Aihe: POD suoraan pöytään?
1
Janatuinen
24.11.2003 10:03:01
Moi!

Lyhyt ja ytimekäs kysymys: Pystyykö Line 6 POD:it kytkemään suoraan mikserivahvistimeen? Hyvät ja huonot puolet?
D-Kay
24.11.2003 10:10:33

Moi!

Lyhyt ja ytimekäs kysymys: Pystyykö Line 6 POD:it kytkemään suoraan mikserivahvistimeen? Hyvät ja huonot puolet?

Pystyy ja varmasti tomii hyvin. Itse olen treeniksellä soittanut V-ampia suoraan pöytään ja hyvin on toiminut. Keikoilla en käyttäisi, kun tähän mennessä on keikkapaikoilla usein ollut puutteellinen tai olematon monitorointi, ikävä soitaa jos ei kuule itseään. mm. Weezer on ainakin jonkun kiertueen tehnyt vetämällä kitarat vaan PODista suoraan pöytään.
Dumb
24.11.2003 17:01:02

Tuohon käyttöönhän POD alkuperäisesti suunniteltiinkin. Hyvänä puolena suoraan pöytään kytkemisessä on ainakin se, että stereoefektejä sisältävät soundit tulevat pöytään myös täydellisesti stereona, ilman vuotoja.
Dumb
24.11.2003 17:54:40

Kitarathan on tapana ajaa kompuroiden läpi mahdollisten piikkien tasaamiseksi. Mites POD:in kanssa? Ajaako esim. uudemmassa POD XT:ssä oleva kompura saman asian?

Eroa tulee ainakin siinä, että PODin oma kompura on oletettavasti sijoitettu signaalin alkupäähän ja näin se vaikuttaa soundiin ennen varsinaista vahvistinmallinnusta, mutta jos ajat PODin signaalin pöydästä kompuraan, pelaat silloin jo "valmiin" soundin kanssa.

Mulla ei juurikaan kompuraa ole POD-soundeissa vaan sitä lisätään sitten jälkikäteen.
migeboy
24.11.2003 18:06:21
Mä olen tehnyt yhden keikan sillein, että PODI meni suoraan kanavaan. Kyllä se PODi hommansa siinäkin hoitaa ihan hyvin. Kaveri heitti kommenttii, että se PODi ei kuulosta olleskaan hyvältä suoraan linjaan, mutta mä olen vähän toista mieltä jos osaa säätää ne saundit kondikseen.
Mrezzye
25.11.2003 10:55:29

POD on ihan jees suoraan pöytäänkin vedettynä, mutta soundi on ehkä hieman sieluton. Siksi olenkin palannut perinteiseen putkinuppiin ilman ylimääräisiä hömpötyksiä.
Myykää nyt joku mulle BOSSin CE-5 Kooruspedaali, myykää pliis. Ja halavalla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)