Aihe: Äänikortin sisäänmenon yliohjautuminen
1
JulGubbe
21.11.2003 18:30:51
Nimittäin.

Olen aina pohtinut seuraavaa. Eikai äänikortin sisäänmenon yliohjautumisesta ole mitään haittaa. Siis onhan siinä se haitta että tulos kuulostaa hirveältä, mutta siis voiko se vahingoittaa äänikorttia esim. pitkällä aikavälillä..?

järki sanoo että ei, mutta kertokaa te viisaat.
Kyllä pukki tietää!
Gypsy
21.11.2003 21:04:56
Eikun Kyllä pukki tietää!
JulGubbe
21.11.2003 22:41:46 (muokattu 21.11.2003 22:46:57)
Kiitos Gybsy. Voitkin sitten mennä levittämään moniongelmaisuuden ilosanomaa jonnekin muualle.

EDIT:

Eikun, hö. Keksin paremman:
Mikäs tässä tietäessä kun on peruskoulukin jo käyty.

hoh!
Kyllä pukki tietää!
Juntunen
21.11.2003 22:48:43

Olen aina pohtinut seuraavaa. Eikai äänikortin sisäänmenon yliohjautumisesta ole mitään haittaa. Siis onhan siinä se haitta että tulos kuulostaa hirveältä, mutta siis voiko se vahingoittaa äänikorttia esim. pitkällä aikavälillä..?

Itsekin olen joskus samaa miettinyt. Voineekohan se riippua kortin komponenttien laadusta.. kai se voi.

Olen miettinyt myös sitä, että jos äänikortti joutuu kiertorenkaaseen esim. äänikortista ääni ulos mikseriin, mikseristä takaisin äänikorttiin ja samaa tietä ulos, niin voiko kortti hajota. Ainakin kaiuttimet ääntää pahasti.

En tiedä en. En aio kokeilla.
Peter Gunn
22.11.2003 00:49:06

Kerran vahingossa laitoin kitaravahvistimen kaiutinulostulosta piuhan äänikorttiin. Ei kortille mitään silloin käynyt. Mutta en lähtisi uudestaan koittamaan. Mitä meinasit mitata?
poppamies
22.11.2003 11:59:00

No tämä ei ihan pysy aiheessa mutta kerron tämän silti...
Mulla oli kerran -72 mallinen Fender Precision basso. Nuoret pojat halus vähän kokeilla sitä salaa ja laittoivat nupin päälle ja basson plugi nupin kaiutinlähtöön. En tiedä tarkkaan mitä kaikkea olivat siinä yrittäneet että basso kuuluisi siitä nupista mutta lopputulos oli se että presarista paloi mikit. Sillälailla.
"G-strings are for strippers"
Gypsy
22.11.2003 15:25:34
Kiitos Gybsy

Mitäs tuosta, eipä kestä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)