Aihe: Mitä harjoitella?
1
Jaqqi1991
31.10.2006 16:19:06
Oon ajatellu jos ihan oikeesti opettelis soittamaan.

Oon soittanut nyt useamman vuoden hevibiisejä tabulatuureista. guitar pron avulla

Osaan vähän nuoteista lukua yms..

Mitä kannattaisi lähteä harjoittamaan?
Jucciz
31.10.2006 16:23:48
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
blackorwhite
31.10.2006 16:24:03
Mun mielestä sointuja. Itse olen nyt soittanut kohta kaks vuotta ja olen opetellut sointuja ja niitten kautta sitten tutustunut asteikkoihin. Toivottavasti en ole pahasti mennyt mehtään, mutta mielestäni tuossa on myös kehittynyt korvakuulo kohtalaisen hyvästi.
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Wahi
31.10.2006 16:25:42 (muokattu 31.10.2006 16:26:27)
Soita kaikkea mitä itse haluat (Edit: ja on taidoillesi sopivaa). Ja siinä sivussa kannattaa opetella kaikki yleisimmät soinnut, vähän teoriaa ja samalla myös vähän tekniikka harjoituksia.
Starlia
31.10.2006 16:32:59
Ala tekemään omaksi iloksi kunnon metallicovereita vaikkapa joistain tanssibiiseistä. Se on hauskaa ja samalla tulee treeniä siinä, kun päättää vääntää jostain Macarenasta kunnon rässiväännön, ja on pakko vetää tiukkoja riffejä. Joutuu myös pohtimaan miten sovittaa biisi, jossa ei ole kitaraa, kitaralle. Suosittelen.
Jaqqi1991
31.10.2006 16:45:05
siis kyllähän mä osaan aika hyvin sointuja yms.. oon nyt musiikkiopistossa toista vuotta ja kansalaisopistolla oon ollu sitten jonku 5v

Ajattelin pyrkiä 9. jälkeen jonnekkin musiikkilukioon eli siis haluaisin kehittyä mahdollisimman monipuoliseksi kitaristiksi

Mitä harjoitella? korvakuuloa varmaan ainakin sanokaa jotain hyviä biisejä näin alkuun. Teoriaa 1/3 suoritettu mutta mistä sitä olisi hyvä opetella lisää, soitujen muodostamista yms..) sitten nuoteistalukua, sanokaapas mistä sitä voisi harjoitella

Mitä vielä?

Eli siis en ihan aloittelija kuitenkaan ole
Jucciz
31.10.2006 17:32:18
Jos englannin kieli ei ole este, tässä olisi erittäin hyvä paketti mille tahansa kevyen musiikin alueelle:
http://outsideshore.com/primer/primer/
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Jaqqi1991
31.10.2006 17:55:08
Jos englannin kieli ei ole este, tässä olisi erittäin hyvä paketti mille tahansa kevyen musiikin alueelle:

vastaavia suomeksi? ei oikein oo tuo enklanti vahvuuksia
Metallikitaristi
01.11.2006 21:29:17
tuota nuoteistaluka ja sointuja auttaa se että haet kirjastosta jonkin bändin nuotteja missä EI OLE tabulatuureja. Siinä saa sitten miettiä sointuja ja nuotteja mistäpäin kaulaa kannattaisi soittaa
Petri-helena: "Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!"
Starlia
03.11.2006 18:00:41
tuota nuoteistaluka ja sointuja auttaa se että haet kirjastosta jonkin bändin nuotteja missä EI OLE tabulatuureja. Siinä saa sitten miettiä sointuja ja nuotteja mistäpäin kaulaa kannattaisi soittaa

Toisin sanoen, jos käytät Guitar Pro 5:a, niin tabit piiloon, biisi soimaan ja soitat nuoteista. Biisiä kannattaa tosin hidastaa vähän ainakin alkuun jos kylmiltään lähtee soittamaan.
ogre
04.11.2006 15:58:42

Huh huh, onpa hirvittävä paketti! Siinä on lukemista jouluun asti, kiitoksia :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)