![]() 01.11.2006 18:55:48 | |
---|---|
Soittaisitte niillä kitaroillanne välillä! Toinen äidistä toinen tyttärestä, miulla on molemmat ;) -alppu | |
![]() 01.11.2006 19:02:17 | |
Soittaisitte niillä kitaroillanne välillä! Toinen äidistä toinen tyttärestä, miulla on molemmat ;) niin on minullakin, ei lespaa tosin mutta kumpaakin valmistajaa löytyy omista kokoelmista. | |
![]() 01.11.2006 19:06:07 | |
Onko täällä joku nyt maininnut että muut ovat kateellisia Gibson-omistajia kohtaan? Ei mielestäni. No tämmöstä korttia tuolla vilauteltiin: Gibsonhan on kaiketi eniten dissattu joittenkin kekkeruusien ja kateellisten toimesta käsin, muuallakin kuin täällä Suomen lintukodossa. Hyvä niin. Ihan jees vihjaus. Kateuskorttia on vilauteltu vaikka kuinka useesti näissä ketjuissa. Se täytyy sanoo, että muhun ei ainakaan ole sisäänrakennettu tota Suomessa niin yleistä kateutta. En oo kateellinen niin mistään, kellekkään. Ja jos olisinkin, niin tässä asiassa siihen ei olis syytä, Gibsonit on nähty, koettu ja omistettu. Ja nyt taas mä olen Gibson-dissaaja kun tulin tänne, mut homma vaan on niin, että teki mieli jo alkuvaiheessa satuloista puhuttaessa ottaa kantaa. Nimittäin Gibsonilta tulee noita paskoja satuloita enemmänkin. Tässäkin ketjussa joku mainitsi. Ei ole ainoostaan halpissoittimien ongelma. Samaten sillon tekee mieli tulla sanoon, kun joku idiootti puhuu kopioiden paskoista kytkimistä tietäen kokoajan, että niissä toisissakin on paskoja kytkimiä, kuitenkin jättäen kertomatta sen. Sen sijaan "Tokai on monta kertaa parempi kun Gibson!1" kommentit ei juuri mua kiinnosta. Ja sit semmonen juttu. Kun Bone puhu, että "on testattu huonoo Gibsonia ja hyvää kopioyksilöö ja sit sanotaan, että kopio oli parempi" tms., niin jos multa kysytään, niin semmosia paskayksilöitä EI SAIS olla varsinkaan kalliissa soittimissa. Ja oma mielipide tosta J&D:stä on se, että onhan siinä halpiskitaroille tyypillisiä viimestelyjuttuja ainakin. Kasvoks sieltä satulaurista karvoja, vai mitä ne siinä yhessä kuvassa oli? Näytteitä en kuunnellu, ainoostaan kuvat katoin. Paha sanoo hirveesti enempää. Aamen | |
![]() 01.11.2006 19:07:48 (muokattu 01.11.2006 19:21:31) | |
Soittaisitte niillä kitaroillanne välillä! Toinen äidistä toinen tyttärestä, miulla on molemmat ;) Eilenkin soitin ties kuinka monta tuntia, paljon pisempään kun Suomessa kestää perus työpäivä. Sen jälkeen peittelin Gibsonini (hallelujaa) viereeni ja aloin nukkumaan. Vittu halkasin lavastakin sentin palasen. LISÄYS: Eikun ajantaju on häiriintyny, pala lavasta lähti jo toissapäivänä, ja sillonkin tuli vedettyä noin seittemän tuntia Gibson Les Paulilla (hallelujaa). Aamen | |
![]() 01.11.2006 19:18:17 | |
Niin joo, ja "mahtaako J&D olla hyvässä kuosissa 10 vuoden päästä"? Sama voidaan tietysti sanoo uusista Gibsoneista. Aamen | |
![]() 01.11.2006 20:52:24 | |
Mistäs näitä Jack & Dannyjä kannattaa ostaa/tilata? sounds like a real bang for the buck... | |
![]() 01.11.2006 21:01:37 | |
Mistäs näitä Jack & Dannyjä kannattaa ostaa/tilata? sounds like a real bang for the buck... Niitä saa sieltä täältä, valtaosa tilaa Music Store Colognesta, missä ovat edullisia ja valikoima on laaja. Suomessa niitä myydään ainakin tammisaaressa Jerry's musicissa. Tuossa viel linkkei: http://www.musicstorekoeln.de/index.php http://www.jerrysmusic.fi/ | |
![]() 01.11.2006 21:16:03 | |
Jos sijoittaisin n.2000 euroa kitaraan, niin odottaisin sen olevan täysin moitteeton. Kun sijoitan n.200-300 euroa kitaraan niin käsitän hinnan näkyvän jossain. Gibsoneita mitä olen kokeillut en voi moittia, hyviä ovat olleet. Mutta en ole myöskään sormet verillä rämpyttänyt mitään kopio kitaraakaan. Siitä että minkälaisessa kunnossa J&D on kymmenen vuoden päästä, on ehkä liian aikaista esittää minkäänlaisia arvioita. | |
![]() 01.11.2006 21:27:20 | |
10 v päästä voi ostaa uuden, vaikka 2 | |
![]() 01.11.2006 22:07:44 | |
Sama voidaan tietysti sanoo uusista Gibsoneista. En kyllä keksi yhtään syytä miks Gibsoni pitäisi ostaa uutena. Tai mikä vaan yleinen kalliimpi kitara. Juuri sain oman '72 LPC:n takaisin. Harri Kauppila (Kitarafaktori) vaihtoi siihen uudet 6100 nauhat ja hioi 34v. aikana syntyneet kuopat pois otelaudasta, todella hyvää työtä! Kitara on nyt loistavassa lyönnissä. "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 01.11.2006 22:10:42 | |
En kyllä keksi yhtään syytä miks Gibsoni pitäisi ostaa uutena. Tai mikä vaan yleinen kalliimpi kitara. Miksiköhän kitaratehtaita yleensäkään nykypäivänä on? Jos kaikki ostaisivat vain käytettyjä, romahtaisi niiden liikkuminen ja hinnat nousisi uusien tasolle. | |
![]() 01.11.2006 22:24:25 | |
Miksiköhän kitaratehtaita yleensäkään nykypäivänä on? Jos kaikki ostaisivat vain käytettyjä, romahtaisi niiden liikkuminen ja hinnat nousisi uusien tasolle. Ei mitään pelkoa, kyllähän noita uusia myydään kun leipää. Minä vaan ihan ittekseni ihmettelen miks maksaa Stankusta yli 2000e kun käytettyjä saa Suomestakin 1500-1800e "Living is easy with eyes closed!" | |
![]() 02.11.2006 00:03:32 | |
Omituista ettei mitälie-puuta olevia itämaisia mestariteoksia jakseta verrata esim. PRS:n ylihinnoiteltuihin tuotteisiin, Ruokankaan ylihintaisiin tuotteisiin, Fenderin ylihintaisiin tuotteisiin jne. Siinä missä Gibsonilta saa kauniilla loimukannella Standard LP:n, PRS:ltä saat reunalistattoman, ilman nättejä upotuksia olevan, plaintop-kannella varustetun soittimen. Kukaan ei kuitenkaan valita PRS:n hinnasta, aina kauhea venkoominen kyllä Gibsonista aivan kuin se olisi ainut kallis kitara markkinoilla. HEHeheh, voipi johtua siittä ku intohimoiset g-miehet tuntuvat olevan kaikkein herkkähipiäisempiä kritiikille :) Tunteella päin vittua. | |
![]() 02.11.2006 00:18:53 | |
Omituista ettei mitälie-puuta olevia itämaisia mestariteoksia jakseta verrata esim. PRS:n ylihinnoiteltuihin tuotteisiin, Ruokankaan ylihintaisiin tuotteisiin, Fenderin ylihintaisiin tuotteisiin jne. Siinä missä Gibsonilta saa kauniilla loimukannella Standard LP:n, PRS:ltä saat reunalistattoman, ilman nättejä upotuksia olevan, plaintop-kannella varustetun soittimen. Kukaan ei kuitenkaan valita PRS:n hinnasta, aina kauhea venkoominen kyllä Gibsonista aivan kuin se olisi ainut kallis kitara markkinoilla. Melko hävytöntä vetää Ruokangas keskusteluun, niissä kitaroissa ei varmastikaan ole ainuttakaan virhettä. PRS ja Fenderistä en tiedä, mutta Gibsonilta tuntuu silloin tällöin noita virheitä pääsevän. Hinta-laatu suhde perseellään. | |
![]() 02.11.2006 00:22:20 | |
Melko hävytöntä vetää Ruokangas keskusteluun, niissä kitaroissa ei varmastikaan ole ainuttakaan virhettä. PRS ja Fenderistä en tiedä, mutta Gibsonilta tuntuu silloin tällöin noita virheitä pääsevän. Hinta-laatu suhde perseellään. Ei mitenkään muuten, mutta sellaista kitaramerkkiä ei olekaan, missä ei koskaan esiintyisi virheitä. Kitarasta saattaa löytyä esim. yksittäinen dead spot jostain kohti kaulaa, mitä ei missää vaiheessa huomata. Kuitenkin se on virhe. Myös puun elämisestä saattaa aiheutua erinäisiä vaivoja. Tällaisia ongelmia on mahdoton täysin välttää, vaikka kuinka yritettäisiin. Siihen lisäksi vielä inhimillinen virhe. On tälläkin palstalla ollut juttua arvostetun custom-soittimien tekijän huonommasta tekeleestä. | |
![]() 02.11.2006 00:27:23 | |
On tälläkin palstalla ollut juttua arvostetun custom-soittimien tekijän huonommasta tekeleestä. Mikä se kuuluisin tapaus täällä oli? joku suomalainen mutta mikä? | |
![]() 02.11.2006 07:33:03 | |
Mikä se kuuluisin tapaus täällä oli? joku suomalainen mutta mikä? Taisi olla se JAK:n 7-kielinen kitara. Mutta ei aloiteta sitä kinastelua taas :D Und hallo everyone I'm amazing check me out! | |
![]() 02.11.2006 08:09:05 (muokattu 02.11.2006 08:19:06) | |
Ei tietystikään, mutta se ei myöskään tarkoita sitä, etteikö se tuote voisi olla loistava. Jatkuvasti näissä on otoksena yksi tuote jonka pohjalta tehdään ratkaisuja. Eihän tässä aloituksessa otettu kantaa siihen kumpi on parempi. Nimenomaan pyydettiin testaamaan itse ja muodostamaan mielipide. Minua vain kiinnostaa tietää, onko se kitara vielä 10 vuoden päästä oikeasti niin hyvä mitä siitä nyt hehkutetaan. Odotetaan ja katsotaan. Täällä on todettu, että jännityksellä talven kuivia ilmoja odotellaan. Toisaalta, mulle on melko sama miten tuo talvella pärjää, kunhan sädöt toimii. J&D on jo nyt ajanut asiansa. Eikä pidä unohtaa sitä, että soittimet toimivat eri tavalla. Voihan se olla että tietyillä vaffarin asetuksilla Gibson saattaa kuulostaa huonolta siinä missä J&D:n soinnille se taas sopii. Nimenomaan. Esim. EQ:lla Laneystä saa irtonaisempaa soundia ulos. Olen huomannut, että Gibsonista pitää leikata vähän alapäätä pois, niin Laney:n oma EQ toimii paremmin. Tarkoituksella laitoin helpot ja riittävän erilaiset soundit ilman twiikkaamista ja lisäpaloja, eli siis sen mitä Laneystä tyypillisesti lähtee, ja äänitys on tehty halpismikillä sen kummemmin optimikohtaa etsimättä. sounditestistä vielä sen verran, niin kyllähän tuo J&D:n clean1 kuulostaa kirkkaammalta, mutta samalla munattomalta. Alakerta katoaa ja tämä on kovin tyypillistä halvemmissa mikeissä. Vaffarista bassoa leikkaamalla Gibsonin saisi kuulostamaan samalta. Enemmän mua kyllä häiritsee tuo epävireisyys kummankin kitaran osalta. Clean2:ssa taas huomaa kuinka Gibsonissa on middlekkyyttä. Soundi honottaa ja se on todella tyypillistä Les Paulia. Gibsonin crunch1:ssä on oikeasti enemmän särmää ja "cojones". J&D jää aika ohueksi. Crunch2:ssa erot ovat pienemmät, mutta kyllä siinä alkaa huomaamaan kuinka J&D:n mikki vain on gainin osalta tukkoisempi. Minä olen näistä melkolailla samaa mieltä. Olen tuolla jo aikaisemmin todennut, että epävireisyys johtuu sekä soitosta, että kitaroiden vireestä. En alkanut hieromaan ottoja. Tähän meni jo nyt kuitenkin useampi tunti etätyöpäivää valokuvineen kaikkineen jne. Toinen vaihtoehto olisi ollut jättää koko testi tekemättä, mikä olisi saattanut olla hyväkin, sillä joku oli ilmeisesti suunnitellut samaa testiä, ja jos sen olisi tehnyt ajan kanssa, niin ehkä silloin olisi saatu sitä kaivattua eroa G:n ja J&D:n välille. :-D Minulla ei ollut tarkoitus ottaa kantaa paremmuuteen, vaan testin jälkeen todeta, että kiusallisen lähelle J&D pääsee. J&D on kauttaaltaan "huonompi", mutta Wylde-setillä 85/81 ja Bigsbyllä varustettuna vanhempi pojista veivaa sillä silmät kiiluen. Minun mielestä tämä on pelkästään siistiä ja Gibson on ja pysyy kirkkaana ykkösenä minulle. | |
![]() 02.11.2006 08:14:52 (muokattu 02.11.2006 13:44:03) | |
Sitä saa ihmetellä. Kuitenkaan, niinkuin ´crusher tuolla ansiokkaasti sanoi, minkähäntähen ne Giba-miehet ei ole täällä jatkuvasti noita juttuja "perustelemassa" kun taas joittenkin kopio-sällien täytyy joka jumalan thriidissä käydä kehumassa kuinka "500 kertaa halvempi Kiinan kopio, tai, ei toki kopio vaan Les Paul- malli, on vähintäänkin 10 kertaa parempi" kuin tuo paha Gibson.. Minulla ei ollut tarkoitus ottaa kantaa paremmuuteen, vaan testin jälkeen huomasin ja totesin, että kiusallisen lähelle J&D pääsee. Jos olisin uudestaan 15v aloitteleva kitaristi, niin en _pystyisi_ ostamaan Gibsonin Standardia, mutta J&D pystyisin. Gibsonin LP Standardin ostin uutena jenkeistä vuonna -89 ja oli alle 500 taalaa (ei erityisen halpa silloinkaan). Tällä hetkellä olisi aika epätodennäköistä, että ostaisin LP Standardin hintaan 2100e..2500e (2560e! lähikaupassa). | |
![]() 02.11.2006 08:24:59 | |
Ja saat sitä JooDee:tä rempata aika monella sadalla eurolla, eikä se siltikään voine olla jälkimarkkinoitten mieleen.Mutta koska se on niin kovin mainio, eihän sitä tarvinne myydä. Lainaan itseäni, koska toistoa täällä tarvitaan (kukaan jaksa lukea kaikkia). Wylde-setillä 85/81 ja Bigsbyllä varustettuna vanhempi pojista veivaa J&D:llä silmät kiiluen. Siltikin, vaikka J&D on kauttaaltaan "huonompi", niin ei ole enään tullut pyytämään Gibsonia lainaan. Tämäkään ei tee Gibsonista huonompaa. Luulen, että J&D EMG:llä ja Bigsbyllä torille laitettuna menisi _heti_ (hp. 325e = kitara+osat x 0.7). | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)