Jorte Kariko 02.11.2006 23:03:18 | |
---|
Ok! haku siis ei toimi! joten kokeilen jos saan täältä apua. Olen nyt päättänyt ottaa kolvin kätösiini ja kokeilen tehdä itselleni himaan muutaman kitara "piuhan". Tämä on aivan ensimmäinen kerta kun lähden tämmöistä tekemään, mutta usko on kova onnistumiseen. Eli, eli, mitenkäs on, mulla on siis Switchcraftin 288 plugeja sitten n.15 metriä cordialin piuhaa. Joten voisitteko opastaa että mihin kolvaan minkäkin piuhan. joten jos viitsitte opastaa kädestä pitäen kun, olen vielä aika aloittelija juurikin näissä hommissa. KOO-VEE 1929 www.koovee.org
Mestis jääkiekkoilua Tampereelta. |
Ok! haku siis ei toimi! joten kokeilen jos saan täältä apua. Olen nyt päättänyt ottaa kolvin kätösiini ja kokeilen tehdä itselleni himaan muutaman kitara "piuhan". Tämä on aivan ensimmäinen kerta kun lähden tämmöistä tekemään, mutta usko on kova onnistumiseen. Eli, eli, mitenkäs on, mulla on siis Switchcraftin 288 plugeja sitten n.15 metriä cordialin piuhaa. Joten voisitteko opastaa että mihin kolvaan minkäkin piuhan. joten jos viitsitte opastaa kädestä pitäen kun, olen vielä aika aloittelija juurikin näissä hommissa. MOI Kyllä netistä löytyy ohjeita. Tossa muutama kuva. http://www.best-tronics.com/guitar-cable/soldering.htm |
Murgo 03.11.2006 06:59:45 | |
---|
Eli ihan simppelisti: kaapelista keskikarva plugin kärkeen menevään napaan ja kaapelin vaippa(se palmikko siinä keskijohtimen ympärillä) plugin runkoon.Molemmat päät samalla tavalla. Huolellisuutta vaan ettei tule oikosulkuja eli ei saa törröttää "karvoja" missään. Ja muista pujottaa plugien kuoret piuhan ympärille viimeistään ennen toisen plugin kolvaamista :) Värkkäily on nastaa! |
Jorte Kariko 03.11.2006 22:32:41 | |
---|
Juu, elikkäs voisiko joku neuvoa vielä varmistukseksi tämän kuvan avulla että, mihin mikäkin johto tulee kolvata kiinni. Anteeksi, jos teen tästä vaikeata, mutta todellakin olen ensikertalainen, mitään tämmöistä en ole vielä tehnyt, mutta halu on oppia! Tässä linkki josta löytyy tuo plugini http://img523.imageshack.us/my.php?image=image3tc7.jpg jos joku viitsisi laittaa tuohon kuvaan vaikka johtojen paikat, että mihin ne tulevat kolvata, Johto on Cordial. kuvan voi laittaa vaikkas tuonne samaiseen paikkaan tai lähettää sähköpostitse minulle joka on: rijkardo@tuubi.net KOO-VEE 1929 www.koovee.org
humppahanuristi 03.11.2006 22:47:29 | |
---|
Juu, elikkäs voisiko joku neuvoa vielä varmistukseksi tämän kuvan avulla että, mihin mikäkin johto tulee kolvata kiinni. Anteeksi, jos teen tästä vaikeata, mutta todellakin olen ensikertalainen, mitään tämmöistä en ole vielä tehnyt, mutta halu on oppia! Tässä linkki josta löytyy tuo plugini http://img523.imageshack.us/my.php?image=image3tc7.jpg jos joku viitsisi laittaa tuohon kuvaan vaikka johtojen paikat, että mihin ne tulevat kolvata, Johto on Cordial. kuvan voi laittaa vaikkas tuonne samaiseen paikkaan tai lähettää sähköpostitse minulle joka on: rijkardo@tuubi.netTarviikos tuo edes kolvia, kun kovasti näyttää piirroksessa kiinnitykset ruuveilta. No se ylempi ja pitempi on se vaikka ja toinen kuuma eli +. Tangon vääntäjä... |
Jorte Kariko 03.11.2006 23:19:35 | |
---|
Tarviikos tuo edes kolvia, kun kovasti näyttää piirroksessa kiinnitykset ruuveilta. No se ylempi ja pitempi on se vaikka ja toinen kuuma eli +. Sori väärä kuva, väärä plugi;) laitan uuden kuvan tuonne... KOO-VEE 1929 www.koovee.org
Jorte Kariko 03.11.2006 23:28:54 | |
---|
... no nyt on uusi kuva, vähän sekava mutta saa selvän. Mihin mä sen "paljaan piuhan" lykin/kolvailen ja mihin se mikä on kuoressaan, mutta kuorin kun kolvailen. Todellakin pahoittelen että, joudutte kädestä pitäen opettamaan... ymmärrän tuosta kyllä englantia...mutta. Kiitos vaivan näöstä linkki kuvaan: http://img503.imageshack.us/my.php?image=switchcraft280rr9.jpgKOO-VEE 1929 www.koovee.org
simop 04.11.2006 00:05:33 | |
---|
ymmärrän tuosta kyllä englantia...mutta. Mutta mitä? Siis ymmärrätkö sittenkään? :) Mutta kuitenkin: juota vaippa "sleeve terminaliin" ja se sisällä menevä johdin "tip terminaliin". Kiitos vaivan näöstä Eipä kestä. |
Jorte Kariko 04.11.2006 00:11:37 | |
---|
Mutta mitä? Siis ymmärrätkö sittenkään? :) Mutta kuitenkin: juota vaippa "sleeve terminaliin" ja se sisällä menevä johdin "tip terminaliin".
Eipä kestä. mutta en ymmärrä kaikkea tuota sanastoa mitä tuossa käytetään mutta... nyt kyl hokasin, kiitos vaivan näöstä. KOO-VEE 1929 www.koovee.org
Jorte Kariko 04.11.2006 01:01:09 | |
---|
Mutta mitä? Siis ymmärrätkö sittenkään? :) Mutta kuitenkin: juota vaippa "sleeve terminaliin" ja se sisällä menevä johdin "tip terminaliin".
Eipä kestä. Ja kiitos... vielä kerran, nyt "keneilin" piuhoja ja toimii täydellisesti. Juotos siisti ja kirkas/kiiltävä. kyllä nyt kelpaa;) KOO-VEE 1929 www.koovee.org