Aihe: Joko sielläpäin myrskyää..
1 2 3 4 5 6
pekkajau
31.10.2006 22:33:26
Tiällä on kunnon pyräkkä käynnissä!
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
isojussi
01.11.2006 13:35:10
Tiällä on kunnon pyräkkä käynnissä!

Täälläkin yhä vaan.

Ajoin eilen illalla Aitoosta kotiin (50 km) kolme ja puoli tuntia. Aamulla vein kesäpyörät uusien talvirenkaiden päällelaittoavarten, että eipä ollut Mersun perässä painoa yhtään. Vanhoissa talviesoissa on kyllä vielä jonkinmoinen kuvio, mutta ei nastoja lainkaan. Olis pitänyt laittaa ketjut päälle heti lähtiessä. mylväsin ne alle sitten vasta pahassa, pitkässä ylämäessä (Murron mäki, jos kuka tietää), johon jäin ginekseen, kun Pälkäne-Valkeakoski-tietä ei oltu vielä kymmeneen mennessä aurattu lainkaan.

No, kun sain ketkut päälle, matka jatkui. Koskissa poikkesin tankkaamaan ja hörppäsin pikaiset kaffit. Lähtiessä mese ei inahtanutkaan - laturi oli kaputt. Vaikka kello oli jo melkein puoliyö, sain kuin sainkin apuvirtaa, ja akussa oli sen verran kytyä että valot toimivat. Toisin vain puolikkaat jaksoivat palaa ja ne loppumatkasta helvetin himmeästi, sillä pyyhkijöitä käyttäessä auton edessä oli enää heikko keltainen kajo.

Onneks huoltikselta oli matkaa kotiin enää vajaat 20 kilsaa - joista viimeiset 4 täysin auraamatonta. Peräpainon puutteessa Mese oli ketjujenkin kanssa aika "veitikka" ja valoilta alkoi virta olla aika loppu. Onneksi selvisin kumminkin kotiin. Tänään en lähtenyt töihin. Eipä olisi ollut järkeä, kun olin vielä aamusta aika kylmissäni ja keli on vieläkin aika hanurista ynnä se laturikin on sökö.

Että tämmöstä. Kohta se laturi on tosin mentävä irroittamaan.

Mutta siinäpä oli taas kunnolla lääkettä jännityksenkaipuuseen.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
paice60
01.11.2006 17:09:16
Olipa aikamoinen muutos. Kun lähdettiin oli hieno syyssää ja kun tänään palattiin oli hieno talvisää. Onneksi WW: llä oli autossa talvirenkaat.
Miks´ mä oon täällä?
R.Syke
01.11.2006 18:45:51
Olipa aikamoinen muutos. Kun lähdettiin oli hieno syyssää ja kun tänään palattiin oli hieno talvisää. Onneksi WW: llä oli autossa talvirenkaat.

-Mites te sinne sitten oikein mahuitte kaikkine tuliaisinenne?

On ihan mukavan näköinen valkoinen maisema. Lumitöitä, mutta ei hikeen asti.
baron
01.11.2006 18:52:44

No johan mäkin pääsin vähän lunta näkemään. Pääsee vielä illalla ajelemaankin kun sulkikseen 30km kaupungin toiselle laidalle.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
isojussi
01.11.2006 19:48:32 (muokattu 01.11.2006 19:48:58)
...
Että tämmöstä. Kohta se laturi on tosin mentävä irroittamaan....

Olipas helpommin sanottu, kuin tehty. Yhtään ei vois olla vähempää tilaa ympärillä. Muutenkin mielenkiintoinen rojekti ulkona tällä kelillä.....
KoskPaavo
01.11.2006 22:20:09
Olipas helpommin sanottu, kuin tehty. Yhtään ei vois olla vähempää tilaa ympärillä. Muutenkin mielenkiintoinen rojekti ulkona tällä kelillä.....

Ja se musta rasva ei lähde kuin kulumalla käsistä , itselläni karvaita kokemuksia kolmen viikon takaa
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
paice60
01.11.2006 22:21:39
-Mites te sinne sitten oikein mahuitte kaikkine tuliaisinenne?

Tiukkaa teki mutta perille päästiin ja kaikki pullot vielä ehjinä, vieläkin.
Miks´ mä oon täällä?
riff
01.11.2006 22:49:58

Hei, vaihda autoa!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
paice60
01.11.2006 23:06:01
Hei, vaihda autoa!

Määkin vaihdan kun se entinen meni lunastukseen.
Miks´ mä oon täällä?
isojussi
02.11.2006 08:21:54
Hei, vaihda autoa!

Jaa jos laturi on vähän hankala vaihtaa ulkona pakkasessa? Herää jo!
pekkajau
02.11.2006 09:24:30
Jaa jos laturi on vähän hankala vaihtaa ulkona pakkasessa? Herää jo!

Tosiautoilija tekee kaikki tuollaset pikkuremontit itse ulkona ja kelillä kun kelillä! Voi sitä tyydytyksen ja helpotuksen määrää jos ja kun remontti onnistuu ja pääsee sitten lämpimään kupilliselle kuumaa! Siinä voi samalla miettiä mihinkä sijoittaa viisaasti nekin rahat jotka nyrkkipajan valohoitaja olisi tuostakin "mitättömästä pikkuhommasta" ottanut! Tosin "piharemonteissa" ei kannata koettaa haukata liian suuria paloja. Tärkeintä on että tuntee itsensä ja oman autonsa.
poppamies
02.11.2006 09:28:42

Tosiautoilija tekee kaikki tuollaset pikkuremontit itse ulkona ja kelillä kun kelillä! Voi sitä tyydytyksen ja helpotuksen määrää jos ja kun remontti onnistuu ja pääsee sitten lämpimään kupilliselle kuumaa!...

Voi olla mutta ei ne mitää hauskoja keikkoja ole. Olen kerran vaihtanut lehtijousen pihalla talvella. En suostuisi siihen enään.
Sertzo S
02.11.2006 09:29:23 (muokattu 02.11.2006 09:29:59)
Lunta tulee lisää vaan.

Kyllä vitutti eilen illalla, kun mökiltä kotiinpalu (n.22km) hyydytti kaksi autoa matkalle, joissa olin kyydissä. Toinen onneksi vain kilsan päästä kotoani. Loppukävely kotiin tuossa säässä vitutti suunnattomasti.
pekkajau
02.11.2006 09:34:36 (muokattu 02.11.2006 09:35:00)
Voi olla mutta ei ne mitää hauskoja keikkoja ole. Olen kerran vaihtanut lehtijousen pihalla talvella. En suostuisi siihen enään.

Juu! Kyllä! Kun ikää karttuu niin kynnys aloittaa pienemmätkin remontit epämiellyttävissä sääolosuhteissa nousee aika rajusti.
KoskPaavo
02.11.2006 10:40:06
Juu! Kyllä! Kun ikää karttuu niin kynnys aloittaa pienemmätkin remontit epämiellyttävissä sääolosuhteissa nousee aika rajusti.

Itse vaihdoin kolmisen viikkoa sitten Pösön taka-akselin omassa pihassa auto nostettuna koivupöllien päälle. Oli
ns. "laitimmainen kerta"
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
isojussi
03.11.2006 06:35:33

Enää!!

Laturi meni lähes heittämällä paikalleen. Teen ton tarvittaessa toisenkin kerran. Loistava idea oli osta Biltemasta kevytpeite, jolla peitin auton etuosan - eipä päässyt tuuli puremaan auton alla. Toine loistava (kirjaimellisesti) apuesa oli otsalamppu.
TiVe
03.11.2006 13:21:11
Tosiautoilija tekee kaikki tuollaset pikkuremontit itse ulkona ja kelillä kun kelillä! ...

Jotku tekee tuota elääkseen...mulla on yksi tuttu, joka on raskaankaluston korjaaja. Kauhulla kuuntelen sen juttuja kun es. "katepillari", joka on talvella auraamassa suolle ojia, hajoaa. Sitähän ei tietty saa millään sieltä suolta pois vaan korjaaminen tapahtuu aina siellä missä kone on. Tää kaveri roudaa kaikki vehkeensä sinne suolle generaattorit, valot, hitsit, rälläkät,,,kaikki. Rakentaa sitten peitteistä teltan koneen ympärille ja puhaltimilla lämmittää sen ja tekee rempan.
Suolla on vaan sellainen ongelma, että kun teltta lämpenee niin suo sulaa ja sitten siellä ollaan munia myöten liejussa ja ulkona paukkuu pakkanen.

No - tietysti ammatinvalinta kysymys.

-TiVe-
Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä
artope
03.11.2006 14:31:08

Jotku tekee tuota elääkseen...mulla on yksi tuttu, joka on raskaankaluston korjaaja. Kauhulla kuuntelen sen juttuja kun es. "katepillari", joka on talvella auraamassa suolle ojia, hajoaa. Sitähän ei tietty saa millään sieltä suolta pois vaan korjaaminen tapahtuu aina siellä missä kone on. Tää kaveri roudaa kaikki vehkeensä sinne suolle generaattorit, valot, hitsit, rälläkät,,,kaikki. Rakentaa sitten peitteistä teltan koneen ympärille ja puhaltimilla lämmittää sen ja tekee rempan.
Suolla on vaan sellainen ongelma, että kun teltta lämpenee niin suo sulaa ja sitten siellä ollaan munia myöten liejussa ja ulkona paukkuu pakkanen.

No - tietysti ammatinvalinta kysymys.

-TiVe-

Niin ja sitten ne roudaa sen korjaamonsa sieltä suolta vielä itse poiskin...
"siel alla palmuin bassokitaraani soitan iltaisin"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)