Aihe: Martin Scorsesen blues-ohjelma
1 2 3
Capman
23.10.2006 00:05:50
Se rumpuhommeli oli tosiaan aika mageeta. Jotenkin tarttuva se biitti. Teki mieli alkaa heti komppaamaan.
Blue Moon
23.10.2006 12:47:40

Fife-and-drum musiikista kiinnostuneille:

http://www.othaturner.com/
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
CaptainC
25.10.2006 13:33:19
Oli ihan messevää matskua ja takuulla nauhoitan joka jakson. Mä kyllä meinasin vähän repeillä, kun se nuori herra Harris oli aina NIIN fiiliksissä joka jutusta. Eniten huvitti se siellä jokilaivalla kuvattu pätkä jossa vanhempi herrasmies soitti viulunkaltaista instrumenttia. Sitä nyökyttelyn määrää, ja sormet soitti ilmassa mukana.

Varmaankin kundi oli kyllä ihan vilpitön. Tuli kyllä myös mieleen, että Martin olis sanonut: "nyt sitten oot muuten Corey meiningeissä, tai tulee tupen rapinat". Eihän homma olis oikein toiminut, jos kundi olis haukotellu siellä...
Blue Moon
26.10.2006 06:12:50

Mä kyllä meinasin vähän repeillä, kun se nuori herra Harris oli aina NIIN fiiliksissä joka jutusta.

Heh, kukapa ei olisi, jos pääsis jutteleen & soitteleen mm. Willie Kingin, Sam Carrin, Keb' Mo'n, Taj Mahalin, Otha Turnerin, Salif Keitan tai Farka Touren kanssa! :-)
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Blue Moon
26.10.2006 12:53:20

Blue Moon
26.10.2006 13:00:03

jazzmies: Keskustelupalstalla saa sanoa että "olin pettynyt". Eli, olitteko pettyneitä Scorsesen ohjaukseen vaiko bluesin juuriin? Kysyn vaan!

Aivan... tässähän on kysymys pitkälti siitä, mitä sarjalta odottaa. Mun mielestä sarjassa on kyse enemmänkin eri ihmisten henkilökohtaisesta näkemyksestä ja suhteesta bluesiin, kuin mistään varsinaisesta bluesin historian kronologisesta esittelystä tms.
apenaattori
29.10.2006 19:49:40
Huomenna sitten toinen osa:

http://www.yle.fi/teema/sarjat/laatusarjat/id10211.html

Perkeles, missasin. :-(
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Capman
29.10.2006 19:54:25
Hittolainen, unohdin katsoa kun kuuntelin niin tohkeissani radio Helsingin Heviurpoja. Damn...
Capman
29.10.2006 19:54:29 (muokattu 29.10.2006 19:54:49)
Tuplat...
Mika Antero
29.10.2006 19:55:27
Kannattanee sitten avata telkkari tänään klo. 23.35, kun toinen osa tulee uusintana.
Makkari
29.10.2006 20:45:44
Joo, unohtui tuo toinenkin, mutta seuraavan aion muistaa katsoa!
Huomenna pitää seitsemältä herätä, eli eiköhän jää uusinta väliin.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
apenaattori
29.10.2006 21:25:47
Joo, unohtui tuo toinenkin, mutta seuraavan aion muistaa katsoa!
Huomenna pitää seitsemältä herätä, eli eiköhän jää uusinta väliin.

Samaa ongelmaa. Seuraava osa sitten.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
doktorkoo
29.10.2006 22:09:25 (muokattu 30.10.2006 07:49:07)
Mulla Topfield jämähti kesken äänityksen...olisko kellään boxin kovalevyllä tuota EKAA osaa, ja voisko poltella rompulle? Korvaan kyllä vaivannäön ja materiaalit!

Privaattiviestiä?
-jamo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
weelie
30.10.2006 11:01:45
Tokaa osaa katselin kun karvalakkiboksin lauantaina hankin. No eihän sitä eilen jaksanut kokonaan sitä sitten tillitellä. JB Lenoir -videopätkät oli mainioita, mutta jossain siinä 20 vaille yksi lähdin koisimaan.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
terone
31.10.2006 09:51:48
Kannattaisi useammin poiketa täällä meikäläisenkin, hommasin digiboksin mutta laittelin sen toimintakuntoon vasta lauantaina, ja ihmettelin illalla miksei se ohjelma tule... persk. Enkä uusintaakaan tajunnut, noh jos tuota seuraavaa osaa sitten .
We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies
weelie
07.11.2006 11:28:39 (muokattu 07.11.2006 12:14:30)
Memfis jakso oli ihan OK, ehkäpä siksi että Beale Street meininki itseäni kiinnostaa. Tulipahan nähtyä Bobby Rushin isoperseiset tanssitytöt (joista on täällä/bluesnewsissä aiemmin ollut keskustelua), ja Ike Turner vetämässä (sound checkissä) stratocasterilla niinkuin wanhoina hyvinä aikoina.

Voisiko joku kaikki nähnyt kertoa lyhyesti miksi eri tulevia jaksoja kannattaa/ei kannata tiirata? http://www.pbs.org/theblues/
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Blue Moon
07.11.2006 17:25:47 (muokattu 07.11.2006 17:26:47)

Voisiko joku kaikki nähnyt kertoa lyhyesti miksi eri tulevia jaksoja kannattaa/ei kannata tiirata? http://www.pbs.org/theblues/

Onhan nuo hyvin tehtyjä dokumentteja kaikki ja varsinkin jos blues kiinnostaa, niin en mä oikein keksi mitään syytä jättää yhtään jaksoa katsomatta. Toisaalta, jos aiemmat osat eivät ole lainkaan miellyttäneet, niin tuskinpa tulevatkaan tekevät sen suhteen poikkeusta.

Red, White & Blues on näkemättä mutta kuulemma hyvä osa sekin.
Hasil Adkins stole my hot dog?
Turder
07.11.2006 17:43:07
Red, White & Blues on näkemättä mutta kuulemma hyvä osa sekin.

Ainakin tuon esiintyjälistan mukaan kuulostaa hyvälle.
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Åboensis
12.11.2006 16:05:13 (muokattu 12.11.2006 20:04:40)

Jos on yhtään bluesista kiinnostunut, niin mielestäni kaikki osat kannattaa mahdollisuuksien mukaan katsoa, sen verran informatiivista ja harvinaistakin herkkua on tarjolla... itse hommasin koko sarjan DVD:nä, kun olivat Anttilassa tarjouksessa. Siinä menikin sitten ilta jos toinenkin niitä tillitellessä ja fiilistellessä...

E: Niin, niistä jaksoista ne omat suosikit taitavat (ainakin tällä hetkellä) olla:
- Feels like going home (hieno matka bluesin juurille)
- The soul of a man (tyylikkäitä vaikkakin osittain lavastettuja tuokiokuvia kolmesta kovasta; Skip Jamesista, Blind Willie Johnsonista ja J.B Lenoirista)
- Warming by the devil´s fire (hyvä kehystarina, loistavia esityksiä)
- Red, White & Blues (täynnä omia vanhoja brittiblues suosikkeja ja tietoa siitä, miten se blues oikein rantautuikaan englantiin)
"Every night I tell myself I am the cosmos"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)