rrl3 05.11.2006 22:28:46 | |
---|
meinasin väsätä fender mexicon stanusta esquiren.kun olen aina tykännyt sähkökitarasta joka on ns.pyhä yksinkertaisuus elikkäs olisko tommmonen isokin projekti.millähän noi etu mikin aukot olisi hyvä täyttää laitanko leppää niinkuin muukin pody on?vai onko parempaa vaihtoehtoa?ja varmaan menee sähköt uusiksi ja talla tietysti vaihtuu 6 palaisesta 3 palaiseen.olisko jollai kokemusta tollasesta projektista tai vastaavasta.neuvoja olisi hyvä saada. b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
kivi 05.11.2006 22:40:54 (muokattu 05.11.2006 22:43:10) | |
---|
meinasin väsätä fender mexicon stanusta esquiren.kun olen aina tykännyt sähkökitarasta joka on ns.pyhä yksinkertaisuus elikkäs olisko tommmonen isokin projekti.millähän noi etu mikin aukot olisi hyvä täyttää laitanko leppää niinkuin muukin pody on?vai onko parempaa vaihtoehtoa?ja varmaan menee sähköt uusiksi ja talla tietysti vaihtuu 6 palaisesta 3 palaiseen.olisko jollai kokemusta tollasesta projektista tai vastaavasta.neuvoja olisi hyvä saada. Siis telestä esquiren? Pelkkä pleksinvaihto riittää. Säästösyistä Esquiressa oli normaali telenbody kaikkine routtauksineen, ja taisi olla jopa mikinvalitsin jota tietenkään ei ollut kytketty. Kolmipalaisen tallan ongelma on, että joudut vastedes sitten soittamaan aika paksuilla kielillä, ja punotulla G-kielellä. Joku 12-setti lienee parhaiten hienovireeseen menevä. Jos kuusipalainen talla on olemassa, suosittelen pitämään sen. |
rrl3 05.11.2006 22:52:13 | |
---|
ai se olikin tollanen systeemi toi esquire.en arvannutkaan tota hommaa .luulin että olisi toi equire ollut jotenkin kokonaan toinen malli.ajattelin jopa että mikki valitsin toimisi jotenkin tossa takamikissä soundia muuttaen? b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
ai se olikin tollanen systeemi toi esquire.en arvannutkaan tota hommaa .luulin että olisi toi equire ollut jotenkin kokonaan toinen malli.ajattelin jopa että mikki valitsin toimisi jotenkin tossa takamikissä soundia muuttaen? Voisihan sen sillai kytkeä. Laittaisi vaikka kirkastuskonkkia valitsemaan sen switchin. Mutta joo, ei Esquire oikein ollut oma kitaransa, vaan vain karvalakkiversio Telecasterista. |
rrl3 06.11.2006 05:49:15 | |
---|
Voisihan sen sillai kytkeä. Laittaisi vaikka kirkastuskonkkia valitsemaan sen switchin. Mutta joo, ei Esquire oikein ollut oma kitaransa, vaan vain karvalakkiversio Telecasterista. taidan pitää ton stanun stanuna,sitä sen enempää modailematta.mut takamikki!jos sen ainakin vaihtais joku vähän murakampi vois olla.toi alku peräinen on aika ohut soundinen.jaa! ei sulla sattuis olemaan tohon stanuun sopivaa mikkiä taakse.kiitos muuten avusta! b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
kivi 06.11.2006 12:32:42 (muokattu 06.11.2006 12:35:31) | |
---|
taidan pitää ton stanun stanuna,sitä sen enempää modailematta.mut takamikki!jos sen ainakin vaihtais joku vähän murakampi vois olla.toi alku peräinen on aika ohut soundinen.jaa! ei sulla sattuis olemaan tohon stanuun sopivaa mikkiä taakse.kiitos muuten avusta! Sen kuuluu olla ohutsointinen, että se kuuluu läpi chop chop kuin veitsi lasilla. Kaulamikistä saa sitten Rhodes-pianon makeaa tumppusoundia sekaan. Kauhean syvää ja sävykästä sointia ei Telestä kaiveta, vaan se on enemmän twangin ja terävien sointien soitin ja sellaisena maailman paras. Nykyään aika moni on laittanut pikku-humbuckerin telen tallaan, ja samaa suosittelen sulle jos ei nykyinen sointi miellytä. Joku li'l59 vois toimiakin, pienemmillä muutoksilla tuskin kovin erilaista sointia saat. PS. mutta ensin, jos kirkkaus kiusaa, kannattaa katsella onko volyymipotikassa ylimääräinen kirkastuskonkka. Se kuului alkuperäisiin teleihin mukaan, mutta jakoi mielipiteet kahtia, joten osassa kitaroista se on ja osassa ei, ja niitä on myös maun mukaan lisätty ja poistettu. |
fox 06.11.2006 13:43:34 | |
---|
Joku li'l59 vois toimiakin, pienemmillä muutoksilla tuskin kovin erilaista sointia saat. PS. mutta ensin, jos kirkkaus kiusaa, kannattaa katsella onko volyymipotikassa ylimääräinen kirkastuskonkka. Se kuului alkuperäisiin teleihin mukaan, mutta jakoi mielipiteet kahtia, joten osassa kitaroista se on ja osassa ei, ja niitä on myös maun mukaan lisätty ja poistettu. Kolmisen kipaletta noita lil ´59-mikillisiä olen tehny, ja kaikki ovat olleet "tilaajien mieleen", yhteen oon DiMarstion Fasttrackin pistäny, ja sekin on kelvannut.. Esquittereissa oli yleensä noit konkkia laiteltu siihen "stressi-switchiin" kanssa, voinpa katsastaa josko löytys jostain muistiinpanoista. Jos DiMarziolla on viel se perus-Telemikki, oliko tuo B-1, se vois olla myös hyvä, vallankin jos on vähän ponnettomalla takamikillä oleva Tele-johdannainen. Ja ylettömään kirkkauteen voi kokeilla vaikka tonekonkan arvoa kasvattaa. Toki ykskelainen on aina ykskelainen. |
kivi 06.11.2006 13:50:06 | |
---|
Ja ylettömään kirkkauteen voi kokeilla vaikka tonekonkan arvoa kasvattaa. Toki ykskelainen on aina ykskelainen. Eikös kuitenkin laskea, sitä arvoa? Fox varmaan muistat, eikö Esquierin valitsin ollut kytkemäti. Mä en muista, vaikka nuorena tunsin yhden nätin tytön jolla oli Esquier... |
fox 06.11.2006 14:00:40 | |
---|
Eikös kuitenkin laskea, sitä arvoa? Fox varmaan muistat, eikö Esquierin valitsin ollut kytkemäti. Mä en muista, vaikka nuorena tunsin yhden nätin tytön jolla oli Esquier... Täyty oikeen kirjasta katsoa varmaks.. Kyllä ne siihen oli tehtaalla juotellu etuasennossa RC-netvorkki, eli sarjassa 50 nF + 3,3 k vastus + toinen 50 nF konkka, keskellä sitte tuo RC-homma ohitettu eli menee vaan sen 50 nF konkan (ja tonen, jossa myös .05 eli 50 nanon konkka, ja takana vaan tonen kautta.. Toki noita karsittiin kyl surutta, jos ei sountrya soitelleet.. Juu sillee se mennee että mitä isompi (vaikka 100 nanon) konkka, sen bassovoittosempi ääni. Nuot Fenderit tuppaa yleensä olemaan riittävän kimakkoja ääneltään, niin hyvin joku 50 nanoo menee. Kun taas tuo yks merkki käyttää vakiona 22 nF konkkaa. En viitti merkkiä sanoa, tuli kyytiä tuos viikonloppuna ku kuoriämpärille ikään. |
Puavali 06.11.2006 21:47:43 | |
---|
Siis viisasentoinen potikka, jossa keskiasennossa tallamikki ja toiseen suuntaan kaulamikki, toiseen nuo esquire-viritykset. Vois olla ok. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
rrl3 07.11.2006 08:34:49 (muokattu 07.11.2006 08:39:01) | |
---|
Siis viisasentoinen potikka, jossa keskiasennossa tallamikki ja toiseen suuntaan kaulamikki, toiseen nuo esquire-viritykset. Vois olla ok. huh,huh liian erikoinen viritys olisi tuo ainakin mulle,sentään ukko vintage osastoo.taidan ettiä ton little 59 ja laittaa sen taka tuuppariksi.on tossa mun telessä asetukset kyllä kaula humpparillekin.ei tarvii kun plexiiin isompi mikin aukko.et sais siitä custominkin aika pienellä vaivalla?muuten joko ekmanin projekti telellä lähtee BLUES? b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
Puavali 07.11.2006 22:38:01 | |
---|
huh,huh liian erikoinen viritys olisi tuo ainakin mulle,sentään ukko vintage osastoo.taidan ettiä ton little 59 ja laittaa sen taka tuuppariksi.on tossa mun telessä asetukset kyllä kaula humpparillekin.ei tarvii kun plexiiin isompi mikin aukko.et sais siitä custominkin aika pienellä vaivalla?muuten joko ekmanin projekti telellä lähtee BLUES? Eipä. Nyt talla ja tallamikki ovat päätyneet jo samaan laatikkoon, eivätkä huitele pitkin kirjahyllyä... Näin se homma etenee! Little 59 menee kai alkuperäiseen reikään? Jaahas jaahas. Saako little 59 -mikkiä telemallina? Tuommoiseen tallaan ei sellainen mene, ko ei oo reikiä ruuveille, jos ne on siellä päissä. Vai jääkö ruuvit tallan ulkopuolelle? Sille 59'lle vois laittaa kyllä semmosen sarjaan/rinnankytkennän keloille... Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
kivi 07.11.2006 23:04:01 | |
---|
Eipä. Nyt talla ja tallamikki ovat päätyneet jo samaan laatikkoon, eivätkä huitele pitkin kirjahyllyä... Näin se homma etenee! Little 59 menee kai alkuperäiseen reikään? Jaahas jaahas. Saako little 59 -mikkiä telemallina? Tuommoiseen tallaan ei sellainen mene, ko ei oo reikiä ruuveille, jos ne on siellä päissä. Vai jääkö ruuvit tallan ulkopuolelle? Sille 59'lle vois laittaa kyllä semmosen sarjaan/rinnankytkennän keloille... Jos jostain syystä ei telemallin mikkiä löydy, voi mikin alle liimata muoviset korvakkeet + niiden alapintaan mutterit joihin hienosäätöruuvit osuu. Sellaisia virityksiä olen modatuissa teleissä joskus nähnyt. Jos laitat rinnankytkentäoption, suosittelen hankkimaan vedettävän tonepotikan kytkimeksi. Lisäkytkin Telessä ei ole hyvä ajatus, mikä tahansa tuhoaa sen karun käyttökelpoisuuden. |
fox 07.11.2006 23:16:01 | |
---|
Jos jostain syystä ei telemallin mikkiä löydy, voi mikin alle liimata muoviset korvakkeet + niiden alapintaan mutterit joihin hienosäätöruuvit osuu. Sellaisia virityksiä olen modatuissa teleissä joskus nähnyt. Tahikka tekee messinkipellistä mikin alle "apurungon", tulee Tele-mikille ominainen "pohjamaadotus " samoilla lämpösillä, ja kun vääntää jenkatapilla messinkipelliin kierteet, ei tarvitse ees muttereita superliimalla kiinnitellä.. ;) Jos laitat rinnankytkentäoption, suosittelen hankkimaan vedettävän tonepotikan kytkimeksi. Lisäkytkin Telessä ei ole hyvä ajatus, mikä tahansa tuhoaa sen karun käyttökelpoisuuden. Näijjust. Ja ehdottomasti suosittelen sarjaan-rinnankytkentää tuossa mikkivalinnassa. Tulee sitä soundipalettia het 2-kertanen määrä.. |
Ana 08.11.2006 13:13:50 (muokattu 08.11.2006 13:20:58) | |
---|
Minun käsittääkseni Esquireissa oli kytketty tuo mikinvalitsin vaikka siinä olikin yksi mikki. Seuraava on kopioitu Fenderin sivuilta: Custom-Wired 3-Position Blade: Position 1. Volume Control, (Dark Vintage Circuit), No Tone Control Position 2. Volume Control with Cap. and Tone Control with Cap. Position 3. Volume Control Only No Cap. , No Tone Control Ihan varmasti käyttökelpoisia vaihtoehtoja. Kaikki ylimääräiset kytkimet ja johdot tietysti heikentävät singaalia, mutta huomaako sen. Se on taas toinen asia. Itse säilyttäisin mikinvalitsimen ehdottomasti. Vaikkapa Lil ' 59 kanssa: 1: perinteinen humppari (kelat sarjaan) 2: kelat rinnan 3: vain toinen keloista käytössä tai vielä mielenkiintoisempi: 1: perinteinen humppari (kelat sarjaan) 2: kelat rinnan 3: vastavaihekytkentä 4: vain toinen keloista käytössä Viisiasentoinen kytkin on joka tapauksessa jo liian hankala käyttää. |
Ana 08.11.2006 13:34:59 | |
---|
Ups. Luinpa huolimattomasti. Et haluakaan eroon siitä etumikistä. Ehdottoman fiksua monikäyttöisyyden kannalta. No jokatapauksessa. Itse on ole erityisen ihastunut nostopotikoihin. Livetilanteessa hankalia. Pidän enemmän minikytkimistä. Käytännöllisiä, mutta rumia. Mikkien kytkemisestä tuli mieleeni. Minua on aina askarruttanut miten Gibsonin kolmimikkisissä Customeissa mikit on kytketty. Niissä on käsittääkseni kolmiasentoinen kytkin. Mihin potikat vaikuttavat? Gibsonin sivuilla lukee custom wiring - mitä ihmettä se nyt tarkoittaakaan. |
Ana 08.11.2006 13:43:25 | |
---|
Nyt tekstiä tulee enemmän kuin laki sallii. Kaikki Esquireitten äiti, eno, sisarpuoli ja mummovainaa: Tallaan kolmikelainen Motherbucker. Potkua ainakin riittää. Kaulamikistä tulee tarpeeton. Maalaat sen vielä koko mustaksi ja jätät sen ilman pleksiä. Kytkentä mahdollisuuksia riittää vaikka kuinka moniasentoisille kytkimille ja usealle nostopotikalle. Hitsi! Nyt itseäni rupesi kiinnostamaan moinen hirvitys. |
fox 08.11.2006 14:59:10 | |
---|
Mikkien kytkemisestä tuli mieleeni. Minua on aina askarruttanut miten Gibsonin kolmimikkisissä Customeissa mikit on kytketty. Niissä on käsittääkseni kolmiasentoinen kytkin. Mihin potikat vaikuttavat? Gibsonin sivuilla lukee custom wiring - mitä ihmettä se nyt tarkoittaakaan. 3-asentoinen mutta useampiliuskainen Switchcrafti vakiona kaikissa 3-mikkisissä. Toki niihin on useampaankin tehty ns. Baxter-Koonz modaus, että saa tarpeen vaatiessa kaikki mikit päälle, normistihan ne asennot on etu- keski+taka ja takamikki |
kivi 08.11.2006 15:00:46 (muokattu 08.11.2006 15:03:15) | |
---|
Mikkien kytkemisestä tuli mieleeni. Minua on aina askarruttanut miten Gibsonin kolmimikkisissä Customeissa mikit on kytketty. Niissä on käsittääkseni kolmiasentoinen kytkin. Mihin potikat vaikuttavat? Gibsonin sivuilla lukee custom wiring - mitä ihmettä se nyt tarkoittaakaan. Keskimikki on LP Customeissa kytketty oletusarvoisesti vastavaiheeseen, eli sen signaalia voi ikään kuin vähentää muista mikeistä. Edit: mikä ei oo kauhean käyttökepoista, sen vuoksi Foxin mainitsema baxter-koonz -modi. Edit2: ei lisäkytkimiä Teleen. mikrokytkin on samanlainen kauhistus kuin pleksitön tele :-( |
fox 08.11.2006 15:05:48 | |
---|
Hitsi! Nyt itseäni rupesi kiinnostamaan moinen hirvitys. Vaan saako vanhaa Mother-bukkeria enää mitenkää mistään? 8) Tuo HelloKitty Squieri ja siihen X2N..
|