pekkajau 01.11.2006 22:35:15 | |
---|
Ei se Turpeisen versio nyt niinkään rock oo, Wärtzilää lienet tarkottanut.. Ehkä ei niin rock mutta ainakin rockimpi kun se alkuperäinen versio! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |
rahvas 02.11.2006 10:30:21 | |
---|
Ei taida olla ihan TM-osastoa, mutta edesmennyttä Loveradiota kuunnellessa tuli kyllä eteen yhtä jos toista erikoista sanoitusta niiltä ajoilta kun Chydenius, Donner etc. säveltelivät kaikki kantaaottavat runot jonkinlaisiksi veisuiksi. Aiheena saattoi olla vaikkapa miten ammutaan pankinjohtaja haulikolla. Hätkähdyttävä on myös Aulikki Oksasen "Ilmari, ilmari juhannusyönä" käänteineen. Tosin nuo taitavat olla enemmänkin jotain runon ja musiikin hybridiä kuin "biisejä". Loppuun vielä yksi yllättävä, mutta aika hieno, eli Pekka Strengiä: "Musiikissani on romukasan svengi, kissantassuttelun sointi vanhan Fordin katolla, tuuli tyhjissä sardiinipurkeissa ja hyljätyn polkupyörän akustisissa käytävissä" Basitsi |
KoskPaavo 02.11.2006 10:36:37 | |
---|
Ei taida olla ihan TM-osastoa, mutta edesmennyttä Loveradiota kuunnellessa tuli kyllä eteen yhtä jos toista erikoista sanoitusta niiltä ajoilta kun Chydenius, Donner etc. säveltelivät kaikki kantaaottavat runot jonkinlaisiksi veisuiksi. Aiheena saattoi olla vaikkapa miten ammutaan pankinjohtaja haulikolla. Hätkähdyttävä on myös Aulikki Oksasen "Ilmari, ilmari juhannusyönä" käänteineen. Tosin nuo taitavat olla enemmänkin jotain runon ja musiikin hybridiä kuin "biisejä". Loppuun vielä yksi yllättävä, mutta aika hieno, eli Pekka Strengiä: "Musiikissani on romukasan svengi, kissantassuttelun sointi vanhan Fordin katolla, tuuli tyhjissä sardiinipurkeissa ja hyljätyn polkupyörän akustisissa käytävissä" Tajunnanlaajenneavusteinen juttu. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
Rokkimamma75 02.11.2006 14:32:28 | |
---|
No ei ihan tanssimusiikkia tämäkään mutta eipä taida olla kyselykään ihan genrerajoitteinen.. Nimittäin Ultra Bralta löytyy hauskoja ja hyviä keksintöjä, esim "Hei pikku kissa, olet ahne ja typerä tyttö enkä minä sinusta paljon jälkeen jää Olen täydellinen sekopää kun yritän sinua metsästää.." Tai aika tunnetukin UB-biisi "Hei hoi hauki, tervetuloa Tukholmaan kansallisilla kalapäivillä sinut parhaana palkitaan" ja "Minä kaipaan kun osasit koota nopeasti rubiikin kuution Jäämyrsky tuli ensin elokuviin sitten jääksi se lasitti kaikkien puiden oksat" Oishan näitä.. =D Life is a Bitch and so am I! |
poppamies 03.11.2006 07:32:24 | |
---|
Ei tuossa ole mitään epäselvää minun mielestä... " Tuolla metsässä makaa kuollut mies, näin huutaen poika juoksi kylään, tuolla metsässä makaa lumeen kuollut mies, kuollut mies on tuttu kukaties. Sillä yksi oli liehuva liekinvarsi, ja toinen oli kuivaa puuta, mutta minä olin tulehen tuijottaja jolle tuli niin tukalasti kuuma. Satoi yön jokilaaksossa lunta, peitti veren valkeaan vaippaan, heräs keskeltä suvikunta rakkainpain, rakkainpain toi talven tullessaan, silloin aurinko poltti suvenmaan, kulki nainen kesäpaidassaan, astui metsästä polullensa nuori mies nuori mies tien sulki katseellaan. Sillä yksi oli liehuva liekinvarsi, ja toinen oli kuivaa puuta, mutta minä olin tulehen tuijottaja jolle tuli niin tukalasti kuuma. Minä verisen veitseni terän, kesä paitasi pellavaan pyyhin, jollei mies osaa muuta niin se puukottaa, puukottaa, ei osaa muutakaan. Sillä yksi oli liehuva liekinvarsi, ja toinen oli kuivaa puuta, mutta minä olin tulehen tuijottaja jolle tuli niin tukalasti kuuma. Yksi oli liehuva liekinvarsi, ja toinen oli kuivaa puuta, mutta minä olin tulehen tuijottaja jolle tuli niin tukalasti kuuma. Mutta minä olin tulehen tuijottaja jolle tuli niin tukalasti kuuma." |
jjsound 03.11.2006 07:37:33 (muokattu 03.11.2006 17:02:11) | |
---|
... Toinen esimmerkki on "Rakkaus on lumivalkoinen"..biisistä tulee sellainen fiilis, että onpa hieno rakkaus-kappale, vaikka sanat kertoo kyllä rakkauden lyhyydestä ja päättymisestä. Muita yllätyksiä sanoissa? Kerran pyydettiin hääkeikalle tuota biisiä "häävalssiksi". Aika erikoinen valinta, mut vedettiin sitte... |
Epämuusikko 03.11.2006 13:06:33 | |
---|
Kerran pyydettiin hääkeikalla tuota biisiä "häävalssiksi". Aika erikoinen valinta, mut vedettiin sitte... Kaikki ihmiset ei tajua lukea biisien sanoja. Miksi Republikaanit halusivat Bruce Springsteenin "Born in the U.S.A":n tunnarikseen aikoinaan? Eivät ainakaan sanojen takia. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Tankero 03.11.2006 13:08:36 | |
---|
Kaikki ihmiset ei tajua lukea biisien sanoja. Miksi Republikaanit halusivat Bruce Springsteenin "Born in the U.S.A":n tunnarikseen aikoinaan? Eivät ainakaan sanojen takia. Niinpä ja Anneli Tempakka oli aikoinaan kieltämässä Rappiolla-biisiä. Varmasti, vissiin. |
Coelhinho21 03.11.2006 15:21:53 | |
---|
Niinpä ja Anneli Tempakka oli aikoinaan kieltämässä Rappiolla-biisiä. ..jos rappio on sitä, että rakastaa, ottaa hetkestä kiinni, eikä tahdo tappaa.. Eihän tuollaista pitäisi julkaista tahi julkisesti esittää Confidence is the feeling you have before you understand the situation. |
Aikoinaan oli urbaani legenda, että teekkarit jossain päin Suomea kirjoittivat sanoja paperilappusille, laittoivat ne koriin ja nostelivat sieltä kuten arvonnassa. Laittoivat sitten sanat peräkkäin paperille ja siitä muodostunut "runokirja" sai hyvät arvostelut...liekö totta....ainakin mahdollista. Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä |
KoskPaavo 06.11.2006 10:27:55 (muokattu 06.11.2006 10:28:15) | |
---|
Kyllä "Rehupiiklesin"kin juttuja on kiva joskus kuunnella. Eteläpohjalaisuutta (kerrankin) hauskassa ja itseironisessa muodossa. Kovetum pualoonen ehtoo- Hard days night Paa vattalles Salli - Lay down Sally Oltahaasin käsikynkkää- I wanna hold your hand yms. "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
Meisseli 06.11.2006 12:27:19 | |
---|
Me vedetään jonkun kajaanilaisen bändin biisiä jossa lauletaan jotenkin että: "On MopoJopoPipoJengin pomo homo, oo-ho.oo-ho.." www.strangefruit-band.com
www.ketolajawitikainen.com |
lukkari 07.11.2006 11:58:41 | |
---|
Mulla tulee keikoilla monta kertaa erikoisia ja yllättäviä sanoituksia. |
Sertzo S 07.11.2006 12:56:13 | |
---|
Mulla tulee keikoilla monta kertaa erikoisia ja yllättäviä sanoituksia. Sulla on mielikuvitusta. :) |
lukkari 07.11.2006 13:03:56 | |
---|
Sulla on mielikuvitusta. :) Ei ,vaan huono näkö. |
mack the knife 07.11.2006 22:57:00 | |
---|
Ainakin yksi biisi tulee mieleen, jossa sanakikkailu on viety äärimmilleen: Hullujussin "Friduna Skikuna". Kauniita keksittyjä sanoja(äänteitä), jotka istuu biisiin. " Friduna skikuna oolama lomadima hoplaa...." Eeki oli kakarana kuullu jonkun rokin noin, oli foneettisesti kirjottanu ja siitä vaan. Vedin sen kanssa Lapuan Speleissä kyseisen biisin duettona, ainoa minkä muistan ulkoa. Preit tsimi tseel mama lookystre, janne asoloma aakeetu klost tu me Laikön fyrtsyri gäts on tö sananaskveö, friduna skikuna fooraba loba hima hoplaa friduna skikuna hoplaa, friduna skikuna nou nou nou friduna skikuna jee Sentama lovo simo velka tuu, tapuri taasee tu akki tuu Sanana skikuna volumi taa, friduna skikuna fooraba loba hima hoplaa... COVS n:o 1. |
pekkajau 07.11.2006 22:58:51 | |
---|
Setzo setä vois laittaa "siantappojenkan" lyriikan tänne joskus? Siinä olisi ihmettelemistä! Joo sanoi Olli kun leipä loppu. |
vesku.ka 07.11.2006 23:08:50 | |
---|
Säikytään järvellä Jeesusta, kun ajetaan kotia päin. Se kohti käveli usvasta, minä sen ensiksi näin. Ei taivaaseen hevillä pääse. |
jmercy 08.11.2006 01:27:55 | |
---|
Eeki oli kakarana kuullu jonkun rokin noin, oli foneettisesti kirjottanu ja siitä vaan. Vedin sen kanssa Lapuan Speleissä kyseisen biisin duettona, ainoa minkä muistan ulkoa. Preit tsimi tseel mama lookystre, janne asoloma aakeetu klost tu me Laikön fyrtsyri gäts on tö sananaskveö, friduna skikuna fooraba loba hima hoplaa friduna skikuna hoplaa, friduna skikuna nou nou nou friduna skikuna jee Sentama lovo simo velka tuu, tapuri taasee tu akki tuu Sanana skikuna volumi taa, friduna skikuna fooraba loba hima hoplaa... eh-heh-ei hullumpi Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä... |
half 08.11.2006 10:30:57 | |
---|
Eeki oli kakarana kuullu jonkun rokin noin, oli foneettisesti kirjottanu ja siitä vaan. Vedin sen kanssa Lapuan Speleissä kyseisen biisin duettona, ainoa minkä muistan ulkoa. Preit tsimi tseel mama lookystre, janne asoloma aakeetu klost tu me Laikön fyrtsyri gäts on tö sananaskveö, friduna skikuna fooraba loba hima hoplaa friduna skikuna hoplaa, friduna skikuna nou nou nou friduna skikuna jee Sentama lovo simo velka tuu, tapuri taasee tu akki tuu Sanana skikuna volumi taa, friduna skikuna fooraba loba hima hoplaa... Se biisi oli Hollen mukaan Fabianin Tongue Tied, jota Eeki tässä " tapaili ". Me vedämme tätä myös ja hyvin menee kansaan. |