Aihe: Mapexin Orion Classic sarja
1 2
Paas
22.11.2003 23:35:31
Sarjan birdseye versiosta sanotaan kotisivuilla (http://www.mapexdrums.com/orion.html): "Birdseye shells are 6mm with an outer birdseye veneer".
Onko tuo "birdseye" jokin puulaji?

Ihmeellisen vähän infoa tuolla mapexin sivuilla. Tuotteita ei pahemmin kuvailla ja sitä infoa on jotenkin niin nihkeästi.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
afro
22.11.2003 23:52:13
Ihmeellisen vähän infoa tuolla mapexin sivuilla. Tuotteita ei pahemmin kuvailla ja sitä infoa on jotenkin niin nihkeästi.

Tuo on kyllä totta.
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Niskamies
22.11.2003 23:58:52
Sarjan birdseye versiosta sanotaan kotisivuilla (http://www.mapexdrums.com/orion.html): "Birdseye shells are 6mm with an outer birdseye veneer".
Onko tuo "birdseye" jokin puulaji?

Puhdas arvaus, mutta olisko vaahteraa. Ainakin puhutaan paljon siitä linnunsilmävaahterasta.
Hanki presari ja ole tosimies!
Paas
23.11.2003 10:23:18
Puhdas arvaus, mutta olisko vaahteraa. Ainakin puhutaan paljon siitä linnunsilmävaahterasta.

Se olis sitte ilmeisesti jotakin erikoisempaa vaahteraa varmaan.
Paas
23.11.2003 10:28:00
Tossa ku noita sivuja kattelee niin ei tule muuta mieleen kuin että: "voihan vee! Jos ei sitä infoa heru niin pitäkööt rumpunsa s**tana!!!"

Mapexilla kun on muutenkin vähän jotenkin kyseenalainen maine niin ei pahemmin innosta tutustua mapexin tuotteisiin kun sitä infoa ei saa kirveelläkään.
Niskamies
23.11.2003 12:17:46
Se olis sitte ilmeisesti jotakin erikoisempaa vaahteraa varmaan.

Kitarapuolellahan birdseye maple on linnunsilmävaahteraa.
Pieni rumpalipoika
23.11.2003 14:09:37

Jep eli linnunsilmävaahtera-settihän tuo on. Sitä mä en kyllä tiedä mitä vitun eroa on linnunsilmällä ja ei-linnunsilmävaahteralla.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Niskamies
23.11.2003 14:12:10
Jep eli linnunsilmävaahtera-settihän tuo on. Sitä mä en kyllä tiedä mitä vitun eroa on linnunsilmällä ja ei-linnunsilmävaahteralla.

Linnunsilmävaahtera on siistimmän näköstä. Sen takia sitä käytetään usein kitaran otelaudoissa tavallisen vaahteran sijaan.

Millonkohan tulee ekat loimuvaahterasetit? Uusi Mapex Orion AAAAAA+ loimuvaahterakannella :D
JeeVes
23.11.2003 14:17:24
http://www.mapexdrums.com/mapexdrums.html

mene tossa Orionin kohdalle ja katos mitä siinä lukee....taitaa olla vaahtera.
...
Mikko A
23.11.2003 15:36:40
Mulle kyllä Mapexit kelpais, halvimmatkin kuulostaa ja varsinkin näyttää ihan hyvältä.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Paas
23.11.2003 18:45:57
Linnunsilmävaahtera on siistimmän näköstä. Sen takia sitä käytetään usein kitaran otelaudoissa tavallisen vaahteran sijaan.

Millonkohan tulee ekat loimuvaahterasetit? Uusi Mapex Orion AAAAAA+ loimuvaahterakannella :D

Oliskohan tuota linnunsilmä vaahteraa vedetty siihen pintaan ainoastaan ulkonäöllisistä syistä? Täytyyhän sen varmaan jotenkin vaikuttaa soundiin jos tuon linnunsilmä vaahteran ominaisuudet eroavat tavallisesta.
JeeVes
23.11.2003 21:28:53
Mulle kyllä Mapexit kelpais, halvimmatkin kuulostaa ja varsinkin näyttää ihan hyvältä.

Mulla on Mapex-M seriet. Ei mitkään hinnalla raiskatut...minusta hinta/laatu suhde on tosi hyvä. Minusta Mapexin rummut on muutenkin tosi kauniita.
...
Niskamies
24.11.2003 08:50:27
Oliskohan tuota linnunsilmä vaahteraa vedetty siihen pintaan ainoastaan ulkonäöllisistä syistä? Täytyyhän sen varmaan jotenkin vaikuttaa soundiin jos tuon linnunsilmä vaahteran ominaisuudet eroavat tavallisesta.

Todennäkösesti laitettu pelkästään näön. Tuskin se loimuvaahterakaan muutta Gibsonien saundia. Kyllä mäki maksaisin pikkusen ekstraa jotta rummut näyttäis paremmilta.
JeeVes
24.11.2003 09:59:25
Kyllä mäki maksaisin pikkusen ekstraa jotta rummut näyttäis paremmilta.

Mielummin sitä toisaalta maksaa siitä, että rummut saundaa paremmalta kuin näyttää. Vanteiden vaihtoon vois jokus vaikka panostaa.
...
ltg
24.11.2003 14:39:38
Todella kauniita rumpuja ovat nuo Orion Classicit. Todella kauniita.
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
Niskamies
24.11.2003 14:50:14
"Birdseye shells are 6mm with an outer birdseye veneer".

Toihan tarkottaa sitä että siinä rummussa on kuuden millin linnunsilmävaahtera-viilu. Tossa on varmaan virhe kun ne sanoo että "birdseye shell". Pitäis olla että maple shells.
Paas
24.11.2003 14:55:19
Toihan tarkottaa sitä että siinä rummussa on kuuden millin linnunsilmävaahtera-viilu. Tossa on varmaan virhe kun ne sanoo että "birdseye shell". Pitäis olla että maple shells.

Aijaa. Mä ymmärsin sen sillai että "päärunko" on sitä tavallista vaahteraa ja sit se päällimmäinen kerros olis sitä linnunsilmä vaahteraa.
Paas
24.11.2003 14:57:32
Linnunsilmävaahtera on sairasta vaahteraa samoin kuin visakoivu on sairasta koivua.

Elikkä kitukasvuista vahteraa vai? Siinä on sitten varmaan vähän erillaiset ne puun syyt= erillainen ulkonäkö?
Niskamies
24.11.2003 15:18:28
Aijaa. Mä ymmärsin sen sillai että "päärunko" on sitä tavallista vaahteraa ja sit se päällimmäinen kerros olis sitä linnunsilmä vaahteraa.

Siisi just tota mä tarkotin, että sen rungon päällä en se viilu. Mapexilla on myös tavallinen vaahtera-Orion setti, jossa tota viilua ei oo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)