okoranta 03.11.2006 12:57:00 | |
---|
Mulla on ilmennyt nyt aika uuteen Fujitsu-Siemensin läppäriin ( käyttöjärjestelmä Windows XP ) sellainen ongelma, että äänet kuuluu vaillinaisena. Eli kun kuuntelen musiikkia, niin ei tahdo kuulua laulu ja jotain kitarajuttu ei myöskään kuulu. Ihan kuin ääni tulisi monona ulos. Asia kuitenkin korjaantuu , jos esimerkiksi laitain Windows Media Playerista Balancen keskiasennosta oikealla. Lisäksi välillä tuntuu kuin äänessä olisi jokin kaikuefekti päällä. Olen yrittänyt käydä läpi ääniasetukset, mutta ratkaisua en ole vieläkään löytänyt. Mikä siis on vikana? Miten saisin äänen taas toimimaan oikein vai onko minulla mahdollisesti tietokoneesta mennyt äänikortti rikki. Kiitos etukäteen. Bu-Bum |
juha_p 03.11.2006 15:30:32 | |
---|
Mulla on ilmennyt nyt aika uuteen Fujitsu-Siemensin läppäriin ( käyttöjärjestelmä Windows XP ) sellainen ongelma, että äänet kuuluu vaillinaisena. Eli kun kuuntelen musiikkia, niin ei tahdo kuulua laulu ja jotain kitarajuttu ei myöskään kuulu. Ihan kuin ääni tulisi monona ulos. Asia kuitenkin korjaantuu , jos esimerkiksi laitain Windows Media Playerista Balancen keskiasennosta oikealla. Lisäksi välillä tuntuu kuin äänessä olisi jokin kaikuefekti päällä. Olen yrittänyt käydä läpi ääniasetukset, mutta ratkaisua en ole vieläkään löytänyt. Mikä siis on vikana? Miten saisin äänen taas toimimaan oikein vai onko minulla mahdollisesti tietokoneesta mennyt äänikortti rikki. Kiitos etukäteen. Meneehän noita rikkikin mutta, oletko tsekannut ettei liitin ole viallinen tai huono kontaktinen? t. Juha |
Taitaa olla F-S:n tyyppivikoja koska mullakaan ei tässä pari vuotta vanhassa A1630:ssä ole kai koskaan kuulunut äänet kuin vain toisesta kanavasta analogilähdöstä ja koneen omista kaiuttimista, s/pdif lähdöstä sentään molemmat kanavat kuuluu. |
dewil 04.11.2006 15:38:32 | |
---|
Kuulostaa siltä että kaiuttimet olis vastakkaisvaihessa keskenään. tosi kumma ongelma. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
okoranta 04.11.2006 16:02:27 | |
---|
Meneehän noita rikkikin mutta, oletko tsekannut ettei liitin ole viallinen tai huono kontaktinen? t. Juha Ongelma ilmenee niin stereoilla kuunnellessa kuin kannettavan omilla kaiuttimilla. Bu-Bum |
Klezberg 04.11.2006 16:20:31 | |
---|
Kuulostaa siltä että kaiuttimet olis vastakkaisvaihessa keskenään. tosi kumma ongelma. Mulla on tullut tuollaista ilmiötä monellakin värkillä ja ongelma on jotenkin liittynyt liittimeen. Jotenkin kun liitin on huonosti paikallaan (tai rikki) niin ilmeisesti kanavat summautuvat vastakkaisvaiheisena. Mutta tässä tapauksessa ongelma tuli kai myös kaiuttimien kanssa... oudompaa. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
Pelsi 06.11.2006 03:51:25 | |
---|
Mulla on ilmennyt nyt aika uuteen Fujitsu-Siemensin läppäriin ( käyttöjärjestelmä Windows XP ) sellainen ongelma, että äänet kuuluu vaillinaisena. Eli kun kuuntelen musiikkia, niin ei tahdo kuulua laulu ja jotain kitarajuttu ei myöskään kuulu. Ihan kuin ääni tulisi monona ulos. Asia kuitenkin korjaantuu , jos esimerkiksi laitain Windows Media Playerista Balancen keskiasennosta oikealla. Lisäksi välillä tuntuu kuin äänessä olisi jokin kaikuefekti päällä. Olen yrittänyt käydä läpi ääniasetukset, mutta ratkaisua en ole vieläkään löytänyt. Mikä siis on vikana? Miten saisin äänen taas toimimaan oikein vai onko minulla mahdollisesti tietokoneesta mennyt äänikortti rikki. Kiitos etukäteen. Mulla on muuten tässä Fujitsu-Siemensin pöytäkoneessa vastaavanlainen ongelma, mutta vaimenemisen sijaan vasen kanava särkee hirveästi. Säätämällä balanssit oikealle saa kyllä äänet kuuluviin, joskin monona. Hassuinta hommassa on se, että tuo esiintyy vain Windowsissa. Ubuntussa ainakin äänet toimivat aivan normaalisti. Pimeä vika. WORK OUT WITH YOUR FORK OUT!
| >-)))> |
Niq 06.11.2006 09:12:33 | |
---|
Hassuinta hommassa on se, että tuo esiintyy vain Windowsissa. Ubuntussa ainakin äänet toimivat aivan normaalisti. Pimeä vika. Päivitä äänikortin ajurit. Sama myös aloittajalle. "I have a cunning plan" -Baldrick |
okoranta 07.11.2006 00:22:16 | |
---|
Päivitä äänikortin ajurit. Sama myös aloittajalle. Tänks. Päivitin ajurit ja alkoi ääni kuulumaan oikein. Saat plussan! :) Bu-Bum |
Pelsi 09.11.2006 01:29:25 | |
---|
Päivitä äänikortin ajurit. Sama myös aloittajalle. Mulla on tässä nyt kolmannet vai neljännet eri ajurit, eikä toimi. Etsin vielä lisää. Aloittajalta kysyisin, että mistä hait ajurisi? WORK OUT WITH YOUR FORK OUT!
| >-)))> |
okoranta 09.11.2006 01:44:21 | |
---|
Mulla on tässä nyt kolmannet vai neljännet eri ajurit, eikä toimi. Etsin vielä lisää. Aloittajalta kysyisin, että mistä hait ajurisi? Mulla on tuo Realtek audio HD. Hain vain googlesta " Realtek audio HD Drivers". Löytyi uudet ajurit Realtekin sivulta.Asensin ja kokeilin ja toimi oikein.. Bu-Bum |
juha_p 09.11.2006 07:20:43 (muokattu 09.11.2006 07:21:12) | |
---|
Mulla on tässä nyt kolmannet vai neljännet eri ajurit, eikä toimi. Etsin vielä lisää. Aloittajalta kysyisin, että mistä hait ajurisi? Toimiiko Asio4All ajurilla yhtään paremmin (kaikki ohjelmat ei sitten tue ASIO:ta)? - http://www.asio4all.com t. Juha |
poppamies 09.11.2006 07:45:35 (muokattu 09.11.2006 07:46:12) | |
---|
Mulla on tässä nyt kolmannet vai neljännet eri ajurit, eikä toimi. Etsin vielä lisää. Aloittajalta kysyisin, että mistä hait ajurisi? Mulla on tässä koneessa vanha Soundblaster 5.1. Käyttöjärjestelmänä XP. Kortin mukana tulleilla ajureilla ei toiminut ollenkaan eikä riittänyt että latasin muka sopivan driverin Creativen sivuilta vaan piti vielä ladat päivityksen päivitys että alkoi skulaamaan. Nämä on joskus ihmeellisiä asioita. Lisäksi välillä tapahtuu sellainen ilmiö että takakaiuttimet hyppää pois päältä aivan itsestään. Henkimaailman hommia! |