käki 23.11.2003 00:02:56 | |
---|
Gallup-muotoinen 3-vaiheinen kysymys basisteille: Mikä on paras basso, jota olette päässeet soittamaan ? Millä tavalla se oli paras(soundi, ulkonäkö, soitettavuus) ? Omistatko itse kyseisen basson ? - Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan - |
Akai 23.11.2003 01:27:04 | |
---|
1) Käsintehty Jazz Bass -replika Seymore Duncanin mikeillä ja Schallerin rautaosilla. 2) Soundi kohdallaan, puutyössä ei ole tehty kompromissejä. Kaula on paljon normaalia kapeampi, istuu käteeni täydellisesti. 3) Kyllä. Kyseessä on basso, jonka rakensi enoni vartavasten minulle. Ei muuten ole myytävänä. ;) Tosin ei se välttämättä muiden käsissä niin erikoiselta tunnukaan. If it´s too loud, you´re too old! |
L.Ruoska 23.11.2003 03:31:25 | |
---|
Gallup-muotoinen 3-vaiheinen kysymys basisteille: Mikä on paras basso, jota olette päässeet soittamaan ? Millä tavalla se oli paras(soundi, ulkonäkö, soitettavuus) ? Omistatko itse kyseisen basson ? Peavey Cirrus 4 Bubinga. Soittotatsi on uber, kielet ei ratise alkuunkaan ja fiilis pehmee kun vauvan arse. Kauppiaan kanssa soiteltiin jotain ja se sano etta pick one, otin sen Peaveyn kun tiesin et se on hyva ni jatka tuumas etta but that's cheating =) Sleek n slender, ja ihan hyvannakonen. Ei parhaan mutta riittavan ;) En omista sita enka tule hetkeen omistamaankaan mutta kattotaan joskus vuoden paasta. Just ostin viikko sitten uuden beissin ni ei kehtaa eika pysty viel ostaan uutta :) http://www.peavey.com/products/shop … /1A1A211/fam/1A31/tcode/1/irrus.cfm WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
N_Bates 23.11.2003 11:08:15 | |
---|
Varmaankin toi mun musicman sterling. Suurimman vaikutuksen on tehnyt aivan älyttömän hyvä laatu. (ja se että tiktakin basistilla on samanlainen!) Kaikki pienet yksityiskohdatkin on hiottu oikein huolella kohdalleen, ja tämä laatu sitten näkyy ja tuntuu kaikessa. Soittotatsi on kohdallaan, soundi on hyvä, sustainia riittää yms.. Pitäis vaan saada kunnon vahvistin jotta sais kaiken ihanuuden kunnolla esiin. Täytyy kyllä huomauttaa, että en mä hirveesti ole muilla laatubassoilla soitellut. Joskus olen kaupassa satunnaisesti kokeillut, mutta eihän siinä ehdi soittimesta kunnon kuvaa saamaan. Niskamiehen nauhaton jatsibasso oli myös aika mainio, kun sitä miitissä pääsin kokeilemaan. http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Niskamies 23.11.2003 11:57:30 | |
---|
Niskamiehen nauhaton jatsibasso oli myös aika mainio, kun sitä miitissä pääsin kokeilemaan. tänks, se onki ihan jees. Paras basso mitä mä oon soittanu on mun bassomaikan Sadowsky Jazz Bass. Käsintehty jenkkivehje, ja aivan uskomaton saundi. Hintaakin oli kyllä joku 3000?. Semmosen mä ostan ku mä oon rikas. Hyvänä kakkosena tulee mun nauhaton jazzari. Hanki presari ja ole tosimies! |
Zonebs 23.11.2003 12:40:10 | |
---|
http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm |
HC-Audio 23.11.2003 13:22:09 | |
---|
1. Musicman Stingray -94 2. Soundi loistava, monipuolinen saa aktiivieq:lla ruuvattua erilaisia saundeja, kaula sopivan tanakka mulle, huippu mikki, S-e-X-y 3. Kyllä omistan, tietenkin :) "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" |
Teijo K. 23.11.2003 14:08:27 | |
---|
Gallup-muotoinen 3-vaiheinen kysymys basisteille: Mikä on paras basso, jota olette päässeet soittamaan ? Millä tavalla se oli paras(soundi, ulkonäkö, soitettavuus) ? Omistatko itse kyseisen basson ? Toi mun Puna-Paula- Itetekemäni basso. Kaikin puolin juu. Ei siitä välttämättä muut pidä, mutta enpä tehnytkään sitä muille, vaan itelleni. Omistan. - Täytyy todeta että en pahemmin testaile bassoja musiikkiliikkeissä. Että siinä mielessä vertailupohja on kapea. Enkä ole intona kokeilemassa kavereidenkaan bassoja. Soittelen vain näillä omilla. Jiihaa.
-Teppo "Jiihaa" Nättilä. |
KMT 23.11.2003 16:46:52 | |
---|
1)Samickin 6 kielinen 2)Tarpeeksi kieliä, hyvä soittotuntuma, hyvä saundi 3)En Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Karlsson 23.11.2003 18:53:43 (muokattu 23.11.2003 18:54:36) | |
---|
1)Samickin 6 kielinen Jaa? Mulla on semmonen (näkyy omakuvassa heti kontran vieressä), mutta en ikinä ajatellut, että se olis nyt se paras. Onhan se kiva peli ja ihan laadukaskin, mutta... Henk.koht. toi mun modattu ´78 Presari on SE paras. "Soitat vanhaa jaskaa ja rekkaeta. Keräilet vinyylejä. Soundi-ihanne bassoon on -60 luvulta.
Sinä olet ollut mummo jo pitkään, et ole vain tiedostanut sitä." -arva |
käki 23.11.2003 19:51:34 | |
---|
Näyttää Samilla olevan Rhodes-pienokin käytössä... - Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan - |
hemmo 23.11.2003 20:43:08 | |
---|
Näyttää Samilla olevan Rhodes-pienokin käytössä... Heh, vai pieno! No, parasta bassoahan ei ole kuin mielikuvissa. Parhain omistani on saundin puolesta Fender Precision vm. 78, joka tosin painaa niin paljon, että käytän sitä vain kotona ja studiossa. :-= Säröä beibi! |
Niskamies 23.11.2003 21:02:22 (muokattu 23.11.2003 21:05:08) | |
---|
Näyttää Samilla olevan Rhodes-pienokin käytössä... Mullaki on tommonen, lälläslää :P EDIT: Mutta Samilla ei ookkaan vibratoa eikä semmosia hienoja EQ-liukuja. Hanki presari ja ole tosimies! |
Kait se on toi oma G&L L2000. Ainakin tähän mennessä. Tosin en ole paljoakaan hienoja bassoja päässyt kokeilemaan. Toivottavasti toi pysyy parhaana vielä pitkään ettei tarvihe alkaa muita kattelemahan. GAS on paha asia! |
Niskamies 23.11.2003 21:38:28 (muokattu 24.11.2003 08:43:10) | |
---|
Kait se on toi oma G&L L2000. Ainakin tähän mennessä. Tosin en ole paljoakaan hienoja bassoja päässyt kokeilemaan. Toivottavasti toi pysyy parhaana vielä pitkään ettei tarvihe alkaa muita kattelemahan. GAS on paha asia! saakos tolla geeällällä hyvää släppisaundia? Tommonen L2500 himottais, vissiin aika monipuolinenn vehje. Kerroppa vähän elektroniikasta. Kaks humpparia, eiks jeh? Mitkä säädöt ja semmoset siinä on? EDIT: väärä malli Hanki presari ja ole tosimies! |
chief 23.11.2003 21:46:14 | |
---|
saakos tolla geeällällä hyvää släppisaundia? Tommonen L2005 himottais, vissiin aika monipuolinenn vehje. Kerroppa vähän elektroniikasta. Kaks humpparia, eiks jeh? Mitkä säädöt ja semmoset siinä on? Saa. On monipuolinen. Kaks humppaa, vol, treble, bass säätimet. Kolme kytkintä mallia 1. Mikkivalitsin 2. Mikrofonien sarjaan/rinnankytkentä 3. Passiivi/Aktiivi/Aktiivi+trebleboost Tonet ainoastaan leikkaa mutta ne toimii myös passiivisina jos haluaa. Aika kiva peli. Sillä voi matkia esim. musaria ja presaria ihan kivasti. |
magic 23.11.2003 22:16:50 | |
---|
Musicman Stingray5 -89 Soundi on aivan mieletön, missään bassossa en ole sellaista B-kieltä vielä kuullut. Variaatioita löytyy vaikka kuinka 3-alueiesen EQ:n sekä mikkivalitsimen takia. Ulkonäköhän on klassinen Leo Fender-design, ajaton. Nyt omistan, tosin vasta alle viikon olen omistanut, 20 vuotta haaveillut. |
käki 23.11.2003 22:29:42 | |
---|
Mikäs tuollainen L-2005 on ? Joku L-2000:sen 5-kielimalliko ? En löytäny GeeÄllän sivuilta. - Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan - |
chief 23.11.2003 23:19:42 (muokattu 23.11.2003 23:40:48) | |
---|
Mikäs tuollainen L-2005 on ? Joku L-2000:sen 5-kielimalliko ? En löytäny GeeÄllän sivuilta. Minä löysin kylläkin G&L:n sivuilta mallin L-2500 joka on siis viisikielinen versio tuosta L-2000:sta. Siis tuolta: http://www.glguitars.com/frameset.htm Suomen maahantuoja on Soundata. He kauppaavat myös Tribute G&L:ää eli Koreassa tehtyä "halpis"-versiota G&L:stä. Ihmetyttää minua kovin se, että Soundatan kotisivuilla ei ole halaistua sanaa G&L:stä. Vaikka ovat jo useamman kuukauden pitäneet hyllyssä vaikka kuinka paljon tavaraa. Onkos tuo '78 joku merkittävä vuosi Presareiden valmistuksessa? |
Karlsson 23.11.2003 23:45:28 (muokattu 24.11.2003 07:50:36) | |
---|
EDIT: Mutta Samilla ei ookkaan vibratoa eikä semmosia hienoja EQ-liukuja. Haist sinä vaan. Tossa on stereotremelo. Ja EQ on stack-knobbina. +plus siis oma kaappi/styrkkari ja vielä on tuo harvemmin nähty pitempi malli. Koko nimihän on Rhodes Suitcase 88. Ei kuule rhodesit paljon pömpöösimmäksi mene tosta... (hymiö tähän) "Soitat vanhaa jaskaa ja rekkaeta. Keräilet vinyylejä. Soundi-ihanne bassoon on -60 luvulta.
Sinä olet ollut mummo jo pitkään, et ole vain tiedostanut sitä." -arva |