Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Madamp G2
1 2
Mäci
27.05.2006 22:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Eli onko väki rakennellut tuota?Ja jos niin millaisen laitteen siitä saa?Voisi olla
hyvä ensi-projekti.Halpa ja tehot sopivat makuuhuonesoitteluun...
 
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
oodee1
28.05.2006 00:10:09 (muokattu 28.05.2006 00:24:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Madamp M15Mk1 ja tämän kokemuksen perusteella voin suostella lämpimästi.
Itselleni tämä oli eka vahvistinproggis ja sain kuin sainkin vehjaksen toimimaan suht kivuttomasti=), nyt n. 1,5kk aktiivista treeniä eikä vikoja ole ilmennyt, olen myös yhtä aktiivisesti roudannut himan ja treenikämpän väliä.
 
G2sta on varmasti parempi/helpompi aloittaa, ei niin paljon osia ja piuhaa=P
Hinta-laatu suhde on mielestäni mainio, paremmat potikat kannattaa ottaa messiin ja oikeastaan ainoat osat missä on mielestäni selkeästi säästetty on kytkimet ja putkenkannat-->ovat heppoisia(keraamisia kyllä mutta ohuesta alumiinista)...itse laitoin virtakytkimiksi kunnon vivut ja pilot lightin viereen.
 
Olen itsekin ajatellut tuota G2 kotisoittelua varten...tuo 15W on turhan paljon.
 
Jos tilaat niin mielipiteitä kehiin vain, Musikdingillä on nyt ollut jo jonkin aikaa tuo teksti etusivulla: "MADAMP kits delivery problem"..mutta kuulemma joku oli saanut kivasti anyway...
 
All you need is someone to sweat on.
Micolo
01.11.2006 17:57:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kellään laittaa mulle sähköpostiin sitä pakettia mis kaikki ohjeet, skeemat ja läyoutit? Tänään hain paketin postista eikä ollu mukana ohjeita eikä ollu tullu sähköpostiinkaan. Laitoin Klaussille sähköpostia mutta ei oo aikasempaankaan vastannu ni en jaksa uskoa että jaksaa nyttenkään.
 
Kovasti innostais alottaa rakentaminen, tilasin mukana Celestionin Tube10 ja ajattelin Combon muotoon väsätä paketin. Paketin päällystän liimalevyllä ja sen taasen ajattelin petsata tai vahata vähän tummemmaksi, ehkä vaalea mahonki. Myös mahdollisen power ledin ajattelin kyhätä laitokseeni.
 
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
Twinkle
01.11.2006 18:34:42 (muokattu 01.11.2006 18:35:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Eli onko väki rakennellut tuota?Ja jos niin millaisen laitteen siitä saa?Voisi olla
hyvä ensi-projekti.Halpa ja tehot sopivat makuuhuonesoitteluun...

 
piti joskus, mutta kun se ei käytä standardia 12AX7 -putkea vaan jotakin ihan muuta etu- ja pääteasteessa niin jäi väliin. Comboa piti rakentaa, just tuolla Celestion Tube10 kajarilla ja siihen tuli jo tehtyä piirrustuksetkin. Mutta kattoo myöhemmin jos moisen jaksaisi hankkia ja rakentaa.
 
EDIT: kappas, olikin vanha threadi. Noh ehkä tuosta on jollekulle jotakin iloa.
 
Deranged
02.11.2006 08:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Eli onko väki rakennellut tuota?
 
Ei tuota G2 tullut tehtyä, aloitin vahvistinrakentelun tuosta A15Mk1 kitistä.
Perse edellä puuhun siis.
 
Suht kivuttomasti meni kolvailut jne. mutta se piuhan määrä alkoi tökkiä jossain vaiheessa. Sitä on ihan helvetisti. Lisäksi tein pari kytkentävirhettä, mm. tähtimaa oli tehty ihan päin pyllyä ja suotokonkat meni väärinpäin, yksi vastus paloi jne.
Yhtään tsägäriä en saanut.
 
Nyt mylly toimii ja olen siihen varsin tyytyväinen.
 
G2 kiinnostaisi kyllä, tai se 5W "JCM800 on steroids". Tulee varmaan jossain vaiheessa rakenneltua nekin, jahka nää soittimenrakenteluprojektit valmistuu kesään mennessä.
 
Micolo
02.11.2006 12:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo chassis on tossa vaan aika ruma, sen ajattelin maalata ja lakata jollain. Siihen voisinkin kaivata hieman vinkkejä miten tuo kannattaisi tehdä. Combon olen ajatellut petsata tai vahata kevyen mahongin väriseksi, minkä väriseksi kannattaisi tuo chassis maalata? Jotain kerman väristä olen ajatellut, mutta sopiikohan ne niin hyvin yhteen. Toinen vaihtoehto voisi olla sellainen viininpunainen vrt Line6 PODxt.
 
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
palani
02.11.2006 15:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta kun se ei käytä standardia 12AX7 -putkea vaan jotakin ihan muuta etu- ja pääteasteessa niin jäi väliin.
 
Tuo G2:den pääteputki 6N1P on hyvin saatavilla oleva putki esim. Uraltonen nettikaupassa. Korvaava putki olisi vaikkapa ecc88. Etuasteputki 6N2P on melkolailla sama kuin 12AX7. Täytyypä testata tuo kytkentä eri putkilla. Tuohan on melko nopea kyhätä ihan testipenkissä.
 
Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !!
Spiralmind
03.11.2006 23:24:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama vika täällä. Tilasin J5Mk1-rakennussarjan. Osat on tulleet postissa, mutta ohjeita ei ole toistaiseksi kuulunut, vaikka olen sähköpostillakin kysynyt.
 
Oletko jo saanut ohjeet?
 
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
Deranged
04.11.2006 10:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko jo saanut ohjeet?
 
Klasulta tuli ohjeet samantien sähköpostiin kun olin maksanut tilauksen.
 
Onkohan niillä jotain häikkää siellä päässä?
 
Laita sille Spitzhirnille sähköpostia ja vaadi ohjeet.
 
saastari
04.11.2006 18:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klasulta tuli ohjeet samantien sähköpostiin kun olin maksanut tilauksen.
 
Onkohan niillä jotain häikkää siellä päässä?
 
Laita sille Spitzhirnille sähköpostia ja vaadi ohjeet.

 
Mun piti kans pyytää erikseen, sitten kun paketti oli tullut. Pyysin sähköpostilla ja sainkin ohjeet, mutta myös ilmoituksen jonka mukaan oli lähettänyt jo aiemin. Sillä lienee jokin automaattisysteemi, mikä ei kuitenkaan toimi.
 
Sakkesetä
Micolo
04.11.2006 22:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo tullu, vielä ohjeita. Oon Klaussille lähettäny nyt 2 viestiä jossa toisessa annoin eri sähköpostiosoitteen. Lähetin myös MAD:lle viestiä mutta eipä ole kuulunut siltäkään suunnalta mitään.
 
Rupee vähän nyppimään kun viikonloppuna meinasin laittaa vahvistimen kasaan mutta eipä ollukkaan kaavioita.
 
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
Micolo
06.11.2006 15:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, nyt sain kytkikset. En tosin Klaussilta vaan eräältä avuliaalta jampalta musikdingin foorumilta. Nyt kolvi kuumaks ja vahvistimen kimppuun.
 
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
Spiralmind
06.11.2006 20:14:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle Klaus nyt vihdoin lähetti, kun sähköpostilla kyselin.
 
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
Micolo
06.11.2006 20:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, ei kyl mulle jääny kovin hyvä kuva enää tosta musikdingistä. En taida tilata sieltä enää mitään. 2 mad:iä oon tilannu kummassakin ongelmia.
 
A15mk1:ssä tuli vääriä vastuksia, sit kun pyysin et lähettää oikeat vastukset, niin postissa tuli toinen pari vääriä vastuksia :s
 
Taitaa uraltone JR:n puolelle mennä seuraava vahvistinprojekti.
 
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
Twinkle
06.11.2006 20:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo G2:den pääteputki 6N1P on hyvin saatavilla oleva putki esim. Uraltonen nettikaupassa. Korvaava putki olisi vaikkapa ecc88. Etuasteputki 6N2P on melkolailla sama kuin 12AX7. Täytyypä testata tuo kytkentä eri putkilla. Tuohan on melko nopea kyhätä ihan testipenkissä.
 
Aijaa. Noita putkia kyllä myytiin tuolla Musikdingin sivuilla, mutta kun täydennyksestä en tiennyt niin jätin ostamatta. Kun tuo 7N2P on vain "melkolailla sama", niin mitenkä tuon 12AX7:n sovittaminen tuon paikalle kävisi helpoiten?
 
palani
07.11.2006 12:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aijaa. Noita putkia kyllä myytiin tuolla Musikdingin sivuilla, mutta kun täydennyksestä en tiennyt niin jätin ostamatta. Kun tuo 7N2P on vain "melkolailla sama", niin mitenkä tuon 12AX7:n sovittaminen tuon paikalle kävisi helpoiten?
 
Tuo 6N2P putki on kyllä niin lähellä tavallista 12AX7 että tuskin huomaat mitään jos vaihdat ne keskenään. Pinni yhteensopivuus, hehkuvirta/jännite, anodivirta http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n2p.html
 
Tuo pääteputki eroaa taas suurenman anodivirran ja hehkuvirran takia paljon 12AX7 :sta
http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.html . Korvaava ecc88, ecc81, ecc82. Mutta kuten sanottu tuota orkkis putkeakin saa Suomesta helposti
 
Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !!
Twinkle
07.11.2006 17:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo 6N2P putki on kyllä niin lähellä tavallista 12AX7 että tuskin huomaat mitään jos vaihdat ne keskenään. Pinni yhteensopivuus, hehkuvirta/jännite, anodivirta http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n2p.html
 
Tuo pääteputki eroaa taas suurenman anodivirran ja hehkuvirran takia paljon 12AX7 :sta
http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6n1p.html . Korvaava ecc88, ecc81, ecc82. Mutta kuten sanottu tuota orkkis putkeakin saa Suomesta helposti

 
ahaa, okei. Kiitoksia, tältä pohjalta teen lisää tutkimuksia aiheesta.
 
saastari
07.11.2006 19:41:12 (muokattu 07.11.2006 19:43:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain eilen valmiiksi G2:n ja tässä päällimmäisiä fiiliksiä. Vahvistimesta tuli käytännössä täysin hurinaton, tähtimaa siis pelaa.
Siinäpä ne kehut. Omasta mielestäni soundi oli melkoinen pettymys. Soitan 1*12 Celestion Vintage-kaapin kautta ja silti soundi on ohut. Tehoa ei ole niin paljoa kuin kuvittelisi 2-wattiselta putkikoneelta. Les Paulilla ääni menee heti ruvelle, ei toivoakaan kliineistä. Stratolla saa vähän kliiniä ulos: steriili. Tulee mieleen nuoruus 70-luvulla jolloin soiteltiin radiomankan kautta.
Särösoundi on melko tyhjänpäiväistä pörinää. G2:ssa käytetyt putket taitavat olla enemmänkin hifimiesten tarpeisiin tehtyjä. Rakentelu oli projektina ihan mukavaa, mutta tuotos ei tule pääsemään jokapäiväiseen käyttöön.
 
Sakkesetä
Spiralmind
08.11.2006 10:07:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A15mk1:ssä tuli vääriä vastuksia, sit kun pyysin et lähettää oikeat vastukset, niin postissa tuli toinen pari vääriä vastuksia :s
 
Mullakin tuli väärä vastus. Huomasin kun noita justiin tarkastelin. Miksköhän pitää olla noin huolimaton. Eikö niitä kiinnosta asiakastyytyväisyys... Nyt pitää jostain lähteä metsästelemään yhtä vastusta.
 
I am the flame that burns in every heart of man, and in the core of every star. I am Life, and the giver of Life, yet therefore knowledge of me is the knowledge of death.
mr hyde
08.11.2006 12:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin tuli väärä vastus. Huomasin kun noita justiin tarkastelin. Miksköhän pitää olla noin huolimaton. Eikö niitä kiinnosta asiakastyytyväisyys... Nyt pitää jostain lähteä metsästelemään yhtä vastusta.
 
Itse sain G2:sen postista pari päivää sitten, paketista puuttuu mm. putket, putkien kannat, johdot, kaikki ruuvit...
 
Samassa paketissa tilasin Der Bender -fuzzin josta uupuu jalkakytkin ja trankkujen kannat... Ihme touhua. :(
 
Rock 'n' Roll Ain't Noise Pollution!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «