhat -Ei upotuksia -5 palan vaahterakaula pähkinästripeillä -Loimuvaahterakansi -Pähkinäpuubody -Värinä umber stain tai black stain Voi juma kun rupesi gasittamaan... Sääh -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
dada 07.11.2006 06:42:37 | |
---|
Noissahan tulee standardina spretzelin lukittuvat virittimet, mutta esim jos ottaa floikan pitää lukittava satula tilata erikseen? Ja siinä tapauksessa tulee kitaraan molemmat, joka tuntuu sinänsä aika hassulta mutta tiedä häntä?? |
Invader 07.11.2006 07:47:24 | |
---|
Noissahan tulee standardina spretzelin lukittuvat virittimet, mutta esim jos ottaa floikan pitää lukittava satula tilata erikseen? Ja siinä tapauksessa tulee kitaraan molemmat, joka tuntuu sinänsä aika hassulta mutta tiedä häntä?? Mulla on sellainen muistikuva että ne tekee Carvinilla oletuksena floikkakitaran tavallisella satulalla ja lukkovirittimillä. Jos sitä lukkosatulaa ei nimenomaan mainitse tilausta tehdessä. Tai sitten ei.. |
dada 07.11.2006 14:56:27 | |
---|
Mulla on sellainen muistikuva että ne tekee Carvinilla oletuksena floikkakitaran tavallisella satulalla ja lukkovirittimillä. Jos sitä lukkosatulaa ei nimenomaan mainitse tilausta tehdessä. Joo niinpä.. Sitä vähän ihmettelinkin. Ja sit jos mainitsee lukkosatulan niin tulee molemmat, lukkituva virittimet ja satula. Tällaisen kuvan oon kaikista kuvista saanut. |
Ze Kink 07.11.2006 18:54:32 | |
---|
Joo niinpä.. Sitä vähän ihmettelinkin. Ja sit jos mainitsee lukkosatulan niin tulee molemmat, lukkituva virittimet ja satula. Tällaisen kuvan oon kaikista kuvista saanut. Sperzelit taitaa olla joka tapauksessa, joten lukkosatula ei asiaa muuta. Ja aika monestihan Carvineissa näkee tavallista satulaa ja floikkaa, en tiedä miksi. Toisaalta, unohdin joskus lukita satulan ja ihan hyvin se vireessä pysyi, vaikka kampeilinkin. Silti tuntuu vähän turvallisemmalta sen lukkosatulan kanssa. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |