hape 31.10.2006 08:44:54 | |
---|
Ei sellaisilla, jotka osaavat disabloida flashin, ja ymmärtävät mistä niitä pöpöjä ja mainosötököitä tulee. Kysy vaikka joltakulta työkseen html:ää vääntävää, onko tällä flashit päällä. Todennäköisesti saat aika kipakan vastauksen, tai nolon hiljaisuuden jos vastaaja on laittanut hetkeksi flashit toimimaan testatakseen tekemänsä sivun (yleensä sitten asiakkaan väkisin vaatimaa) flash-versiota :-D Offariksi menee mutta pakko sanoa että höpö höpö. Kyllä ne pöpöt tulee ihan muualta. Eikä se ole Flashin vika että IE on huono selain :) Siitä olen kyllä samaa mieltä, että sivuston asiasisältöön olisi hyvä päästä käsiksi ilman Flashiakin. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
StJerky 31.10.2006 08:53:57 (muokattu 31.10.2006 08:57:34) | |
---|
Pyöriminen on eri asia kuin ärsyttävyystekijä. Itselle Flash (erityisesti pakkoflash) on mainospop-uppien veroinen punainen vaate, joka pistää pannun kiehumaan. Kaikkista vihonviimeisin on pakkoflash, jossa on taustaäänet joita ei voi kytkeä pois mitenkään muuten kuin mutettamalla koko äänikortin output, jolloin ei myöskään kuulu oma musiikki jota sillä hetkellä kuunteli. Vaihtoehtoiset sivut ehdottomasti kannattaa tehdä. Jos jollakin sivustolla on valittavissa flash-versio ja html-versio, niin poikkeuksetta valitsen html-version. työskentelen itse Internet/multimedia -alalla, ja aina ihmetyttää asiakkaat jotka "haluaa sitä flässiä", vaikka se ei antaisi mitään lisäarvoa, yleensä päinvastoin. Flashia on kyllä mukava tehdä, mutta muiden tekemää flashia on tuskallista katsella (ja pahimmassa tapauksessa kuunnella). Edit: Ei se flash kyllä minunkaan mielestäni mikään tietoturvaongelma ole. Muistiini tulee viime vuosilta vain yksi flash-haavoittuvuus, joka olisi ylittänyt julkisuuskynnyksen. |
zuspe 31.10.2006 11:15:32 | |
---|
offtopicci jatkuu. Mun mielestä parasta antia kuluttajalle on sivusto joka on tehty html:ää käyttäen, MUTTA johon on lisätty flashia. Esim linkkivalikko on flashia, jotain animaatioita ja plaaplaa. täys flashi on aika arsesta. ps. komee studio |
hoffe 31.10.2006 12:05:25 | |
---|
Flash Tämä oli selkeästi se syy, miksi en avaussivua ja aloitussivua pidemmälle jaksanut katsoa. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Roberto 31.10.2006 12:15:54 | |
---|
Mua ei ahdista flashissa kun se, et kaikessa on joku anti-alias blurraus.. ei jaksa lukea niin hyvin ku normigamaa. |
sami_sumea 31.10.2006 12:22:16 | |
---|
Mua ei ahdista flashissa kun se, et kaikessa on joku anti-alias blurraus.. ei jaksa lukea niin hyvin ku normigamaa. Juuh. Kiitoksia kommenteista - mulle itelle tuli tosiaan täytenä yllätyksenä että Flashia pidetään jotenkin "huonona" vaihtoehtona näinkin monelta suunnalta. Täytyy varmaan alkaa pistää niitä HTML-sivuja kasaan sit :) ... http://www.adamantiumstudios.com |
StJerky 31.10.2006 12:26:25 | |
---|
Mua ei ahdista flashissa kun se, et kaikessa on joku anti-alias blurraus.. ei jaksa lukea niin hyvin ku normigamaa. Eikä voi kopioida tekstiä muistiin tms. (tämähän voi tietysti jollekin sivuntekijälle olla positiivinen asiakin, ettei voi kopioida). Mutta hienot flash-sivut ja studio, palatakseni topicciin. |
Daunt 31.10.2006 13:14:32 | |
---|
Eikä voi kopioida tekstiä muistiin tms. (tämähän voi tietysti jollekin sivuntekijälle olla positiivinen asiakin, ettei voi kopioida). Tekstin saa kyllä tehtyä valittavaksi. Sivujen leiska näyttää hyvältä. Mielestäni kaikki tekstit voisivat olla hieman isommalla ja siinä numerovalikossa se valitun sivun korostus vähän selkeämpi. Käytettävyyden kannalta olisi myös parempi, jos nuolet olisivat lähempänä numeroita. Kuvat ovat niin hyvä, että niistä voisi tehdä erikseen gallerian. Ei mulla muuta. |
Ou Zei 31.10.2006 13:42:16 | |
---|
Mutta onhan se teidän kalustosta löytyvä kitara Gibson Les Paul eikä "Gipson Les Paul" Täytyy myöntää, että tätä en itsekään huomannut - ulkoasu kun tuntuu olevan minulle toissijainen asia kirjoitusvirheitä metsästäessä ;) Neljä ja puoli tähteä. Vähän samaa mieltä olen Dauntin kanssa: miksi niitten nuolien pitää olla niin kaukana. "Palvelut" ja "Yhteys" sivut hämäävät jonkin verran. Kun menet "Palvelut" -sivulle ja painat nuolta oikealle "Elokuva..." -suuntaan, niin joudutkin Studiopalvelusivulle. Toinen klik ja sitten ollaan oikeassa paikassa. "Yhteys" toimiikin sitten paremmin, kun se "Yhteys" on oletusnäkymänä. Siitä voisi ne nuolet poistaa kokonaan ja jättää pelkät tekstit tai jotain muuta vastaavaa. Ja vielä. "Yhteys" -sivulla Samin puhelinnumeron edessä näyttäisi olevan ylimääräinen välilyönti - numerot eivät ole ojennuksessa ;-) |
sami_sumea 31.10.2006 15:40:43 | |
---|
Ja vielä. "Yhteys" -sivulla Samin puhelinnumeron edessä näyttäisi olevan ylimääräinen välilyönti - numerot eivät ole ojennuksessa ;-) Kitisin itse samaa :) ... http://www.adamantiumstudios.com |
Mohla 02.11.2006 19:45:32 | |
---|
Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Niq 02.11.2006 20:05:39 (muokattu 02.11.2006 20:07:20) | |
---|
Kasaripoppari latinaksi(Adam Ant) ? Ois hauska kuulla mistä tuo nimi oikeasti tulee ;) ED; Siellähän se olikin sivulla selitetty, noh olipahan ainakin hyvä arvaus... "I have a cunning plan" -Baldrick |
Kasaripoppari latinaksi(Adam Ant) ? Ois hauska kuulla mistä tuo nimi oikeasti tulee ;) ED; Siellähän se olikin sivulla selitetty, noh olipahan ainakin hyvä arvaus... http://fi.wikipedia.org/wiki/AdamantiumTuolla näkyy nykyään olevan suomeksikin selontekoa. Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
kivi 02.11.2006 20:12:25 (muokattu 02.11.2006 20:20:26) | |
---|
Kasaripoppari latinaksi(Adam Ant) ? Ois hauska kuulla mistä tuo nimi oikeasti tulee ;) Höh. Etkö tiedä, että Ryhmä-X:n Wolverinen kynnet ovat adamantiumia, maailman kovinta ainetta? Edit: Hep, nyt kävin sivuilla. Hienot tilat ja kohtuulliset hinnat täytyy sanoa. Ja sitten pilkunviilausta: -toiminta ympäristä on yhdyssana joka loppuu ö:hön -soundi potkii, soundit potkivat -Tarvitsetpa sitten klassista, elektronista tai rockmusiikkia pilkku monipuoliset ja lahjakkaat... Mutta joo, erittäin houkutteleva mesta. Erittäin. |
Mohla 02.11.2006 21:40:34 (muokattu 02.11.2006 21:44:24) | |
---|
-toiminta ympäristä on yhdyssana joka loppuu ö:hön Mitäs ihmettä? Tekstit pitäisi olla täsmälleen samat kun flash-versiossa, jossa tota mokaa eijjoole. Pitänee syynätä nuo html-tekstit vielä kerran läpi. Hyvä kun huomasit. -soundi potkii, soundit potkivat "Meitsit tietää ton." Uutisissa on muutakin puhekieltä, ihan tietoisesti. Mutta joo, erittäin houkutteleva mesta. Erittäin. Nii, millos tuut saunomaan? ;) EDIT: Mitä mieltä olette, pitäskö linkittää tuo wikipedia:n Adamantium kohta sivuille? EDIT2: Voi p***a! Ei ollakaan kaikista kovimpia: Aineesta on olemassa joitakin muunnoksia, kuten Puna-Omegan käyttämä carbonadium sekä Kapteeni Amerikan kilpi. Näistä jälkimmäinen on tehty tuntemattomasta vibranium-pohjaisesta metalliseoksesta, jonka luomisprosessin jäljittely-yrityksestä adamantium sai alkunsa. Kyseinen seos on ainoa adamantiumia kestävämpi aine Marvel-universumissa. Nyt sitten joku kuitenkin perustaa viereen Vibranium Studiosin... Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Torniojaws 02.11.2006 22:34:23 | |
---|
Nyt sitten joku kuitenkin perustaa viereen Vibranium Studiosin... Vibrator Studios? Keskittyy lähinnä bluussiin :-o |
Antti1 02.11.2006 22:39:17 | |
---|
Mulla onki Foreplay Studio. Ihan aikuistenoikeesti. :) Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
koponen 02.11.2006 23:26:58 | |
---|
Jees. Nyt on sitten html-osuuskin avattu: http://www.adamantiumstudios.com/ Vielä kun teette sellaisen version joka toimii täydellisesti muissakin selaimissa kuin exploderissa niin hyvä. Esim tilat-sivulla ei operassa näy scrollbaria ollenkaan. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
StJerky 03.11.2006 09:25:37 | |
---|
|
Kemppilä 15.11.2006 11:15:52 | |
---|
Hyvännäköstä ja munsta sivutkin ropottaa ihan hyvin. Pistinkin teille postia masterointi rojektista. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |