Aihe: aktiivi mikit syö pattereita..
1 2 3
faffbey
06.11.2006 14:11:04

Tästä hommasta on todellaki varmaan kaikilla alottelevilla basisteilla kokemusta, ellei si oo tosiaan passiimikeillä varustetulla bassolla soittoharrastusta alottanu.

Allerkirjoittanutki osti ton ekan bassonsa aktiivimikeillä eikä si tyhmyyksissä älynny että miks musiikkiopettjaki aina huusi ku olin jättäny piuhan kiinni passoon. Kuten joku jo mainitsi ni siinä ku viikon pitää kiinni ni se on virta hei hei. Eli siis piuha irti passosta ku et soita ja homma skulaa. Itellä kyllä toi warre on alkanu wanhuuttaan vähä syöpöksi mutta ei se ny mikää kauhee vielä ole.
Kyllä tämmösiä kantapäänkautta voi oppia ku omaa käyttäytymistään soitinten kanssa tarkkailee mutta onhan se hyvä että tämmösiä joku kysyy. Että sinänsä plussat kysyjälle.

Vieläkö te pitkään irrottelette sitä piuhaa....?
Basismi
06.11.2006 14:13:34
voi syyllinen olla jakissa olevan kytkimen hapettuminen. Joissain tapauksissa se voi jumittua sitten kiinni

Onko joissain vehkeissä oikein kytkin?? Ite oon nähnyt vain sellaisia versioita, joissa patterin 'maa' on laitettu kiertämään stereojakin kautta. Monoplugi silloin sulkee virtapiirin eikä mitään kytkintä tarvita.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Teijo K.
06.11.2006 14:21:16

Onko joissain vehkeissä oikein kytkin?? Ite oon nähnyt vain sellaisia versioita, joissa patterin 'maa' on laitettu kiertämään stereojakin kautta. Monoplugi silloin sulkee virtapiirin eikä mitään kytkintä tarvita.

Joissakin on kytkin. Tuo maa stereojakin kautta on ehdottomasti fiksumpi, enkä näkisi pöllömpänä modauksena ollenkaan vaihtaa kytkimellistä jakkia stereojakiksi ja sitten 'maa' kiertämään siitä. Pariin hapettuneeseen kytkimeen olen törmännyt, ja molemmilla kerroilla basso oli mennyt patterisyöpöksi. Eli jos vanha luottopeli muuttuu yhtä-äkkiä patterisyöpöksi, niin jakin tilanne on yksi tarkistettavien listalla ehdottomasti. Miusta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
slapvete
06.11.2006 19:08:32
heiiiii

mulla o uus basso se myyjä sano et iha aktiivinen mut ei tää mitään ite tee
eli o iha passiivinen!!!!!!!!!1111!!!!!!! onkse aktiivine semone et se ite o helpompi vai onk toi nimi vaa jotai ihme myymis fuulaa !!!!111!!!!!
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
rUSTED
06.11.2006 22:54:04
Mullaki on ollu n. vuoden f-104 ja alussa söi melko nopeeta patterin ku ei sitä tajunnu ottaa pois vanhasta passiivielektroniikka tottumuksesta johtuen :D
Ihan vasta se kyllä teki silleenki että ei suostunu antaa ääntä läpi yhtään ja sitteku avasin takaa luukun ja sörkin vähän niin hyvin jellas taas. pientä häiriöö ;D
Basismi
06.11.2006 22:57:15
Ei edes hauskoja.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
okabass
06.11.2006 23:05:56
Ei edes hauskoja.

Samoin. Mutta ite alotitte.
Teijo K.
06.11.2006 23:11:11

Ei edes hauskoja.

Miust ne oli tosi 7iksuja. :)
Karlsson
07.11.2006 08:17:56
Miust ne oli tosi 7iksuja. :)

Mitä nää seiska-iksut on?!?!
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Johannes_t
07.11.2006 08:20:49

Mitä nää seiska-iksut on?!?!

Se on se Fender-logon f-kirjain spagettifontilla: "7".
Karlsson
07.11.2006 08:41:51
Se on se Fender-logon f-kirjain spagettifontilla: "7".

Älä? Ovvai!?!?
Johannes_t
07.11.2006 08:56:07

Älä? Ovvai!?!?

Juu-u, on se.
Karlsson
07.11.2006 09:00:59
Juu-u, on se.

Siis, hei, far-out, man!
Teijo K.
07.11.2006 09:27:51

Siis, hei, far-out, man!

Eikö 7ar-out. ;)
Sir Härö
07.11.2006 09:50:52 (muokattu 07.11.2006 09:54:49)
MOI

Mulla se vasta ihme homma on. Mulla on passiivi-passo -1600-luvun aitoja Ipanetseja. Siinä on patteri kulunut niin loppuun, ettei siitä ole havaittavissa jälkeäkään. Myös patterikotelo on hävinnyt, samoin kotelon luukku.
Tahtoisin kovasti modata pelin alkuperäiseksi. Auttaahan, jos pidän johtoa ihan koko ajan irti passosta? Vai onko minun nimenomaan pidettävä roikka kiinni passossa ?

1600-luvun ipanetsit on ihan paksoja.

aktiivi mikit syö pattereita ja komodo liimaa ne päähän
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
okoranta
07.11.2006 10:47:08

Kannattaa muistaa ottaa piuha irti bassosta kun ei soita.
Bu-Bum
Karlsson
07.11.2006 10:50:11
Kannattaa muistaa ottaa piuha irti bassosta kun ei soita.

Kantsii myös laittaa piuha kiinni, kun soittaa.
Antti K.
07.11.2006 11:04:30

Muutama vuosi sitten työkaveri ajoi 90 km asiakkaan luokse, kun ei tietokone toiminut. Perillä nopea tilannekartoitus, virtapiuha seinään, kone tulille ja kahville. Oli asiakas ollut vähän nolona.
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
slapvete
07.11.2006 13:34:04

Tästäkös se onkin mättänyt kaikki nää vuodet... kuten alkuasukkaat sanoo: PLUSSA RAPSAHTI!
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)