Aihe: Kokemuksia Milleniumin MPS-300:sta?
1 2 3
Lanki
10.11.2003 14:50:51
Itse olen rahanpuutteen vuoksi ostamassa kämpille treenitarkoitukseen (ei käy akustiset, desibelitasot nousee liikaa ja naapureilta tulee valituksia) sähkörumpusettiä ja mietin että onko kenelläkään kokemusta tuosta Milleniumin MPS-300 -setistä yhdistettynä tuohon Alesis DM5 -moduuliin? Miten hyvin trigaa, minkälainen soittofiilis, onko kuinka hyvät saundit verrattuna esim. Rolandin td-6k -moduuliin?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=b77a635f40a8fd183f46b1f7dff33ba8

Se kun rahallisesti olisi tähän tilanteeseen aika sopiva. Tiedän kyllä että Yamahan DTX-Press A-II maksaa 999, mutta ei sisällä pedaalia. Ja toisaalta onko muita ehdotuksia mitä kannattaisi n. 800e:llä hankkia?

Eli tähän threadiin mieluiten kokemuksia ko. setistä, ei mitään paskanjauhantaa siitä, kuinka paska Millenium muuten on :P (vaikka vaikeeta se onkin), ja ehdotuksia mitä muuta sillä rahalla kannattaisi hankkia.
Rumpali tai ei, kyllä se Jouni bongoja paukuttaa silti..
jaasaarela
15.11.2003 15:58:09
Ei kokemusta mutta olen harkinnut samanlaista settiä. Tätähän myydään pelkänä räkki ja pädi settinä myös. Itse harkitsin tuota ja siihen sitten joku parempi kun Alesis moduli. Datan mukaan tuo Alesis ei oikein loista......

Mutta onko tietoa kenen valmistamat padit? Pistin kyselyä Thomannille, mutta josko jollakin olisi aivan käytännön kokemusta....
Lanki
15.11.2003 18:20:10
Kieltämättä tuossa paketissa mukana tuleva räkki näyttää turhan "isolta".. tiedä sitten onko se oikeasti vai onko tuo kuva otettu vaan huonosta kuvakulmasta.
Rumpali tai ei, kyllä se Jouni bongoja paukuttaa silti..
jaasaarela
20.11.2003 20:14:17
Tässä "vastauksia" Thomann:lta esittämiini kysymyksiin.

Q: Are the Cymbal pads that kind of pads that allows also playing in the certer of the pad?
A: they are mono Pads

Q: Are the pads quiet ones?
A: they loutnes as ddrum old version pads

Q: Who is the manufacturer of the pads and cymbal pads? Is there any information in the net about pads?
A: our own pads made in asia

Q: Hihat and bass pedals are includes in the set if I understood right?
A: yes pedals include

Q: What are the main differences with Yamaha DTX press set, if just comparing the rack and pads?
A: MPS-300 Pads only mono

"Mit freundlichen Grüßen
Nick Kraus
Drum/Percussion-Abteilung

Siis eipä paljoa asioita valjennut ainakaan mulle ;-(

Mikä on mono padi ja mikä stereo? Moni alue padeja ymmärrän, mutta en eroa stereo/mono padin välillä.

Noissa MPS-300 padeissä on kalvot joten ovat erilaiset siinä mielessä kuin yamahan padit.

Ja valmistajasta ei sen enempää tietoa....

En itse ainakaan uskalla näihin käsiäni sotkea. taitaa mennä taas kerran tunnettuun Millenium kategoriaan ;-(

Jos keräisi vielä pari satkua rahaa niin saisi ton yamahan sarjan. Noihinhan sitten voi ajan myötä vaihdella noita 80 sarjan padeja ja pedaaleja. Tietääpähän mitä saa.
blöö
21.11.2003 01:25:39

Mikä on mono padi ja mikä stereo? Moni alue padeja ymmärrän, mutta en eroa stereo/mono padin välillä.

No sehän on noin suunnillee sama asia.
1 aluepadi=monopadi ja stereopadissa voi olla 2 tai 3:kin aluetta. Näin olen ainakin minä ymmärtänyt, viisaammat korjatkoo jos olen väärässä
Paas
21.11.2003 07:48:19
Tässä "vastauksia" Thomann:lta esittämiini kysymyksiin.

Q: Are the Cymbal pads that kind of pads that allows also playing in the certer of the pad?
A: they are mono Pads

Q: Are the pads quiet ones?
A: they loutnes as ddrum old version pads

Q: Who is the manufacturer of the pads and cymbal pads? Is there any information in the net about pads?
A: our own pads made in asia

Q: Hihat and bass pedals are includes in the set if I understood right?
A: yes pedals include

Q: What are the main differences with Yamaha DTX press set, if just comparing the rack and pads?
A: MPS-300 Pads only mono

"Mit freundlichen Grüßen
Nick Kraus
Drum/Percussion-Abteilung

Siis eipä paljoa asioita valjennut ainakaan mulle ;-(

Noissa MPS-300 padeissä on kalvot joten ovat erilaiset siinä mielessä kuin yamahan padit.

Ja valmistajasta ei sen enempää tietoa....

En itse ainakaan uskalla näihin käsiäni sotkea. taitaa mennä taas kerran tunnettuun Millenium kategoriaan ;-(

Jos keräisi vielä pari satkua rahaa niin saisi ton yamahan sarjan. Noihinhan sitten voi ajan myötä vaihdella noita 80 sarjan padeja ja pedaaleja. Tietääpähän mitä saa.

Kuulostaa kyllä todella mystiseltä. Varmaan teetetty keskellä viidakkoa lapsityövoimaa hyväksikäyttäen.
En kyllä ostais.
Takatukat kunniaan!
jaasaarela
28.11.2003 21:23:29
Hieno homma. Kertokaa kokemuksia. Näitähän saa täällä spekuloida vaikka kuinka, mutta koemus vasta ratkaisee. Kerro kaikki plussat ja miinukset..... Ehkä kalvollisilla padeillä on parempi ja aidompi tuntuma, mutta mielenkiinnolla kuunnellaan..... Jos pystyt napsimaan muutaman yksityiskohtaisen kuvan padista, rakistä ja systeemistä yleensä niin kiitoksella kumarran ja kiitän.
Lanki
30.11.2003 12:21:02
Pitääkin kertoa sellanen juttu, et mun piti hommata tuo setti, mutta Thomannin tuntien nehän ei sitten saanut sitä aikaiseksi, että saisin settini ennenkuin poistun joululomalle. Menen kuukaudeksi Kuopioon, eikä kovin houkuttele pyytää lähettämään tilausta sinne, kun se setti pitäisi sitten sieltä roudata takaisinkin. Joten peruutin koko tilauksen. Osasyy tähän oli vielä se, että sain Musikantista paremman tarjouksen; Yamaha DTXpress II samalla hintaa ku Thomannistakin + penkki pienellä ekstralla. Ja varmastikin huolto ja takuu pelaa paremmin kun on samasta kaupungista ostettu..

Mut enpä nyt muista, kuka oli, olikohan Blind- tai joku, joka sanoi että tilasi ko. setin kanssa. Ehkä häntä vois pyytää kertomaan mielipiteitä sitten, kun setin saa. Itse menen tyytyväise(mpä)nä soittelemaan Jammuilla..
Wecklin takatukka on tavoiteltava asia.
Blind
30.11.2003 21:24:33
Jeps minähän ne laitoin tilaukseen niinkuin Lanki tossa jo sanoikin... Varmaankin nyt viikolla lähtee tulemaan tännepäin jos ei Thomanni taas asenna mitään ylimääräistä... Kerron sitten kommenttini noista kun pääsen soittelemaan...
miän vain
01.12.2003 10:26:32

Ihan vain aihetta sivuten: tässä olis linkki jos tahtoo itse tehdä sähköhäristimet:

http://www.derksens.com/Beatnik_mirror.htm

Mietityn näköistä kamaa.
-Japa-
29.12.2003 11:57:48
Tällaisia vastauksia sain Thomannilta...

MPS-300 rumpusetissä on oikean kalvon kaltaiset, tosin huomattavasti kestävämmät kalvot. Ja tilalle voi vaihtaa verkkokalvot, joko Rolandit tai Tdrumit, triggereiden toimintaan vaikutusta ei olla testattu vielä.

Pellit ovat 1-zone toimintaiset, samoin virveli ei tunnista rimshotteja eli kaikki padit ovat monoja.

Räkki on tukeva, tukevampi kuin esim. Yamahan vastaava.

Hart Dynamics oli yksi valmistaja jonka tuotetta harkittiin Millenium sarjaan, mutta laatu ei riittänyt...

Alesis DM5:ssä on hyvät perussoundit, ja se keskittyykin enempi akustisiin rumpuihin kuin MiamiVice soundeihin... DTXpressiin ja TD6:een verrattuna Alesiksessa on huomattavasti köyhemmät symbaalisoundit. DM5 ei tue dual triggereitä.

Itselleni olen kokoomassa seuraavaa settiä vuoden alusta:
Millenium MPS-300, Yamaha RHP100, Yamaha PCY80S
elikkä yamahan kalvollinen snare joka mahdollistaa rimshotin, ja yamahan pelti 2 triggerillä niin saadaan kupu-äänet toimimaan.
Elikkä 4 tomia,3 peltiä, snare, haitsu, ja basari tuplapolkimilla. Hintaa ilman aivoa kertyi 622e + tuplabasari ja yammuihin kiinnikkeet.

Aivo on joko DM5 tai TD6 ellei käytettynä löydy parempia. Tai yksi vaihtoehto on käyttää Roland TMC-6 ja syntikkaa. Itselläni on mm. Roland XP-80 johon saa käytännössä samat soundit expansion-boardeilla kiinni kuin td-8 aivoon. Muokkausmahdollisuudet ovat myös hyvät. Näin aatellen jos ostaa 2 kpl TMC-6 â 269e ja n. 200e sr-jv drums kortin niin hintaa kertyisi n.800e. Tähän hintaan satanen lisää ja saa td-8.
Tällasta......... on se vaikeeta kun ei ole rahaa kuin roskaa. Pitäisi saada kerralla toimiva setti....
fox
29.12.2003 12:19:39

Alesis DM5:ssä on hyvät perussoundit, ja se keskittyykin enempi akustisiin rumpuihin kuin MiamiVice soundeihin... DTXpressiin ja TD6:een verrattuna Alesiksessa on huomattavasti köyhemmät symbaalisoundit. DM5 ei tue dual triggereitä.....

Pitkään DM5:sta käyttäneenä tuo loppu ihmetyttää. Tarkoittanet tuolla että DM5 inputit (siis triguilta) on monot, mutta kyllähän esimerkiks JOS snare-triggeri on dual eli ohessa myös rimshotti-optio, sen saa myös DM5:sta kunhan käyttää Y-piuhaa.
jms
29.12.2003 13:23:27
DM5:sa on ainaki pari hyvää basari triggeri soundia, paljo käytetty metalli bändeissä.
bah
-Japa-
29.12.2003 19:25:12
y-kaapelilla saa kyllä toimimaan stereo-padit. Kyseessä oli selvennys että laitteessa on nimen omaan 12 mono-inputia ja pedaali-input. Kun taas jossakin on esim. 10 stereo-inputia....tärkeä tieto kun miettii padien ostamista ja lukumäärää......
neebo
05.10.2005 12:38:52
Juu, ajattelin kanssa ostaa jotkut halvat sähkökannut tänne kerrostalo koppiini. Halvimmat näyttäisivät olevat tosiaan noi Millenium MPS 300 ja siihen sitten alesiksen rumpumoduli. Oon koittanut vähän kattella mitä porukka on mieltä täällä tosta setistä, mutta mielipiteitä on yhtä paljon ku porukkaakin. Vaikkei kaikilla läheskään ole konkreettista tietoa.

Olis kiva kuulla joltain kenellä tosiaan on noi kyseiset vehkeet, et millaset on? Mut ennen kaikkea haluisin tietää et soveltuuko toi setti tuplapedaalin kanssa soittamiseen? Ja olisko jollain laittaa jotain linkkiä materiaalista missä ollaan käytetty keseistä kokoonpanoa?
grind
05.10.2005 13:19:53
Juu, ajattelin kanssa ostaa jotkut halvat sähkökannut tänne kerrostalo koppiini. Halvimmat näyttäisivät olevat tosiaan noi Millenium MPS 300 ja siihen sitten alesiksen rumpumoduli. Oon koittanut vähän kattella mitä porukka on mieltä täällä tosta setistä, mutta mielipiteitä on yhtä paljon ku porukkaakin. Vaikkei kaikilla läheskään ole konkreettista tietoa.

Olis kiva kuulla joltain kenellä tosiaan on noi kyseiset vehkeet, et millaset on? Mut ennen kaikkea haluisin tietää et soveltuuko toi setti tuplapedaalin kanssa soittamiseen? Ja olisko jollain laittaa jotain linkkiä materiaalista missä ollaan käytetty keseistä kokoonpanoa?

Mulla on tuo setti DM-5:en kanssa.

-räkki on hyvä
-soveltuu tuplapedaalin kanssa soittamiseen
-peltipädit eivät parhaat mahdolliset, tai sitten en vain osaa säätää
-pädeistä lähtee ääntä aika reilusti
-basaripädi on aika kova, kaipaa hiukan pehmustetta
-dm-5:en soundit ihan passelit, itse tykkään.
-muutoin tuntuma ihan sopeva, ei sen kummempia ongelmia ole ollut.

Virvelin värkkäsin vanhasta newsoundista, laitoin verkkokalvon ja pietsotriggerin, näin sain kolmannen etutomin virvelipädistä. Tarkoitus olisi vielä vaihtaa nuo verkkokalvot tomipädeihin ja rakentaa vanhasta tomista basaripädi.

Kyselkää jos tulee mieleen jotain, voin ottaa kuvia ja vastailla.
Incarnate deathrash.
neebo
05.10.2005 20:41:06
Kiitti infosta grind. Tuokin auttaa jo paljon. Luulenpa että tilaan thomanilta pienen satsin kamaa ja mukaan tulee varmaankin MPS 300 ja alesiksen moduli. Saavat riittää mulle harjoittelu ja nauhoittelu rummuiksi tänne kerrostalon nurkkaan.

Ei kellään olis mitään kappaleita tai ääninäytteitä missä oltaisiin käytetty kyseistä zettiä?
Lähteekö noista pädeistä liian kova mökä kerrostaloon asuvalle? :)

Luulenpa että tilaan:
Eli sähökannut
http://www.thomann.de/thoiw3_millen … is_mps300dm5_edrumset_prodinfo.html

Tämmäsen että saa jakaa kavereiden kanssa soitellessa äänet omiin kuullokkeisiin jokaiselle
http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=2ba59db4239109133a07071576059a5d

Tälläsen pikkumikserin, että saa soittimien volat kohdalleen
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _ub1002_eurorack_prodinfo.html#fpix

Ja sit tietysti kuullokkeet itselle
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … _hpx2000_djkopfhoerer_prodinfo.html

Tarvitsenko jotain muuta vielä? Soittajat tietysti, mutta niitä onneksi jo löytyy :)
Peicco
07.10.2005 09:33:46
Hei hou!

Käyppä lukemassa juuri kirjoittamani kokemukset Milleniumin setistä tuolta artikkeleista.

Mun vinkit:

1) Harkitse vielä otatko tuota settiä. Meteli on aika kova. Rolandin kumipadit on mielestäni huomattavasti hiljaisempia ja jopa tuntumaltaan aavistuksen parempia. Ne ei näytä kyllä yhtä hyvältä, mutta tää ei liene niin tärkeää? Ovat tietty kalliimmat, mutta niitäkin voi ostaa kappaleittain.

2) Jos tilaat setin, tilaappa samalla TDRUM 8" kalvot (vähintään virveliin ja tomeihin, eli 4 kpl). Ymmärrät miksi kun luet arvosteluni. Nää kustantaa 9,3 euroa/kpl ja tulet tarvitsemaan niitä.

3) Koita löytää jostain valkoisia tiskirättejä. Tästäkin lisää arvostelussa.

4) Mieti vielä olisiko kannattavampaa ostaa alkuun rumpuaivon kaveriksi MIllenium PD-1000 + saman sarjan bassari & edullinen pedaali, 3 kpl Yammun tai Rolandin hiirimattosymbaaleja sekä Milleniumin teline.
Tähänhän voi lisätä noita PD-1000 mesh head -"kannuja" pikku hiljaa. Siis jos lainkaan kustannukset merkitsee. Muussa tapauksessa tilaa kerralla koko setti noilla PD-1000 padeilla. Näin tekisin itse jos saisi ajatella uudestaan kahden viikon MPS-300 kokemusten jälkeen.
Soittaisin itse alkuun mielummin muutamalla laadukkaammalla padilla kuin kasalla MPS-300:sia.

Mulla on siis itselläni ohjelmassa jatkossa setin padien vaihto alkaen virvelin vaihtamisesta tuohon PD-1000 padiin. Onhan tää kuin sian säkissä hankkisi, mutta onko vaihtoehtoa? No on, ostaa Rolandin mesh head -padit ja maksaa 3 -kertaisen hinnan.

Käy muuten tsekkaamassa (jos ei ennestään tuttu mesta)
www.hartdynamics.com ...ja hajoa kateudesta naputellessasi Milleniumin padisettiä!! ;) Joo, rahalla saa.
rm_wispila
07.10.2005 16:02:40
y-kaapelilla saa kyllä toimimaan stereo-padit. Kyseessä oli selvennys että laitteessa on nimen omaan 12 mono-inputia ja pedaali-input. Kun taas jossakin on esim. 10 stereo-inputia....tärkeä tieto kun miettii padien ostamista ja lukumäärää......

DM-5:ia voi ostaa heti kättelyssä sitten jo kaksi kipaletta, ja linkittää midillä toisiinsa. Silloin on tuplasti inputteja käytössä, jos jotain megasettiä haluaa kasailla.
Stereopadien soundit ovat aina pari, mikäli oikein ymmärsin, eli rimmi ja kalvosoundi. Kahdelle erilliselle inputille voi taas määritellä minkä soundin vaan, esim. kulkuset ja tomin...

DM:stä puuttuvat kaikki sekvensseri/metronomitoiminnot, mitä löytyy muista merkeistä. Näiden tarve on henkilökohtaisesti kunkin harkittava. Itse hoidan nauhoittelut kasiraiturilla, metronomi on kahden €uron piipitin korvanapilla. Eikä mun "normirummuissakaan" ole sisäänrakennettua merkonoomia ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)