Barsa 01.11.2006 15:11:04 | |
---|
Eli. Noin kuukausi sitten Saksasta (thomannilta) tilaamani Behringerin combo (Bassoon) sanoi sopimuksensa irti yössä. Eilen sitä vielä innolla soittelin, mutta tänään kun kokeilin, niin se teki vähän aikaa kuolemaa (ääni pieneni ja pieneni) ja sitten lopetti soinnin kokonaan. Kyseessä ei ole mikään namiskoitten väärä asento tai ukkonen.. Mutta olisi kiva, jos joku voisi selittää syyn. Kiitos |
Kukkis 77 01.11.2006 15:46:52 | |
---|
Noh, Behringerillä tuo maanantaikappaleiden määrä on poikkeuksellisen suuri. Tuppaavat kyrvähtelemään miten sattuu. Ainakin itselle on osunut ihan paskoja vehkeitä. Eli suosittelen lähettämään takaisin. Mennee takuuseen. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Barsa 01.11.2006 16:12:46 | |
---|
Kiitos. Mutta tuossa äsken mietin että vika voisi myös olla johdossa? Ei kai sekään mikään mahdottomuus olisi? Nimittäin kun soittaa niin sieltä kuuluu ääni noin sekuntin ajan (huono sekin) mutta silti kuuluu.. |
Kukkis 77 01.11.2006 16:18:21 | |
---|
Kiitos. Mutta tuossa äsken mietin että vika voisi myös olla johdossa? Ei kai sekään mikään mahdottomuus olisi? Nimittäin kun soittaa niin sieltä kuuluu ääni noin sekuntin ajan (huono sekin) mutta silti kuuluu.. En kyllä usko että vika on (instrumentti)piuhassa ainakaan, mutta voithan toki kokeilla toisella piuhalla. Yleensä rikkinäinen piuha lähinnä rutisee, tai sitten ei kuulu mitään. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Barsa 01.11.2006 16:25:00 | |
---|
Ok. Mutta bassossako vika ei (luultavasti) ole? |
Kukkis 77 01.11.2006 16:31:41 | |
---|
Ok. Mutta bassossako vika ei (luultavasti) ole? No paha kyllä mennä sanomaan näin äkkiseltään. Mutta jos sulla on aktiivimikit bassossa, kato että patterit ei oo loppu.. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Barsa 01.11.2006 16:37:55 | |
---|
No ei uskoisi että patterit on loppu noin 2 kuukauden jälkeen. (Bassoni on uusi kuten harrastuksenikin) :D |
Kukkis 77 01.11.2006 16:39:33 | |
---|
No ei uskoisi että patterit on loppu noin 2 kuukauden jälkeen. (Bassoni on uusi kuten harrastuksenikin) :D No kehotan silti vaihtamaan patterin. Meinaa nääs jos pidät piuhaa kiinni bassossa koko ajan, vaikka et soittaisikaan, patteri kuluu silti. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Barsa 01.11.2006 16:41:24 | |
---|
Ok. Ja patterit vaihdetaan sieltä lankun alta? |
Kukkis 77 01.11.2006 16:44:38 | |
---|
Ok. Ja patterit vaihdetaan sieltä lankun alta? Niin. Siellä on semmonen muoviluukku jonka ruuvaat irti. Sieltä löytyy patteri. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Barsa 01.11.2006 16:46:31 | |
---|
Juu niin aattelinkin.. Kiitos. Laittelen jotain kun saan tietää onnistuiko. Kiitti kun viitsit auttaa. |
Kukkis 77 01.11.2006 16:48:27 | |
---|
Juu niin aattelinkin.. Kiitos. Laittelen jotain kun saan tietää onnistuiko. Kiitti kun viitsit auttaa. Jep, eipä mittään. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Barsa 01.11.2006 16:54:48 | |
---|
No sehän se oli. Patteri lopussa. Suurkiitokset vielä kerran. |
Stratocaster_90 01.11.2006 16:56:56 | |
---|
Joo, tosiaan, monet laitteet tuhlaavat patterit laittoman nopeasti. Kannattaa käyttää ladattavia, kestää kauemmin ja on halvempaa kaiken kaikkiaan. Vaikka niiden lataamiseen kuluu kyllä sähköä... Kamerani tuhlaa normi paristot videokuvauksessa 5 minuutissa :) |
oiva tumpeloinen 01.11.2006 17:26:16 | |
---|
Ennemminkin kannattaa pitää huolta, ettei jätä piuhaa soittimeen, kun sen jättää omiin oloihinsa. Se meinaan kuluu koko ajan, vaikka sillä ei soittaisikaan. Piuhan poistaminen taas lopettaa patterin virransyönnin. |
Kukkis 77 01.11.2006 17:39:56 | |
---|
No sehän se oli. Patteri lopussa. Suurkiitokset vielä kerran. Eipä kestä. Lasku tulee sitten perässä. :D "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
Heh, patterista puheenollen tulee taas tuo emämunauteni mieleen jonka hoidin varsin tyylikkäästi tuossa vuoden alussa. Tuossa jaskassa mikä mulla on on tuo aktiivipiiri jossa on tuo boosti. Yhtenä päivänä alako hiljenemään vaffarit ja vanhana sherlokkina selvitin vian olevan kitarassa. Siinä sitten sormi suussa ja kolvi kädessä ihmettelin että missä helevetissä se vika on. Juotokset oli kunnossa jep. Päätinpä sitten ottaa thomanniin yhteyttä notta pistetäämpä paketissa sinne takaisin ja selvitetään vika. Menihän siinä parisen viikkoa ja yllätys yllätys, "vika" oli poistettu. Nolona tuli sitten luettua raportista että siellä päässä oli vaihdettu vain paristo. Enpä voinut tajuta että mikit eivät ulosta mitään vaikka boosti ei olisi käytössä, jos patteri on loppu. On se helevetti kun nääkin pitää persposken kautta kokea.. Positiivisena seikkana sain ainakin ilmaisen pariston :D. Europe on maailman paras bändi. |
oiva tumpeloinen 01.11.2006 18:37:36 | |
---|
Enpä voinut tajuta että mikit eivät ulosta mitään vaikka boosti ei olisi käytössä, jos patteri on loppu. On se helevetti kun nääkin pitää persposken kautta kokea.. Usein tullaisissa systeemeissä signaali kulkee sen piirin läpi, vaikka se ei päällä olisikaan. Toisin sanoen piirin mennessä mykäksi pariston loppuessa, koko kitara mykistyy. Positiivisena seikkana sain ainakin ilmaisen pariston :D. Onpa Tompalla oltu jaloja. Periaatteessa ne olisi voinut laskuttaa sulta koko leikin postikuluineen. Tuo kun ei kuitenkaan ole vika, eli se ei ole takuukorjaus. |
Muuki 01.11.2006 19:21:32 | |
---|
Onpa Tompalla oltu jaloja. Periaatteessa ne olisi voinut laskuttaa sulta koko leikin postikuluineen. Tuo kun ei kuitenkaan ole vika, eli se ei ole takuukorjaus. Lälläslää, hoho.. Europe on maailman paras bändi. |
oiva tumpeloinen 01.11.2006 19:25:10 | |
---|
Lälläslää, hoho.. Hoho! Eihän se multa pois ole. Sun tuurisi. =) |