Valli 22.11.2003 16:48:52 | |
---|
Kun en löytäny muuta topiccia koskien Peaveyn 5150-nuppeja, ajattelin perustaa sellaisen, koska harkitsen sellaisen ostamista. Eli.. Listatkaapas kokemuksia kyseisestä vehkeestä, plussat ja miinukset, mitä eroa on vanhalla ja II- mallilla, itse etsin kunnon thrassisäröä, onko muita laitteita joilla saisi vastaavanlaisen tai paremman saundin? |
PuNkKi 22.11.2003 16:50:27 (muokattu 22.11.2003 16:51:05) | |
---|
tähän mun pitäis vastata jotain, mutta kun joittenkin mielestä oon liikaa puhunut 5150:sta.. :) mutta I ja II eron tiedän viim.2vko:n päästä.. helvetin hyvät säröt joka tapauksessa.
EDIT: Wu-huu.. oli samalla 1000 kirjotus :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
kimple87 23.11.2003 11:41:55 | |
---|
puhtaat ón samanlaiset kun voxis ei ny vaite;) puhtaat on huonot. kakkos mallissa pitääs olla parempi kun molemmilla kanavilla on oma eq.särö on kyllä tosi hyvä varsinkin trash/deathsärö.ykkös kanavalla on crunch särö ja vähän aikaa säätää saa siitä kyllä rock pelin. ps.sitä suosittelen että hommaat eq:n jos on ykkös malli No kaikki TV -shopista ostettuhan toimii! Mitä sinä tyhmiä kyselet? |
PuNkKi 23.11.2003 12:21:55 | |
---|
puhtaat ón samanlaiset kun voxis ei ny vaite;) puhtaat on huonot. kakkos mallissa pitääs olla parempi kun molemmilla kanavilla on oma eq.särö on kyllä tosi hyvä varsinkin trash/deathsärö.ykkös kanavalla on crunch särö ja vähän aikaa säätää saa siitä kyllä rock pelin. ps.sitä suosittelen että hommaat eq:n jos on ykkös malli jos 5150 I-mallista etsii ne hyvät säröt.. jotka on sitten tod.hyvät.! niin se puhdas kanava on siinä vaiheessa crunch-kanava.. että ihan puhtaita ei välttämättä löydä jos kunnon säröt haluaa.. paitsi sitten siinä II-mallissa... Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Master of reality 23.11.2003 13:52:44 | |
---|
Yritin testailla tuota musakaupassa mutta en saanut säröjä päälle :) Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Deathrace King 23.11.2003 16:52:43 | |
---|
Todella kova nuppi, osta niin et kadu! Mulla on tuo kakkosmalli ja thrashia soitetaan. Kaapiksi suosittelen 4x12" 5150 kaappia, parempi kuin Marshallin vastaava. Pientä eroa on I ja II mallien välillä, en ole päässyt testaamaan yhdessä. Thrash and mosh 'til death! |
Todella kova nuppi, osta niin et kadu! Mulla on tuo kakkosmalli ja thrashia soitetaan. Kaapiksi suosittelen 4x12" 5150 kaappia, parempi kuin Marshallin vastaava. Pientä eroa on I ja II mallien välillä, en ole päässyt testaamaan yhdessä. Kertokaa joku vähän ees suuntaa antavasti, että millä tavalla ne saundit poikkeavat toisistaan? Mitä helpommin, sitä helpommin! |
PuNkKi 23.11.2003 20:35:51 | |
---|
Kertokaa joku vähän ees suuntaa antavasti, että millä tavalla ne saundit poikkeavat toisistaan? mä en ole muuta kuullut koskaan siitä kun että 5150 II olisi ainoastaan paremmat puhtaat soundit.. ja että särö puoli olisi täysin sama kuin I:sessä.. en sitten takuuseen voi mennä. mutta mulle se selvii onneks pian :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
RG 24.11.2003 09:02:04 | |
---|
Mulla on ykkösversion 5150. Säröä riittää kyllä ihan mihin vaan. Hemmetin tuhti soundi löytyy kyllä ja vähän kun pistää volaa vielä niin avot... Irtoaa thrashit ja dödöt ja oikeestaan mikä vaan. Jotkut hevibändit taitavatkin käyttää tätä nuppia;D... Mielestäni erittäin monipuoliset mahdollisuudet nuppi kätkee sisäänsä säröjä ajatellen. Crunch kanavasta lähtee ok rokkisoundit snadilla säätämisellä. Cleanit tosin eivät ole mitään parasta mahdollista mutta hakkaa kyllä mielestäni perus-marsujen cleanit. Olen ajatellut hankkia jonkun EQ-spedun nupin seuraksi. Kenelläkään mitään ajatuksia mikä voisi olla toimiva suht halpa EQ särojen muokkaamiseen?Kokemuksia? |
kimple87 24.11.2003 14:08:26 | |
---|
itselläni on boss eg.vissiin 7 kaistaanen.sain itse 40 eurolla.maksaa oikeasti 100 euroa vissiin vähän alle.tuota bossia voi käyttää myös boostina kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
Deathrace King 25.11.2003 00:47:49 | |
---|
mä en ole muuta kuullut koskaan siitä kun että 5150 II olisi ainoastaan paremmat puhtaat soundit.. ja että särö puoli olisi täysin sama kuin I:sessä.. en sitten takuuseen voi mennä. mutta mulle se selvii onneks pian :) Siis II-mallissa on oma EQ puhtaille soundeille. Ja käsittääkseni särö on hiukan erilainen, mutta pitäisi tosiaan päästä testaamaan rinnakkain. Peaveyn kaappi kyllä jyrää myös! Thrash and mosh 'til death! |
PuNkKi 25.11.2003 00:56:30 | |
---|
Peaveyn kaappi kyllä jyrää myös! pitäs itekkin vissii hankkii tuollainen peaveyn 5150 kaappi. mut ei millään aina jaksais jotain 4x12" kaappia roudailla. :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Valli 25.11.2003 20:27:12 | |
---|
Minkälaisilla säädöillä herrat nuppiansa käyttävät? Oon kuullut jonkin verran eri tyyppisiä hevisäröjä lähtevän viisyksviisnollasta, sellasta tosi kirskuvaa yläpäävoittoista saundia esim. Mokoma, The Haunted, ja sitten sellaista vitun mureeta saundia missä kaikki nauhaäänet ja ja varsinkin palm mute-riffit (chuk,chuk,chuk!!) erottuu tosi hienosti, esim. Down My Throat, Security Threat... ? |
PuNkKi 25.11.2003 20:51:43 | |
---|
Minkälaisilla säädöillä herrat nuppiansa käyttävät? mä voin lähipäivinä kertoa.. huomenna on taas tarkotus mennä 5150 soittelemaan niin kerään säädöt paperille ylös. soittelen välillä aika diskantti voittosilla säädöillä välillä taas aika lähellä sitä mitä kotiteollisuuden soundit on esim. keikoilla. ne hieman vaihtelee.. nyt pitäs seuraavaks etsiä jotkut vähän "hempeemmät" soundit sieltä.. jos semmosia löytyy... kun poppia pitäs soittaa... on se niin väärin. Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
RG 26.11.2003 07:46:42 (muokattu 26.11.2003 07:48:50) | |
---|
Minkälaisilla säädöillä herrat nuppiansa käyttävät? Oon kuullut jonkin verran eri tyyppisiä hevisäröjä lähtevän viisyksviisnollasta, sellasta tosi kirskuvaa yläpäävoittoista saundia esim. Mokoma, The Haunted, ja sitten sellaista vitun mureeta saundia missä kaikki nauhaäänet ja ja varsinkin palm mute-riffit (chuk,chuk,chuk!!) erottuu tosi hienosti, esim. Down My Throat, Security Threat... ? Keho jumalauta!! Nythän mä vasta tajusin kuka sä oot. hahaha. Jotenkin pomppas noi bändien nimet tuolta tekstistä esiin... T.Bleeding Heartin kitaristi tässä terve. |
kuhta52 26.11.2003 11:26:33 | |
---|
palm mute-riffit (chuk,chuk,chuk!!) Kutsutaan myös demppaukseksi... Chuk, chuk, chuk Huonoimmillaankin heavy on parasta!!! |
Valli 28.11.2003 15:00:49 | |
---|
itselläni on boss eg.vissiin 7 kaistaanen.sain itse 40 eurolla.maksaa oikeasti 100 euroa vissiin vähän alle.tuota bossia voi käyttää myös boostina Morning Afterin kitaristi sanoi että toi bossin EQ-pedaali on perseestä sooloboostina. Jotenkin tekee saundista tasapaksun. Outoa, päinvastainen efekti kuin eekulla pitäis olla. |
Valli 28.11.2003 15:07:52 | |
---|
Keho jumalauta!! Nythän mä vasta tajusin kuka sä oot. hahaha. Jotenkin pomppas noi bändien nimet tuolta tekstistä esiin... T.Bleeding Heartin kitaristi tässä terve. Terska! Jotenki tuntuu urpolta ostaa toi nuppi ku kaikki suomihardcorebändit varmaan kohta omistaa vähintään yhden, mutta vittu, vaihtoehtoja esim. Hughes&Kettner Triamp joku 3000,- tai Mesan joku nuppi, vielä kalliimpi... Comin' Correctin kitaristilla oli Mesan Dual Rectifier ja sillä oli ihan paska skittasaundi. Eli 5150 tuntuu fiksulta vaihtoehdolta. Ehkä mä tungen sen jonku vanhan Twin Reverbin kuoriin niin onpahan jengillä ihmettelemistä. |
askomiko 28.11.2003 16:29:32 | |
---|
Hitsi, mää en ole koskaan soittanut 5150:lla lujaa. Paraneeko se siitä tirinästä mitä se on musakauppavoluumeilla? |
Deathrace King 28.11.2003 16:53:31 | |
---|
Hitsi, mää en ole koskaan soittanut 5150:lla lujaa. Paraneeko se siitä tirinästä mitä se on musakauppavoluumeilla? Kysytkin vielä! Volumet neloseen, niin johan potkii! Thrash and mosh 'til death! |