guitarmonkey 23.11.2003 10:40:10 (muokattu 23.11.2003 10:40:49) | |
---|
Sanoituspuoli on nykypopissa mennyt harmittavan usein äänitapetin puolelle. Sanoittaminen on joko yhden tekevää rallatusta tai sitten jargonia jossa ei ole mitään logiikkaa. Itseäni karmaisee esim. Sadetanssin Kuvasi kaltainen-biisin sanoitus sinä sanoit pieni poika maailmanpyörää kannattaa polkea niin hiljaa ettei kukaan huomaakaan ja varo sitä päivää jolloin näet taaksepäin eikä vauhti enää huimaa kun on kaasu pohjassa sinä sanoit sitä poikaa älkää irti päästäkö se ei tiedä mihin suuntaan pitää heti lähteä jos jostain kuuluu ääni rikkoutuneen käytöksen jos jossain pidetään hauskaa ilman sinun lupaasi tunnet ylpeänä häpeää kun katsot minua kasvoihin tunnet ylpeänä häpeää kun katsot minua kasvoihin olen kuvasi kaltainen olet keskinkertainen mielummin kuin keskenkasvuinen ja hyvätapainen ennen kuin ristiriitainen kun aamuisin avaat kaapin luurangot nauravat vaikka et tunne niistä yhtään ne sinua pilkkaavat tunnet ylpeänä häpeää kun katsot minua kasvoihin tunnet ylpeänä häpeää kun katsot minua kasvoihin olen kuvasi kaltainen kun iltaisin katsot peiliin ja näet kasvoni minä hymyilen sinulle hiljaa ja käännän selkäni tunnet ylpeänä häpeää kun katsot minua kasvoihin tein kaikki virheet joista sinä haaveilit olen kuvasi kaltainen Mitä tässä biisissä oikein yritetään sanoa? Pitää polkea hiljaa että tuntee näkevänsä taaksepäin kaasu pohjassa jotta voi tuntea häpeää? Minunlaistani kielikelloa ärsyttää myös puhe "koneen rikkoutuneesta käytöksestä". Koneet ja moottorit voivat mennä rikki tai lakata toimimasta, mutta koneilla tuskin on käytöstä tai mikäli on, käytös ei voi mennä rikki. "Kaikkihan me ollaan homoja" -Vesa-Matti Loiri |
Jaristoteles 23.11.2003 13:32:56 | |
---|
Kuullostaa ihan Peitsamolta. Loistava. Tosin veikkaan että vain luettuna. Jep! Aikanaan tuota tehdessäni luulin keksineeni uuden soinnun. Jälkeemmin kuulin, että se olikin vain D-molli soitettuna barrena. Vitutti. Tosin avarruin samalla. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
KTR 23.11.2003 15:17:17 | |
---|
Jep! Aikanaan tuota tehdessäni luulin keksineeni uuden soinnun. Jälkeemmin kuulin, että se olikin vain D-molli soitettuna barrena. Vitutti. Tosin avarruin samalla. Joskus kun aloittelin kitaransoittoa, "keksin" alternative pickingin. Luulin jo mullistaneeni kitaransoiton, mutta sitten kun vähän tutustuin kitaransoiton maailmaan paremmin huomasin totuuden. |
Hyla 24.11.2003 00:15:36 | |
---|
Oikeesti "Sydämellä on kypärä" on kyllä ehkä huonoimmasta päästä mitä oon ikinä kuullu. Ja tässä lasken vain sellaiset biisit, joissa edes yrittää olla sanat enkä mitään europoppeja:) Mustan Paraatin Romanssi-biisin riimi: "Kerro kerro, kuvastin / elänkö vielä?" meinasi tipauttaa oikeasti tuolilta joskus:D Räpin puolella Fintelligens on varmaan tehnyt pahinta pohjanoteerausta sillä yhdellä ekoista biiseistään, jossa he laulavat siitä, miten "purkittavat audiooo radiooooon ja televisiOOOOOON!":D |
ps3t 24.11.2003 11:15:41 | |
---|
Lordi. Jätkä laulaa joka biisissä joistain hirviöistä. Hyvä suomi que me comas la polla, mothafuckers! |
Jaristoteles 24.11.2003 11:22:36 | |
---|
Kaunis Jasmin Se aikoi malliksi Pariisiin Hyvältä näyttää vieläkin Taas kertoo kuinka pääsi Miss Lohja –finaaliin Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
mr_b 24.11.2003 12:00:33 (muokattu 24.11.2003 12:01:44) | |
---|
Räpin puolella Fintelligens on varmaan tehnyt pahinta pohjanoteerausta sillä yhdellä ekoista biiseistään, jossa he laulavat siitä, miten "purkittavat audiooo radiooooon ja televisiOOOOOON!":D Joo! Tie auki on, sanavarasto rajaton, riimivirta loputon, taatusti voittamaton, joo! Isketään televisioon ja radioon, lavalle tai studioon, purkitetaan audioo. Tie auki on, sanavarasto rajaton, riimivirta loputon, taatusti voittamaton, joo! Isketään televisioon ja radioon, päällä peli on, ja meitsit säilyttää ykkösposition! Ehkä eniten minua häiritsi tuossa biisiissä se vähän Pizza Enricomainen intonaatio... Perusasioita tarkasteltuani sanoisin: sinä olet kaunis ja minä olen ruma.
Elämän perusasioita tarkasteltuani sanoisin: minä olen ruma |
Freakz 24.11.2003 12:24:40 | |
---|
Joo! Tie auki on, sanavarasto rajaton, riimivirta loputon, taatusti voittamaton, joo! Isketään televisioon ja radioon, lavalle tai studioon, purkitetaan audioo. Tie auki on, sanavarasto rajaton, riimivirta loputon, taatusti voittamaton, joo! Isketään televisioon ja radioon, päällä peli on, ja meitsit säilyttää ykkösposition! Ehkä eniten minua häiritsi tuossa biisiissä se vähän Pizza Enricomainen intonaatio... Niin ja toi ykköspositio... Aika on soittaa, aika on kuolla |
Aerodactev 24.11.2003 12:26:02 | |
---|
HEI ÄLÄ SELITÄ (seliseli) ÄLÄ SELITÄ VAAN SILITÄ MUA Niin hyvältä tuntuu se ain, ain, ain, o-oo-o! |
Jani The Rock 24.11.2003 13:10:03 | |
---|
No mites olis Anna Hanskin "Tanssitan vauvaa" tai Paula Koivuniemen "Kuuntelen Tomppaa"? Vittu, siinä on sanoittaja palkkansa ansainnut. Lowriding appeals to bad dudes. |
JCM 24.11.2003 13:29:50 | |
---|
51 Koodia - Vedenjakajan lyriikat herättää suunnattoman vastenmielisiä tunteita. Biisi on muuten hyvä, mutta lyriikoilla totaalisesti pilattu. |
No mites olis Anna Hanskin "Tanssitan vauvaa" tai Paula Koivuniemen "Kuuntelen Tomppaa"? Vittu, siinä on sanoittaja palkkansa ansainnut. Voi kulta, nyt repesin täydellisesti :) Ihanaa! ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
lindo 24.11.2003 16:09:52 | |
---|
"enkeleitä, onko heitä..." eikö ne nyt enää muuta keksi. I don't belive anything, if i don't see it first |
Jaristoteles 24.11.2003 16:16:01 | |
---|
Souvarit, ne penteleet pistivät tällä tavalla: "On Pariiseja täynnä tämä maa joka kylää Eiffeltorni koristaa joka ainut soratie alta Riemukaaren vie ja kansa itkee, nauraa, rakastaa" No, toisaalta eikai kukaan ensi maistamalla kahvista tai oluestakaan tykännyt. Tai sitten en vielä liene kypsä ajalle? Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
Tuomas 24.11.2003 16:43:51 | |
---|
Hillitöntä roskaa löytää myös jos tutkii MTV Musiikin jämäiskelmäpaloja. Löytyy mm. Kai Merilän Iltapäiväpoika: "Oon sun iltapäiväpoika, liukasliikkeinen, oon sun iltapäiväpoika ja teen tarjouksen oon sun iltapäiväpoika, milloin tavataan? Oon sun iltapäivä poika, lehtes avataan!" lisäksi c-osa: "Vielä luotan ilmoitukseen - kai seuraava tuo sukseen!" Ohhoh. "sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi" |
Pelsi 24.11.2003 16:54:01 | |
---|
Judas Priestin jotkut rakkausaiheiset biisit on tosi yököttäviä, kun aina pomppaa mieleen että on se Rob sitten homo. Varsinkin nuo Turbon biisit. |
sauhusanttu 24.11.2003 17:07:06 | |
---|
Yksi huonoimmista on Dannyn Ison D laulamassa Amarillo biisissä. Nyt tie vie Amarilloon sä kuulut sinne niinkuin puolukat hilloon. Toinen on Marionin laulama biisi nimeä en muista mutta siinä lauletaan : Rakkauden puutetta mikään ei voi korvata. |
Epämuusikko 24.11.2003 17:16:28 | |
---|
Nyt tie vie Amarilloon sä kuulut sinne niinkuin puolukat hilloon.
Tuon loppupätkän kuulee jostain syystä aina tahallaan väärin. Heh. Mielummin paska kuin keskinkertainen |
rainmaker 24.11.2003 20:39:01 | |
---|
Koko Kikan tuotanto on kyllä aika sontaa. Löytyy mm. "tartu tiukasti hanuriin ja näppäile mua..." |
Fadead 24.11.2003 21:43:57 | |
---|
Nuo Norjalaiset ja muutkin saatanan bändit tyyliin Hågan feat. Satan kirjoittaa kyllä niin sontaa että huh huh. "No ei HELEvetti mitkä soundit" !!! |