Aihe: Gibson-kopio ja minä - kysely
1 2 3 4
slerbis
06.11.2006 13:03:53
Kysely ihmisille, joilla on Gibson-kopio kitara

1. Mikä kopio sulla on & kuva kitarasta jos löytyy?

- Tokai LC-80S AW

2. Mitä mieltä olet soittimen laadusta suhteessa Gibsoniin?

- Muutamaa Gibsonia testattuani sanotaan, että olivat ne hiukan parempia toki, mutta hintaakin löytyi sen yli tuplamäärän. Mikit varsinkin olivat G:n kitaroissa paremmat. Viimeistely oli yhtä hyvää, ja soitettavuus omiin tassuihini molemmilla merkeillä hyvä.

3. Miksi olet päätynyt soittamaan esim. Tokailla, Epiphonella tai Jack&Dannyllä, etkä Gibsonilla?

- Erot eivät minulle olleet tarpeeksi suuret, että olisin käyttänyt niin suuren rahamäärän siihen lavassa olevaan tekstiin.

4. Kannattaako sinusta käyttää rahaa "kohtuuhintaiseen kitaraan" jos tuplamäärällä (ellei enemmänkin) saisit Gibsonin?

- Mikäli lavassa oleva teksti ei häiritse "mojoasi" ja kitara pelaa ja soi hyvin, niin kyllä.

5. Lohdutuksen sanoja niille jotka ovat ostaneet Gibsonin vain huomatakseen, ettei
se soitto siitä parantunutkaan, ja että kitarahan se Gibsonikin vain on.

-Arvo kyllä säilyy paremmin, myönnettäköön.

HUOM! Ihmisten joilla on Gibsonin kitara ei tarvitse kirjoittaa tähän threadiin. Suunaukomiseen riittää muitakin ketjuja!

Ja ei, tämä ei ole provoamista. Jos Gibson-miehet saavat paukutella henkseleitään omassa threadissä, niin tehdään mekin niin :)
kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko -
Kimmo72
06.11.2006 13:13:53 (muokattu 06.11.2006 13:15:07)

- Epiphone LesPaul Heritage

- Sitä voidaan pitää laadultaan tasavertaisena Gibson Stantardin kanssa.

3. Miksi olet päätynyt soittamaan esim. Tokailla, Epiphonella tai Jack&Dannyllä, etkä Gibsonilla?

- Koska satuin löytämään sen halvalla panttilainaamosta.

4. Kannattaako sinusta käyttää rahaa "kohtuuhintaiseen kitaraan" jos tuplamäärällä (ellei enemmänkin) saisit Gibsonin?

- Omistamien kitaroideni hinnalla olisin saanut Gibsonin. En vaan ole "Gibson miehiä"

5. Lohdutuksen sanoja niille jotka ovat ostaneet Gibsonin vain huomatakseen, ettei

- Ei se nimi autuaaksi tee. Hyvä kitara kyllä, eipä siinä mitään.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Artist
06.11.2006 13:24:17 (muokattu 06.11.2006 13:29:53)

Terve.

Mulla on kopio ES-335 -kitarasta. Merkkiä ei ole, tosin täällä on muistaakseni joskus arvailtua mahdollista valmistajaa. Groverin virittimet ja Gotohin talla & tailpiece. Otelaudassa on siisti lohikäärmes.

Kitaran alkuperästä tiedän sen verran, mitä minulle on kerrottu. Sen toi Suomeen jokin englantilainen muusikko, joka vaihtoi sen johonkin toiseen ritsaan liikkeessä, josta tämän ostin. Kyseinen henkilö, joka minulle tämän myi, on tosin valitettavasti jo poistunut keskuudestamme. Tämän kitaran ostettua en kyseisen kauppiaan kanssa enää ehtinytkään asioimaan.

Mikit on huonommat. Virittimethän on joissain Gibsoneissa samat, joissain ne muovinuppiset joista diggaan vähemmän. Ei tämä muutenkaan ole laadultaan ihan samaa luokkaa kuin testaamani aidot tapaukset, mutta tässä on tiettyjä juttuja, joista pidän enemmän. Mielenkiintoisen historiansa vuoksi tässä on sitä kuuluisaa mojoa, ainakin mulle, enemmän kuin yhdessäkään testaamassani Gibsonissa.

Tosin tätä huoltanut soitinrakentaja kehui päteväksi kitaraksi.

Mikeissä on aika paljon magneettista vetoa, joka syö tonea, ylänauhoilta on sustain vähän lyhyehkö, en tosin tiedä mistä johtuu. Alasarven sisäosassa on snadi halkeama edellisen omistajan vuoksi. Samoin stringsaver tallapalat tuntuvat tekevän soundille hallaa.

En miksikään. Tai, tässä kyseisessä tapauksessa siksi, koska otettuani kitaran käteen kaikkien muiden joukusta, oli tämä se, jota en voinut kauppaan jättää.

Riippuu tapauksesta. Gibsonejakin on monenlaisia ja monenhintaisia, ei tähän voi mitään yleispätevää ohjetta antaa. Itse suosin mahdollisimman persoonallisia soittimia, sellaisia jotka ovat mun juttu. Joskus se voi olla Gibson, joskus joku muu.

Jos rahaa on, kannattaa ne käyttää just siihen, mitä haluaa. Jos ei ole rahaa siihen mitä haluaa, niin kannattaa säästää. Tämä ei tarkoita sitä, että kopiokitara olisi välttämättä huono vaihtoehto.

Miksi pitäisi lohduttaa? Tai siis, mitä säälimistä siinä on, jos joku on ostanut haluamansa kepin? Kaikki ovat vaan kitaroita, ja kyllä varmasti Gibsonin ostajatkin sen tietävät.

Listäään nyt vielä, että tuo meikäläisen kitara ei ole kopio siinä mielessä, että sen tarkoituksena olisi näyttää tarkalleen Gibsonilta. Kaikki kyllä huomaavat metrien päähän, että sen jotain muuta, ja siksi tästä pidänkin.
"Ordinary boring Jimmy Brown, no one's having fun when I'm around"
Teijo K.
06.11.2006 13:27:16

- Ei varsinaisesti edes oma, mutta avovaimon Aria Pro II soittelen sen mitä sähkökitaraa soitan.

- Niin kauan ei laatueroa hirveästi huomaa 335 josta tuo on kopio, kun ei erehdy sillä soittamaan. Senjälkeen ero on kyllä ihan 6-0 Gibsonille. Kuten lähes aina kun olen erehtynyt vertailemaan. Nättihän tuo Aria on, ei sillä.

- Koska olen basisti, ja kitara on lähinnä kolmas tai neljäs soitin basson, huuliharpun, laulun ja ehkä koskettimien jälkeen, niin eipä kauheasti tee mieli investoida omaan.

- Ykkössoittimeen olen valmis uhraamaan "sen mitä fiilis vaatii". Harrastuksissa ja nautintoaineissa ei kannata säästellä, koska niistä pitää nauttia oikeasti täysillä. Ei ne muuten ole sitä irrottautumista arjesta mitä harrastuksen pitää olla. Penniä voi venyttää sitten siinä arjessa.

-Tuskin tarvitsevat mitään lohdutuksen sanoja. Ei meikää ainakaan itketä tuon kontran arvo vaikka sen ostaminen ei tehnyt miusta yhtän sen parempaa soittajaa. En tosin odottanutkaan. Tai toisaalta tavallaan teki, koska innostavalla soittimella jaksaa treenata enemmän. Pim.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Juzzu
06.11.2006 13:29:20

-Epiphonen LP
- pari, kolme itsetehtyä LP-tyylin kitaraa

Enpä juuri ole mitään mieltä

- Epiphonella en enää soita, soundin laatu ja kovin heikko ja se on kuollut ja tumppu. Omatekoiset soundaa jo paremmalta.
Gibsonille en soittele, kun en sellaisia omista eikä ole tarkoituskaan enää tehdaskeppejä juuri ostella.

Ei. Sitte vaan *ituttaa ja joutuu avaamaan tämmöisiä ketjuja tai joka toisessa ketjussa tilittämään miten Gibsonin omistajat on iha tyhmiä ja rumia.
_

Teit oikean valinnan

HUOM! Ihmisten joilla on Gibsonin kitara ei tarvitse kirjoittaa tähän threadiin. Suunaukomiseen riittää muitakin ketjuja!
Ja ei, tämä ei ole provoamista. Jos Gibson-miehet saavat paukutella henkseleitään omassa threadissä, niin tehdään mekin niin :)

Ai täällä piti kehua kopioita? No woe helevetti, ny vasta huomasin tuon.
slerbis
06.11.2006 13:33:01 (muokattu 06.11.2006 13:40:15)
Juuh nuo kysymykset ja "lohdutuksen sanat"-kohta oli vain suoraa kopioo tuosta Gibson-ketjusta. Eipä siinä mitään jos joku ostaa Gibsonin. Hyviä kitaroita. Ja varmasti saa myös vuosien mittaan rahallekin vastinetta.

Ai täällä piti kehua kopioita? No woe helevetti, ny vasta huomasin tuon.

Jos on kehuttavaa, saa kehua. Jos on pahaa sanottavaa, niin saa sanoa. Ei tämä ole mikään ylistysketju kopioille. Jos jollekin on tullut huono kitara vastaan, niin yhtälailla on oikeutettu siitä kertomaan.

Edit #2 Ei. Sitte vaan *ituttaa ja joutuu avaamaan tämmöisiä ketjuja tai joka toisessa ketjussa tilittämään miten Gibsonin omistajat on iha tyhmiä ja rumia.

Huoh. Ensinnäkin itseäni ei vituta yhtään omistaa Tokai. Toisekseen tarviiko Gibsonien omistajien avata tämmöisiä ketjuja, kun kaikki kuitekin tietävät Gibsonin olevan laatumerkki. Tietääkseni kukaan ei ole Gibsonien omistajia kutsunut tyhmiksi ja rumiksi, itse olen tosin molempia.
kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko -
Les Fender
06.11.2006 13:38:28 (muokattu 06.11.2006 13:40:41)

Epiphone G400 Vintage http://muusikoiden.net/dyn/users/7262.jpg
Epiphone 12-kielinen PR-350 E

SG: Tämä tuntuu aika tyypilliseltä halvemman kuokan kitaralta, metalliosat toimivia, mutta kaipasivat pientä fiksausta. Hioin teräviä särmiä tallapaloista ym. Virittimet todella laadukkaat Groverit. Satula on halppisten tapaan muovinen rimpula, tuon vaihtamalla kitara paranisi huomattavasti. Mikit ihan kelvolliset. Lakkaus ei onneksi ole kiiltävä uretaanilakkaus, vaan mielyttävän satiinipintainen. Mahonki on jotain kevyemmän sortin laua tms. josta syystä kitara oli kaulapainoinen. Eipä ole enään, tein routtaukseen sopivan 300gramman punnuksen. Selkeästi osiltaan ja materiaaleiltaan huokeammin tehty kuin Gibsoni. Viimeistely ja silmäkarkkiosatossa ollaan aika lähellä.
12-kieleistä en osaa suoraan toiseen 12-giäliseen verrata, samoja asioita.

Selkeästi erot huomaa kun omistaa ja soittaa molempia vuosien ajan, ompahan sitten pokkaa ja kokemusta jonka pohjalta mielipiteensä voi kertoakkin.

Halusin tutustua SG-malliseen kitaraan ja tuollainen edullisesti tarjoutui ostaa. Gibsoneillani soitan kyllä mieluummin.

Kannattaa ostaa sellaisia tavaroita joiden ostamisen näkee järkevänä. Itse en näe Gibsonin, Epin yms. suhteen tässämielessä eroja.

Noh, luultavasti pääset tuosta halutessasi helposti eroon

Ajattelin silti vastata kun on noita muitakin merkkejä, en aukonut suutani kirjoittaessani. Hengitin nenän kautta.
"Living is easy with eyes closed!"
darrell
06.11.2006 13:43:07 (muokattu 06.11.2006 16:32:59)

Jack&Danny LS-5
http://koti.mbnet.fi/pigeon/jdtest/jpg_pienet/149_4993.JPG

Laatu pitäisi määritellä ennen kuin yhtä tuotetta voidaan vertailla sen kilpailijoihin.
Merkki ei voi määritellä yksilökohtaista laatua, mutta toki se asettaa odotuksia. Erittäin halvatkin kopiokitarat voivat olla aivan käyttökelpoisia, ja siinä mielessä yhtä hyviä (ajavat asiansa). Tämä voi osittain johtua siitä, että odotukset ovat erilaiset.

Varsinkin halpojen kopioiden joissakin yksilöissä pitää hyväksyä halvemmat ja hieman epätarkemmin valmistetut osat ja rakenteet.

Soittelen minkä merkkisillä kitaroilla vaan.

Jos pitäisi nyt ostaa kaksi kitaraa, niin todennäköisesti toinen olisi arvokitara ja toinen hyvä kopio jostain toisesta kitaratyypistä. Jos voisin omistaa vain yhden kitaran, niin se olisi Gibsonin valmistama, mutta voisin ottaa kopionkin, jos hinta/laatu ei tyydytä siinä aidossa asiassa (voi vittu kun alkaa vituttaa jo tämä aihe).

5. Lohdutuksen sanoja niille jotka ovat ostaneet Gibsonin vain huomatakseen, ettei se soitto siitä parantunutkaan, ja että kitarahan se Gibsonikin vain on.
Kirjoitain uhkauksesta huolimatta, koska mulla on molemmat. Gibson ja Gibson-kopio, joilla molemmilla tykkään soittaa, ja jotka molemmat minun mielestäni ajavat asiansa ... riippumatta hankintahinnasta, pitkäikäisyydestä, aidosta asiasta, osien laadusta, valmistusvirheistä, eri batcheista, soundeista, jne. .... ja muiden mielipiteistä.
BigPapa
06.11.2006 13:44:33 (muokattu 06.11.2006 13:56:21)

Mulla on tällänen, mutta Ibanez.

http://www.elderly.com/vintage/items/images/20U/20U-9656_front.jpg

http://www.vintage-ibanez-museum.de … 12mconcordgibsonj20012natureset.jpg

6-kielinen siis.

Voisin lyödä vetoa että originaali Gibsoni on parempi. Tosin tuossa Ibanezissakin on tiettyä vintagesärmää - onhan se vuodelta 1972.

Ei ollu varaa ostaa originaalia J - 200:sta. Sellainen hankintaan mikäli joskus rahat riittää.

Heti parani soitto 70 - luvulla kun sain ostettua aidon Fenderin ja vielä enemmän parani, kun sain 80 - luvun alussa hankittua aidon Gibson Les Paulin. No kai siinä noi soittovuodetkin vaikutti....; /
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
slerbis
06.11.2006 14:06:44
Missä tuollainen thread on? :)
tuossa hiukan alempanahan se luuraa :)

Provoamistakin on niin monenlaista. Toiset ne tekee sitä ihan suoraan ärsyttäen toista/toisia. Jotkut sitten "piilovittuilevat" erinäisissä ketjuissa tyyliin: "Katsokaa kuinka oikeassa me ei-Gibsonin omistajat ollaan. Kopioilla pärjää ja Gibson on ihan kakka". Kukin tyylillään ja siksi vastasinkin asiallisesti kysymyksiisi.

Myönnettäköön, että viimeiset kohdat olivat pientä provoa, mutta samalla kritiikkiä tuohon alkuperäiseen Gibson-threadiin. Vittuilua, niin piilo- kuin ihan näkyvääkin tulee joka puolelta koskien tätä asiaa. Voitko väittää ettei ole ketjuja, joista löytyy kirjoituksia tyyliin:"Kopiot on ihan paskoja, aitoja sen olla pitää. Kopion ostajat on köyhiä kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole varaa oikeisiin soittimiin. Kopiot ovat ihan kakkoja" Ei tietenkää sanatarkasti näin, mut you get the point.

En todellakaan sulje pois vaihtoehtoa, että ostaisin Gibsonin joskus hamassa tulevaisuudessa. Kyllä se minulle kelpaisi. Threadin avasin vastauksena tuolle yo. threadille ja kysymykset mukailevat siis sitä. Jos kopio on hyvä soittaa, hyvä soundiltaan, ulkonäöltään, tuntumaltaan jne. niin tekeekö se, että siinä ei ole tiettyä tekstiä lavassa siitä huonon soittimen?
Les Fender
06.11.2006 14:14:15 (muokattu 06.11.2006 14:15:47)
Tässä threadissa huomaa selkeästi ainakin sen että Gibsonin omistajilla on aika usealla ihan omakohtaista pitkäaikaista kokemusta kummankin omistajana minkä pohjalta puhua kopioiden ja aitojen suhteesta. Ei näytä olevan suuremmin tarvetta röllöttää, vaan kirjoittaa ihan asiallisia vastauksia. Vastaavaan Gibson-ketjuun kommentointiin osallistuakseen ei näemmä tarvi omistaa välttämättä kumpaakaan.

E: Kopion ostajat on köyhiä kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole varaa oikeisiin soittimiin. Kopiot ovat ihan kakkoja" Ei tietenkää sanatarkasti näin, mut you get the point. Huomaat varmaan jo tästä threadista, ihan samoja ihmisiä ovat.
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
06.11.2006 14:26:15
tuossa hiukan alempanahan se luuraa :)

Niinpä näkyi... osallistuinpa sinnekin mutta en henkseleitä paukuttaen. Käsi vyötäröllä Al Bundy-tyyliin lähinnä :)

Vittuilua, niin piilo- kuin ihan näkyvääkin tulee joka puolelta koskien tätä asiaa.

Se on valitettavaa. Kyllähän soittimien laadusta voidaan keskustella, mutta yleensä se menee siihen että joku ottaa vertaillakseen hyvän kopion ja huonon aidon, tai huonon kopion ja hyvän aidon. Siitäpä syttyy nopeasti tuo juupaseipäs-ränttäys joka ei palvele ketään. Itse ainakin pyrin kirjoittamaan mahdollisimman neutraalisti ja objektiivisesti sekä omistamistani soittimista, kuin myös muista joita olen testannut, aikanaan omistanut tai muuten vain soitellut. M.netin tapa vain tuntuu olevan se, että: "Mun omat soittimet on maailman parhaat ja näissä ei ole mitään vikaa!" Eli tuollainen tietynlainen henkilökohtainen elitismi nostaa nopeasti päätään täällä. "Mun soittimet on parhaita ja mä oon aina oikeassa!"

Voitko väittää ettei ole ketjuja, joista löytyy kirjoituksia tyyliin:"Kopiot on ihan paskoja, aitoja sen olla pitää. Kopion ostajat on köyhiä kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole varaa oikeisiin soittimiin. Kopiot ovat ihan kakkoja" Ei tietenkää sanatarkasti näin, mut you get the point.

Toki moni pitää kopiosoittimia huonoina. Ei välttämättä suoraan laadullisesti tarkastellen, mutta esim. moraalisesti ja eettisesti. En minäkään pidä Tokain tavasta plagioida toisen tuotteita. Samoin en myöskään pidä siitä että Virossa myydään toisen tuotteita ilman lupaa... esim. musiikkia, leffoja, vaatteita jne. Homma olisi täysin toinen, jos Tokailla olisi jotain OMAA kuten esim. LTD:llä on, Ibanezilla on nykyään jne.

Jos kopio on hyvä soittaa, hyvä soundiltaan, ulkonäöltään, tuntumaltaan jne. niin tekeekö se, että siinä ei ole tiettyä tekstiä lavassa siitä huonon soittimen?

Ei tietysti. Hyviä soittimia on maailma väärällään. Kukin soittaa sillä millä tykkää. Mutta pitää myös mainita, että kaikkea tässä maailmassa ei voida oikeuttaa sillä että "se on hyvä juttu". Plagiointi nimittäin ei ole hyvä juttu vaikka lopputulos olisikin monia miellyttävä. Homma tosiaan olisi toinen, jos esim. Tokai maksaisi lisenssistä samoin kuin Epiphone, tai jos Tokailla tai muulla kopiolafkalla olisi jotain omaa.
"Serenity Now!" -Frank Costanza
mailbag
06.11.2006 14:39:26 (muokattu 06.11.2006 14:43:24)

- J&d lc1 lespokopsu http://img54.imageshack.us/img54/3444/kamatlg2.jpg

- Yhtä tai kahta gibsonia olen vain kokeillut ja ne olivat vanhempia ja kuluneita, mielummin omallani soittasin. En nyt muistta gibsoneista mutta vastaavan kaunista ääntä en ole kuullut sitten j&d:ni.

- Jos rahaa olisi liikaa niin gibson lähtis. Toisaalta tämäkin on lähes gibson tasoa ja lapa on kauniimpi kuin aidoissa.

- Jos se kitaran merkki ja brandi merkitsee sinulle paljon.

- Laita myyntii
Starlia
06.11.2006 14:46:29
Kellä olisi munaa laittaa "Minä ja floikkakitarani" -topicci?
valdemberg
06.11.2006 14:50:09 (muokattu 06.11.2006 16:29:10)

Yamaha SG 45, Les Paul mutta ei 1:1.

EDIT: kuva
http://www.yamaha.co.jp/product/guitar/eg/database/sg/02/sg-45.html

Tämä yksilö ainakin on erilainen kuin esikuvansa, body on kasattu kymmenestä kalikasta ja kansikin on tasainen jne. mutta mistään halpiskitarasta ei kuitenkaan ole kyse. Sanotaan vaikka nyt huonompi. Mikit on hyvät, niissä on luonnetta.

En ole tarpeeksi kovasti halunnut/tarvinnut Gibsonia. Epiphonen Emperorkin oli jonkun aikaa omistuksessa mutta kun sain sen kunnostettua niin pois vaan eikä kyse ollut siitä että se ei ollut aito Gibson. F-leiristä on toistaiseksi löytyneet ne omimmat soittimet ja kun "aitoa" LP/SG:tä on ollut toisinaan tarvis niin kaverit on lainanneet omiaan. Yamaha täyttää loistavasti sen tarpeen mihin se on hankittukin.

Ei se kai rahasta ole kiinni, ei Gibsonit niin kalliita ole etteikö rahalla saisi. Kuka nyt mitenkin arvottaa rahallisesti harrastuksiaan tai tarpeitaan. Jos pitäisi nyt LP saada niin ostaisin Gibsonin, jos SG niin Tokai. Flying V:n ostaisin varmaan vanhana Ibanezina jos ihan vapaasti saisi valita.

Nämä asiat ovat ainakin kaveripiirissä olleet tiedossa jo ennen ensimmäisenkään Gibsonin hankintaa ja kovin tyytyväisiä ovat silti olleet valintoihinsa. Ei ne mitään lohdutusta kaipaa, soittokin on vaan parantunut.

V.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
kyseinen
06.11.2006 15:09:34 (muokattu 06.11.2006 15:09:51)

- EKO LP Custom (Burst-versio, komia ku mikä)

- En tiedä, kun en ole Gibsonilla juuri soittanut. Se vähä, mitä olen Gibsoneita kokeillut, niin eivät miltään ihme mansikalta kädessä tunnu esim. Epiluuriin verrattuna. Tää EKO on vähän jäykempi paketti kyllä. En ole kyllä muutenkaan mikään "oikea" kitaristi, joten testaukset ja kokemukset on aika vähäisiä.

- En ole rikas enkä ammattisoittaja. Omistan mielummin "vähän kaikenlaista" kuin pistän kaiken kiinni yhteen vehkeeseen.

- Kannattaa ehdottomasti, varsinkin omissa käyttötarkoituksissani. Ostan sitten Gibsonin joskus kun olen niin rikas, että 2000 euroa ei tunnu missään.

- Gibsonilla saa paremmin toosaa naisilta, jotka ymmärtää kitaroiden päälle. Eli noin 0,000000000000001 %:lta naisväestöstä.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Twistyh
06.11.2006 15:10:58

- Epiphone Les Paul Std Honeybrust, katso omakuva.

- Gibsonia en oo hirveesti kokeillu, mutta pikasella kokeilulla ei tullu huomattua, että Gibsoni ois 4x parempi.

- Soitto ei kuulosta 4x hienommalta 4x kalliimmalla soittimella.

- Mikäli kitara on hyvä.

-Arvo kyllä säilyy paremmin, myönnettäköön. Jep.
StJerky
06.11.2006 15:41:00 (muokattu 06.11.2006 15:41:12)

- Tokai LS-50 1985

- Tuskin uskallan koskea Gibsoneihin, kun ovat niin arvokkaita. Laatu on hyvä, mutta mikit ja virittimet olen vaihtanut.

- ks. edellinen.

- Kyllä, koska ainakin minulla on muutakin rahanmenoa kuin kitara. Tarvitsen myös laulukamaa, äänityskamaa jne. Jos minulla olisi luxustilanne, että kannan vain kitaran kämpille ja soitan, niin ehkä käyttäisin enemmän rahaa kitaraan.

- Saahan sen myytyä ja voi ostaa jotain halvempaa ja enemmän tilalle jos siltä tuntuu. Arvohan siinä G:ssä säilyy.
TheLemon
06.11.2006 16:20:34
Tänne ei varmaa saa vastata Gibson kopiota koskien jos omistaa aidon gibsoninkin.. ?
"Her face is cracked from smiling, all the fears that she's been hiding."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)