Aihe: Maalaamista..
1
Miikathebest
22.11.2003 19:27:07 (muokattu 22.11.2003 19:29:36)

Mistä johtuu että maalipinta menee röpelöiseksi?
Maali on Maston carcolor.
Ja pohjalla oli sitä samaa toinen kerros, jonka alla Maston Primer 521 pohjamaali.
Ensimmäisessä pintamaalikerroksessa ei tullut mitään ongelmia.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
vrajala
22.11.2003 22:33:13
Yksi mahdollisuus on liian ohut kerros. Maalikerroksen pitäisi olla riittävän paksu ja tasainen jottei se kuivu liian nopeasti.

Mä en kyllä ole mikään kokenut maalari, joten vika voi olla muuallakin.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
Gypsy
22.11.2003 22:36:56
Kuivuessaan? Oisko väärä lämpötila?

Noissa on muuten tosi monessa mitä oon mastonin automaalisprayta ostanu, helvetin paskat suuttimet. Räkii helvetisti.
poppamies
23.11.2003 01:41:02

Mistä johtuu että maalipinta menee röpelöiseksi?
Maali on Maston carcolor.
Ja pohjalla oli sitä samaa toinen kerros, jonka alla Maston Primer 521 pohjamaali.
Ensimmäisessä pintamaalikerroksessa ei tullut mitään ongelmia.

Ilmeisesti oot maalannut toisen pintamaalin liian aikaisin. Pitää kuivua viikko maalikertojen välissä tai sitten pitää maalata toinen kerros heti märän päälle. Tämmöset tulee mieleen. Sittenhän siinä voi käydä tuolla tavalla jos käyttää kahta eri maalityyppiä mutta tässä tapauksessahan ei ollut näin. Nyt pitää vain maltata ja antaa kuivua kunnolla ja sitten hiot ja maalaat uudestaan.
"G-strings are for strippers"
erkko
23.11.2003 12:23:33
Kyseessä on vissiin spraymaalit?
Olisiko mahdollista että maalit ovat eri sarjaa, eli niissä on eri liuottimet. Tässä tapauksessa pohjamaalin liuotin on ilmeisesti alkanut kiehua, eli siinä on "heikompi" liuotin kuin pintamaalissa.

Mulla on kerran käynyt näin kahden spraymaalin kanssa, toinen oli jotain harrastemaalia ja toinen automaalia, tosin ne oli myös eri valmistajien maaleja, sulla näyttää molemmat olevan Mastonin maaleja.

Kannattaa soittaa tai mailata Mastonille, niiltä voi varmistaa asian.
d-e
28.11.2003 12:03:12
Ei olisi ensimmäinen kerta kun saman valmistajan primer ja
pintaväri kiehuvat keskenään.Voi olla ettei tuo odottelu auta.
Maalit kannattaa hakea asiantuntevalta maalikauppiaalta,
Helsingissä Pintaväri Aleksis Kivenkadulla on ainakin pätevä.
erkko
28.11.2003 15:42:18
--> d-e
Ostan itse aina maalit tosta firmasta, mutta kerran sielläkin kämmättiin: ostin kaksikomponenttilakkaa, ja kovetin laitettiin siellä pilttipurkkiin. Purkin tiiviste suli ja lakkauksessa kävi silikoni-ilmiö, eli pinta tuli täyteen reikiä.

--> Miika
Mun mielestä kanssa odottelu on turhaa jos pohjamaali on keittänyt. Saat odotella kuukausia ennen kuin maaleista on kaikki liuotin haihtunut. Kysy vaan Mastonilta keittävätkö maalit keskenään, ja jos vastaus on kyllä, hio/siklaa molemmat maalit pois.
d-e
30.11.2003 12:33:57
Erkko -> aina ei voi onnistua...kuitenkin ko. myymälän
tuntemus maalialalla on xxxxx-kertaista tavalliseen rautakauppaan verrattuna.Pintaväri myy jopa joitakin selluloosa värejäkin;vielä kun joku osais/viitsis/haluais
maalata sellulla (suht vaarallista hommaa,kuulemma).
Repent
01.12.2003 09:07:39
Itse toteutin maalaamisen Motip-merkkisillä automaaleilla ja täytyy sanoa,et kyllähän noilla saa todella hyvääkin pintaa,jos vain kärsivällisyys riittää.
Surgasmissa on potenssia!
erkko
01.12.2003 22:03:53
Jätin jutun Aleksis Kiven kadun Pintaväristä tuossa ylempänä vähän puolitiehen. Firma nimittäin hyvitti virheensä niin että sain uudet maalit ja lakat pilalle menneeseen kitaraan ihan tosta vaan, eli toiminta firmassa oli kyllä tosi reilua. Jouduin maalaamaan kitaran alusta asti uudestaan, mutta tulihan harjoiteltua maalausta;-)
Kyseisen kämmin jälkeenkin olen hommannut maalit samasta firmasta.
zorro
03.12.2003 11:11:37
tietäskö kukaan, millaseen paikkaan (eli liikkeeseen) voi viedä kitaran maalautettavaksi ja että paljonko sellanen maalautus maksaa? sunburstia meinasin
OSTETAAN: EH Small Stone
poppamies
03.12.2003 12:21:46 (muokattu 03.12.2003 12:48:18)

tietäskö kukaan, millaseen paikkaan (eli liikkeeseen) voi viedä kitaran maalautettavaksi ja että paljonko sellanen maalautus maksaa? sunburstia meinasin

No sunburstin ei todennäköisesti saa tehtyä kun jollain kitararakentajalla, tai sitten joutuu sen tekemään itse.
Tavallisen yksväri maalin saa millä tahansa automaalarilla. Kaikissa vanhoissa Fendereissähän on tavallinen automaali. Jopa värisävytkin on senhetkisten muotiautovärejä kuten esim. Olympia white, Foam green, Surf green, Candy red j.ne.

"To understand Fender custom colors you have to know what the colors are based on. The answer, of course, is automobiles. Cars in the United States had more social influence than just about anything at the time (even more than Elvis). Fender's only in-house paint mixes during the 50's and 60's were Sunburst and Blond (and Candy Apple Red to a point: more on this color later). All other colors originated directly from the cars of the time, and most of these colors were from General Motor's cars. "

P.S. Eräs tuttava maalautti puoliakustisen jazzkitaransa Landolalla. Oli muistaakseni "two tone" oranssi ja musta ja tuli lakkauksineen maksamaan n. 200 €
"G-strings are for strippers"
d-e
03.12.2003 15:12:51
On vaan tänäpäivänä vaikee löytää automaalaria joka maalais edes autoa...ne tykkää noista vakuutusyhtiöiden
töistä huomattavasti enemmän kun "oikeista asiakkaista"...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)