Aihe: Hyvän soundin ymmärtäminen
1 2 3 4 5
koopop
01.11.2006 22:34:47

Mitä jos soittaa ja vonkaa samalla? Tai vonkaa soittamisella?
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
kivi
01.11.2006 22:37:47 (muokattu 01.11.2006 22:40:51)
Mitä jos soittaa ja vonkaa samalla? Tai vonkaa soittamisella?

Mä tunsin aikoinaan yhden kovan kitaristin, joka aina bileissä meni perimmäiseen huoneeseen, yksin, laittoi kynttilän palamaan ja valot pois ja istui siellä kitara sylissä. No, ennemmin tai myöhemmin tulee joku tyttö kysyyn: "Mitä sä täällä yksin teet?"

Kaveri vastaa: "Tiedätsä-" ja ottaa hitaan E-mollisoinnun eikä irrota katsetta tytön silmistä enää sen jälkeen.

Se toimi aina. Aina.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Antti1
01.11.2006 22:39:35
Kivi jakaa kullan arvoisia vinkkejä. Ensi bileitä odottamaan...
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
koopop
01.11.2006 22:40:41

Mä tunsin aikoinaan yhden kovan kitaristin, joka aina bileissä meni perimmäiseen huoneeseen, yksin, laittoi kynttilän palamaan ja valot pois ja istui siellä kitara sylissä. No, ennemmin tai myöhemmin tulee joku tyttö kysyyn: "Mitä sä täällä yksin teet?"

Kaveri vastaa: "Tiedätsä-" ja ottaa hitaan E-mollisoinnun.

Se toimi aina. Aina.

HAHA! Mä just meinasin kirjoittaa E-mollin lamaannuttavasta vaikutuksesta naarashermostossa.. Totta. Se toimii.

Mut emmä niin melankolinen oo että meen nyhjäämään johonkin nurkkaan.

"pannaanko nyt vai pistetäänkö eemollit ekana?"
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
kivi
01.11.2006 22:41:30
HAHA! Mä just meinasin kirjoittaa E-mollin lamaannuttavasta vaikutuksesta naarashermostossa.. Totta. Se toimii.

Mun oli pakko lisätä toi katsejuttu. Se toimii myös.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
loosah
01.11.2006 22:46:59

Väittäisin, että Emadd9 toimii vielä lamaannuttavammin. Jopa niin, ettei tytöstä ole enää mihinkään, ku se vaan itkee... On siis ehkä fiksu pysyä perus E-mollissa.
GIGO
koopop
01.11.2006 22:49:54

Väittäisin, että Emadd9 toimii vielä lamaannuttavammin. Jopa niin, ettei tytöstä ole enää mihinkään, ku se vaan itkee... On siis ehkä fiksu pysyä perus E-mollissa.

Ja AXEa kainaloon, tietty, niin täsmäisku on täydellinen.
kivi
01.11.2006 22:51:38

Mä olen vähän sitä mieltä että toi on nyt taas Emadd9-osastoa.

"Nice and easy does it does it does it every time."
(Handsome Dick Manitoba)
koopop
01.11.2006 22:51:40

Hih, olis kiva kuulla rumpalien tai basistien versio samasta tilanteesta.

"mitä sä täällä yksin pimeässä teet?"

"PAM PAM!!!! PÖKS PÖKS! TUMTUM!!"
loosah
01.11.2006 22:52:50

http://youtube.com/watch?v=N_v0_8aOPkk

Kuka nyt toi äijä haluais olla.....
GIGO
kivi
01.11.2006 22:53:27
Hih, olis kiva kuulla rumpalien tai basistien versio samasta tilanteesta.

"mitä sä täällä yksin pimeässä teet?"

"PAM PAM!!!! PÖKS PÖKS! TUMTUM!!"

*Katsoo tyttöä silmiin ja alkaa viheltää viettelevää shuffle-komppia hiljaa hampaidensa välistä*
(Handsome Dick Manitoba)
koopop
01.11.2006 22:56:26

http://youtube.com/watch?v=N_v0_8aOPkk

Kuka nyt toi äijä haluais olla.....

Tosielämässä käy kuitenkin näin:

http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-15448
loosah
01.11.2006 22:56:42
*Katsoo tyttöä silmiin ja alkaa viheltää viettelevää shuffle-komppia hiljaa hampaidensa välistä*

HohHohHoh....tipahdin sohvalta... = )
GIGO
koopop
01.11.2006 22:58:25

hoho, parempi siis ruveta treenaamaan beatboxia.
loosah
01.11.2006 22:59:03
Tosielämässä käy kuitenkin näin:

http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-15448

Höh. Ei näkyny. Puuttuu joku quick-time plugari, eikä windows sitä löytäny. Olisko joku flangeri tms.?!?
GIGO
koopop
01.11.2006 23:02:43

Höh. Ei näkyny. Puuttuu joku quick-time plugari, eikä windows sitä löytäny. Olisko joku flangeri tms.?!?

QT lataukseen ;)
Mikael
01.11.2006 23:06:05

Onkohan koirilla joku biologinen kyky tajuta puruluista et mikä on parempi ku joku toinen? Nähdäkseni kaksikin ihan samannäköistä on koiralle ihan eri juttu. Kitaraoundeista toi piski ei kyl tajuu...
Siitä mistä aita on matalin...
Säätäjä
01.11.2006 23:14:55
"pannaanko nyt vai pistetäänkö eemollit ekana?"

Parhaiden muijien kanssa löytää heti yhteisen sävelen, "Pannaaks E-mollissa"?
niinq.
Notefix
02.11.2006 09:21:46

Onkohan koirilla joku biologinen kyky tajuta puruluista et mikä on parempi ku joku toinen? Nähdäkseni kaksikin ihan samannäköistä on koiralle ihan eri juttu.

Tota mäkin oon miettinyt, ja paljon. Ihan hieno puruluu tossa just käyttämättömänä...ei vaan kelpaa meidän piskille!

Kitaraoundeista toi piski ei kyl tajuu...

Ne on viisaita...osaa olla välittämättä epäolennaisista asioista.
"Layers of layers of shit!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)