Aihe: Fender Mustang basso
1
irwing
06.11.2006 17:55:01
MORO TOVERIT !!

Taas täytyy lisätä tietämystä: Kuinka jytisee Fenkun mustang basso? Meinaan, onko lähelläkään yhtä tuhdit soundit kuin "perus" pressarissa? Onko pyhäin häpäisyä jos mustangilla veivaa hurriganesta?? Ja musikmasterin ja mustangin ero?

thanks taas tiedoista..

irw,,
Groovelover
06.11.2006 18:12:01
Pyhäinhäpäisyä? No ei tosiaankaan, tutkaile ganesien Rock'n'Roll All Night Long-LP:n sisäkannen kuvia, niissä Cisse vetää Mustang-bassolla. Ja sinänsä se kai on sama millä vetää kunhan soundi toimii musaan. Precision/Mustang-vertailua en ole tehnyt joten siihen en kommentoi.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
ganes-rocker
06.11.2006 20:20:18
jep, cissekin veteli mustangilla ganesin alkuaikoina että ei tartte hävetä.
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
Antti K.
06.11.2006 21:05:14 (muokattu 06.11.2006 21:07:33)
Ja Glover Deep Purplen In Rock-levyllä.

Ja nyttemmin mie. Mikki on tosin DiMarzio Model One ja originaali maali vaihtunut jossakin vaiheessa tommoseen iihanan punaiseen. Mutta kyllä sillä vetää. Toki StingRay ja jasso tarttuvat käteen helepommin.

http://muusikoiden.net/dyn/users/9143.jpg

E: Mustangissa on siis alunperin humbukkaava split coil mikki (ei hurise) ja talla palju jämäkämpi ja string-thru bodin vielä. Bodi on sama ja kaulakin lie leimaa lukuunottamatta. Musicmasterin mikki oli ihan hengetön ainakin siinä yksilössä, mikä mulla oli ennen Mustangia.
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
2541
06.11.2006 21:19:39

Ja Glover Deep Purplen In Rock-levyllä.

Eikun Fireballilla.;)
irwing
06.11.2006 21:26:54
Ana; sultako sellasta voisi alkaa tinkailee? Syy miksi mietiskelen mustangii on se kun mun tumput on pienet. Oiskohan sillä helpompi veivata?!? Onko siiinä lyhyempi nauhaväli ja jazzarin kaula, siis mustangissa??
Antti K.
06.11.2006 21:35:33
Ana; sultako sellasta voisi alkaa tinkailee? Syy miksi mietiskelen mustangii on se kun mun tumput on pienet. Oiskohan sillä helpompi veivata?!? Onko siiinä lyhyempi nauhaväli ja jazzarin kaula, siis mustangissa??

Kiitos Fireball-korjauksesta, mr. 2541!

Enpä tiiä siitä tinkailusta, kiitos vaan!

jazz bassossa ja presarissa on 34" skaala (tallasta yläsatulaan). mustangissa ja musicmasterissa 30", eli onhan se lyhytnakkiselle helpompi. Myös selälle basson keveys on hyvästä.
irwing
06.11.2006 21:41:35
mutta handy sydämmelle ana ja sanoppa; muriseeko se yhtä hyvin kuin tavanomainen pressari? Vai onko ohkasempi meteli? Itse en ole edes nähnyt ko mallia livenä...

ana
Antti K.
06.11.2006 21:50:37
mutta handy sydämmelle ana ja sanoppa; muriseeko se yhtä hyvin kuin tavanomainen pressari? Vai onko ohkasempi meteli? Itse en ole edes nähnyt ko mallia livenä...

ana

Minusta siinä on tuolla Dimarziollakin hyvä presarisoundi. Liittynee pitkälle mikin sijoitteluun. Dimarzion vois kytkeä rinnan, sarjaan tai jopa yksikelaiseksi. Mulla on se kytkettynä rinnan, ja on bueno.

Tässähän oli mulle tullessa joku Lawrencen kitaramikki, ja se puski ihan mahottomasti, mutta oli jotenkin "persoonaton" se soundi.

Jos murinasta puhutaan, niin minusta tuo 5-kielinen OLP Tony Levin murisee paremmin, niin tai sitten tuo EMG:n tallamikki tuossa squjun jazzarissa, mutta so what...
irwing
06.11.2006 21:56:34
kiitos,,, siis voisi olla varteen otettava kepukka tumppu handyiselle, joka kaipaa pressari soundia?
Heikki L.
06.11.2006 22:40:35

kiitos,,, siis voisi olla varteen otettava kepukka tumppu handyiselle, joka kaipaa pressari soundia?

Kyllä se hyvin paukkuu eikä kuulosta yhtään ohuelta. Ainoo miinus on hiukka lörppö tatsi. Soundstoresta löytyy ainakin uusia.

www.soundstore.fi
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Antti K.
06.11.2006 22:43:35
Kyllä se hyvin paukkuu eikä kuulosta yhtään ohuelta. Ainoo miinus on hiukka lörppö tatsi. Soundstoresta löytyy ainakin uusia.

www.soundstore.fi

Jos laittaa tavallisen long scale basson kielet lyhytkaulaiseen, niin tullee lörppö tatsi. Eli short scale-kieliä kehiin, niin lie tuo vähän lähempänä tavallisen basson soittotuntumaa.
Heikki L.
06.11.2006 22:48:24

Jos laittaa tavallisen long scale basson kielet lyhytkaulaiseen, niin tullee lörppö tatsi. Eli short scale-kieliä kehiin, niin lie tuo vähän lähempänä tavallisen basson soittotuntumaa.

Tai 5-kielisen setin alapään. Toimii ainakin mulla.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
hollstro
06.11.2006 22:52:05

Short scale-kielissä ei ole muuta eroa normaalipituisiin kuin pituus. Ainostaan paksuus vaikuttaa tuohon tatsiin.

Ja mitä tulee Mustang-bassoon, niin kyllä se saundaa ihan bassolta, vaan ei kuitenkaan Presarilta. Lyhytskaalaisissa on oma saundinsa joka on tummempi kuin normaalliskaalaisessa. Sustaini on myös lyhyempi.
Antti K.
06.11.2006 22:54:47
Tai 5-kielisen setin alapään. Toimii ainakin mulla.

Pitääpä kokeilla. Kiitti vinkistä.
NYdoll
06.11.2006 23:23:29

Laittaa flättikielet kiinni... Saattaapi olla täysin päänsisäinen juttu, mut ainakin mun sormiin tuntuvat jäykemmiltä. Ja soundikin on parempi ;)
Saakohan noita reissue Mustangeja mistään järkevämpään hintaan? On meinaa tuo lähes yhdeksän hunttia aika reilusti Japanin vehkeestä. Jenkeistä sais alle 600 dollarin, mut sieltä ei viittis oikee lähtee tilaileen. Mustang on ollu kiikarissa kyllä jo tosi pitkään...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless "Ostetaan straton tai telen kaula"
Antti K.
06.11.2006 23:35:29
Laittaa flättikielet kiinni... Saattaapi olla täysin päänsisäinen juttu, mut ainakin mun sormiin tuntuvat jäykemmiltä. Ja soundikin on parempi ;)
Saakohan noita reissue Mustangeja mistään järkevämpään hintaan? On meinaa tuo lähes yhdeksän hunttia aika reilusti Japanin vehkeestä. Jenkeistä sais alle 600 dollarin, mut sieltä ei viittis oikee lähtee tilaileen. Mustang on ollu kiikarissa kyllä jo tosi pitkään...

Jenkeistä kun tilaa, niin rahti on varmaan 100 dollaria ja lisäksi tullissa pitää pulittaa tullia 3,7% ja alv:tä 22%. Esim. meillä ei täällä periferiassa oo tullin konttoria, vaan pitäs järjestää sitten erikseen reissu Kuopijoon.
Karlsson
07.11.2006 12:53:10

Ei pidä paikkaansa.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)