Sanoisin, että itsekin voin vertailla sanoittajia/säveltäjiä keskenään ja sitä kautta arvostella heitä keskenään ja perustellen kertoa arvioni. Jos töksäytän, että eihän XX XXX osaa mitään ilman perustelua, saattaisi joku saada käsityksen, että olen omasta mielestäni parempi kuin XX XXX. Ymmärsitkö. Ymmärrän Sertzon mielipiteen ja sinunkin, luulisin. Pitää vaan itsekin tiedostaa, että miten arvostelee ja ketä. Voi arvostella mitä vaan ja ketä vaan, jos osaa esittää perustelut asialleen ja vertailukohdan. Laajentaisin tätä kyllä vielä vapaampaan suuntaan. Minusta asioita voi arvostella, etenkin musiikkia, taidetta, yms ihan vaan sillä että tuntuu hyvältä tai kuulostaa hounolta - eikä sitä tarvitse verrata tai perustella. Se on totta, että arvostelun tavassa ja ulosannissa pitää olla joku roti, mutta itse arviointi on minusta OK. Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä |
Laajentaisin tätä kyllä vielä vapaampaan suuntaan. Minusta asioita voi arvostella, etenkin musiikkia, taidetta, yms ihan vaan sillä että tuntuu hyvältä tai kuulostaa hounolta - eikä sitä tarvitse verrata tai perustella. Se on totta, että arvostelun tavassa ja ulosannissa pitää olla joku roti, mutta itse arviointi on minusta OK. Luulen, että puhumme samasta asiasta eri sanoilla. Tangon vääntäjä... |