Mohla 02.11.2006 13:39:26 | |
---|
Driveniin en ole vielä kunnolla päässyt sisälle, mutta sekin vaikuttaa vahvalta kokonaisuudelta, tosin ehkä vähemmän niitä legendabiisejä mukana. Was?! Heti levyn alusta lähtee: Becoming, 5 Minutes Alone, I'm Broken... No joo, mut onhan se vähän omalla tavallaan "hämyisempi" levy ollut aina munkin mielestä. Mut ehkä just sen takia paras... Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Lancelot 02.11.2006 22:37:24 | |
---|
5 Minutes Alone On kyllä melkoinen tyräJYRÄ! |
Räkkipeli 03.11.2006 10:06:31 | |
---|
Was?! Heti levyn alusta lähtee: Becoming, 5 Minutes Alone, I'm Broken... No joo, mut onhan se vähän omalla tavallaan "hämyisempi" levy ollut aina munkin mielestä. Mut ehkä just sen takia paras... Hyvä levyhän se on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta minulla henk.koht. ilmeni outo ärsyttävä ilmiö, joka saattaa kuulostaa oudolta: heti kun kuulin, että FBD:n biisit kirjoitettiin ja sävellettiin vasta studiossa, ne ei minun korvaani ole kuulostanut niin siisteiltä. Ehkä loin päässäni mieli kuvan jossa biisit tehtiin puoli hutiloiden/kiireessä ja siksi ei kaikille heti uppoa... Mutta mitäs minä tiedän. Onhan se nyt helvetin ainutlaatuinen ja hyvä levy.
Eilen illalla ennen nukkumaan menoa kävi mukava sattuma, kun avasin vielä television ja Ylen Musiikki-tv:ltä tuli Panteran Cemetery Gates, kyllä tuli vähän tippa linssiin kun katsoi Dimebagin performanssia sen biisin tahtiin. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
-jonne- 03.11.2006 10:47:19 (muokattu 03.11.2006 10:48:33) | |
---|
Reinventing The Steel hipoo perkele täydellisyyttä..ehkäpä se kovimmin kolahtava Pantera lätty mulle. (Vinnien rumputyöskentely on levyllä ainutlaatuista)..ja ylen musatvn Cemetary Gates oli kyllä positiivinen yllätys. |
hullu_ukko 03.11.2006 10:58:41 | |
---|
Eilen illalla ennen nukkumaan menoa kävi mukava sattuma, kun avasin vielä television ja Ylen Musiikki-tv:ltä tuli Panteran Cemetery Gates, kyllä tuli vähän tippa linssiin kun katsoi Dimebagin performanssia sen biisin tahtiin. Käänsin kanssa kanavalle ja yllätyin niin että tuijotin ruutua lumoutuneena koko biisin ajan. Sitä videota vain ihmettelen.. Mikä versio tuo video oli kun ei muistuttanut yhtään sitä ilmeisesti alkuperäistä jonka olen nähnyt? M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Räkkipeli 03.11.2006 13:15:47 | |
---|
Käänsin kanssa kanavalle ja yllätyin niin että tuijotin ruutua lumoutuneena koko biisin ajan. Sitä videota vain ihmettelen.. Mikä versio tuo video oli kun ei muistuttanut yhtään sitä ilmeisesti alkuperäistä jonka olen nähnyt? joo se oli joku ihme versio. Vissiinki jonku leffan soundtrack. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Räkkipeli 03.11.2006 13:17:48 | |
---|
Reinventing The Steel hipoo perkele täydellisyyttä..ehkäpä se kovimmin kolahtava Pantera lätty mulle. (Vinnien rumputyöskentely on levyllä ainutlaatuista)..ja ylen musatvn Cemetary Gates oli kyllä positiivinen yllätys. Sillä levyllä on kyl tosi badass kitara soundi! soolot ovat tosi hienon kuuloisia. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
McNulty 03.11.2006 17:21:07 | |
---|
Mutta minulla henk.koht. ilmeni outo ärsyttävä ilmiö, joka saattaa kuulostaa oudolta: heti kun kuulin, että FBD:n biisit kirjoitettiin ja sävellettiin vasta studiossa, ne ei minun korvaani ole kuulostanut niin siisteiltä. WTF? Tuohan on ihan perinteistä Pantera-tyyliä. Katsos kun ekat lätyt nauhoiteltiin Pantegossa Jerry Abbottin eli Dimen ja Vinnien faijan putiikissa. Myöhemmin Vinnie rakensi omaa studiota jossa on äänitetty useita Panteran tekeleitä. Itseasiassa Reinventing on kokonaan vedetty nauhalle siellä. Vinnie on kova tuottaja :) Ehkä loin päässäni mieli kuvan jossa biisit tehtiin puoli hutiloiden/kiireessä ja siksi ei kaikille heti uppoa... Nimenomaan päinvastoin, ajan kanssa studiolla biisin alusta sen levyttämiseen asti. Suuri osa Dimen sooloista ja riffeistä on napattu hänen raituridemoiltaan ihan levylle asti. Dime soitteli aina raiturille juttuja joita ei sitten studiossa saanutkaan samalla fiiliksellä, soundilla ja/tai asenteella narulle. Siispä raiturille väännettyjä "demoriffejä" on useammallakin kiekolla. Ja mikäs sen parempaa kuin mennä studioon hiomaan ajan kanssa soundeja ja muuta. CFH:n intron flanger-riffi on nimenomaan Dimen raiturinauhoilta poimittu levylle kun hän ei enää koskaan vastaavaa soundia saanut soittopelistä irti vaikka miten sähläs kamojen kanssa. Mutta mitäs minä tiedän. Onhan se nyt helvetin ainutlaatuinen ja hyvä levy. Siinä on loppupeleissä niin jyrkkää asennetta ja henkilökohtaisuuksia että se kyllä moukuttaa kasseille kuin Nebelwerfer :) "Serenity Now!" -Frank Costanza |
KTR 04.11.2006 19:32:26 (muokattu 04.11.2006 19:32:44) | |
---|
Eihän tällä ole mitään tekemistä soittamisen kanssa. Onhan. Ne soittaa soittimia. Et näköjään tykkää tän tyylisestä musasta, niin sanot sitä huonoksi ja vähättelet sitä. Aika tyhmä tapa ajatella :-( edit: jaa trolli. no ihan sama. |
gorgonoidi 04.11.2006 19:37:15 | |
---|
No okei. Tehdään sovinto. Itse en tästä tykkää, mutta kyllä ne osaa soittaa. Kai. Ihme tyyppi. Sulla voi olla vielä opittavaa |
gorgonoidi 04.11.2006 19:41:41 (muokattu 04.11.2006 19:41:51) | |
---|
No mitäs se tommonen kloppi mua neuvoo? Oon nähny maailma vähän enemmän kuin herra Demon of the fall joka on Opeth-nimisen yhtyeen kappale. Ennen kuuntelin kyllä metallia, mutta kyllästyin siihen. Vai että neuvoin? :P |
Valdemar 04.11.2006 19:43:33 | |
---|
No okei. Tehdään sovinto. Itse en tästä tykkää, mutta kyllä ne osaa soittaa. Kai. Mee jazzari himaas provoamaan. We had no mother, so we're taking turns in being her |
Jööhannes 04.11.2006 19:43:33 (muokattu 04.11.2006 19:50:34) | |
---|
No mitäs se tommonen kloppi mua neuvoo? Oon nähny maailma vähän enemmän kuin herra Demon of the fall joka on Opeth-nimisen yhtyeen kappale. Ennen kuuntelin kyllä metallia, mutta kyllästyin siihen. Nautihan vielä viimeisistä mnet -hetistäsi. Olet nimittäin kerännyt tässä puolen tunnin sisään jo varmaankin useamman kymmentä varoitusta. Hyvä saldo ensimäiselle päivälle, pitää myöntää! Edit: Hehe, nyt hänet on jo bannattu. Tehokas tuholaistentorjuntajärjestelmä. |
gorgonoidi 04.11.2006 19:47:57 | |
---|
Mee jazzari himaas provoamaan. Suosittelen myös. Ei kannata suututtaa Pantera faneja ja ei ainakaan tyhjänpäiväisellä pätemisellä siitä että Pantrean jäsenet eivät osaa soittaa. Taisit sanoa että olet ennen kuunnellut metallia, mutta kyllästyit siihe. Tuolla Metallica ketjussa taisit kuitenkin sanoa että olet aina vihannut sellaisia bändejä... Hmmm.. ihme heebo tosiaan. |
Mäkin ostin tänään panteran "Re-Inventing Hell"in,ja en oo vielä koko levyä kuunnellu,mutta hyvää menoa näyttää olevan ;). Ajattelin vain kertoa,että minulla ei ole mitään järkevää sanottavaa |
PoeR 05.11.2006 18:13:41 | |
---|
Mäkin ostin tänään panteran "Re-Inventing Hell"in,ja en oo vielä koko levyä kuunnellu,mutta hyvää menoa näyttää olevan ;). hyvä hyvä , levynhän on suorastaan mainio |
korvakaitsu 05.11.2006 18:36:11 | |
---|
Niillä kasarilevyillä on ihan hauskoja riffejä. Ja sanoituksia varsinkin. Huumorimielessä aika hyvää kamaa. Pussy tight! Tonight! Cowboysista eteenpäin aivan ylivertaista musiikkia. |
toxic 05.11.2006 19:31:23 | |
---|
Dallas Stars Fight Song, Cowboys from hellin rihvi löytyy kyseisestä piisistä ja jokin toinenkin. Onko kenties jollain vanhalla levyllä kyseinen kappale? |
McNulty 05.11.2006 20:42:20 | |
---|
Onko kenties jollain vanhalla levyllä kyseinen kappale? Eipä ole... "Serenity Now!" -Frank Costanza |
Invader 05.11.2006 23:55:19 (muokattu 05.11.2006 23:55:58) | |
---|
Dallas Stars Fight Song, Cowboys from hellin rihvi löytyy kyseisestä piisistä ja jokin toinenkin. Onko kenties jollain vanhalla levyllä kyseinen kappale? Se eka riffi on levytetty ainakin Rebel Meets Rebel -levylle, Get Outta My Life -biisi siis. On muuten ihan überloistava riffi. Varmaan letkein riffi ikinä. On tullut soiteltua sitä tuon levyn ilmestymisestä alkaen ja ei siihen saa samaa groovea mitä Dime sai, ei sitten millään. edit: jaa perskeles, ymmärsin kysymyksen vähän väärin. Tai sitten ei.. |