arse 02.11.2006 23:58:46 | |
---|
No höh.. ihan jatsari oot Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! |
efunkelist 03.11.2006 01:47:25 | |
---|
Niinhän se nälkä kasvaa syödessä ;) 20" on valintani. Se mitä ei siitä saa, saa triggaamalla. Kerta kasitoistasestakin saa mikittämällä vaikka mitä ja sama hommahan se on rummuilla mitä kitaralla ja pienellä putkivahvarilla: Jos ei kuulu niin muut vetää sopivan kovalla! Eli se heikoin mikitetään ja vahvistetaan PA:lla ;) Luotan siihen että 20 : 17 on hyvät mitat mun basarille. On suuruutta soundiin ja pienuutta logistiikkaan. |
Tindrum 03.11.2006 02:21:12 | |
---|
Kyllähän se on siitäkin kiinni, että mitä linjaa meinaat niillä vetää. Kommenteistasi päätellen ihan jaska-porukka ei ole kyseessä, joten vähintään se 20". Ihan uskottavuudenkin kannalta. Ja kyllä niissä on saundieroa. Niskis totesi jo aiemmin tuosta tammesta - siinä on oma saundinsa, eikä välttämättä ihan "pehmeä" tai "pyöreä". Hyvä saundi joka tapauksessa. Tossa kysymyksessä pitäis ehkä huomioida myös sitä syvyyttä. Miksi sen pitää olla se 17"? Silläkin pystyy vaikuttamaan saundiin... m©
Sovitaan sitten niin... |
Niskamies 03.11.2006 07:40:28 | |
---|
Kyllähän se on siitäkin kiinni, että mitä linjaa meinaat niillä vetää. Kommenteistasi päätellen ihan jaska-porukka ei ole kyseessä, joten vähintään se 20". Ihan uskottavuudenkin kannalta. Ja kyllä niissä on saundieroa. Niskis totesi jo aiemmin tuosta tammesta - siinä on oma saundinsa, eikä välttämättä ihan "pehmeä" tai "pyöreä". Hyvä saundi joka tapauksessa. Tossa kysymyksessä pitäis ehkä huomioida myös sitä syvyyttä. Miksi sen pitää olla se 17"? Silläkin pystyy vaikuttamaan saundiin... Yamahan Oak Customeissa 17" taitaa olla basareiden ainoa syvyys. Tosimies ei viritä - tosimies intonoi! |
Tindrum 03.11.2006 07:53:44 | |
---|
Yamahan Oak Customeissa 17" taitaa olla basareiden ainoa syvyys. Aivan. Hitsi mulla leikkaa. Mä olin sieluni silmin tuolla "raksa-puolella" jo tekemässä sitä bassaria. Hoh hoh. m©
Sovitaan sitten niin... |
efunkelist 03.11.2006 08:27:30 | |
---|
Kommenteistasi päätellen ihan jaska-porukka ei ole kyseessä, joten vähintään se 20". Ihan uskottavuudenkin kannalta. Ja kyllä niissä on saundieroa. Uskottavuudella ei ole mun kohdalla MITÄÄN painoarvoa :D Ja uskon että 20" voisi olla lähimpänä soundeja joita haen, sellaista tietynlaista napakkuutta mitä isommissa ei ole. Ja tosiaan, mitä mikki ei poimi mä toteutan triggaamalla. Äänityshommissa voi fiilailla ja viilailla tai tarvittaessa vetää vaikka lainabasarilla ja keikalla trigattua soundia ei keskivertoyleisö erota mikitetystä. Paitsi korkeintaan sillä että ääni olisi (muka) "parempi". |
Danko 03.11.2006 10:59:11 | |
---|
jatsari Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Old school jazz bassari on 26". Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
Triskal 03.11.2006 11:36:18 | |
---|
Jos 18" ei jytise, sehän mikitetään! Nyt kun puhutaan rok-hommista, niin jos mennään isoon paikkaan keikalle, niin mikitetään koko setti ja jos pieneen, niin mikitetään aina ensin basari ja sitten aletaan vasta miettimään muita. Olen nyt soittanut paljon koulukeikkaa ala-asteikäisille 18" aika/tosi dempatulla basarilla. Se on aina mikitetty. jytk jytk. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
gulfstream650 03.11.2006 12:22:26 | |
---|
Jos 18" ei jytise, sehän mikitetään! Nyt kun puhutaan rok-hommista, niin jos mennään isoon paikkaan keikalle, niin mikitetään koko setti ja jos pieneen, niin mikitetään aina ensin basari ja sitten aletaan vasta miettimään muita. Olen nyt soittanut paljon koulukeikkaa ala-asteikäisille 18" aika/tosi dempatulla basarilla. Se on aina mikitetty. jytk jytk. Näinhän se on... Myös basarin kalvon virittäminen, pedaalin ja nuijan sekä äänen miksaaminen saavat aikaan melkoisia juttuja... Silti olen sitä mieltä, että 20" on todellinen yleisbassarikoko. Makuasioista kannattaa aina kiistellä. Svengaa kuin saksanhirvi. |
efunkelist 03.11.2006 18:52:56 | |
---|
no kyllä basarin kuin basarin saa taipumaan tyyliin kuin tyyliin kun valitsee oikean kalvon ja vireen ja pedaalinnuijan ja soittaa oikealla tatsilla... kasitoistanen taitaa olla vain nopeammin sovitettavissa jassitteluun ja kaksnepa mättämiseen. kait sitä kaikilla kilpureilla maaliin voi päästä mutta osaava kuski vähän nopeammin ;) ja mitä all-round-kokoon tulee niin eikös 22x16 ole kaikkein myydyin koko kautta linjastojen? kai sekin jotain kertoo yleispätevyydestä. mua enemmän kiinnostaa että miellyttääkö oman basarin sointi mun henkilökohtaisia mieltymyksiä kuin että sopiiko se johonkin juttuun paremmin kuin toiseen. fiiwis on mulle tärkeämpää. |
Rumba-Ali 03.11.2006 19:00:50 | |
---|
Jos kerta triggaamalla mennään, ni pistä se triggeri lenkkarin pohjaan ni ei tartte roudata mitään. Ja sitten hymiöitä tähän riittävä määrä. "Noniin. Tuohan kuulosti ihan paskalta." -nimim. -Jere- |
efunkelist 03.11.2006 19:07:43 | |
---|
Jos kerta triggaamalla mennään, ni pistä se triggeri lenkkarin pohjaan ni ei tartte roudata mitään. Ja sitten hymiöitä tähän riittävä määrä. Mä oon tuota ihan OIKEASTI joskus harkinnu viritteleväni... Tarviin tosin jonku jousi/vaahtokumiviritelmän jotta saisi vähän bounssia aikaiseksi. Tai josko vaikka laittais vielä reisille yhdet triggerit niin ei tarvi kapuloitakaan. Soittaa vaan silleen peruskoulunpulpetti-meiningillä XD |
Rumba-Ali 03.11.2006 19:11:40 | |
---|
Mä oon tuota ihan OIKEASTI joskus harkinnu viritteleväni... Tarviin tosin jonku jousi/vaahtokumiviritelmän jotta saisi vähän bounssia aikaiseksi. Tai josko vaikka laittais vielä reisille yhdet triggerit niin ei tarvi kapuloitakaan. Soittaa vaan silleen peruskoulunpulpetti-meiningillä XD Jollain rokkenrollirumpalilla (oiskohan ollu Francinen rumpali) tuommoinen viritys joskus olikin. Ideoinemme ollaan siis myöhässä. "Noniin. Tuohan kuulosti ihan paskalta." -nimim. -Jere- |
efunkelist 03.11.2006 19:17:37 | |
---|
Ideoinemme ollaan siis myöhässä. Eipä se ole mikään uutinen. Mutta eipä se estä toteuttamastakaan. Voihan se joillekin yleisön seassa olla ennenkokematonta. |
K.Suninen 04.11.2006 18:42:43 | |
---|
Osta nyt heti vaan sitten 30-tuumanen että saat varmasti tarpeeks jytyä ja subkick perään |
ilarj 04.11.2006 19:13:52 | |
---|
Jos kerta triggaamalla mennään, ni pistä se triggeri lenkkarin pohjaan ni ei tartte roudata mitään. Ja sitten hymiöitä tähän riittävä määrä. JOO!!! niinku mcroiriella http://mcrorie.net/Videos/OneManRock.mov |
Epämuusikko 04.11.2006 19:16:22 | |
---|
Osta nyt heti vaan sitten 30-tuumanen että saat varmasti tarpeeks jytyä ja subkick perään Itse asiassa subkick on ollut harkintalistalla (se on se lista jolta voi siirtyä hankintalistalle). Ainoat rock-uskottavat 18"-basari, mitä on kohdalle sattunut, ovat olleet 1)Sonor Hilite, ja b) Ludwig (Ringo Starr-setti, Pekkalan Jannen läjä. nam). Muut ei ole vakuuttaneet. Ei vielä, ehkä ei koskaan. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Jupi57 04.11.2006 20:24:20 | |
---|
Yamaha Oak Custom 18" basari Remon Emperor tai Powerstroke III lyöntikalvolla. Kannattaa testata; tykki se on. Oulun F-Musiikissa tuota useamman rumpalin kera kokeiltiin. |
hollmi-5 04.11.2006 23:47:04 | |
---|
...22x16 ole kaikkein myydyin koko kautta linjastojen? Jos kauta aikojen myydyintä haetaan, niin 22x14" on tödennäköisesti enemmän myyty. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Back to basics: 20" on loistava koko. Mulla on 17,5 tuumaa pitkänä ja se on tarvittaessa ärhäkkä tömähtäjä ja toisaalta hiljempaa soitettuna nätti jymähtäjä. Todellinen all-around peli. Suorittelen kakskymppistä lämpimästi. Ei tarvitse nostella raisereilla ja tomien asettelu onnistuu hyvin vapaasti. "Vaikka rahaa painetaankin päivittäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään." -nimimerkki Rocksterin yritys taltuttaa krooninen rahapula |