Aihe: Marshall puhuu
1
Jack D
05.11.2006 18:21:01
Kuinkahan yleistä on että vahvarista alkaa kuulumaan radio/muuta ääntä?

Itselläni kävi juuri 10min sitten näin kun soittelin kitaraa, pietin paussin mutta en laittanut standby:ta päälle. Rupes kuulumaan selvää puhetta marsusta, vähän niinku joku puhuis radiopuhelimeen.. lähdin hakemaan kaverin paikalle alakerrasta ja kun tultiin takas ni mölinä oli loppu.
You look divorced.
Lento-V-mies
05.11.2006 18:24:42
Hakeutuisin lääkärille... Hehe. Jooh, oon kuullu et tommosta voi sattua mutta kun ei ole koskaan itselleni sattunut... jotenkin se kuulostaa älyttömältä idealta että vahvistin voi alkaa lörpöttelee.
kojones
05.11.2006 18:25:05
Kuinkahan yleistä on että vahvarista alkaa kuulumaan radio/muuta ääntä?

Itselläni kävi juuri 10min sitten näin kun soittelin kitaraa, pietin paussin mutta en laittanut standby:ta päälle. Rupes kuulumaan selvää puhetta marsusta, vähän niinku joku puhuis radiopuhelimeen.. lähdin hakemaan kaverin paikalle alakerrasta ja kun tultiin takas ni mölinä oli loppu.

Juu, mullakin kuuluu Line6:n Toneportista, tosin oon mieltänyt naapurin kattomaks tv-ohjelmaksi sen metelin.
32788
05.11.2006 18:28:20
Se kitaran piuha/joku pedaali tomii antennina ja sitten vahvarista kuuluu ryssäradiota. Ihan normaalia.
pekkaautio
05.11.2006 18:32:58
Kyllä se kohtuullisen yleistä on. 80-luvulla lälläreiden puheet tuppas tulemaan vahvareitten ja kaappien kautta ulos. Yleensä vielä silloin, kun sitä vähiten kaipasi eli keikoilla. Kullossasi ei siis ole mitään vikaa.
Åboensis
05.11.2006 18:34:53

Itselläni ei ole puhunut Marshall vaan ensimmäinen oma vahvistin Ibanez GT40, joka 80-luvun lopulla poimi aina aika ajoin Neuvostoliittolaisia radiolähetyksiä meikäläisen kuultavaksi kesken soiton; Itänaapurimme yleisradioyhtiöllä kun oli ainakin vielä silloin varsin voimakkaat lähettimet käytössään (Siperiaan on pitkä matka).

Sittemmin ei moista ole enää tapahtunut - liekö Neuvostoliiton hajoamisella ollut osuutta asiaan vai johtuuko vain vahvistimen vaihtumisesta? Mene ja tiedä...
"Every night I tell myself I am the cosmos"
Jucciz
05.11.2006 18:53:21
Kyllä munkin (aikaisemmin modatusta) Marshallista kuului etuaste täysillä vaikka mitä radioasemia riippuen siitä, mihin päin osotteli siihen kytketyllä kitarapiuhalla. Ja vielä herkemmin jos wah-pedaali sattui olemaan välissä. Kitarapiuha toimii antennina ja vahvistimissa on paljon samoja komponentteja kuin radiossa, joten mistään mysteeristä tai kummittelusta ei ole kyse. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
-Prokitaristi-
05.11.2006 19:05:19
Musiikinluokassa rupesi vahvistin puhumaan. Koulun auditoriossa, joka on melko lähellä musiikinluokkaa, oli joku tiedotustilaisuus tms. ja se sitten kuului siitä vahvistimesta. Kun kitaraa siirsi, se hiljeni tai voimistui.

Eli kaipa se on ihan normaalia..
Hesrock
05.11.2006 20:33:22 (muokattu 05.11.2006 20:33:48)
Joskus ainaki mulla wahilla ku on soitellu nii kuulu jotain venäläistä jollotusta, jepjep..
Marzi
05.11.2006 20:54:46 (muokattu 05.11.2006 20:56:53)

Jossain joskus oli joku guitar tech -vinkkipalsta, jossa neuvottiin kääräisemään vahvistin alumiinifolioon ja tökkäämään plugipiuha siitä sitten läpi reikäänsä. Eristää vahvistimen radiotaajuuksilta. Muistakaa jäähdytys, putkistyrkkari lämpenee aika hätäseen tollasessa. :D

Tämä oli siis hätäratkaisu Spinal Tap -tyyppistä, kesken keikan tapahtuvaa radioilveilyä varten.

Niin joo, itselle käynyt mm. Marshallin, Line6:sen ja Yamahan vehkeiden kanssa eri mestoissa. Yleensä sen verran vaimea ääni, ettei mitään katastrofia ole tapahtunut. Lähinnä syviä järkytyksiä kun yksinään puuhaa illalla treenikämpällä ja yhtäkkiä jostain kuuluu puhetta. :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
Lento-V-mies
06.11.2006 13:52:22
Jooh, vois kyllä alumiinifolio aiheuttaa saman vahvistimelle kuin broilerille uuniin pantaessa :P
McNulty
06.11.2006 13:59:32
Mulla toimi radiona Peavey Classic 30 combo, Dunlopin Crybaby wakutin ja germanium-fuzz jonka olin itse väsäillyt. Sillä kuului niin ruotsinkielistä mölötystä kuin myös rekka-autojen "laa-puhelimet" :)

Reenis kun oli tuolloin ison tien varrella niin wakutinta ja fuzzia säätämällä pystyi oikein hakeen radiotaajuuksia. Ryssää en muistaakseni saanut kuulumaan kun on sen verran kaukana rajalta tämä mesta. Tosin, virolaista jolkotusta taisi kerran kuulua.
"Serenity Now!" -Frank Costanza
janik
06.11.2006 14:04:18
Mä saan aina kuulumaan radiota vahvarista, jos laitan wahin päälle.
ivyveins
07.11.2006 09:06:49

On tuttua tuo. Joskus kuuluu treeniksellä toisten bändien musiikkiakin sieltä....:S
Kerran studiossa ei marsu toiminut ollenkaan kun otti häikkää raitiovaunuliikenteestä. Miksaaja sanoi vaan että tuttua juttua ollut siellä. Olipa sit kiva alkaa studion omaa vahvaria sääteleen ittelleen sopivaksi...
-Jokainen on mykkä ja yksinäinen, sillä lapsen kauhulle ei ole olemassa omaa sanaansa ja vaikka olisikin, ei olisi korvaa, joka kuuntelisi, eikä ketään, joka ymmärtäisi vaikka kuulisikin...
spadde
07.11.2006 13:16:02
Sama juttu ku omalla cry babyn wahilla ja Hughes&kettnerin trankku kompolla sieltä ryssää vaan kuuluu ja kun vahia polkee eri asentoon nii sitten voimistuu tai hiljenee ja kerran vaihtu kanavakin! :)
''Jos sie halluut hyvvän pizzan nii täs siul on sellane.''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)