Aihe: sähkörummut harrastelijalle
1
siiiiiiiiiibo
21.10.2006 23:24:47
haulla olisi varmasti löytynyt kyseiseen aiheeseen läheltä liippaavia keskusteluja, mutta haku ei juuri nyt koneellani jonkun takia vörki, että pistän nyt uuden keskustelun :)

eli olisin nyt kahden vaiheilla:
ykkös vaihto ehto olisi yamahan setti:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_dtxplorer_edrum_set_prodinfo.html

ja toinen parempi setti, mutta huomattavasti kalliimpi olisi rolandin:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182335.html

yamahat sopisi budjettiini loistavasti, mutta kuinka suuria eroja noilla seteillä on?

onko suurimmat erot "aivojen" kohdalla?
Peicco
21.10.2006 23:45:32
haulla olisi varmasti löytynyt kyseiseen aiheeseen läheltä liippaavia keskusteluja, mutta haku ei juuri nyt koneellani jonkun takia vörki, että pistän nyt uuden keskustelun :)

eli olisin nyt kahden vaiheilla:
ykkös vaihto ehto olisi yamahan setti:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_dtxplorer_edrum_set_prodinfo.html

ja toinen parempi setti, mutta huomattavasti kalliimpi olisi rolandin:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182335.html

yamahat sopisi budjettiini loistavasti, mutta kuinka suuria eroja noilla seteillä on?

onko suurimmat erot "aivojen" kohdalla?

Yammun pellit on aika aneemiset. Rollen virveli on mesh-kalvolla ja huomattavasti kumipadia mukavampi.
Ota Roland. Siinä ei ole mitään sellaista minkä haluat heti vaihtaa.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
paice60
22.10.2006 01:52:48
Yammun pellit on aika aneemiset. Rollen virveli on mesh-kalvolla ja huomattavasti kumipadia mukavampi.
Ota Roland. Siinä ei ole mitään sellaista minkä haluat heti vaihtaa.

Puhut vähän mutta asiaa. Roland toimii erittäin hienosti. 10 vuotta kokemusta.
Miks´ mä oon täällä?
latejii
22.10.2006 11:05:01
Puntaroin juuri viikko sitten samaisen asian parissa. Ostin lopulta TD6:sen
nuo kolmoset ovat aika varmasti parempi vaihtoehto jos budjetti sen kestää.
DigiDrummer
30.10.2006 04:04:01 (muokattu 30.10.2006 04:09:48)
Unohda Yammut ja pistä rahasi Rolandin TD-6 tai 12 sarjan laitteeseen. Puhutaan ihan eri luokan kamoista.

Kaveri pyysi jatkoille pari viikkoa sitten. No mentiin isolla jengillä sinne ja kun kumpikin musamiehiä ollaan niin sitten autotalliin tsekkaa sen Yammun kamoja.

Mä olen viimeksi soittanut Yammulla 2 vuotta sitten ihan testimielessä, mutta vaikka nyt olikin jaffaa vahvempaa korvien välissä niin tajusin olla ensimmäisen kosketuksen jälkeen soittamatta. Ne oli edelleen hirveät. Ei siinä alettu mitään aiheesta kommentoimaan. Aika moni on mennyt samaan lankaan, tajuamatta miten suuri ero noissa on. Ei tässä tarvitse kun tehdä vastapalvelus kaverille ja pyytää se meille ens kerralla jatkoille, niin eiköhän ne Yammut lähde ovesta ulos samantien ja tilalle kunnon Rolandit.

Sorry, oli pakko ladata tää juttu, sen verran naurattaa vieläkin tuo mahtisoundit Yammuista kokemus!
Veco
30.10.2006 17:32:15
Itsellä on nuo jammut. En tiedä mihin muut on sitten tottunu mutta mä tykkään ja lujaa. Mut osta suomesta jos ostat, sain n. 700 euroon.
No mä en oo rumpali ja nuo riittää mulle ihan hyvin. Kai oon sitten autuaasti tietämätön , mutta ei väliä.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
zily
31.10.2006 10:05:30
Kuinkahan kovaa meteliä nuo pädit pitävät, että jos kerrostalossa napsuttelisi menemähän? Mesh-kalvot ovat vissiinkin melkein äänettömät, eikös?
ei se mitn!
Veco
31.10.2006 15:38:31
Kuinkahan kovaa meteliä nuo pädit pitävät, että jos kerrostalossa napsuttelisi menemähän? Mesh-kalvot ovat vissiinkin melkein äänettömät, eikös?

Basarista kuuluu ikävän kova ääni. Riippuu naapureista kuinka kestävät sen. Muut ei tuota ongelmia. Itse soitan nimen omaan kerrostalossa. Alakertaan basari kuulemma kuuluu mut ei mitenkään häiritsevästi. Seinänaapureista en tiedä.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Peicco
31.10.2006 16:02:23
Basarista kuuluu ikävän kova ääni. Riippuu naapureista kuinka kestävät sen. Muut ei tuota ongelmia. Itse soitan nimen omaan kerrostalossa. Alakertaan basari kuulemma kuuluu mut ei mitenkään häiritsevästi. Seinänaapureista en tiedä.

Ei se naapureita häiritsevä jytinä tule mesh-kalvollisesta basaripannusta vaan pedaalin aiheuttamasta jysäyksestä kohti lattiaa. Tähän taas ei voi oikeastaan vaikuttaa minkäänlaisilla alustan demppauksilla tai rumpulavoilla.
Pedaalin alustan tulisi olla suurinpiirtein jotain jellyä, jotta jytinä vaimenisi kunnolla, mutta eihän tällainen alusta sitten taas toimi lainkaan.
Rivitalonaapurini sanoo, että heille ei kuulu koskaan mitään ääniä. Sähköpannut on (oli) mulla toisessa kerroksessa ja välissä on molempien asuntojen sauna ja kylpyhuonetilat.

Sitten kun rakennutan ok-talon, hankin akustiset kannut. Tai toisin päin. Pitäähän taloprojektin aloittamisellekin olla joku hyvä syy... ;)
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
moderndrummer88
06.11.2006 16:51:47

MDS-3C Ständer und Bass Drum Pedal sind nicht im Lieferumfang enthalten

E: Vai siis, että räkkiä ei ole mukana? Kun on Saksa ruosteessa. Viimeksi reilut kymmenen vuotta sitten viimeksi olen taitoa tarvinnut...

Eipä taida tosiaan tulla... ainakin tuo nicht vähän siihen suuntaan viittais, jos varmaan sen verran saksanopinnoistasi muistat ;)
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Bacchus
06.11.2006 16:54:09
3x PD-8 Gummipads
1x FD-8 Hi-Hat Controller
MDS-3C Ständer und Bass Drum Pedal sind nicht im Lieferumfang enthalten

E: Vai siis, että räkkiä ei ole mukana? Kun on Saksa ruosteessa. Viimeksi reilut kymmenen vuotta sitten viimeksi olen taitoa tarvinnut...

MDS-3C-ständejä (räkki?) ja basarin pedaalia ei tule messissä.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
moderndrummer88
06.11.2006 16:54:59
MDS-3C-ständejä (räkki?)

Joo tuo tosiaan on räkki, tsekkasin googelilla
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Rockster
06.11.2006 16:55:21
MDS-3C-ständejä (räkki?) ja basarin pedaalia ei tule messissä.

No niinpä. Se selittää halpaa hintaa...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
LumPus
06.11.2006 20:37:00 (muokattu 06.11.2006 20:37:13)
No niinpä. Se selittää halpaa hintaa...

nuissa kannattaa olla tarkkana.
ja suosittelen muuten MdS-6C räkkiä, soon mukavampi, nätimpi ja kätevämpi. tulee suomessa sekä TD-3KW että TD-6KW settien mukana, joissain mestoissa tulee kolmosen kera toi vanha kolmossarjan räkki.
Rockster
07.11.2006 12:52:49
Vielä jatketaan jauhamista. Oliskohan tuollaiseen Millen paskaan mahdollista heittää kiinni Rolandin TD3-aivo ja tomipadit? Ideana siis se, että saisin edullisesti aivon ja kolme padia + basaripadin, mutta räkki & symbaalipadit puuttuisivat. Voisivatko nuo toimia räkkinä ja symbaalipädeinä ja muut sitten Rolandia?

Ja voisihan sitä itseltään myös kysyä, että miksi et maksa vähän enemmän ja osta kokonaista Rolandia...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Peicco
07.11.2006 14:16:34 (muokattu 07.11.2006 14:31:02)
Vielä jatketaan jauhamista. Oliskohan tuollaiseen Millen paskaan mahdollista heittää kiinni Rolandin TD3-aivo ja tomipadit? Ideana siis se, että saisin edullisesti aivon ja kolme padia + basaripadin, mutta räkki & symbaalipadit puuttuisivat. Voisivatko nuo toimia räkkinä ja symbaalipädeinä ja muut sitten Rolandia?

Ja voisihan sitä itseltään myös kysyä, että miksi et maksa vähän enemmän ja osta kokonaista Rolandia...

Mitä tarkoitat Millen paskalla?

EDIT: Puhutko Milleniumin räkistä? Eli siihen Rolandin tomipadin yhdistämisestä? Ainakin MPS-300 setin räkissä on ihan tavanomaiset (mutta muoviset) clampit joihin saa varmasti kiinni melkein mitä vaan.

Mä olen tilannut seuraavanlaisen paketin omaan uuteen DIY edrum projektiini:

- Millenium MX200 sarjan kannuja
- Rolandin ja Hartdynamicsin mesh-kalvoja
- Rolandin triggeritekniikkaa + pietsolevyt
- CY-8 sähköpeltejä
- Gibraltarin GRS-350C räkin + rumputuolin ja virvelitelineen
- tomikiinnikkeet sekä symbaaliständit
- FD-8 hi-hat controllerin
- Yamahan FP-9410 pedaalin

Ennestään mulla on vanhasta setistä jääminä Hartdynamicsin 16" ride ja käytettynä hankittu Rolandin TD-8 moduli. Lisäksi kasa piuhoja, crossbar pietsolle yms. sähkökilkkeet, jakkikytkimet yms. tekniikkaan liittyvä roina.

Saa nähdä mitä tästä muodostuu. Pelätään pahinta ja toivotaan parasta. :)
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)