Aihe: Ebayn kautta ostaminen
1
wilo
23.11.2003 17:59:15
Tässä kiinnostaisi laite, joka on eräällä saksalaisella myytävänä ebayssä. Huutokauppa sulkeutuu kahden tunnin päästä, meinaa tulla kiire päättäessä.

Kysyisinkin, minkälaisia kokemuksia ihmisillä on ebay-toiminnasta? Myyjällä on useita satoja positiivisia palautteita (yksi negatiivinenkin poikkeuksena joukossa), mutta myyjä ei suostu lähettämään cash-on-delivery eli postiennakolla tms. Pitäisi siis siirtää rahat tilille etukäteen.
Miten tällaiseen voisi suhtautua? Kiinnostaisi kyllä riskipelikin, mutta kun tavaran hinnaksi tulee kuluineen lähelle 350 euroa.
kalkkuna
23.11.2003 18:04:08
Ben_D
23.11.2003 18:34:20

Olen itse ostanut levyjä ja multiefektin. EU:n ulkopuolelta tilattaessa kannattaa ottaa huomioon se, että tavarat on ikävä kyllä tullattava ja se luonnollisesti nostaa hintaa. Tosiasia on kuitenkin se, että ostamani multiefekti tuli postimaksuineen ja tulleineen halvemmaksi kun Suomesta ostettaessa.

Mitään ongelmia ei ole kertaakaan ollut, päinvastoin. Monesti tavarat tulevat jopa alle viikossa ja postimaksut ulkomailta näyttävät toisinaan olevan halvempia kuin Suomessa.

Itse maksan luottokortilla käyttäen PayPal (http;//www,paypal.com) järjestelmää, joka on todella kätevä. Ebay ja PayPal tietojärjestelmät ovat suorassa yhteydessä toisiinsa joten muuta ei tarvitse tehdä kun hyväksyä summa, joka myyjälle siirretään.

Omien kokemuksieni mukaan todella suositeltavaa kaupankäyntiä.
Jarski
23.11.2003 19:12:14
Suosittelen myös. Palautteen lisäksi voit myös yrittää ottaa myyjästä selvää vaikkapa kysymällä joltakin häneltä ostaneelta ihmiseltä infoa.
askomiko
23.11.2003 22:13:21
Kattelet mitä se on myynyt. Jos plussat on ansaittu levyillä tai jollain halvalla tiplehöörillä niin en ihan niin mieluusti osta, kuin jos plussat on kerätty kalliimmilla tavaroilla. Ostin saksanmaan hepulta vahvarin, laitoin rahat tilille, ja sain jopa koneenkin. Huhhahhei.
fox
24.11.2003 00:14:03

Askomiko puhui jälleen asiaa. On olemassa nilkkejä jotka hommaa hirveän määrän positiivisia palautteita huutamalla "euron kuulakärkikyniä" ja sitten tekee kuprun hintavammissa kamoissa. Eipä sitä äkkinäinen osaa päätellä mitään jos on 200 positiivista ja "vaan" pari negatiivista palautetta. Kerran tuli ns.lunta tupaan mutta hei, varovaisuus kannattaa. Eipä silti, olen mä kerran tehny asialliset kaupat kaverin kanssa jolla oli vaan kaks negatiivista palautetta mutta kun mailailtiin niin vakuutuin. Oli kelpo sälli tuo. Että tämmöstä. Kyllä se aika selvää kaupankäyntiä on, itse olen useasti pistäny IBAN-siirrolla rahat ja aina on tavarat tullu. Tuo yks oli jenkkilästä ja luottokortilla. On ns. Federal Credit Card Fraud ja nyt on sitte yli vuoden FBI tutkinut asiaa. Tuskin koskaan saan rahojani pois. *niisk*
D-Kay
24.11.2003 10:13:02

Aina puhutaan saksan e-baysta, mutta onko kukaan käyttänyt Englannin e-bayta? Onko kalliit postimaksut yms.? Ei toi saksa oikeen taitu, niin asiointi on vähän hankalaa :)
LaXu
24.11.2003 12:29:34
Ei toi saksa oikeen taitu, niin asiointi on vähän hankalaa :)

Nou hätä. http://babelfish.altavista.com kääntää saksankieliset eBay-ilmoitukset englanniksi, tosin vähän "sinne päin." Esim. kitaran nauhat (frets, en muista mikä se oli saksaksi) kääntyi johonkin hassuun muotoon. Mutta kyllä tuolla saa perusjutut selville.

Ja eBaytahan kannattaa selailla esim. tuolta ebay.comin kautta ja valita haussa "located in Germany" tai joku muu maa, saa ne tärkeämmät tiedot kuten mihin myyjä suostuu lähettämään, mitä maksutapoja hyväksyy jne. englanniksi.
Uforomeo
26.11.2003 08:38:37
Kerran tuli ns.lunta tupaan ...

...On ns. Federal Credit Card Fraud ja nyt on sitte yli vuoden FBI tutkinut asiaa. Tuskin koskaan saan rahojani pois. *niisk*

Onko näissä kusetustapauksissa oikeastaan mitään mahdollisuuksia saada rahojaan takaisin? Kannattaako niistä kuitenkin poliisille ilmoittaa?
Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back
JLM
26.11.2003 09:31:00

Pari viikkoa sitten huusin Saksan Ebaystä itselleni overdriven. Kysyin ennen huutamista myyjältä, josko onnistuisi postiennakolla lähettäminen. Myyjä suostui ja pedaali on nyt mun :)
Mikko Kankaanpää
26.11.2003 10:40:36

Onko näissä kusetustapauksissa oikeastaan mitään mahdollisuuksia saada rahojaan takaisin?

Ei taida olla. Tosin aina voi uhkailla että saksalainen kaveri tulee vierailulle tai muuta vastaavaa.-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)