bize 06.11.2006 09:36:52 | |
---|
Aloin miettimään että vika on varmaankin kitarassa, kun kavereiden Epiphone Les Pauleista katkeavat kielet aina tallasta. Varakitarana olleesta Gibsonin jazzkitarasta eivät ole kielet kertaakaan katkenneet vaikka taitavat olla vanhatkin. Mitä toimenpiteitä tallalle voi tehdä? Hioa varovasti tallapalojen uria terävien kulmien poistamiseksi? Kielet taitavat olla D'addarion peruskielet, toisessa ysisetti ja toisessa 11. Kannattaisiko ehdottaa jotakin toista merkkiä/mallia? Kiitos. ...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi... |
Muuki 06.11.2006 10:38:36 | |
---|
Vastasit sitten omaan kysymykseesikin, hoho. Europe on maailman paras bändi. |
Vastasit sitten omaan kysymykseesikin, hoho. No, oli mutua, joten toivoisin jonkun asiaan vihkiytyneen siunausta toimenpiteelle, ja mahdollisia vinkkejä/lisätoimenpiteitä asiaan liittyen/työkalusuosituksia viilaamiseen (todella pieni pyöreä viila (?), onko sellaisia ja mistä saa). ...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi... |
J.Hollström 06.11.2006 11:23:04 | |
---|
Epiphonen tallapalat on jotain pehmeää matskua, ja niihin tulee terävät jäysteet, jotka katkoo kielet. Varmin konsti päästä tosta eroon, on hankkia parempilaatuiset komponentit, tai viilailla noita vanhoja (=ongelman eteenpäinsiirtoa). Itse vaihdoin yhteen kitaraan Graphtechin grafiittipalat, ja ne toimivat hyvin eikä kieliä enää katkeillut. Tosin soundi muuttui, mutta se on makukysymys onko se positiivinen vai negatiivinen juttu. |
ivyveins 06.11.2006 11:46:25 | |
---|
Mulla oli samanlainen vika Les Paulissa, mutta hioin tallaa vesihiomapaperilla vaosta, josta kieli kulkee. Ongelma poistui ainakin minulla siihen. Kannattaa koklata. -Jokainen on mykkä ja yksinäinen, sillä lapsen kauhulle ei ole olemassa omaa sanaansa ja vaikka olisikin, ei olisi korvaa, joka kuuntelisi, eikä ketään, joka ymmärtäisi vaikka kuulisikin... |
Juzzu 06.11.2006 12:56:57 | |
---|
|
bize 06.11.2006 13:05:38 | |
---|
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi... |
J.Hollström 06.11.2006 13:13:26 | |
---|
Joo. Entäs nuo graph techin string saverit, mikä mallinumero uppoaa epin tallaan? Mahdollisesti PS-8616-00. Kannattaa tehdä tuo kysely Graph Techin sivuilla niin selviää. http://www.graphtech.com/find.php |
le pargo 06.11.2006 16:58:10 | |
---|
Itse vetelen nykyään lyijykynää tallapalojen uriin ja satulauriin aina kieltenvaihdon yhteydessä ja eipä ole tainnut vuosiin kielet katkeilla (valehtelen, yks Elixirin 052" pamahti poikki). Lisäksi se Stoptailin korkeus tulis olla säädetty siten, että kielet (ainakin ohuimmat) koskettaa vain tallapalaa, ei satulan takareunaa. |